Új hozzászólás Aktív témák
-
WongFeiHong
senior tag
Kiváncsi leszek én ezekre a dolgokra. Azért tértem át az AMD-re kicsit, hogy meglessem a Mantle-t mit is tud. De ez is olyan dolog, mint az új konzol, idő kell neki.
-
#06658560
törölt tag
válasz Malibutomi #13 üzenetére
Valahogy AMD-nél/ATI-nál mindig megy a majd a következő driver javítja a hibát, gyorsulást hoz ima...
-
bbTamas77
aktív tag
Mantle-ről egy kérdés,ha ne adj isten egy évtized múlva AMD kukázza a CGN-t, és lesz helyette egy új architektúra, akkor az mennyire lesz visszafelé kompatibilis?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #54 üzenetére
A Thief Mantle kódja a januári CES-re kész volt. Már leírtam, hogy miért nem adták ki. De ha nem hiszed el, akkor nézz rá az API-ra te magad: [link] Nem tűnik egy funkcióktól duzzadó opciónak. Egyszerűsége miatt jóval kevesebb vele a munka, mint bármi mással. Ezért is akartak a fejlesztők resetet és nem OpenGL kiterjesztéseket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bbTamas77 #53 üzenetére
Bármit módosítanak az architektúrában ahhoz kelleni fog új driver. Attól, hogy az API low-level még támogathat bármit. Csak a next-gen architektúra tartalmazza azokat a képességeket, mint a GCN.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
290cf 4770k mellett nem borzalmas limit szerintem, ahogy a 4.5ghz-es 8350+7970 sem. Az fps dropok is eltüntek a 14.2-ben. A hozzászólásom többi részét pedig elegánsan átugrottad, szóval nem is fecsérlem erre tovább az időt.
(#52) Kopi31415
Lásd #41 de idézem is neked:
"De minden újdonságnál várható hogy elsőre nem klappol minden. ez nem csak AMD betegség. Nézd meg az nvidiát, mikor kijött a 780/Titan tavaly, két hónapig ment a küzdés, hogy kinek melyik driver az amivel működik/nem müködik. Pedig ott nem is volt új API amihez kellett a driver."[ Szerkesztve ]
-
válasz Malibutomi #57 üzenetére
Ne mond azt, hogy 290cf-nél nagy szükség van azokra a plusz fps-ekre. 8350 és 280x (7970) mellett konkrétan semmit nem tett le a mantle eddig az asztalra.
Nincs itt szó semmi extráról, hogy bárki utálná az amd-t. Ezek egyszerűen tények. A játékosok ígéretet kaptak erre, meg arra, és egyikből sem lett semmi eddig.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #58 üzenetére
Ezt a konfigot pont próbáltam, mert jó ideje van nálam egy 280X. Multiban azért bedobott egy +30%-ot. Azért ezt nem kell semminek nevezni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #60 üzenetére
Arra reflektáltam, hogy a semmit az erős megállapítás, mert több multis mérés bizonyítja, hogy eléggé számít. [link] - itt több pályát is bemérnek, hogy mennyit segít egy i7-3770K-nak a 290X-en.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Az, hogy, hogyan megy a mantle 290X-en, pont annyira érdekes a 280X szempontjából jelenleg, mint, hogy a teszt alatt mennyi ásványvizet fogyasztottak a mérést végzők.
-
nagyúr
az egyszerűsége miatt inkább több vele a munka, mert a DX és az OGL egy csomó dolgot a segge alá tol a fejlesztőnek, amiről egy lightweight api esetén gondoskodni kell. ez alól nyilván kivétel, ha valaki érdemileg saját pipeline-t csinált, és ezt próbálja lenyomni a DX torkán - akkor viszont teljesen fals az összehasonlítás a munkaigényben, mert nem almát hasonlítasz almával.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #62 üzenetére
280X-en is megy, csak például i7-3770K mellett nem gyorsul ennyit, de gyorsul. De mint mondtam FX-8350-nel a Shanghai pályán +30%-ot lehet mérni átlag. Ezt Repi is kimérte a blogbejegyzésében.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennek a gyökeres ellentettjét mondják a Mantle-re fejlesztők. Persze az AAA produkciók szintjén nem olyan ember ül a székben, aki most kezdte a szakmát, tehát technikailag felkészült programozóról van szó. Nem biztos, hogy zseni, de biztos érti, hogy mit kell tenni. És itt jön a problémájuk a DX-szel. Pont az a gond, hogy sok dologban okosabb akar lenni a fejlesztőnél az API, és ezzel rákényszeríti őket egy olyan programozási modellre, ami nem igazán hatékony, de nem tehetnek mást. Ma nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy egy AAA játék esetében már az artist csapat is az overhead csökkentéséért dolgozik, holott nekik csak rajzolni kellene, és leginkább azt sem kellene tudniuk, hogy mi az a grafikus driver és API.
