Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    A Sony aztán van olyan helyzetben, hogy bármely (ex)vezetőjének a szavára komolyan adni lehessen...

    Persze, ha a jelenlegi böngészős játékokat nézzük, azok is hozzák a ~10 évvel ez előtti szintet, szóval nem kizárt, hogy 2020-ban már Mass Effect szintű böngészőjátékok lesznek, mikor már mindenki ray tracingre alapozó játékokkal nyomul majd PC-n és konzolon.

    Komolyan mondom, mindig megtudnak nevettetni a marhaságaikkal. Ki fizetne 50€-t azért, hogy játszhasson egy böngésző alapú játékkal? Ha meg ennek csak az ötödét tudják a játékért kisajtolni a felhasználókból, akkor miért lenne kifizetődő erre áttérnie bármelyik stúdiónak?

    Annyi mindent mondott már sok jóstehetséggel megáldott ember és eddig mindig elfelejtették, hogy a felhasználó agya nem egy jól megtervezhető úton halad. Ezért koppantak már próbálkozásokkal olyan nagy nevek, mint a Microsoft, Google, Nokia, Intel és még rengeteg egyéb cég.

    (#2) Siera: Az OnLive üzleti modellje már most megdőlt. Nincs ember, aki havidíjat fizetne azért, hogy játszhasson egy olyan játékkal, amit megvett. Kénytelenek voltak átállni arra, hogy a játékok eladásából tartsák fenn magukat, de ez a bevétel meg nem lesz elég arra, hogy egy ilyen erős szerverparkot fenntartsanak.

  • leviske

    veterán

    válasz Wolverine #5 üzenetére

    MMO-k esetében a fejlesztő stúdió kap pénzt azért, hogy cserébe folyamatosan fejlessze a játék világát. :U

    Már sok helyen leírtam a véleményem a témában, a cloud teljesítménybérlés véleményem szerint meg fog ragadni a vállalati szférában. Ehhez külön érdeke fűződik a Microsoft-nak, az Apple-nek, de még a Sony-nak is.

    Amiben -otthoni felhasználás szempontjából- a cloud-nak van jövője, ott már el is kezdett jelentősen terjeszkedni (Docs, Books, SkyDrive, Flickr, Spotify) és ezek a szolgáltatások valószínűleg egyre inkább fejlődni és terjedni fognak. A számításigényesebb feladatok leváltására viszont nemigazán számítanék, mert minden valószínűség szerint vissza se hozná az árát (vagy az ára miatt a nép nem harapna rá).

  • leviske

    veterán

    válasz Necroman_Mk2 #9 üzenetére

    Most ugye csak viccelsz? Egy mikrotranzakciós kis bizbasz hol ér fel mondjuk a Mass Effect, vagy az Assassins Creed, esetleg -hogy unfair legyek- a World of Warcraft eladásaihoz és ehhez mért bevételekhez?

    Az AC: Brotherhood a megjelenést követően csak Európában, csak konzolon betermelt az Ubistoftnak ~50 000 000€-t, ennyit egy Travian szintű játék mikor fog elérni, főképp mikrotranzakciókból?

    Az OnLive esetében pedig a továbbiakban sincs válasz arra, hogy ugyan mi a jó égből termelik ki a géppark bővítésére szánható pénzt? Csak mert ugye a kívánt milliós felhasználói bázishoz pont nagyobb szerverpark kell, amihez meg tőke. (Jelenleg meg egyik sincs meg... távol sincs.) Csak a játékok eladásából nem fog nekik összejönni a bővítésre szánható összeg, maximum a cég önfenntartását tudja fedezni és a már meglévő szerverek fenntartását.

    Nem igazán hiszem, hogy tudsz felhozni valós észérvet az OnLive mellett. És mindezt mondom úgy, hogy a csúnya startjuk előtt még én is hittem benne, hogy bele tudnak kavarni a konzol vs PC párharcba.

  • leviske

    veterán

    válasz bigadam94 #13 üzenetére

    "Nyilván a ME vagy az AC sokkal több pénzt hoz a konyhára"

    A lényeg ennyi, pont. :DDD Láttál már valaha kapitalista céget egy olyan üzleti modellt választani, ami az aktuálisnál kevesebb bevételt hoz?

    Nem mellesleg a FarmVille rengeteg felhasználóból tud csak ennyit kifacsarni, ehhez képest például még az Assassins Creed is rétegjátéknak számít. De egyébként senki ne értsen félre, nem azt írtam, hogy mikrotranzakcióból nem lehet megélni, de azt azért lássuk már be, hogy ekkora projekteket, mint amiket mondjuk a BioWare lenyom, nem lehet mikrotranzakciókból fedezni.

    (#15) gbors: Te értesz hozzá, ezért neked is felteszem a kérdést: mikorra jut el egy cég arra a szintre, hogy több millió ember igényeit jobban el tudja látni teljesítmény szempontjából, mintha az adott emberek saját maguknak vennék meg azt a teljesítményt?

    Amíg meg nem tud többet nyújtani, miért akarna bárki is váltani?

