A Mantle nyomdokaiba lép a DirectX és az OpenGL

Amikor tavaly szeptemberben az AMD leleplezte a Mantle API-t, melynek segítségével alacsony szintű hozzáférést biztosítanak a GCN architektúrára épülő Radeon videokártyákhoz, komolyan felkavarta az addig csendes PC-s állóvizet. Ennek segítségével végre elhárult a szoftveres akadály a fejlesztők elől, akik így konzol-szintű hozzáférést kaptak a hardverhez. Sokan nem tudják, de PC-n a játékok teljesítménye főleg attól függ, hogy mit enged meg a hardverek eléréséhez használt szoftver (Vagyis hogy egy frame-en belül mennyi rajzolási parancsra (draw call) van lehetőség), nem pedig azok nyers erejétől.

A legújabb értesülések szerint - amit a NeoGAF egyik fórumozója osztott meg -, a GDC 2014 rendezvényen fogják bejelenteni, hogy hamarosan a DirectX, valamint az OpenGL is a Mantle API nyomdokaiba fog lépni és alacsony szintű hozzáférést biztosít a hardverekhez. Ennek köszönhetően a jövőben jelentősen nőhet a régebbi processzorok játékok alatt nyújtott teljesítménye is, ami a PC-s felhasználók számára örvendetes hír.

A DSOGaming oldalán megjelent cikkben idézve van a GDC 2014 prezentációs anyagából kikerült részlet, melyből kiderül, hogy az ottani előadást Graham Sellers (AMD), Tim Foley (Intel), Cass Everitt (nVidia) és John McDonald (nVidia) fogja tartani. A bemutatóban olyan OpenGL implementációkat fognak mutatni, melyeknek segítségével akár több, mint tízszer annyi rajzolási utasítást lesznek képesek feldolgozni a processzorok teljesítménycsökkenés nélkül, mint jelenleg.

Azt még egyelőre nem tudni, hogy mikor fognak megérkezni az első olyan játékok, melyek kihasználják majd ezeket a lehetőségeket, de kétségtelenül érdekes versengésnek nézünk elébe. Vajon képes lesz-e felvenni a versenyt az AMD Mantle API-val az új DirectX és OpenGL? A bemutató után mindenesetre többet fogunk tudni mondani erről.

Azóta történt

Előzmények