Ezért mondták a Mantle fejlesztők: kevesebbet kértek, hogy többet adhassanak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz antikomcsi #58 üzenetére
Nekem nincs olyan konfigom, de ezt most loptam a 7970 topicból: 8320+7970:[link]
50-60 vs 75-90 fps amit hirtelen láttam a videón.
Nála jól megy, nálad nem. De nem is kötelező használni, amúgy meg ingyen van, ha kimókolják a bugokat, akkor akinek hoz ingyen hoz, akinek nem az meg nem veszít semmit.
Én spec nem is BF4-ezek szóval totálisan nem érint a dolog, de vannak jövőbeni címek amik érdekelnek, és ott szeretném ha minél jobban menne. -
tatararpad
őstag
Nincs veszély arra hogy a Mantle lesz az AMD PhysX-je, ha az új szabvány API-k jelentős javulást tudnak produkálni? Vagyis kimerül majd néhány szabványos effekten túlmutató effekten, exkluzívan AMD kártyákon? Elég lesz ez arra hogy nyomást gyakoroljon majd az MS-ra és KG-ra? És ha mondjuk a jelenlegi konzolgeneráció kifúj 5 év alatt, a következőben pedig nem AMD termék lesz, vagyis a fejlesztőknek nem kell majd amúgy is ismerni az architektúrát, akkor is ennyire fognak lelkesedni a Mantleért?
-
Crytek
veterán
válasz tatararpad #67 üzenetére
Ahogy elnézem más gyártok APU-s megoldásait ha így haladunk továbbra is ,akkor AMD világuralomra lehet számítani örökre!
Next PC Upgrade: 2022
-
nagyúr
egy ilyen párszavas "azt mondták a Mantle-re fejlesztők" kijelentés puszta retorika, érvként nem ér semmit, mert mi nem tudjuk, hogy egy hosszabb véleménynyilvánítás ilyen sommás lerövidítése mennyire helytálló. ha esetleg van hosszabb véleményed pl. a Thief fejlesztőitől, azt nagyon szívesen elolvasnám, mert én sem kételkedem benne, hogy a vezető engine fejlesztők meglehetősen bright srácok - gyanítom, hogy én nem tudnám ennyire egyszerűen visszaadni a vélemény tartalmát
azt simán elhiszem, hogy a korábban DX-kerülgetésre fejlesztett framework(ök) egy része újrahasználható volt a Mantle kapcsán. az is valószínű, hogy ha új frameworkot (vagy elemeket) kellett készíteni, azt sokkal lelkesebben csinálták, több okból is. az is érthető, hogy ha az API-kapcsolati kód nagy része a DX megerőszakolásáról szólt, akkor azt sokkal fájdalommentesebb egy nagyobb szabadságfokú API-n megcsinálni - de arra azért kíváncsi lennék, hogy a Frostbite-on kívül hány ilyen motor van (nem bemondás alapon ). azt viszont egy komolyabb elemzés nélkül nem hiszem el, hogy ha adottnak vesszük a shadereket, és mást nem, akkor egy, a DX-ben lefektetett pipeline mentén dolgozó motor gyorsabban megcsinálható Mantle-ön - és különösen nem 1-2 emberhónap munkával.(az artisták meg nem tartoznak ide, de nekik mindenképpen oda kell figyelni a komplexitásra, mert különben olyan dolgok állnak elő, mint a Crysis 1-ben - fordulsz 180 fokot, és felére esik az FPS, mert beúszott a látómezőbe egy cca. 1.5 millió poligonból álló hely )
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - regisztrálj ide. Kapsz majd egy mailt, és a reggelt e-mail címeddel be tudsz lépni. Az On Demand részben visszanézhető Johan Andersson (fő keynote) és Jurjen Katsman (GS-4151) Mantle előadása. Dan Baker prezije itt nézhető meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Peat;)
veterán
Szuper könnyű, szuper gyors, szuper hatékony. Aztán konzolon ez csúszik, amaz csúszik, killzone összecsapott, forza 5 összecsapott és butított grafika a promóciós anyagokhoz képest, ryse játékban meg pont olyan távol van a full hd fogalma mint a ókori rómaiaknak a Mantle fogalma. Olyan mértékben ahogy írod gyanús hogy nem teljesülnek a dolgok.
Gondolom attól hogy ott a Mantle vagy más alacsony elérésű dolog még ugyanúgy fel kell építeni a folyamatot és látva a BF4-et egy meglévő grafikus motorra ráhúzni nem azt az eredményt jelenti mint ha alapból rá fejlesztenének. De ezért dobtam be a konzolt és a 3 exkluzívot.
A Mantle írásokból egy laikusnak lassan az jön le mint ha egy komplett grafikus motorról beszélnénk ahol már csak be kell húzni a bigyókat és szalad is a crysis 7 . Másrészt egy játékfejlesztést fel tud gyorsítani ilyen segítség és nagyon jó hogy történik valami, de a játékfejlesztés nem egyenlő a csinálunk egy grafikát és kész dologgal. Ott is meg van a történet felépítése, forgatókönyv, zene, stílusjegyek kialakítása, animációk kidolgozása, mimikától kezdve minden anyám kínja, lehet meglepődnénk ha megtudnánk hogy maga a grafikus motor és az azzal való munka mennyi hányadát teszi ki egy-egy fejlesztésnek. Pl. Far Cry 3 ahol központban volt a grafika és a fejlesztés többi eleme is.Engem inkább a szebb megjelenítés érdekel majd, a fejlesztési idő szerintem nem fog drasztikusan csökkenni az eddigiek alapján és annyi játék jön így is hogy nem is baj a fogyasztókra nézve, az árat meg úgysem csökkentik, konzolokat elnézve inkább növelték...
Egyébként AMD-nek kellett volna szerződnie egy grafikus motort gyártó régebbi csapattal, most potom pénzért elvállaltak volna egy Mantle-re alapjaiban épülő motor elkészítését és annak prezentálást egy egyszerű bemutató játékkal, gondolok itt pl a serius sam brigádra. Nem tudom mi akadályozta az AMD-t hogy gyakorlati példával reklámozza a technológiáját, azért az látszódik hogy az érdeklődés meg lett volna erre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - regisztrálj be, hallgasd őket végig.
A játékfejlesztést ez nem fogja felgyorsítani. Ugyanúgy el kell készíteni a DX vagy OGL kódot, ami sok időt elvisz. Persze lassítani sem fogja igazán. Egy embert ráállítanak a kiadás előtt három hónappal és kész.
Lehet jelentkezni nekik is az API-ért. De ilyen leszerződős dolog nem lesz. Ha akarod vidd, ha nem, akkor keress másik megoldást. Ez az elv marad a jövőben is. A fejlesztőket nem érdemes ezekre kényszeríteni, majd ők eldöntik, hogy mi kell nekik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DigitXT
félisten
Egy embert ráállítanak a kiadás előtt három hónappal és kész.
Aham, ezért nem készül el soha időre. Basszus, szólj már nekik,
hogy ehhez két ember kéne, akkor nem csak ígérgetés menne.addig az a biztos, ha minden sorát egy ember írja be a kódnak
Miért, ez valami annyira low level cucc, mint anno az assembly?
Ott is durva dolgokat tudtak alkotni, más kérdés, hogy olyan volt
a kód olvasata, mint mikor "Neo" látja közvetlenül a Mátrixot...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Írtam már, hogy nem ideális a két ember, mert akkor megoszlik a munka és ezzel a kód ismerete is. Majd ha lesz teljesen üzembiztos validátor, akkor meg lehet osztani az erőforrást, de addig az a biztos, ha minden sorát egy ember írja be a kódnak. Most nem véletlenül csinálják így. Meg maga a meló sem akkora, hogy két ember kelljen. Valaki komplett DX rendert lenyom szinte egymaga és az sokkal nagyobb meló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fiery
veterán
Az egesz 3 honapos dolog ott csuszik el, hogy a Mantle (marmint az API) me'g mindig nem keszult el. Egy API akkor keszul el, amikor elkeszul es veglegesse valik hozza az API dokumentacio. Ez a Mantle eseteben nem tortent me'g mindig meg. Igy egy jatekfejleszto hogyan alljon neki a Mantle-nek? Nincs hozza vegleges API, nincs hozza dokumentacio, nincs hozza semmi. Van egy driver, amibe a nem vegleges API ugy ahogy (azaz jo bugosan, takolmanykent) implementalva lett, meg csinaltak hozza egy PR stunt-ot a BF4 es StarSwarm formajaban, oszt annyi. Nevetseges ez az egesz, es egyaltalan nem melto az AMD-hez. Sziliciumbol rohadt jokat tudnak faragni, de amikor szoftverre kerul a sor, olyan szintu benazasokat nyomnak, hogy az embernek sirni tamad kedve. A TrueAudio es HSA-rol aztan ne is beszeljunk, azzal me'g kevesbe sikerul zoldagra vergodniuk...