    Az igaz, hogy -ha a kiadók érdekeit nézzük- a játékok nethez láncolása a jövő, de ez a dolog már az MMO-k megjelenésével nyilvánvalóvá vált.

    Véleményem szerint a cloudnak megvannak a határai és mire ezeket jelenősen ki tudják majd bővíteni, addigra már a jelenlegi konzol/PC piac sem itt fog tartani. Egyszerűen nem látom benne azt a potenciált, ami miatt valaha is le tudná verni a jelenlegi piacvezető szolgáltatásokat. Fogalmazhatnék úgy is, hogy kb annyira tartom veszélyesnek, mint az iPad-ot, vagy a netbook-okat, vagy az okostelefonokat (ugyanis pont ezeken a piacokon lesz majd térnyerési lehetősége).

  • leviske

    veterán

    (#17) TcGood: Nem mondod! :Y Meg se látszik... Kár, hogy a vita szempontjából teljesen irreleváns. A mikrotranzakció nem hoz annyi pénzt, mint a jelenlegi fizetési modell, ezért egyik cég sem fog átállni erre.

    (#18) Necroman_Mk2: A konzol mögött meg ott a Microsoft, meg a Sony és úgy istenigazán egyiknek sem érdeke támogatni a cloud-ot.

    Na és igazándiból ezért gyűlölöm, mikor 100-an kapcsolódnak bele utólag egy beszélgetésbe. Már kifejtettem, hogy ez a "gépfejlesztési kényszer" nem tűnik el, csak átterhelődik a szolgáltatóra. Az OnLive meg bebizonyította, hogy a havidíjas szolgáltatásra nemigazán bukik a nép, ez pedig nem nagyon fog változni a későbbiekben.

    (#19) gbors: Ugyan mikor fog a cloud a jelenlegi konzol/PC elé ugrani? Ha már olyan drágák lesznek a hardverek, akkor azért pl az OnLive-nak ugyanúgy kell fizetnie, mint nekünk.

    Ez a "nem mindig ugyanakkor játszotok" meg hülyeség. Cserébe a napi játékidő lehetséges intervalluma jelentősen kibővül, így egészen biztos kialakulnának olyan pontok, amikor a felhasználói bázis közel 100%-a játszik.

    Egy ilyen cégnek be kéne biztosítania magát minimum arra, hogy a játékosok 100%-a játszhat egyszerre és akkor még egy nagyon necces szintet mondtam. Namármost egy ekkora gépparkot szinten tartani... Még a Google is megszenved, sokkal nünasznyibb szolgáltatásokhoz a géppark fejlesztésével.

    A warez ellen meg a kiadók számára jóval olcsóbban is fel lehet lépni, mint amekkora veszteségeket be fog termelni az OnLive. A Ubisoft-féle DRM jelentősen olcsóbb megoldás és ha ráfekszenek a témára, akkor ugyanolyan biztossá is válhat.

    Mind1, ezt a vitát lezártnak tekintem részemről, mert el kellett kezdenem ismételgetni magam, amit nem szeretek. :)

  • leviske

    veterán

    (#23) TcGood: "Ja, hogy cégeknek a kiadás teljesen mindegy."

    Megígéred nekem, hogy 5-10 év múlva a FarmVille fejlesztési költségeiből kihozol egy Mass Effect szintű játékot? :) Csak mert, ha nem látod tarthatónak, akkor véleményem szerint hagyjuk a marhaságokat.

    "1-2 év alatt valószínű, hogy nem. 2 év után már aprópénzért szórják ezeket a játékokat, közben a FarmVille-ra, Travian-ra és társaira még mindig nyomják a pénzt."

    Jah, csak az alatt az 1-2 év alatt betermelnek annyi pénzt, amennyit a FarmVille fog 10 év alatt, és 2 év után beállnak kb arra a szintre, hogy tartják a FarmVille bevételeit. De egyébként nem ismerem a FarmVille-t, így nem tudom, hogy nem-e volna inkább fair a WoW-hoz hasonlítani, amivel szemben meg már végkép nem áll meg egyik érved sem a lábán.

    (#24) ollie: Minden cég a saját helyzetéhez mérten szabja meg az üzleti modelljét, ha egy játékot csak mikrotranzakciós fizetési modellel lehet a játékosokra rátukmálni, akkor hiába próbálják a WoW féle havidíj+mikrotranzakciót ráerőltetni a felhasználókra.

    De egyébként -mint ahogy már ezt is írtam asszem kicsivel feljebb- majd meglátjuk idővel. Rengeteg ember volt, aki mondott egy nagyot, felkapta a média a kijelentését és aztán nem lett belőle semmi. Figyelembe kell venni azt, hogy az ilyen kijelentések sok esetben csak szimpla önreklámok -főképp ilyen ex vezetők esetében-, amik segítségével meg akarják könnyíteni az álláskeresés folyamatát. Vagy mint mondjuk az ARM vezére a legutóbb, a részvényárfolyamokkal szeretett volna kicsit játszani és ezért nyilatkozott direkt meghökkentő dolgokat.

Új hozzászólás Aktív témák