Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mentoloshypo

    senior tag

    válasz janos666 #55 üzenetére

    Most éppen a Dragon's Dogma Dark Arisen-el játszok PS3-on. Elképesztően igénytelen úgy általánosságban a grafika, a textúrák full PS2 szint, sokszor előtted pár méterre töltene be, az NPC-k szintúgy. Ráadásul a képernyő alját meg tetejét jókora méretben "levágták" ki tud miért (ilyet más játéknál még nem láttam) a hab a tortán hogy mindezek ellenére olykor durva az fps drop.
    És most kapaszkodj meg, élvezem a játékot de piszkosul! ;) A dizájn a pocsék grafika ellenére parádés és nagyon hangulatos mégis, a történettel együtt úgy magával tud ragadni az egész, hogy egy pillanatra meg nem fordul a fejemben, hogy a grafika nincs a toppon.

    A másik véglet nálam a Crysis 3. Nagyon szép, mondanom se kell, a Crytek csapata tud az egyik legjobban PC-re optimalizálni, ismerik a szakma minden fortéját, elképesztően profi munkát végeztek a megjelenítéssel. Még ezeken az öreg last-gen konzolokon is gyönyörű.
    A játékmenet viszont akkora egy nulla, jellegtelen semmi (multistól együtt) hogy az már fáj! Egyszer el is aludtam játék közben, ez hót komoly. :DDD Egy mikrogrammnyi ingerenciát nem érzek azért, hogy levegyem újra a polcról.

    Szóval ja, nem minden a grafika. Ha még az előző generációban lennénk akkor azt mondanám, hogy a grafika tegye ki a kisebb százalékot mert az élmény mindent kárpótol, de hogy itt vannak az új gépek csak elvárja minden játékos az áll ejtő grafikát.
    Nehéz dió megmondani a frankót, de szerintem nem is lehet. Ahány ember annyi igény.

  • HuMarc

    addikt

    válasz janos666 #55 üzenetére

    Előrebocsájtva: Remélem, nem lett túl kusza ahhoz, hogy akinek szól, az megértse, bár sajnos ezt csak remélni tudom, garantálni nem... :) Jó olvasást.

    Szerintem nem arról van szó, hogy a grafika nem számít (akkor sem feltétlenül, ha konkrétan így van megfogalmazva), hanem arról, hogy egy-két játék/franchise (Crysis, BF stb.) átlépett egy határt, és már közelebb áll a techdemo-hoz, mint a játékhoz, hiszen főleg a történet már csak alibi-jelleggel van jelen, hogy legyen mikor csodálnod a gyönyörű tájat, amit a fejlesztők alkottak.

    Azért a grafika és a fizika egy játékban nagyon nem ugyanaz. Az előző (PS3/X360) generációban a grafika esett át hatalmas fejlődésen, remélhetőleg most a fizika fog alapjaiban megváltozni, mert azzal, ahogy te is írod, élővé lehet tenni a játékteret.

    Amit egyébként te lefestesz, az akár a Mátrix is lehetne. :) Minden úgy működik, ahogy kéne, minden robban, szétesik, korrodál stb. Csak az a gond, hogy ezt egyrészt baromi sok idő leprogramozni, másrészt ehhez valószínűleg olyan hardver-igénybevételre lesz szüksége egy programnak, hogy első próbálkozásra (sőt, lehet, hogy a generáció végéig csak eddig jutnak, ha egyáltalán elmennek ilyen irányba) csak nagyon kis térben oldják meg azt, hogy a gép mindent külön számol.

    @.LnB (#57): Egy mai játék is simán lehet addiktív (ld. WoW, CS, ahol halálesetekről is hallani), ehhez nem kell egy játéknak VR-nak lennie. És attól sem félek, hogy egyszer túl realisztikus legyen, ez már csak azért sem lehetséges, mert a játékok egyelőre csak látvány, és hang összessége, a többi érzékszervedet nem vonja be, így a realizmus élménye nem lehet teljes. Meg azért sem, mert a látvány sem lesz soha teljesen realisztikus. Szerintem.

    @kameraman77 (#58):

    1. Játékterem - PC/konzol: Itt igazából nem tudom, mit kifogásolsz, ugyanis pont azért szűnt meg az igény a játéktermekre, mert olcsóbb lett az a technológia, így már otthon is elérhető olyan teljesítmény, amin kielégítő minőségű játékok futnak. Az jön le az írásodból, hogy te hiányolod azokat a játékokat, amelyek többszörös élményt tudnak nyújtani egy mai PC-s játékhoz képest, pedig pont ezek azok a játékok, amelyek többszörös élményt nyújtanak valami olyanhoz képest, ami már nem is létezik, mert megszűnt rá az igény, hisz már elérhető áron meg lehet kapni a jobb játékokat.

    2. Interaktív történetmesélés: Ez nem szűnt meg, csak most már az élő szereplőkkel felvett interaktív filmek helyett most már tényleg játékokról van szó. Elég sok játéknak van több befejezése, erről írtam már itt (utolsó bekezdés az elválasztás felett), most a Heavy Rain-t, és a Beyond: Two Souls-t emelném ki.

    3. Hard core - Casual gaming: Valószínűleg ezzel magyarázható, hogy a pl. Civ-es hosszú-hosszú órás folyamatos játékmenetet igénylő játékokat nagyrészt (és persze nem teljesen, ld. Civ 5 + Brave New World) kiszorították a casual game-ek, persze ez pont a stratégiai játékokra annyira nem igaz. De pl. a GP2 egy szimulátor volt, a mai autós-versenyzős játékok meg általában arcade játékok, pont azért, hogy a 3. körben mindenki beleszokjon, és legyen sikerélménye.

    ===========

    .LnB-nél előkerült a a realizmus a játékokban. A festészetben a fényképészet megjelenéséig nagyon sokan akarták a valóságot megfesteni minél élethűbben, de erre ugye a fotográfia miatt megszűnt az igény. Ezután ugye eléggé megváltozott a festészet, mint olyan, pl. a non-figuratív alkotások, absztrakt művészet, mindegy, ennyire nem értek hozzá :)

    Mindenesetre szerintem lesz egy pont, amikor a játékfejlesztők rájönnek, hogy nem feltétlenül kell a 100%-os realizmusra törekedni (mondjuk mikor megalkotják a Mátrixot, na kb. akkor :DDD ). Most is vannak ennek a gondolkodásmódnak képviselői, pl. a a Wildstar, vagy a Diablo III, ami kicsit rajzfilmesebb, és nem is törekszik arra, hogy pontosan látszódjon minden és mindenki pontos izommunkája, mert ez egyszerűen nem fontos.

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz janos666 #55 üzenetére

    +1
    Nem tudom most mi lelte az embereket. Eddig amiatt volt a felháborodás, hogy már kell next-gen, mert így-úgy csúnya a PS3/Xbox 360-as játékok, most meg mindenki leszarja ? :DDD

    Vicces.
    Én Spielberggel értek egyet. [link]
    Ehhez az kell, hogy teljesen új megoldásokat csináljanak a grafikában. Megatextúrázás ;]
    Marha fontos még mindig a grafika, mert ettől függ az, hogy mennyire tudsz belemélyedni a játékbeli univerzumba. Jójó, kell történet, de ott van a ME3. A grafika egy rakás fos, de még így is azt mondom, hogy jó játék, de mi lenne ha még jobb lenne a grafika ?
    Szóval van hova fejlődni grafikában. Engem az is kiábrándított anno, hogy az Red Dead Redemption egy rece tenger volt, és nem volt akkora élmény a játék, hiába megvolt a hangulat.
    Vagy mondjuk a GTA 5. Túlzás azt mondani, hogy hű de jó grafikailag, mert nem.
    Most már legalább hát ha eljutunk oda, hogy 1080p 60FPS, és 0 rece.

    A másik a fizika. Ocsmány, pocsék, idétlen fizika van az összes játékban. Egyedül a GTA 4 tudott valamit felmutatni, de az összes többi játék röhejes. 0 fizika. Ezen nagyon gyorsan kell változtatni, mert most ott járunk, hogy kezd jó lenni a grafika, de kb mint ha fa dobozokkal játszanék a játékban. Nevetséges.
    És akkor az AI. Ezen is sürgősen változtatni kell, mert az ellenfelek hülyék, egyszerű bábok, amik arra várnak, hogy leöljük őket, és emiatt megint csak ugrott a valósághű érzet.

    És akkor a 3. az a VR. Itt az ideje, hogy elinduljon ez is, de ehhez elsősorban az kell, hogy grafikailag eljussunk egy ennél magasabb szintre.

    Én még 4.-nek felhoznám az interakciót a virtuális és a valós világ között. Ma úgy játszunk, hogy van egy interfész, ami közel sem ad semmi információt a virtuális világról, és azt nyomogatjuk. Nagyon jó meg minden a vibráció, de ez közel sem egy haptikus felület. A VR korszakhoz kell majd valami haptikus felület is, mondjuk egy kesztyű, amiben meg tudjuk fogdosni a tárgyakat, interakcióba tudunk lépni a virtuális világgal. Ez még messze van, de ilyen kutatásokat nem sokat látok. :U

    Ja és a mai 20-as generációhoz tartozok.

    [ Szerkesztve ]

    PS4

Új hozzászólás Aktív témák