Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Az én toplistám (most hirtelen, csak az első helyezettek biztosak):
Legjobb TBS-ek:
1. Master of Magic
2. Civilization
3. Fallout Tactics és IncubationLegjobb RTS-ek:
1. Starcraft
2. Battle Bugs
3. Populous 3"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Egyébként ha már itt tartunk, szívem szerint 3-4 kategóriában (*2: külön RTS, illetve TBS) értékelnék: hogyan lehetne korrekt módon összehasonlítani pl. a Commandos-t (taktikai stratégia) a Starcraft-tal ("tipikus" RTS: nyersanyag-gyűjtögetés, stb.), a Settlers-szel (talán nem annyira tipikus RTS: egy kicsit mintha real-time Civ lenne) és mondjuk a Transport Tycoon-nal (gazdasági stratégia)?
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
-
Egon
nagyúr
A TBS kategória nagyjai közé feltétlenül beletartozik a Heroes Of Might and Magic II, az Age of Wonders, és a Disciples II
Nálad. Ahogy írtam: az én toplistám.
A HoMM nekem sosem volt annyira rettenetesen bejövős (a 2. rész meg pláne nem: akkor inkább a 3.), az Age of Wonders jó játék (talán ez a progi áll a legközelebb a nagy öreg MoM-hoz), de sajnos vannak hibái, a Disciples 2 nekem is bejött (természetesen tudom, hogy jön a 3. rész - feltéve ha tényleg jön: igen régen halasztják; ráadásul félek a 3D-től is, meg attól is hogy szinte semmi sem fog változni (bizonyos jelekből arra következtettem, hogy tök ugyanolyan egységfejlesztési fa lesz mint a 2. részben), és emiatt rókabőr-érzetem lesz), de inkább hangulatilag (objektíve pl. a taktikai rész értékét erőteljesen csökketni, hogy röghöz vannak kötve az egységek).
Summa summarum: ezek a progik nálam max. a 10. helyért versenyezhetnének (a dobogós helyezettek után ott a Panzer General 1-2, a Civ3, a Fantasy General, stb.)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz fekeandras #32 üzenetére
AoE 3? Nekem tetszett az első rész, a folytatást kifejezetten jónak találtam (a kieggel együtt), még a Mythology is bejött (bár a kiegét már kifejezetten untam a végén), de a 3. rész pár órai játék után úgy uninstallálódott a vinyómról, hogy csak úgy füstölt.
Ebből is látszik, hogy nem vagyunk egyformák..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz #65675776 #34 üzenetére
Ahogy fentebb írtam: én négy kategóriát különböztetnék meg a stratégia gyűjtőnéven szereplő taktikai és stratégiai programok értékelésénél (bár valójában csak a TBS-ek bonthatók ilyen sokfelé: az RTS-eknek elég lenne két vagy három kategória is).
Az első kategória a taktikai programoké, a második a klasszikus RTS (már van egység- és erőforrás-menedzsment, de erősen lebutított, még mindig a taktikai rész, a harc a hangsúlyosabb; a "gazdasági" rész alá van rendelve a taktikai résznek); aztán jön a 3. kategória (ennek nem tudtam nevet adni): Civilization és társai (itt fordul a kocka: a stratégiai rész nagyobb súllyal szerepel a játékban mint a taktikai rész, illetve létezik alternatív (békés) befejezés is); és végül a gazdasági stratégiák (ahol tulajdonképpen nincs harc, vagy csak jelképes módon, lásd Ceasar 3.).Egyébként az RTS vs. TBS sem teljesen egyértelmű: ott vannak a hibrid játékmenetű progik, ráadásul ugyebár abból is létezik kétféle (a Lords of széria vagy a Total War progik féle körökre osztott stratégiai rész real-time taktikai képernyővel, illetve a Fallout Tactics-féle real-time játékmenet, körökre osztott harccal (tovább bonyolítja a kategorizálást, hogy pl. a FT real-time módban is játszható).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz #65675776 #34 üzenetére
A taktikai játékok időnként nehezen választhatók el a stratégiáktól. Pl. a Panzer General vagy az Incubation taktikai játék vagy stratégia? Értelmezés kérdése az egész. Ahol van lehetőség minimális menedzsmentre az egységek tekintetében, ott már talán beszélhetünk stratégiáról. A tisztán taktikai programok (Battle Bugs, Commandos, Desperados) nem kínálnak ilyen lehetőséget: ott teljesen fix összetételű és felszereltségű csapattal kell kivívni a győzelmet. A PG, FG esetében a csapatösszeállítás igenis stratégiai kérdés, ahogy az Incubation-ban a katonák fejlesztése, felszerelése is.
Ennek ellenére ezek a programok nálam a taktikai játékok közé vannak sorolva (talán inkább oda valók).
De érdekelne a véleményed: mi alapján húzzuk meg egzakt módon a határt TBS és TBT, vagy éppen RTS és RTT között?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)