Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • akaido

    addikt

    LOGOUT blog

    A Ki hazudott nagyobbat verseny győztese pedig.... :U

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • tdream

    csendes tag

    Sztem ha itthon vetted újnak, akkor van rá esély. Ha kinti akkor vlszeg bukta.

    Soha semmit nem bántam meg, ráérünk majd a Pokolba vezekelni :D

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Szoftverbűnözés az IT.
    Egyébként meg az autógyártók szeretnének folyton folyvást az ósdi olajkályha-konstruktőr helyett a menő tech-cég szerepkörben tetszelegni, úgyhogy ha az önvezető rendszerekről vagy M2M közlekedési megoldásokról van cikk, akkor úgy igazságos, hogy a sötét oldalról is legyen.

  • Reggie0

    nagyúr

    Amiota az autok belsoegesu-motoros mobiltelefonok, azota boven ide passzol.

  • hallador

    addikt

    Itt mire gondoltál, hogy a jellemző soha nem tartunk karban semmit, mert az pénzbe kerül, a pénzt meg nem befektetni, hanem ellopni kell magyar mentalitással kellene valamit cserélni?

    Mert az itt Németoszágban sem úgy lesz, hogy bárki bármit fizet. Azért majd be kell mutatni, hogy az autó hivatalos szervizben lett szervizelve a garancia lejártáig, utána pedig azért be kell bizonyítani (jellemzően számlákkal, mert elektronikus a szervizkönyv több helyen is, ha van sima is, az csak jó), hogy az autó nem leengedett MTZ olajjal volt üzemeltetve, és azt is csak akkor cserélték, ha 9 KPM-es autó, meg 6 rendőrségi helikopter üldözött z M3-son, mert a többi autós már nem látott úgy füstölt a kocsi...

    Ingyen ebéd sehol nincs.

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Aweriot

    veterán

    És majd azt a vajmi kevés kis kártérítést is abból az állami pénzből fogják kifizetni amit a Mutti most vág majd hozzájuk.

    "mindenki egy kicsit neonak érzi magát amikor először végigpörög az orra előtt egy apt update/upgrade"

  • Reggie0

    nagyúr

    Pedálállások másodperces felbontásban élettartamra visszamenően nem kellenek?

  • Killer01

    őstag

    Nem jön át ezzel mit akartál mondani, én nem tudom a hátterét mihez kötik Németországban a valós kifizetést. Mondjuk -saját példámból kiindulva- gariidő alatt én is szakszervízbe hordtam a vasat, így nyilván van számlám is. Amire én céloztam az az, hogy nagyon nem fair ugyanazt a csalást máshogy (vagy sehogy) kezelni csak mert másik országról van szó.

  • hallador

    addikt

    Nem nem kell. Nem tudom szoktad-e nézni a becsületes nepper videóit? Na akkor látható, hogy a németek egy része, jellemzően a nagyobb része még a tankolásnál is felírja a kilométeróra állását. Nem azért, mert nincs jobb dolga, hanem azért, mert ezzel tudja bizonyítani, hogy tényleg ennyi van az autóban.
    A másik, hogy a javítási számla eltétele alap, és eladáskor oda is adják a leendő vevőnek.

    Az más kérdés, hogy ez a normális, nem az, hogy a jó képességű haza viszi visszatekeri a negyedére az órát, mert a német vigyáz is rá, 200 000 nél az autó olyan állapotban van mint otthon 50000 lenne benne.

    Ebben benne van, hogy a németek évente 30 - 50 000 km-ert autóznak, ameddig pl én is ameddig otthon laktam, max 10 000 km-ert mentem privát autóval. Itt én is 50 000 -et megyek, így a 200000 km belekerül 5 - 6 év alatt, ameddig otthon 10 - 12 éves korára jellemzően. Így korrekt.

    Ja és persze itt vannak átverős emberek, mint mindenhol, csak jóval kevesebb, mint otthon.

    (#8) Aweriot

    Ez szinte biztos, én is így gondolom.

    (#10) Killer01

    Figyelj ez abból adódik, hogy Magyarországon szart sem ér a fogyasztóvédelem. Itt beperelték a VW-t nyertek kész.
    Otthon viktorka azért fizet ma is, hogy az Audi sehova ne menjen, nem, hogy perelgetni. Van különbség.
    A másik, hogy milyen alapon várod el, hogy a németek járják ki neked, vagy bárkinek azt az utat, hogy fizessenek.
    A harmadik probléma az érveléseddel, hogy ma Magyarországon az autók átlag életkora jóval idősebb, mint ez a botrány elkezdödött volna.
    Igen a VW hibázott, de az, hogy csak úgy minden bizonyítás nélkül fizessenek, mert Te vagy bárki szerint ez a helyes. A világ nem így működik.

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Hieronymus

    őstag

    LOGOUT blog

    Pontatlan a cikk.
    A bíróság ítélet szerint, A VW autógyárnak visszavásárlási kötelezettsége van. A vételár a jármű használtsága arányában csökkentendő, az eladási árhoz képes.
    Az első reakció, a VW nagyon alacsony árat akar fizetni.
    VW muss Autos zurückkaufen - und will nur Billigpreise zahlen
    Az ítélet nem fogalmaz egyértelműen az értékcsökkenés mértékéről.
    Ráadásul az ítélet iránymutatás a VW hatszámjegyű mennyiségben, Németországban eladott járművek tulajdonosainak. Azoknak is akik nem vettek részt ebben a monumentális perben.
    Ma már az is felmerült, hogy a többi gyártónak is így kelljen eljárnia, a kamuzó szoftverrel szeret járműveik esetében.

    „Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

  • Killer01

    őstag

    A másik, hogy milyen alapon várod el, hogy a németek járják ki neked, vagy bárkinek azt az utat, hogy fizessenek. Szerintem fordítva ülsz a lovon, vagy elbeszélünk egymás mellett. Én arra utaltam, hogy kompenzáció/kártérítés -tök mindegy hogyan nevezzük- nem kéne hogy országosan eltérő legyen mert nem korrekt a vásárlókkal és pont.
    A harmadik probléma az érveléseddel, hogy ma Magyarországon az autók átlag életkora jóval idősebb, mint ez a botrány elkezdödött volna. Ez nem értem hogyan jön ide, nyilván az érintett motorkódú autókról beszélünk, nem a 20 évvel ezelőtti modellekről.
    Igen a VW hibázott, de az, hogy csak úgy minden bizonyítás nélkül fizessenek, mert Te vagy bárki szerint ez a helyes. A világ nem így működik. Tudtommal az egész botrány abból indult, hogy bizonyítva lett a szoftveres csalás, szóval ezt a bekezdésedet sem értem. Mit kéne itt nekem még bizonyítanom?

  • Reggie0

    nagyúr

    51% is a nagyobb resz, de igazabol irrelevans. Gyakorlatilag meg senki sem koteles orizgetni mindenfele fecnit evekig es egy visszavetelnel nem is normalis, hogy ez elvaras legyen. Ne csaljanak szandekosan es akkor nem kell visszavenni. Az pedig, hogy nincs szamla megorizve nem azt jelenti, hogy nem volt gondos gazda. A rosszhiszemuseg nem elfogadhato allaspont senkitol, de pont egy csalotol plane nem, bizonyitsa, ha valami nem er annyit, mint amennyi lista szerint...

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Kereken 10 éve EU-s rendelet mondja ki, hogy a vásárló nem köteles igénybe venni a gyártói karbantartást, így annak hiányára sem lehet hivatkozni mint értékcsökkenési tényezőre (illetve a gyártónak kell bizonyítani, hogy a felhasználó a hibás egy konkrét kárért, de ez a legtöbb esetben elég egyértelmű ha meg nem, akkor még mindig ott az igazságügyi szakértő). Persze autóipari lobbiszervezetek ettől még rendszeresen folytatnak népbutító kampányokat, hogy "csak a gyári alkatrész, csak a hivatalos szerviz", de ezek épp oly irrelevánsak a konkrét eset szempontjából, mint a német nyugdíjasok autóhasználati szokásai.

    Mondjuk ha már ilyen pedánsak ezek a csudiprecíz németek akkor a bizonyítékokat sem kellett volna megsemmisíteni a botrány kirobbanása után, vagy az nem volt olyan fontos irat, amit el akartak rakni? :P

  • hallador

    addikt

    Gyakorlatilag meg senki sem koteles orizgetni mindenfele fecnit evekig es egy visszavetelnel nem is normalis, hogy ez elvaras legyen.

    De ha Te veszel autót elvárod, hogy ne verjenek át, de Te nem őriznéd meg?

    Ne csaljanak szandekosan es akkor nem kell visszavenni.

    Ez a mondat tudod mire emlékeztet engem? Mikor Kádár elvtárs elmondta a rádióban, hogy az emberek lopnak. Hagy lopjanak. A termékek az országban maradnak. Nem viszi el senki.
    Csak szólok, ez volt az alapmentalitás. Ehhez képest ez ma sem sokat változott. Szóval ezt ne nagyon hozd elő. Igen képmutató egy olyan országból, aminek 30 évig a lopás csalás mutyi a mindennapi élet elvárt része volt.
    Mondhatod, hogy mikor volt! Csak ez még ott van.

    Az pedig, hogy nincs szamla megorizve nem azt jelenti, hogy nem volt gondos gazda.

    Ja hát a 4iG nyeri meg az összes tendert ami állami. De nem azért mert mutyi van, hanem azért mert rohadtul becsületesek. Érzed az iróniát? Tehát ha nem tudod bizonyítani, hogy Te gondos gazda vagy, az nem baj, de ha Te mint vevő akarsz valamit fordítsák ki a világot a helyéről....
    Keresd a képletben a hibát.

    A rosszhiszemuseg nem elfogadhato allaspont senkitol, de pont egy csalotol plane nem, bizonyitsa, ha valami nem er annyit, mint amennyi lista szerint...

    Hát akkor nem kell venni tőlük semmit. Egyszerű a megoldás.

    (#13) Killer01

    Nagyon sokszor tapasztalom, hogy itt "fordítva" ülnek lovon. Amúgy pl a VW Magyarországi képviseleltét megkérdezted már?

    (#15) Feketelaszlo

    Mondjuk ha már ilyen pedánsak ezek a csudiprecíz németek akkor a bizonyítékokat sem kellett volna megsemmisíteni a botrány kirobbanása után, vagy az nem volt olyan fontos irat, amit el akartak rakni? :P

    Jó látni, hogy a végletekben gondolkodás még mindig nemzeti sport. Ki állította, hogy csudaprecizek? Hmmm..... ???? Hol olvastál ilyet az origon?
    Valljuk be azért precízebbek ugye? Ja.
    Ja ja nem kötelező, de azt igen, hogy szervizeltetted....

    Ingyen ebéd a kádár rendszerben volt, meg a fejetekben. Ennyi a való világban nem.

    Jó látni, hogy mindenkinek csak kötelezettségei vannak, csak nektek nincs semmilyen. Na ez nem változott... ;] :P :O :(

    [ Szerkesztve ]

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Reggie0

    nagyúr

    De az auto vasarlas nem egy kotelezo tranzakcio, hanem ket fel kozott onszantabol teszi, ellentetben amikor a lebukott csaloval jovatetetik a kart. Akar azt is kivanthatom, hogy elotte vessen harom bukfencet, aztan az majd az en bajom, hogy talalok-e ilyen eladot.

    Ez nem hasonlit ra. Ez arra hasonlit, hogy valakit tettenernek, hogy lopja a radiot, majd amikor ki kell fizetni, akkor rakerdez, hogy hol a szervizrol a szamla.

    Hogy jon ide az allami mutyi? Itt arrol van szo, hogy egy csalo lebukott, nem arrol, hogy a vevo akarja kiforditani a vilagot.

    A csalas utolag derult ki. Majd maskor elore irjak oda az adatlapra, az meg egyszerubb megoldas.

    [ Szerkesztve ]

  • hallador

    addikt

    Akkor most ezt írd meg annak is gyorsan, aki itt épp panaszkodik.

    A VW csalt. Senki nem állította, hogy nem! Ezt elő ne hozd, hogy állítottam volna olyat, hogy nem! Persze így van.

    Csak akkor, ha ennyire pedánsak vagyunk, akkor most miért van az, hogy a magyar állam még mindig nem támogatja a pereket? Mi az oka, hogy nem sikerült otthon is még megoldani, hogy fizessen a VW? Mi az oka ennek? Nem értem....

    Vagy a VW-nek kellene jelentkezni, hogy azonnal visszaveszi az autót?

    Ezek szerint ha veszel egy telefont (Apple, HTC) botrányok, akkor azonnal fizesség vissza az árát? Eddig melyik fizette vissza.
    De hogy mondjak magyar példát is. A máv vonatok folyamatosan késtek, akkor mikor otthon laktam egyszer nem fizette vissza senki, kettővel korábbi vonattal kellett elindulnom, mert nem szolgáltattak?
    A BKV hányszor fizette vissza nekem, ha az amúgy 5 - 7 percenként járó busz 45 percenként járt? Pedig megvettem a bérletet.....

    [ Szerkesztve ]

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Reggie0

    nagyúr

    Azt teszem, te panaszkodsz, hogy miert nem lehet csalonak tekinteni minden vevot.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Úgy látom benned igen mély nyomokat hagyott a honi gyermekkor, ha folyamatosan a Németország > Magyarország relációra lyukadsz ki. Jelen esetben a gyártónak az lett volna a kötelezettsége, hogy a termékei megfelelnek az előírásoknak és a reklámozott minőségnek, a vevőnek meg az, hogy ezt kifizeti. A vevő teljesített, a gyártó nem igazán - ennél egyszerűbb dolog a világon nincs hogy akkor végül is itt ki szándékozott ingyen ebédelni. A kuncsaftoknak most pont azért jár a kártérítés, mert a VW az ő kontójukra akart hízni.

  • hallador

    addikt

    Úgy látom benned igen mély nyomokat hagyott a honi gyermekkor, ha folyamatosan a Németország > Magyarország relációra lyukadsz ki.

    Mindig? Ezek a tények! Én éltem Magyarországon 40 évig mindkettő rendszerben! Nem kitaláltam!

    A kuncsaftoknak most pont azért jár a kártérítés, mert a VW az ő kontójukra akart hízni.

    Ahogy a legtöbb cég így van ezzel lásd: #18

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Hieronymus

    őstag

    LOGOUT blog

    Amúgy milyen papírt kellene bemutatni a forgalmi engedélyen kívül.
    A jármű eladásakor megkapja a gyártó a vasárló összes adatát együtt az eladás időpontjával. Visszahívás esetében szükséges adat.
    A forgalmiban benne van az első forgalomba helyezés időpontja. A jármű fontos adatainak halmaza és a tulajdonos adatai.

    Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy a VW egy német autógyártó csoport. Németországnak érdeke, a cégcsoport életben tartása. Amerikában nem fűződött érdek, büntették is gondolkodás nélkül a VW-t.
    Magyarországnak, az Audi- keresztül van némi érdeke a cégcsoport életben maradásában. De a kamu szoftverek megengedésében bizonyosan nem fűződik érdeke.

    „Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

  • hallador

    addikt

    Ha nem tartotta a tulajdonos karban az autóját, akkor miért kellene visszavennie?
    Ha van egy Telefonom, ami bizonyíthatóan az akkumulátor 1,5 múlva csak 30 %-on megy gyári hiba miatt, össze vissza karcolom a kijelzőjét, akkor azt ki kellene cserélni bárkinek?
    Ha veszek egy autót, amiről kiderül, hogy ilyen szoftver van benne, de mikor tönkre megy a katalizátor, a motorja, váltója a karbantartás hiánya miatt 70 %-os, vagy csak szimplán csak azért mert van az autóban 600 000 KM, de az órája 200 000 -et mutat, akkor azt minden kérdés nélkül vissza kellene vennie? Miért?

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Hieronymus

    őstag

    LOGOUT blog

    "Ha nem tartotta a tulajdonos karban az autóját, akkor miért kellene visszavennie?"

    Kettő dolgot mosol össze.
    1. A gyártó csalt és hazudott, amikor valótlant állított a jármű eladáskor a termékről.
    A jármű állapota lényegtelen ebből a szempontból. Az nem teszi semmissé a dolgot, hogy agyonhajtották a járművet.
    2. A jármű aktuális állapota határozza meg a forgalmi értékét. Ez az alapja a visszavásárlásnak.
    Pontosabban az az érték, ami gyárilag hibátlan állapotból indul ki.

    Ha egy 3 éves autóval éjjel - nappal taxiztak akkor jóval kevesebbet ér, mintha összesen 3-5 ezer kilométert utaztak vele és a maradék időben garázsban tartották.
    Ezt tükrözni fogja a visszavásárlási ár.

    „Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

  • hallador

    addikt

    Akkor ilyen esetben nem visszavenni kell az autót, hanem szoftvert kell frissíteni. Mert ez a korrekt nem az, hogy egy direkt tönkretett autót visszavegyenek.
    Te fizetnél egy olyan használt termékért, ami bizonyíthatóan át akarnak verni, max nem veszed észre. Akkor az már teljes kártérítésre jogosít fel? Nem hiszem.

    Ahogy a telefonban is kicserélik az aksit úgy az autóban is frissítsenek szoftvert, és ennyi.
    Az hogy Németországban visszaveszik, az egy bírósági döntés. Szerencsére ésszel csinálják.

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Hieronymus

    őstag

    LOGOUT blog

    "Akkor ilyen esetben nem visszavenni kell az autót, hanem szoftvert kell frissíteni. "

    Mert?
    Attól még nem fog a jármű megfelelni az eladáskori paramétereknek. Ha egy szoftver frissítés elegendő lenne, akkor az eladás pillanatában már a frissített szoftverrel forgalmazták volna a járművet. Vagy időközben visszahívták volna a járművet frissítésre.
    Ráadásul egy bírósági ítélet nem engedheti meg magának, hogy további tömeges ügyeket generáljon. A gyártó frissítene minden esetben, a vásárló a visszavásárlást kérné minden esetben.

    Azt gondolom nem ment át a lényeg, ezért vitatkozol tovább.
    A jármű aktuális állapotát figyelembe véve kell visszavásárolni a járművet. Erre létezik megfelelő lista. De azon az áron, mintha nem lenne csaló szoftver a járműben.
    Ez esetben nem éri kár a vásárlót a csalás miatt.
    Ha egy érintett autó 10 ezer eurót érne az aktuális állapot értéken de az átverés miatt 6 ezret sem adnak érte, akkor a vásárló kára 4 ezer euró. Mit nem lehet ezen érteni?

    „Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

  • Killer01

    őstag

    Tudod mi jut az eszembe hallador kollégával való társalgásról? Ford Fairlane találó mondása:
    "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." :DDD :DDD

  • hallador

    addikt

    Bocs nem vitatkozom de ha te így érzed akkor nincs értelme valóban. Szép estét...

    Aztán milyen kár érte a vásárlót ezt fejtsd már ki? Többet fogyasztott? Nem. Jobban kopott? Nem. Akkor milyen karról beszélsz te? Az autókereskedés nem kölcsönző ahol még a cég fizet?

    Erről tudod mi jut az eszembe. Mikor az elvtársak ellopták a gödi tszből a festéket. Majd eladták kocsmába, aki megvette, felkenték a szennyezett fémre. Utána mentek reklamálni hogy szar volt a festék.

    Ha ennyire komoly az igazságérzeted miért nem csinálod azt amit itt. Perelni kell. Ennyi.

    Killer01

    nekem meg tudod mi jut az eszembe, ami miatt eljöttem. Megint nem azzal jöttök elő hogy mennyire királyok vagyunk, hogy kikapartuk, hogy fizessenek, hanem azzal, hogy ha más kikaparta akkor nekik is jár. Ja várj NEM.

    [HP EliteBook 830 G6, I7 32GB 2TB, HP ProBook 430 G5, I5 32GB 1TB ; Debian Stretch; Linux Mint 19.3, Ubuntu 19.10, OpenSuse Leap 15.1 ; ASUS ZenBook UX333FA I3;]

  • Hieronymus

    őstag

    LOGOUT blog

    Milyen kár érte a vásárlót.
    Németországban olyan "súlyadó" van ami figyelembe veszi környezetszennyezést.

    Mivel az autó nem teljesíti a gyártó állítását, jobb esetben csak adó növelő tényező. Rosszabb esetben nem tartartható forgalomban a jármű, mert nem felel meg a közlekedésben tartás feltételeinek.

    Ezen problémákon segít valamelyest a szoftver update. A jármű korszerűségétől függően, rosszabb esetben a teljesítmény csökkenés mellé, fogyasztás növekedést kap a tulajdonos. Csökken a jármű használhatósága és a forgalmi értéke.

    Ha már a forgalomban tartás problémáját elrendeztük, a vásárló még nem boldog. A Nm csökkenést, fogyasztás növekedéssel kompenzálva, eladhatatlan az autó értelmes áron.
    Próbáld elmagyarázni egy ilyen jármű tulajdonosának, hogy még jól is járt, mert közúton közlekedhet az autóval. A pórul járt vásárolt közül mennyien vásárolnának még egyszer az adott márkától?

    A csaló és hazudó gyártók fizessenek. Ha nem járnak rosszul az csalással, akkor miért hagynák abba?

    A visszavásárlás nem az autókereskedő terhére történik, a VW fizet.

    „Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

Hozzászólok Aktív témák