Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #36 üzenetére

    Azzal is kezdhetne már valaki valamit, hogy fekete fehér üzemmódban, fekete fehér nyomtatásnál ne nyígjon a tetves gép, hogy dehát nincs magenta...

    Hiába állítom magát a nyomtatót fekete fehérre, hiába állítom a nyomtatott anyagot fekete fehérre, szépen csöndben ül és pislog, hogy adjá' magenta tonert, addig semmit nem nyomtatok.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz waithEard #39 üzenetére

    Erre van valami gyári statisztikád? Mert én pont nem látom ezt. Egy új autónál ha megveszem, persze zsírosan lehúznak olajcserével, meg a "hát ez sajnos nem garanciális" mondattal, amit gyakorlatilag bármire el tudnak sütni.

    Eltelik 3-5 év gari, és utána gyakorlatilag jóformán bármit -is- megkapsz után gyártottan. Eddig egy kocsit se láttam se sajátot se a baráti társaságban, amire ne lett volna legalább 2 gyári minőségű de olcsóbb valamivel, 2-3 teljesen vállalható és jelentősen olcsóbb, meg 1-2 nevetségesen olcsó és talán jó lesz alternatíva.

    Azokkal még egy 4-5 évet simán ki lehet bekkelni, utána meg 8-10 éves verdákhoz hegyekben áll jellemzően a bontott alkatrész is.

    T_chris

    Tudja a halál, nem régi, fél éves... Simán lehet. És ha mondjuk egy sima fekete fehér lézert veszek akkor what? Abban nem csinál ilyet, vagy be van építve a magenta toner is, és azzal tolja rá az azonosítót, és ha kifogy akkor azzal se lehet már nyomtatni?

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #53 üzenetére

    "Gyakorlatilag az autógyárak is a pótalkatrész kereskedelemből kaszálnak."

    "mire, hogy az autógyárak az alkatrésszel nagyon lehúznak?
    ahova régebben hordtam az autómat, ott 90% volt az alkatrészen a haszonkulcs."

    ?

    Szerintem másképp értelmeztük a kommentet. Olvasatomban ez a mondat a további példák tükrében azt jelenti, hogy az autógyártók bevételének egy jelentős részét adja az alkatrész értékesítése. Erre utaló statisztikát nem láttam még, de mondom, nagyon érdekel.

    Egyébként kinek a haszonkulcsa volt 90%? A gyáré? A szervizé? Az elképzelhetetlen gondolom, hogy a márkaszerviz nem beker áron adta neked tovább a cuccot. Arra még nem volt precedens. Fordos és bimmeres szerelőkkel is ápolok jó barátságot praktikus okok miatt, szerintük itthon még havernak se állítanak ki olyan számlát, amin a valós beker összeg szerepel bármilyen gyári alkatrész mellett.

    Aztán lehet hogy de, és az autókat is úgy adják el mint a nyomtatót, hogy majd szép lassan kifizeted az évek alatt a lengőkarszilentekből meg az ablaktörlőlapátokból a hasznát, így bukóval is megéri árulni.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #56 üzenetére

    "ennek a két lengéscsillapító nagyker árának jelentős a különbsége."

    BMV, Ford, Opel vonalon eddig még nem láttam kirívó különbséget, viszont pl a szerelőm többször mondta, hogy ugyanaz az alkatrész neves és nemes gyártótól a gyári matricával helyenként jobban teljesített, mert saját név alatt ki lehetett szórni, a gyári specifikációt nem 100-ban teljesítő eszközt olcsóbban. A nagyker is beárazza, és a gyártó se Teréz anya, viszont ennek igazából garidő alatt van értelme a fogyó-kopó alkatrészeknél, utána már nem annyira.

    "ezt elhozza a szerviz a nagykerekből, rátesz x százalékot, annyiért hozzák ki neked a saját raktárjukból, plusz x forintos órabérben beszerelik normázott idő alatt."

    A szerviz kit érdekel jelen kontextusban? A gyártó keres a márkaszerviz hálózat óradíján? Nem hiszem...

    "kiderült számomra, hogy x=0.9. ami, szerintem, mocsokság, hogy sem nem fektet be (előre kifizettették velem a beszerzési költségnél nagyobb összeget), sem nem ad plusz szolgáltatást (nem raktárból hozta ki), mégis majdnem dupla áron adta."

    Tehát a kérdésemre egyszerű választ tudtál volna adni ha akarsz.

    "Egyébként kinek a haszonkulcsa volt 90%? A gyáré? A szervizé?"

    Elég lett volna annyi, hogy a szervizé. Mindenki tudja hogy a márkaszerviz meg pár hely még csillagászati áron dolgozik. Ennek viszont nem sok köze van a gyártóhoz.

    "az új autókat meg úgy adják el, hogy van egy irreális listaára, amiből szép kedvezményt kapsz már azért is, mert udvariasan köszöntél a szalonba lépéskor. "

    Persze. Nekik is az az érdekük hogy jól érezd magad, kapsz egy milla kedvezményt, így nem fáj a 400 k a naviért, és hasonló tételek az egyébként filléres extrákért. Szomszéd vett most Octavia-t , 2.0 dízel kombi style felszereltség, 7.8 milliós kalkulátor árral elhozta 5.5-ért. Így is keresett rajta mindenki rendesen, mindenki boldog, ezzel szerintem nincs nagyon gond.

    A helyzet az, hogy senki nem tart garidő után fegyvert a fejedhez, hogy márkaszerviz gyári alkatrészekkel -vagy annak látszó dolgokkal- javítsa a kocsidat, viszont pl anyámnak amikor a scenic-ben szétrobbant a kicserélt gyertyája és behullott a hengerbe szó és vita nélkül csinálták meg 0 azaz 0 hufért, ha a sarki Jani csinálta volna a gyertyacserét 3 hónappal azelőtt, akkor rángatja a vállát, hogy hát ez van szar az élet.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz sh4d0w #60 üzenetére

    "Szerinted miért építik már egybe a lengőkart a gömbfejjel? Hogy csak a gömbfejet ne tudd cserélni."

    Ezer meg egy ilyet tudok. Motorokban is van ezer féle konstrukciós hiba, amit pl nem hajlandóak elismerni, lásd cimbora insignia kombija, pályán megállt mint a szög. Kijött az assitance, lyukas a turbónyomó cső. Hol? Ott az a pici tűhegynyi. ÉS??? Hát elektronika érzi, hogy nincs meg a nyomás teljesen így letilt. Wtf??? Akkor cseréld ki pls. Jah nem garis. Akkor kifizetem. Nincs sajnos. Itt? A szervizben sem, 10 autó vár rá, és 5-öt kapnak jövő héten, gyakori hiba. Szériahiba akarod mondani? Jah az nem...
    Hengerek közé épített turbó ami megfőzi a hengerfejet, iszonyat kis falvastagság hengerek között, és még lehetne sorolni mit össze tudnak hozni mérnökök ha igyekeznek. Nekem legkevésbé fáj a gömbfej csere, sokkal jobban a 25 csatolt lengőkar oldalanként, a 48 sebességes dsg, meg minden más ami valóban pénzbe kerül. Utángyártott egybelengőkargömbfej van? Van. Akkor hol a gond?

    "penséggel említhetném a Mercedes lámpabúrát is, nem úgy van, hogy ha összetört, akkor cseréled, mert egyedi azonosítója van a CAN-buszon, ha a számítógép nem ismeri, nem fogja használni."

    Mercinél nem tudom hogy van, de nekem meséltek bimmer szerelőt, aki magánpraxisban simán felprogramozott bármit bárhova bármikor főleg bimmerre persze. Lehet hogy nem a gyárból szerzett eszközzel, hanem kínából épp erre repült egy kis doboz aztán átcsúszott a vámon vagy hasonló.

    Az monjuk igaz, hogy pl John Deere-ék tolták túl volt is belőle gond nem is olyan rég, amikor hekkelt szoftverre cserélgették az usákok a traktor vezérlését, mert nem mondanak le a javításhoz való jogról...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #95 üzenetére

    Ha az lenne akkor is csak a másolatok ellen lehet vele fellépni. Itt meg egészen pontosan van minden másról szó. Egy Xerox márkenév alatt futó hamisítvány az hamisítvány az egy dolog. A csingacsuk néven futó toner ami egyébként pont működik egy Xerox nyomtatóban egy teljesen más. Ha ehhez már meg kell kerülni a gyári fw-t az megint más kérdés. Vagy az azonosítócsipet másolják le ami le van védetve, vagy le van írva hogy nem másolhatod le.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz sh4d0w #128 üzenetére

    Te elvárnád hogy otthon cserélhető legyen minden egy új autóban? Egy pár nagyságrenddel durvább már a történet mint amikor ladákat berhelt fater 10 éve, egy fényszóró már nem csak foncsor, műanyag meg egy izzó, ezer fele kell kommunikáljon, legyen egyébként is rendesen beállítva.

    Nem keveset vezetek sötétben esetenként, és egyébként is rohadtul örültem, amikor a nagy "csináld magad" mozgalom xenonos híveit elkezdték a szervek kiszedni, mert vakultam tőlük meg percenként, össze vissza álltak világítottak az égbe meg ahova épp kiadta. Teljesen jó ha automatán tudja állítani a magasságát a testnek mert panelrambó úgyis elfelejti ha viszi haza a pudlinak a tápot és megül a segge az a8-nak, egyébként is, futóművet se állítok otthon még e46-ban sem, mert lézerrel bár pénzbe kerül de jobb lesz.

    Szerintem egyáltalán nem irreális hogy egy adaptív ledes lámpát szakszerűen kelljen beállítani, bemérni, felprogramozni, ez lenne úgy alapvetően mindenki érdeke. Aki vezeti és azé is aki szembejön vele.

    Sokkal komplexebb lett minden, egy bizonyos szintig most is meg tudsz otthon csinálni sok mindent, de ha pl az injektorokat rendesen bemérni és társait már nem. Pedig a karburátort bárki az utcán szétberhelte. #régenmindenjobbvót

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #135 üzenetére

    "blackrulz: Ha nem lenne az a bizonyos lámpa is szénné olcsítva a prémiumban, akkor lehetne abban is egyszerűen izzót cserélni. Egy szintszabályzás hardveresen és szoftveresen gimis munka. Még mielőtt: igen, van Hellás mérnök barátom."

    Kérdezd meg tőle hogy egy adaptív ledes merci rendszerben vagy egy lézeres rendszerben hol az izzó, és miért nem akarják hogy te cserélgesd. A merci pl vagy 6 fele kommunikál és ennek megfelelően hangol mindent a lámpatestben, és nem csak a kamera képét, fényviszonyokat, kormányszöget, sebességet nézi, hanem a gps adatokat is, tudja ha kanyar jön vagy körforgalom. Ki tudja takarni a szembejövőt. Itt mm-es eltérés is rohadt sokat számít. Ahogy pl a projektoros xenonban sem szeretik ha hozzáférsz bármihez, a mechanika benne szintén nem az amit Pistike a fészerben szétdob. Jellemzően komplett csere játszik csak, okkal.

    A legtöbb "új" autóban már régóta van canbus kommunikáció a lámpatestek felé is, hol több hol kevesebb, és a legtöbb esetben simán tudsz még mindig cserélni izzókat. Ha elterjednek a komplexebb, ledes rendszerek, na ott már sokkal fontosabb lesz a pontos kalibráció és beállítás, amit otthon nehezen tudsz elvégezni. Persze nem lehetetlen. De ez is csak most drága, talán az új Mokka jön majd valami adaptív ledes izével, ahogy kúszik le a technológia, úgy lesz ez egyre olcsóbb, és értenek majd hozzá egyre többen.

    sh4d0w: Pont az a baj, hogy nem egyszerű mechanikus munka. Az a stabilizátor rúd vagy gömbfej csere az az.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #140 üzenetére

    "Szutyok Astrában a lámpatömítés elért. Mondom akkor veszek. Ja, nincs. Vegyél komplett lámpát :DDD"

    A történet onnan indult, hogy a gyártók kvanagyot kaszálnak ám az alkatrészeken. Ha már lámpát kell venni, akkor azt se tőle veszed meg ugye, mert miért tennéd ott a beszállító. Ahogy amikor az autómosóban az ipari porszívó felszívta a két pöcköt ami a vezető oldali szőnyeget rögzítette, felhíttam egy bontót, a csávó meg a kezembe nyomott 10-et 0 hufért mert most mit kérjen érte.

    A többi példád meg pont azt mutatja, hogy de, ha akarod otthon is meg tudod csinálni ha nagyon akarod, nekem is van gépészmérnök kollégám, a6-ot nem vitt csak egyszer márkaszervizbe, aztán otthon megoldotta a futóművet, az olajcserét, a bármit is jóformán. Nem vitatom hogy vannak kendácsolt fosok motortéren kívül vagy belül, hogy tele vagyunk link márkaszervizekkel, csak én nem látom a gyártókban azt, hogy mint az MS, jóformán bukóban dobálnák ki a konzolokat hogy majd a játékon keresnek. Biztos van haszon a gyári alkatrészen mert kell legyen, de az üzleti modell egyáltalán nem fordult át ennyire.

    Szerintem. Aztán lehet hogy ha újabb kocsit veszünk, akkor meglátom hogy mégse ;)

    sh4d0w Értetem én, csak te nem érted, hogy azóta minden változott. Többet tud, precízebb, összetettebb. Ez kb az a szint, hogy miért nem lehet egy 7-es bimmert megszerelni két csavarhúzóval meg egy villáskulccsal, a trabit is meg tudtam az út szélén is. Mert nem így megy. A trabi "nézte" hogy van üzemagyag? Van. Van szikra? Van. Akkor go. A bimmer meg még el se indítottad 300 szenzor jelét nézi át, hogy minden a helyén minden megy e, nincs e izzó kiégve, etc. Ez az ára annak, hogy többet, jobban, kényelmesebben, biztonságosabban. Nekem se tetszik mindenhol, de igazából tenni se tudok ellene, meg az autószerelést én meghagyom annak akinek van rá ideje. Nekem sajnos nincs, ahogy helyem se. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz nemlehet #144 üzenetére

    Akkor másképp írom. Az alkatrészutánpótlás biztosítása nagyságrendileg mekkora részét adja egy autógyártó nyereségének? Azt sugallták hogy sokat. Én úgy látom hogy keveset, nem abból akar megélni. Ezért hoztam a konzolos hasonlatot.

    A fejtegetésed addig releváns, hogy a 40 eurós alkatrész 200 ért ment ki. Hogy utána mi van az a gyártónak nem generál direkt módon bevételt.

    Így rendben van? ;)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #151 üzenetére

    Én már az amcsikat várom hogy mikor állnak át teljesen ólommentes lőszerre ;]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #153 üzenetére

    Szerintem meg negyede se, de egyáltalán nem _találok_ rá semmilyen hivatalos lebontást egyik nagy gyártó oldalán sem.

    Egyébként rohadtul kétlem hogy akkora kasza lenne, a már leírt dolgok miatt. Max a garidő alatt kopó-fogyó alkatrészek kötelező karbantartások és társai amik játszanak, utána oda viszed és azt teszel bele amit akarsz. Egyébként a németeknél is kopik ki a márkaszervizes 10 éves használt autózás, ott is irreálisan drága, és a német se szeret többet fizetni ugyanazért.

    Utána már véleményes a dolog, ha ekkora üzlet lenne nekik, hogy az éves nyereségük felét az hozná, kicsit komolyabban szankcionálnák a beszállítók saját márkanév alatti ténykedését a piacon, és kinyírnák az utángyártó cégeket is. Akkor adhatnák olcsón a kocsit és még többet keresnének... Nagyon erősen kétlem hogy ha ebben ennyire kis befektetéssel ekkora kaszát tudnának csinálni nem feküdnének bele erősebben...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #160 üzenetére

    "Ebben a j astrában van 4 porlasztócsúcs, aminek a cseréje 600-800 rugó."

