Új hozzászólás Aktív témák
-
Keeperv85
nagyúr
Már megint egy olyan cikk, mi direkt úgy van megírva, hogy kisarkítja a szélsőséges példákkal egy irányba a saját igazságát, de azért sikerült berúgni vele pár öngólt.
Említed a Doom-ot és párhuzamba állítod egy open world FPS-sel! Légy olyan kedves és NE keverd a két játékstíluson belüli megoldást össze, ugyanis a Doom pl. soha sem akart sandbox lenni. Sandbox játékmenet mellé olyan párt illik választani, tehát akkor kontrázzunk egy Skyrim vs. Gothic 2 párhuzammal pl. Amiből a Bethesda gyermeke egy dologban tudta megfogni az elődöt: grafikai fejlődésben. Minden másban szinte...
A Fallout 4 esetében pedig majdnem felsírtam. Istenem! Tényleg nem látja senki, hogy:
Oké, ez egy nagy nyílt világú RPG
Oké, elfogadhatóan szép
Oké, tele van tartalommalNEM oké:
Ahol lehetett butítottak, hogy bevegye a kezdő játékosok gyomra is. Megfelelési kényszer. Már megszoktuk.
Ahol nem lehetett, ott tragikusan frusztráló elemek vannak a játékmenetbe erőltetve időhúzásnak.
Tele van logikátlanabbnál logikátlanabb dolgokkal és pofán köpi a saját elődeit...!!!SPOILER!!!!
Azt még lenyeltem, hogy a Fallout 3 esetében azért ügyesen kimagyarázta valaki, hogy apánk a menedékben megtanított lőni, ezért kilépve az első útszéli ütközetben is golyóállóak leszünk és nem mellesleg alapszinten fel tudunk törni néhány zárat. Ám a Fallout 4-ben tökön szúrták magukat azzal az ötlettel, hogy itt bizony egy átlagos civil szerény életéből cseppenünk át oda, hogy vedd fel a power armort és a lézermuskétát... Hát a konyhakést sem adtam volna a női karakterem kezébe, de sebaj... De az hogy még profi túlélő is... nem mellesleg fegyverszakártő és építész... na NE! Egy száll pizsamában csőkulccsal a kezemben kiirtottam egy egész kisvárosnyi ghoult... Tudod nem az a gond, hogy nem akar egy játék szívatni, mint pl. egy Dark Souls, a gond az, mikor a kihívást az jelenti, hogy bírom ki 20 alkalommal ugyan azt a qrva unalmas: "menj,lődd le,hozd el" scripte, ami még csak nem is nehezedik még egy picit sem...
!!!SPOILER VÉGE!!!
Szóval nem: nem, nem volt régen jobb. Régen csak voltak a jó játékok és néhány kimagasló, na meg a tucat hulladékok. Sajnos a kimagasló kategória tűnik lassan el és most vannak a jó játékok és van töménytelen mennyiségű híg kutyaürülék hozzá... Az utóbbira pedig hiába szórják tonnaszám a porcukrot, nem akar csokitorta lenni egyikből sem. Utána meg megy a sírás, hogy nem elég a profit. Elég az, ha valaki minőséget állít elő!
-
Keeperv85
nagyúr
"Aminek leginkább technikai okai voltak, az akkori gépek teljesítménye mellett Carmack zsenalitása is csak kis terek megjelenítésére volt elég."
Oh, hát persze... wait... Doom 3? Azért annak nem kicsit volt a technikai követelménye magasabb a saját korát is uraló címeknél. Meg hát volt ott valami Half-Life 2 is éppen... Lám-lám... egyik sem a nyitott világ felé mutatott, hisz nem az volt a lényegük.
"A Gothic 2 feleannyi idős, mint a Doom."
Hogy sikerült összehozni megint a szezont a fazonnal? Direkt azért mondtam a Gothic 2-őt és a Skyrim-et, mert a két játék kb. minden tekintetben összevethető, egyet kivéve: a motort. Amiben a modern érát képviselő Skyrim nyilvánvalóan lelépte az "elődöt", az a technikai kivitelezése. Csakhogy ez nem innováció, ez természetes folyamat.
A Doom mostani párja nyilvánvalóan nem a cikkben direkt bevágott open world FPS, ez lett volna a mondandóm lényege.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz #65675776 #65 üzenetére
..és? Soha nem volt törekvés az, hogy nyílt világú legyen! Nem véletlen nem valósították meg. Erősen úgy tűnik a negyedik részben sem fogják. Az "ötletes" kis "infografika", ami tehát az ArmA 3 mellé teszi a Doom bármelyik részét, jelene esetben az elsőt, finoman szólva is hatalmas baromság. Ezért írtam két valóban open world címet, amik jelentős korbeli és technikai kontrasztjuk ellenére is azonos tartalommal bírnak. Bontsd le a cukormázat bármelyik hardcore RPG-ről és ugyanazt az alapot kapod meg. Tehát nem volt jobb régen,ebben a cikknek igaza van. Viszont az érkező plusz tartalom által sem lett feltétlen jobb valami. Nagyjából ott tartunk, ahol akkor, csak frankón felhígítva minden sz.rral, amit kajál a közönség így visszacsatolás szerűen egyre több van belőle... Akkor a másolgatós korszakban a beszerzés és a megőrzés volt rémálom, most helyette harcolhatunk a hárombetűs borzalmakkal: QTE, DRM, DLC...
[ Szerkesztve ]
-
Keeperv85
nagyúr
válasz #65675776 #71 üzenetére
"Szóval csak azért, mert a Doom jelent meg egyedül abban az évben, akkor már csak az számít?"
Ha már nyílt világú FPS-eket kezdtünk keresni, ami Doom korú.... Elvonatkoztatva ettől: nem a Doom volt korának legjobb játéka. Sőt... Viszont a hype már akkor is sokat számított. Ez azóta sem változott.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz bihariszabi #102 üzenetére
Ahhoz neked is egy jó bő időszakkal előbb meg kéne kapni, azt a szerény 122 ezer sort, amit pl. a Fallout 4 képvisel...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz #65675776 #108 üzenetére
Nem vagyok biztos benne, hogy ők készítették a lokalizációt is. Az egy dolog, hogy rá sem néztek utólag, ha esetleg kiadták a kezeik közül... Szerencsére nem láttam az említett produktumot. Viszont láttam más förtelmeket "magyarul" megjelenni. Első dolgom volt, hogy megkeressem hogy lehet megszabadulni Stalker: Clear Sky "szinkronjától" pl...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen