Új hozzászólás Aktív témák
-
Pontatlan a cikk.
A bíróság ítélet szerint, A VW autógyárnak visszavásárlási kötelezettsége van. A vételár a jármű használtsága arányában csökkentendő, az eladási árhoz képes.
Az első reakció, a VW nagyon alacsony árat akar fizetni.
VW muss Autos zurückkaufen - und will nur Billigpreise zahlen
Az ítélet nem fogalmaz egyértelműen az értékcsökkenés mértékéről.
Ráadásul az ítélet iránymutatás a VW hatszámjegyű mennyiségben, Németországban eladott járművek tulajdonosainak. Azoknak is akik nem vettek részt ebben a monumentális perben.
Ma már az is felmerült, hogy a többi gyártónak is így kelljen eljárnia, a kamuzó szoftverrel szeret járműveik esetében.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Amúgy milyen papírt kellene bemutatni a forgalmi engedélyen kívül.
A jármű eladásakor megkapja a gyártó a vasárló összes adatát együtt az eladás időpontjával. Visszahívás esetében szükséges adat.
A forgalmiban benne van az első forgalomba helyezés időpontja. A jármű fontos adatainak halmaza és a tulajdonos adatai.Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy a VW egy német autógyártó csoport. Németországnak érdeke, a cégcsoport életben tartása. Amerikában nem fűződött érdek, büntették is gondolkodás nélkül a VW-t.
Magyarországnak, az Audi- keresztül van némi érdeke a cégcsoport életben maradásában. De a kamu szoftverek megengedésében bizonyosan nem fűződik érdeke.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ha nem tartotta a tulajdonos karban az autóját, akkor miért kellene visszavennie?"
Kettő dolgot mosol össze.
1. A gyártó csalt és hazudott, amikor valótlant állított a jármű eladáskor a termékről.
A jármű állapota lényegtelen ebből a szempontból. Az nem teszi semmissé a dolgot, hogy agyonhajtották a járművet.
2. A jármű aktuális állapota határozza meg a forgalmi értékét. Ez az alapja a visszavásárlásnak.
Pontosabban az az érték, ami gyárilag hibátlan állapotból indul ki.Ha egy 3 éves autóval éjjel - nappal taxiztak akkor jóval kevesebbet ér, mintha összesen 3-5 ezer kilométert utaztak vele és a maradék időben garázsban tartották.
Ezt tükrözni fogja a visszavásárlási ár.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Akkor ilyen esetben nem visszavenni kell az autót, hanem szoftvert kell frissíteni. "
Mert?
Attól még nem fog a jármű megfelelni az eladáskori paramétereknek. Ha egy szoftver frissítés elegendő lenne, akkor az eladás pillanatában már a frissített szoftverrel forgalmazták volna a járművet. Vagy időközben visszahívták volna a járművet frissítésre.
Ráadásul egy bírósági ítélet nem engedheti meg magának, hogy további tömeges ügyeket generáljon. A gyártó frissítene minden esetben, a vásárló a visszavásárlást kérné minden esetben.Azt gondolom nem ment át a lényeg, ezért vitatkozol tovább.
A jármű aktuális állapotát figyelembe véve kell visszavásárolni a járművet. Erre létezik megfelelő lista. De azon az áron, mintha nem lenne csaló szoftver a járműben.
Ez esetben nem éri kár a vásárlót a csalás miatt.
Ha egy érintett autó 10 ezer eurót érne az aktuális állapot értéken de az átverés miatt 6 ezret sem adnak érte, akkor a vásárló kára 4 ezer euró. Mit nem lehet ezen érteni?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Milyen kár érte a vásárlót.
Németországban olyan "súlyadó" van ami figyelembe veszi környezetszennyezést.Mivel az autó nem teljesíti a gyártó állítását, jobb esetben csak adó növelő tényező. Rosszabb esetben nem tartartható forgalomban a jármű, mert nem felel meg a közlekedésben tartás feltételeinek.
Ezen problémákon segít valamelyest a szoftver update. A jármű korszerűségétől függően, rosszabb esetben a teljesítmény csökkenés mellé, fogyasztás növekedést kap a tulajdonos. Csökken a jármű használhatósága és a forgalmi értéke.
Ha már a forgalomban tartás problémáját elrendeztük, a vásárló még nem boldog. A Nm csökkenést, fogyasztás növekedéssel kompenzálva, eladhatatlan az autó értelmes áron.
Próbáld elmagyarázni egy ilyen jármű tulajdonosának, hogy még jól is járt, mert közúton közlekedhet az autóval. A pórul járt vásárolt közül mennyien vásárolnának még egyszer az adott márkától?A csaló és hazudó gyártók fizessenek. Ha nem járnak rosszul az csalással, akkor miért hagynák abba?
A visszavásárlás nem az autókereskedő terhére történik, a VW fizet.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!