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
killzone összecsapott: A pc-s lövéldék 98%-a csak szeretne úgy kinézni és olyan összecsapott lenni mint a killzone (mindehez pc-n értelemszerűen 2x drágább gép kell hogy meg is mozduljon)
forza 5 összecsapott és butított grafika a promóciós anyagokhoz képest: pc-n nagyon sok autos game csak szeretne ilyen összecsapott szinte felérni ,de oda csak a szottyos nfs-ek jutnak
ryse -ról nem nyilatkozok meg a Crytekbe titkon bizok a pc-s vérvonal miatt hogy 1-2 év és jön majd pc-re is!
Next PC Upgrade: 2022
-
nagyúr
köszi - meg fogom nézni őket
egyelőre az Oxide-ot végigfutottam slide szinten, és pont azokat látom benne, amiket lejjebb írtam - egyrészt a vérbe erőszakolták a DX-et, és az itt szerzett tapasztalatot és írt kódot újrahasználták, másrészt a Mantle renderert eleve a DX-esből származtatták. vagyis nagyon jól hangzik, hogy 2 emberhónap a Mantle renderer, de ez állatira nem ennyi lett volna, ha nincs meg előtte a DX. alma VS körte.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Fiery
veterán
Nem akarok beleszolni, de legjobb tudomasom szerint az AMD csak akkor engedelyezi a Mantle implementalasat, ha ugyanaz az engine Direct3D-re is elkeszul. Ergo igy is, ugy is fejleszteni kell mindket platformra, es akkor meg mar nem alma vs. korte, hanem valamennyi plusz melo a D3D fejleszteshez kepest.
[ Szerkesztve ]
-
mrhitoshi
veterán
Még mindig nem látom az alagút végét.
Igazat megvallva csak a számokra tudok hagyatkozni, mert nem játszottam a sem BF4-gyel, és nincs előrendelve sem a Thief, viszont azt eltudom mondani a tesztek alapján, hogy nagyjából azt a szintet hozta a Mantle amit ígértek, a lécet viszont a PC-s tábor stromfolta az mennyországba, főleg a mostanság divatos sok-sok újság Mantle szajkózásával, a többit az emberek képzelték mögé.
Én nekem az előzetes infók alapján nem voltak irreális elképzeléseim, inkább pesszimista voltam, mintsem optimista, de így legalább nem csalódtam az egészben.
Az most mellékes, hogy igen vannak gondok, de hol nincsenek ? Én most egy másik irányból szerettem volna megközelíteni az elégedetlenkedést.PS4
-
Peat;)
veterán
Fps és autó játék tekintetében sincs panaszra ok a pc vonalon, grafikában forza5-ön túllép 1-2 pc-s társa. De ott nem is azzal volt a baj leginkább hanem a tartalommal, én a forza2-őt élveztem leginkább.
A killzone vonatkozásában az előző részek játékélményéhez képest visszalépés a single player, én meg ezt preferálom, a multi nem lett rossz állítólag, mégis a nagyja a bugos bf4-et nyomja helyette.A Ryse tekintve igazad van, ilyen stílusú játék most nincs pc-re, Microsoftnak alapból is érdekesebbek a címei nekem (forza, ryse, még ha egyik sem a világmegváltó kategória), de a tény attól még tény marad, a grafikát butították az egyiknél, a másiknál meg nem full hd, ezen nem tudom miért kell megsértődni. 2014-et írunk, a 2006-os x360 720p-t produkált általában. Szóval azért na...szerintem jogos a kritika. X360 rendesen megzabolázott engem pár évig, nagyon élveztem, nem a sikkes konzolutálat áll az írásom mögött.
-
Crytek
veterán
Engem nem érdekelne a full HD meg 4K hiány aha 720p-ben tolhatok mindent csillivilli modon a 150 ezres konzolon szép grafikálva.
Miközben a pc-n hogy csudajó ezercsilli felbontásba toljad csak a vgaba kell 100+kt beleölni.
Sokan ezt nem veszik észre mert a 4k meg a full hd meg a minden más elvakítja őket és nem látják a fától az erdőt!Next PC Upgrade: 2022
-
Peat;)
veterán
Sokan nem veszik észre a 150k-s konzol mellé a megdrágított játékárakat, mert elvakítja őket a túlszaturált effekt hogy le láthassanak csak egy fát, mert a többi nem látszódik a felbontás miatt. Én is tudok ilyen hülyeségeket írni. Meg tényt is mint a fentiekben, megy egy újabb tényt hogy 20 darab nagy címes játékárkülönbözet pc és konzol között = 100k. De akik két éve vettek 60k-ért vga-t még azok nagy része is full hd-ban játszik ám. A konzol nem az árelőnyről szól. Semmi köze hozzá, akinek volt már pár darab az tudja miről beszélek.
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
válasz Lacccca87 #83 üzenetére
50k-s VGA LOL ---> Te soha a büdös életbe nem játszottál még maxon full HD-be semmivel akkor ha ilyen hülyeségeket beszélsz.
És mivel pc 95%-ba direkt kurják el a motort hogy vegyél 500 ezerér gépet.
Új Thief is ékes példája ennek.Eddig az Unreal Engine arról szólt hogy a diótörőn is maxon megy ez meg csutka lowon játszhatatlan.[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Whysperer
addikt
Azért vitatkoznék mert mióta core8 rendert betudod kapcsolni azóta a ezer éve ATi 6850-emmel is FULL HD ultra 45-65 FPS van. pedig egy 3 éves kártyáról beszélünk!! szóval eléggé jó pedig ahogy te mondod konkurencia,de azt nem mondanám ,hogy nem stabil!! Nem tudom honnan veszed ezeket az érdekes kifejezéseket! Aki akarja videom is van róla nyugodtan megnézheti ha kell írjon rám elküldöm privátban.
(#84) Crytek Hja és az enyém kicsit kevesebb mint 50 ezer! de a jó kis FX 8120 teszi a dolgát!
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Necroman_Mk2
őstag
Egyrészt örömmel hallom, hogy a DirectX/OpenGL is mozdul egyet az alacsony szintű hozzáférés irányába. Kérdés viszont, hogy mikor látunk, illetve próbálunk ki majd ebből valamit - nem csodálnám, ha csak jövőre.
Mondjuk ha az nVidia beállna az alacsony szintű OpenGL mögé, az ad(hat)na egy löketet a Steam OS elterjedésének; már ha az nem valami "negyedik" API-t kíván használni.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
L4CI2
aktív tag
válasz Necroman_Mk2 #86 üzenetére
hi
SteamOS-böl mikor lesz már stabil ver?
én jobban örülnek egy alacsony szintű OpenGL-nek SteamOS-el meg normális linux drivernek és akkor bármivel mehetne a game AMD vagy Nvidia tök8 ép melyik jó ár teljesítmény azt veszed[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az API januárban lépett béta fázisba. Lényegében már csak a validátor változik, ez kell a publikáláshoz. A dokumentációt elérhetik a partnerek. Ez akkor jelentett problémát, amikor az első fejlesztők csatlakoztak (DICE, Cloud Imperium Games, Nixxes, Oxide, Rebellion). Ők minimális példaprogrammal, alpha SDK-val dolgoztak validátor nélkül. De mondta Dan Baker a CES-en, hogy ez nem volt gond, mert egészen egyértelmű a működés.
A második körben (tagfelvétel) bekerült fejlesztőknek (BioWare, Visceral, Mohawk, PopCap, Stardock) könnyebb a dolguk, hiszen lényegében kész API-t kaptak, béta validátorral és már létező dokumentációval. A most meghirdetett harmadik körnek még jobb lesz.A szoftver és a hardver kéz a kézben jár. Kell nekik a TrueAudio, Mantle, HSA is. Utóbbi ráadásul nyílt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
lentebb ezek az idők a mantle VS DX fejleszthetőség témában voltak bevetve. ez olyan, mintha azt mondanám, hogy messzebbre tudok elfutni, mint egy teve - ráülök a hátára, ütöm, hogy fusson, és amikor megdöglik, akkor én még egy kicsit továbbmegyek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
NandoXXL
senior tag
64bites AMD procit is vartam. Jol pofara is estem, normalis oprendszer se volt hozza jo darabig, utana meg elavult. AMD jo dolgokat csinal, csak a sok fereg nem tamogatja az innovaciot. Hiaba van mantle, ha csak jol hangzo dologkent (marketing szovegkent hasznaljak a kiadok) igazi optimalizacio es tamogatas nelkul.
[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
Lol, nagyon nem neveznem pofara esesnek az akar +200% feletti gyorsulast (Star Swarms) ingyen egy elso beta verziotol. Es VGA/ CPU -tol fuggo akar 90% gyorsulast BF4 Multiban meg i7-el is ([link] Persze aki a single benchmarkokat nezi VGA limites kornyezetben annak ertelemszeruen nem sok FPS-t hoz.
Aki ezt mondja abszolut nincsen kepben milyen munka egy uj API-t fejleszteni. Egy magas szintu API-t gyorsabb fejleszteni es az tart evekig egy sokkal nagyobb cegnek, mint az AMD.
A Mantle nem egy szimpla uj driver feature amit beraknak es kesz van ki van pipalva, ez egy fejlesztes alatt allo API, aminek konkret GPU specifikus funkcioi vannak. Ertsd a 290X-re megirtak mar valahogy attol meg 270X-re meg nem mindent.
[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
Hehe, ha az egyik AAA nagyagyu Blizzard-ot barki ravenne, hogy a legujabb technologiat hasznaljon annak odalehetne adni a Nobel dijat
A helyzet az hogy a legtobb fejleszto ellenerdekelt uj nem minden gep altal tamogatott technoligakra fejlesztesben. Sokkal tobb eladast tudnak egy-egy csicsa feature, CGI trailer-re koltott penzzel, mint az 5-10% vasarlo gepen gyorsult/ szebb a jatekuk mokaval. -
Prof
addikt
Sokan mar latjak [link].
De lefogadom egy resze user error, vagy BF4 hiba meg mindig.
Gyengebb procis rendszereken sokat segit. De mivel tamogatja a multiGPU-t az uj driver, a huzott 6 magos Intel 4930k 2 db 290X-el is szarnyakat kap, orul a tulaj, mint majom a farkanak a 148 minFPS-el[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
Ez tehát azt is jelenti hogy egy új játék már gyengébb processzorral is szépen el fog futni?
Lehet hogy fellendíti a vga piacot de akkor a cpu piacot fogja gyengíteni nem?
Bár van olyan érzésem hogy ezekután sem az lesz hogy 200 fps el játszuk majd egy középkategóriás konfiggal az aktuális csúcsjátékot,hanem az aktuális csúcsjátéknak lesz annyival jobb kidolgozottabb a grafikája hogy ugyanúgy egy drága izomgép kelljen majd az 50-60 átlag fps-hez..
mindenesetre vagy így vagy úgy mi nyerünk.
kivéve a visszafolytják a játék fejlesztők alacsony szintből jövő sebesség többletet maguk hasznára.
ez is egy forgatókönyv.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Prof
addikt
válasz mrhitoshi #79 üzenetére
Teljesen igazad van, es a vicc hogy azok az egek nem valotlan, elerhetetlen dolgok , csak helyen kell kezelni a reszleteket. CPU limites szituaciok igenis vannak, kulonosen a terjedo mobil szegmensben (alacsony felbontas, highend MultiGPU-s rendszerek, gyengebb regi procik, MULTIPLAYER).
Az API igenis fejlesztes alatt van, meg nagyban dolgoznak rajta a partnerekkel es mar a 2. driver release is rengeteget javitott.
En AMD As-skick technologianak neveznem el, mert valojaban azt csinalja hogy felebreszti a piac szereploit, hogy talan kene valamit optimalizalni is a hardver kihasznalasan az evenkenti x. bor lehuzasrol, izombolfejlesztesen kivul.
Kulonosen, hogy a csikszelessegcsokkentes egyre kevesbe jarhato ut. Ez a cikk arrol szol, hogy kb. a "konkurrencia" lenyomta reggel a vekert es visszaaludt. Egy ev mulva talan felkel, 2 ev mulva meg talan megissza reggeli kavet es elkezd dolgozni.
Az AMD64 architekturanal a seggberugas mar sikerult nekik egyszer, megha nem is tudtak management szinten jol kihasznalni. (kicsit tartok attol a Mantle-vel is ez fog tortenni, penz beszel alapon a nagyhalak nem turhetik, hogy valami kis sneci csokkentse a profitjukat es a usernek kedvezzen "ingyen", mert akkor ok hogy kerjenek el nagy penzt az evenkenit +1-10% teljesitmenyert. Elvegre a vizzel hajtott auto feltalaloit az olajcegek bergyilkosai, mindig kidobjak az ablakon )
Jelenleg abban latom a gondot, hogy az AMD kis ceg es nagyon sokfele agazik a tema (XY chip, multiGPU, regi CF-uj XDMA, nagy felbontas, XY jatek, GCN, XY oprendszer stb.). Amibol a sokat markol keveset fog eset valosul meg, ha szigoruan a PC-s GPU eladasi statisztikat nezzuk.Lehet azt mondani egyreszrol egy fix hardveren demozni eloszor a dolgot, akkor joval megyozobb es hibamentesebb lenne a bemutato, de akkor is csak egy techdemo lenne, ami megjellene 1-2 cikkben azt kesz.
Nem hulyek, tudjak jol a vasarlokkal valo teszteltetes egy par neves AAA jatekcimmel sokkal nagyobb hype-ot eredmenyez, meg ha sokkal tobb gond is van vele, de vegtere tobb eladast general. Evek ota ez megy beta programokat adnak ki, latszolag vegleges verziokent, mert akkora a verseny hogy kenytelenek ezt tenni, a fejlesztoket fizetni kell, bevetelt kell generalni.
A Mantle API-t a fejlesztoknek csinalja az AMD nem a usernek, a fejlesztocegek dolga, hogy ebbol mit hoznak ki -
#06658560
törölt tag
válasz Malibutomi #57 üzenetére
AMD/ATI esetén a fórumok viszont mindig a csodadriver várástól hangosak, évek óta.
-
Fiery
veterán
Nem, a dokumentaciot nem erhetik el a partnerek. Az API akkor dokumentalt, ha vegleges a dokumentacio, ha vegleges az API. A betas API es betas dokumentacio azt jelenti, hogy nincs kesz az API. Igy maximum azok a fejlesztok foglalkoznak vele (mar ha megkapjak a betas API-t, amit egyebkent egy borzaszto szuk kor kapott csupan meg), akiknek az AMD konkretan fizet azert, hogy ezzel szivassak magukat.
Erdemes osszehasonlitani a Mantle-t (mint API) mondjuk egy SSE-vel vagy AVX-szel, vagy ha AMD-rol van szo, pl. az XOP-vel. Evekkel a hardver piacra kerulese elott megkapja mindenki, publikusan a _vegleges_ dokumentaciot, hogy el tudjon kezdeni dolgozni. Igy lehet normalis keretek kozt felkeszulni a fejlesztoknek. Amit most az AMD csinal, az egy vicc. Nyilvan, ha elkeszul vegre az API, ha publikus lesz a dokumentacio, onnantol normalizalodni fog a helyzet, de amig ez megtortenik, hosszu honapok fognak eltelni, amig a konkurencia ezerrel fogja nyomni az OGL5-t meg a D3D12-t.
"A szoftver és a hardver kéz a kézben jár."
Bulls*. A hardver (GCN) joval elobb elkeszult, mint a szoftver vagy az API. Normalis esetben pont forditva tortenik.
-
Dyingsoul
veterán
Most komolyan van olyan ember aki azt hitte, hogy jön a Mantle és amd-n kivül minden más kártyát a kukába lehet dobni? A számítástechnika nem az a tudományág ahol szégyen lopni: lásd Apple. Ha valaki jól csinál valamit akkor azt lehet nyugodtan másolni persze nem mindegy a másolás minősége.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
"...Kb mióta ATI létezik hallgatjuk, hogy nem az ATI cseszi el a drivereket, hanem a játék készítők írják meg sz*rul a játékot, azért fagy/villózik stb..."
Érdekes. Radeon 8500 óta vannak ATi kártyáim és egyiket sem tapasztaltam - Linux alatt sem. Gondolom a szomszédod másodunokatestvérének a kollégiumi szobatársa mesélte ezt neked...
https://www.coreinfinity.tech
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest