Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Queen123 #58 üzenetére

    A víz az semmi. Szimpla FFT a GPU-val. Szép, de semmi olyan, ami technikailag bravúr lenne. Növényekkel való interakció az van az Unchartedben is, ott még a helikopter rotorjának a szele is mozgatja őket. A rombolhatóság a Crysisben eléggé alapszintű, a Red Faction sokkal jobb ebből a szempontból, de persze érthető, hogy a rombolhatóságnál nem csak a látványra kell gondolni, hanem arra is, hogy a ne akadjanak el a karakterek. Korábban kérdezted (nem ezen a nicknéven), hogy miért nincs ilyen a játékokban, amire leírtam, hogy az AI beakadhat, ami probléma.
    A Crysis 2 az multiplatform. Ahogy ebben a topikban írtam a legfőbb cél ilyenkor, hogy a célplatformként megjelölt hardvereket egységesen kell kezelni és a nem skálázható szituációkat a leggyengébb hardverre kell szabni. Az, hogy melyik lesz az függ az implementációtól.

    (#61) Angel1981: Akkor ne hidd el, ettől még nem látsz ilyet PC-n, és nem azért, mert nincs rá igény. Ezzel lehet nyugtatni magad, de ettől a konzolokra sokkal egyszerűbb a fejlesztés, sokkal kevesebb a korlát, és a hardver is egzotikusabb legalábbis a PS3-nál, ami olyan megoldásokat eredményez, amit PC-n még nem láttál. Persze lehet növelni az erősebb dedikált GPU-k miatt a felbontást, jobb effekteket lehet csinálni, be lehet vezetni a valós GI-t, a több memória miatt esetleg a jobb textúrák is beleférnek. Ettől viszont a technikai megvalósítás nem lesz jobb, maximum nagyobb adag cukormázat kapsz. Ettől lehet jobbnak tűnik a PC, és az is, ha összehasonlítod a multiplatform címek grafikájával (már amelyik portnál nem vették félvállról a PC-t), de az vitathatatlan, hogy a konzolon vannak olyan exkluzív címek, amelyektől még PC-s mércével mérve is leesik az állad, főleg a PS3 exkluzívokra jellemző ez.
    Nálam nagyobb PC imádó aligha van a világon, de ettől nem vagyok vak. Látom a problémákat, amik technikailag is megmagyarázhatók, viszont átfogó megoldást ezekre nem látok, maximum gyártók által felvetett ötleteket, amelyek jók, csak mindegyikben van negatívum. Ellenben a konzol fejlődhet, mert sokkal kevesebb szoftveres korlátja van. Ahogy írtam a post-process, a felbontás, az élsimítás, és a teljesen GPU-n futtatható effektek versenyében biztos a PC az erősebb, és ez később is így marad, de a konzol a specifikus API miatt kevés korlátot kap a szoftveres oldalról. Ezeket a gyártók is észrevették. Richard Huddy régebben már beszélt is róla. A gondot jól vázolta, de az API eldobása mint megoldás egy baromság, mert nem az a cél, hogy minden hardverre külön írd meg a rendert. Az jó dolog, hogy erről beszélünk, de egy olyan megoldás kell a problémára, ami eltünteti az API overhead nagy részét és közben marad egy közös felület.

    (#73) Dare2Live: Nem azt mondom, hanem azt, hogy technikai megvalósítás tekintetében pár exkluzív konzolos cím a PC-s játékok előtt jár. Ez nem a nyers grafikára értendő, ahogy korábban írtam, abban mindig jobb lesz a PC, de a grafika mellett több szempont is van. Én baromira örülnék, ha ez nem így lenne, de sajnos nem lehet elmenni ezek mellett. A gyártók sem mennek el mellette, csak éppen nem elég beszélni róla, valami működő alternatívát kell lerakni a problémákra.
    Sosem mondtam, hogy az Intel csődbe fog menni, de tény, hogy a Larrabee nem működik, így nem képesek a rendszerszintű integráció hatékony elmélyítésére. Ez nehézség lesz. Vettek is gyorsan egy ZiiLabs-ot, csak nem biztos, hogy időben léptek. A ZiiLabs iránya nem rossz, hiszen nagyszerű az OpenCL-ben felmutatott teljesítménye, de időbe kerül majd integrálni, addig pedig a HD Graphics-ra kell építeni. A Larrabee teljesen zsákutca, az nem fog a HPC-n kívül máshoz szerephez jutni. Valszeg a HD Graphics további fejlesztése az integrációs irányt jelöli ki, míg a mobil piacon a ZiiLabs irányból kell valamit alkotni. Eközben viszont már konkurenciának van GCN-je, az NV-nek hamarosan lesz Maxwellje, és az ARM is csinálja a Skrymirt. Mindegyik megoldás ugyanazt a koncepciót valósítja meg, vagyis teljes értékű koprocesszorként használható multiprocesszorok lesznek a központi magok mellé. Az Intel ezt az irányt nem értékeli, illetve úgy kommunikálják a média felé, hogy rossz az egész, de a saját HD Graphics IGP-i is erre fejlődnek, és több szempontból is hasonlítanak a konkurens GPU-khoz, mint amit pár éve vázoltak jó irányként (amit az NV korábban kiröhögött). Ez nem baj, csak nem ismerik a média felé, hogy a többieknek lett igazuk. Bár ez már egyértelműen látszik, ha az ember nem csukja be a szemét.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák