Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz #65675776 #34 üzenetére

    Ahogy fentebb írtam: én négy kategóriát különböztetnék meg a stratégia gyűjtőnéven szereplő taktikai és stratégiai programok értékelésénél (bár valójában csak a TBS-ek bonthatók ilyen sokfelé: az RTS-eknek elég lenne két vagy három kategória is).
    Az első kategória a taktikai programoké, a második a klasszikus RTS (már van egység- és erőforrás-menedzsment, de erősen lebutított, még mindig a taktikai rész, a harc a hangsúlyosabb; a "gazdasági" rész alá van rendelve a taktikai résznek); aztán jön a 3. kategória (ennek nem tudtam nevet adni): Civilization és társai (itt fordul a kocka: a stratégiai rész nagyobb súllyal szerepel a játékban mint a taktikai rész, illetve létezik alternatív (békés) befejezés is); és végül a gazdasági stratégiák (ahol tulajdonképpen nincs harc, vagy csak jelképes módon, lásd Ceasar 3.).

    Egyébként az RTS vs. TBS sem teljesen egyértelmű: ott vannak a hibrid játékmenetű progik, ráadásul ugyebár abból is létezik kétféle (a Lords of széria vagy a Total War progik féle körökre osztott stratégiai rész real-time taktikai képernyővel, illetve a Fallout Tactics-féle real-time játékmenet, körökre osztott harccal (tovább bonyolítja a kategorizálást, hogy pl. a FT real-time módban is játszható).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák