Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz macilaci78 #1 üzenetére

    Az IT-s részre tudok reagálni, mert elég sokféle álláspont létezik manapság, de:
    A beszállítók és az autógyártók is úgy látják, hogy nem kell a telefonból hardvert csinálni, mert egyrészt a kompatibilitás egy idő után kétséges (hamarabb cserélünk telefont, mint autót, az fix, ha 5 év múlva a Sailfish lesz a meghatározó telefonos platform, akkor mi a frász van, pl), másrészt a kijelzőtükrözés sem a jövő, mivel minden autós cég arrafelé megy, hogy teljesen extrém képarányú és alakú kijelzők legyenek az autókban, a kormány mögött már most sem négyzetes, de a középkonzolon sem kell ehhez ragaszkodni, meg ezek egybe is folyhatnak, meg akármi. A telefon kell a kocsiba, mert onnan jönnek az adatok, de sem kompatibilitási, sem biztonsági okokból nem vezérelheti az autó IT rendszerét, ami már ma sem csak arról szól, hogy zenét hallgatok és ott a névjegyzékem, hanem integrálva vannak az autonóm funkciók, a szenzorok és minden elektronikai szirszar.

    Erről lehet sokat írni, lehet vitatkozni, érdekes téma, de csak félig látunk bele - nem véletlenül.

    Az SD-n lehet multimédia és térkép.

    A SIM-ek általában az autókban ún global roaming SIM-ek, legtöbbször a Voda adja ezeket globális megállapodások keretében, sok autóban hozzá sem tudsz férni. Itt ugye az van, hogy berámolhatod a saját kártyád is, a költségeket ismered, máshol benne van az árban (és jelenleg 2018-tól kötelező is a segélyhívások miatt az EU-ban), hogy aztán a SIM-mel mit kezd a gyártó (adnak-e rá más szolgáltatást is az emergency mellett), az egyéni döntés.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz macilaci78 #3 üzenetére

    De izé, figyu, az autó online van és lehúzza a friss térképet (lásd a cikket pont) by Google. És az jelenik meg a HUD-on, a középső kijelzőn és a műszerek közötti, nem is négyzet alakú területen, ezt semmilyen MirrorLinkkel nem oldod meg. Pont ezért csinálják azt, amit.

    Az az autógyártó, amelyik még offline navit tukmál súlyos pénzekért, az megragadt a múlt évtizedben. De nem mind ilyen és hamarosan egyik sem lesz ilyen.

    Nem az az üdvös út, hogy a telefonra bízunk mindent, mert a telefont a legkönnyebb hackelni. És ha az vezérelgeti az autódat, az minimum necces. Ha az autó rendszere zárt, az online funkciók nem tudnak írni a rendszerbe, ha csak adatokat szipkázunk le a telefonról, hogy személyre szabhassuk a kocsit, akkor sokkal kisebb a kockázat. És itt nem azzal játszadozunk, hogy jajj, meglátták a kukimat a hekkerek, hanem azzal, hogy a falnak navigálja-e magát a verda és életben maradsz-e.

    (Egyébként pedig a fentiek mellett a normális és ma kapható modern infotainment megoldások pont támogatják a MirrorLinket, az Android Autót és a Carplayt, ahogy te azt pont szeretnéd, de ez egy pillanatkép a jelenből, a jövő nem okvetlenül ez az irány.)

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz macilaci78 #8 üzenetére

    A 20 flottás autót fenntartó cég pont örülni fog, hogy van az autókban egy SIM, ami azon túl, hogy a friss infókat lehúzza a navigáláshoz még a koordinátáit is elküldi. És még mindig ott tartunk, hogy amúgy minden kocsiban kötelező lesz a SIM két éven belül az EU területén.

    Mindemellett az összes normális infotainment rendszer örömmel fogad adatokat a telefonról megosztott netről is, pont olyan dolgokat vársz el, amelyek már vannak. Ahogyan kijelzőtükrözés is, mint már írtam.

    A biztonsági szolgáltatásokat általában nem lehet frissíteni online egyik autóban sem (kivétel a Tesla, akik kicsit más tempóban haladnak, ami nem is mindig praktikus), ezt én sem írtam sehol. Mivel azonban az infotainment megoldások egyre inkább integrált rendszerek lesznek, amelyek az autó működésének egyéb aspektusait is lefedik, ezért ezeket zártan kell kezelni. És nem is érdemes szétszedni, hogy nini, itt egy rendszer a zenéhez, itt a telefonhoz, ez pedig a tempomat és a vészfék-asszisztens. Mert ezek egymás adatait felhasználva működnek hatékonyan, ha a navigáció az útvonalon 1 km-en belül dugót, torlódást észlel, akkor a tempomat off, az autó lassan fékez, sofőr kap jelzést és a kanyar után nem 70-nel száll bele a mentőautóba. (Ez már most is rohadt hasznos mindenféle egyéb trükk nélkül, a minap Szfehérvár mellett a 8-ason haladva szólt a Waze, hogy "úton álló autó", leléptem a gázról, a kanyar belső ívén pedig ott pakoltak a külső sávban egy utánfutóra vissza leborult téglákat.)

    Korábban is azt írtam (de talán elkerülte a figyelmedet), hogy az a cél, hogy a személyes adatok, zenék, tartalmak jöjjenek a telefonról, de ne bízzuk rá az autó üzemeltetését. Te pont ezt írod, de közben még vitatkozol is, ami nekem kissé furcsa.

    A szoftvert viszont egyre több autóban kezdik frissíthetővé tenni. Ez persze egy kijelzőfelbontást és egy számítási kapacitást nyilván nem érint, de a 15 éves autókban is tökre működnek még azok a mai szemmel primitív fedélzeti rendszerek, amik az átlagfogyasztást írják, a Bluetooth kapcsolatot vezérlik és egyébként azt is be lehet bennük állítani, hogy a "follow home" mennyi ideig tartsa égve a helyzetjelzőt. 15 év múlva a mostani rendszerekre nyilván ugyanígy tekintünk majd vissza, a jelenlegi funkcionalitásukat fogják hozni, maximum az akkori telefonokat (ha azok még telefonok lesznek) nem lehet hozzájuk csatlakoztatni, mint ahogyan egy Xperia Z-t sem tudsz egy Suzuki SX4-hez hozzákötni, mert abban a mobilban még 1.0-s MirrorLink volt, a Suzukiban pedig már 1.1-es van.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Új hozzászólás Aktív témák