    14k a bosch porlasztócsúcs/ db halandónak.

    A kettőstömeg 162

    nem linkelgetném tovább, de ha kifingik garidő után a klímakompresszor akkor 174, az egr 92 maxon, de feléből van már kompatibilis, és még sorolhatnám.

    Egy kicsit elszálltál az árazással asszem. És ezek a kisker, betévedt, soha nem rendelt emberek árai. Ebből bárdi bácsi enged jelentőset ha már vettél nála két o gyűrűt meg egy gyertyát...

    Egyébként meg hasra toltam egy 15-ös 1.7-es dízel asztrát, nem hiszem hogy nagyságrendi difi kéne legyen köztük.

    Azért van a szőnyegben is canbus, mert az ember bszik megnézni és kényelmesebb ha sipít a kocsi ha nincs keréknyomás, kiégett az izzó, piszkos a hátsó ablak, etc. Ezekhez kommunikáció kell, meg persze fícsör, mert azzal már nem adsz el kocsit, hogy egy harisnyából hajtogathatsz rá vezérműszíjat és mehetsz tovább ha leszakadt volna. Meg persze hogy mással ne legyen kompatibilis. Jah de. Így is az, és lófszmarci is beteszi neked. Ha meg 30-40-50 millás kocsid van amibe egy milla az adaptív ledes cucc, amit úgyis csak a márkaszerviz cserélhet, akkor ki lesz pengetve, aztán anyunak lesz pár álmatlan éjszakája hogy ledolgozza a parkolóházban kanyarodni nemtudás árát.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #164 üzenetére

    "szerintem el vannak szállva a márkaszervizes alkatrészárak, ebből arra következtetek, hogy a cég nyereségében is jelentős százalékkal van benne."

    Az, hogy te mint végfelhasználó a márkaszervizben milyen "alkatrész" árat kapsz, már többször leírtam, sőt mi több te is megerősítetted, hogy jellemzően köszönő viszonyban sincs azzal, amiért ő kapja azt. Emlékszel x=0.9.

    Ha egy darab gyertyacserére kapsz márkaszervizben 1 milla + munkadíj árat, és a valós beker ára a szerviznek 1500 huf, akkor nem a gyártó húzott le téged 998500 huffal hanem a szerviz. Mint ezt már megbeszéltük, abból a gyártónak a saját bekerár -mondjuk 500 huf mert kamionnal veszi- és az eladási ár különbözete a nyereség. Azaz keresett rajtad egy kemény ezrest. #Agci

    Abban egyetértünk, hogy a márkaszervizelés az itthon kifejezetten drága mulatság, bár megvannak az előnyei, mint egy korábbi példában, ha a gyári gyertyád amit a márkaszerviz betesz aranyárban, széthullik és a blokkot szétveri, akkor szépen megcsinálják jobb esetben.

    Engedd kérlek el a mikor hol mennyit kaptál mint végfelhasználó a midre, mert csak részben vagy egyáltalán nem tükrözi azt, hogy abból mennyi valós haszna volt a gyártónak, esetleg milyen megállapodása van a szerviznek velük, etc. Pont olyan lyukra futás mint a canbus, ott se tudok túl sok alkatrészt igen modern középkat autókban sem, amit csak a márkaszerviz tudna engedélyezni, addig se ki se be, és le vagy tiltva, utángyártott nem mehet ezért bele. Pedig szintén rohadt egyszerű lenne, linkeltem is pl traktoros hírt, ott már megvalósították. Ha akarnák köteleznék a beszállítót hogy csak rajtuk keresztül mehet ki alkatrész, utángyártókat levédett alkatrészekkel vagy sokkal komolyabb canbus azonosítással és lezárt belső fw-vel megint pofáncsapják, és akkor azt mondom igazad van. Én viszont nem ezt a trendet látom. Bár egyes törekvések mutatnak ilyen irányba, attól még hogy a priusban pl a toyota nem szeretné hogy te cellát cserélj, megcsinálják neked, és nem kell aksipakkot venned millióért.

Új hozzászólás Aktív témák