Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mentoloshypo

    senior tag

    válasz HuMarc #50 üzenetére

    A 2010-es Demon's Souls egyik alap eleme volt, hogy betörsz egy másik játékos világába és trollkodsz vele egy kicsit. ;)

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz HuMarc #50 üzenetére

    Örvendek, hogy valaki érdemben reagált. :D

    Valóban benne van a nosztalgiafaktor, de nem olyan mértékben, mint gondolod. :)

    "De elképzelhetőnek tartom, hogy 20 év múlva (akár annak ellenére is, hogy minden dokumentálva van, és visszakereshető) mindenki a Last of Us-ról, a GTA V-ről, az Assassin's Creed-ről, a Dead Space-ről, meg a L.A Noire-ról, a Wolfenstein-ről (pár olyan cím, amelyek most beugrottak, és elvileg nem sikerültek rosszul) fog ódákat zengeni, hogy bezzeg abban az időben még volt történetmesélés, hangulat, kreativitás stb., és elmennek majd említésre egyáltalán nem méltó címek mellett, jogosan."
    - Ez valószínűleg így lesz. A fiataloknál szerintem mindenképp (oké, mondom ezt 27 évesen, érted, a mai tiniknél), az említett címek eléggé rendben vannak, és simán elképzelhetőnek tartom, hogy nekik ezek jelentik majd a sztenderdeket, és ezt nem találom problémásnak.

    "Az azért érdekes, hogy felsorolsz három játékot/franchise-t (XCOM, Duke Nukem, Deus Ex), amelyek tényleg nem rosszak, és van egy közös pontjuk: Mindhárom lövölde (tehát bennük az egyik nem elhanyagolható cél a gyilkolás). Aztán két sorral lejjebb rosszallásod fejezed ki amiatt, hogy szinte csak lövöldözős játékok jelennek meg."
    - XCOM: kőkemény taktika a kezdetektől fogva, a bolygót véded bennük az idegen invázióval szemben, és mikromenedzsmentelsz. Egy embert sem ölsz meg.
    - Duke Nukem 3D és feljebb: mint az előzőnél, csak ez shooter-hangulatbomba, szintén idegeneket darálsz, nem ölsz embert.
    - Deus Ex: első rész és HR: mindkettő elég okos játék, és ha ésszel játszod, a bossokon kívül itt sem ölsz embert - épp ezt szeretem, ha lehet ésszel játszani (az első részben még bosst sem kellett feltétlen ölni).

    "Valóban, az előző (7.) konzolgenerációban erős túlsúlyban voltak az olyan játékok, melyekben hangsúlyt kapott a gyilkolás (ennek is megvannak az okai), de azért túlzás lenne azt állítani, hogy másról szóló játékot nem is lehet találni. Ami most azonnal beugrik, és nem gyilkolásra épül, az a Portal 2, és a Minecraft, de ott van kismillió versenyzős játék, illetve még a sportjátékok. Akármennyire is kicsi a hangsúly a sportjátékokon látszólag, mégis, az EA-nak a FIFA játékok rengeteg pénzt hoznak."
    - Oké, elképzelhető, hogy túloztam, nem követem túl szorosan a mai játékkínálatot, de amikor szétnézek a hírek között, túlnyomórészt shooterekről esik szó, azon belül jellemzően a rókabőr-fajtáról.
    Nekem a mértékkel van gondom. Természetes, hogy ha a játék témája megköveteli (egy kommandós, vagy harci játékban), akkor lelövünk embereket, de nem mindegy, hogy mennyit. Ezzel nagyon túllőttek a célon több, mostanában divatos játékban is. Láttam olyan videót (meg nem mondom, hogy Bf, vagy Cod, vagy valami más), ahol kb annyi ellenfelet kellett szitává lőni, ahány szörnyike az emberre özönlik egy Serious Samben. Szerintem ez rohadtul lélekölő látvány.
    Vagy ott a Sniper Elite. Ahol azon élvezkednek az emberek, hogy a program megmutatja, milyen roncsolást végez a golyó egy emberben. Lassítva.
    Én szeretem a shootereket, de az ekkora overkill megoldásoktól néha simán elmegy az életkedvem.
    Pedig olyan játékokkal játszom napi szinten, mint a Brutal Doom, vagy a CS:Source.
    Egy kivétel van amúgy nálam is, amiben sok embert kellett hentelni, és az a Max Payne 1-2. Ezekben tudtam valamelyest azonosulni a főhőssel, bár helyenként azért húztam a szám, a hangulat kárpótolt.

    Úgyhogy ezek mellett én igencsak örülök, mikor megjelenik egy olyan cím, mint mondjuk egy Dishonored (amire épp most tettem szert a sale-en), amiben lehet lopakodni, felfedezni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák