Új hozzászólás Aktív témák
-
Necroman_Mk2
őstag
Hát, ha a mai böngészős játékokra gondolunk, akkor ez a bizonyos "konzol-szintű grafika" elég távolinak tűnik..
Annyira nem, a Unity 3D-vel készült játékok pl. erősen közelítenek e felé. PS1 - gyengébb PS2 szintet már képesek produkálni, pár év, és beérik a jelenlegi konzolgenerációt.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Siera
senior tag
Szerintem a GAIKAI ,meg az Onlive az esélyes arra,hogy megfelelő internet lefedettség mellett jó szolgáltatást nyújtson,és kiszorítsa a konzolokat,erős PCket.
-
Lenry
félisten
válasz Necroman_Mk2 #1 üzenetére
sőt, ennél sokkal többet is tud a Unity engine. csak akkor már nem fut olyan jól mindenkinél
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
leviske
veterán
A Sony aztán van olyan helyzetben, hogy bármely (ex)vezetőjének a szavára komolyan adni lehessen...
Persze, ha a jelenlegi böngészős játékokat nézzük, azok is hozzák a ~10 évvel ez előtti szintet, szóval nem kizárt, hogy 2020-ban már Mass Effect szintű böngészőjátékok lesznek, mikor már mindenki ray tracingre alapozó játékokkal nyomul majd PC-n és konzolon.
Komolyan mondom, mindig megtudnak nevettetni a marhaságaikkal. Ki fizetne 50€-t azért, hogy játszhasson egy böngésző alapú játékkal? Ha meg ennek csak az ötödét tudják a játékért kisajtolni a felhasználókból, akkor miért lenne kifizetődő erre áttérnie bármelyik stúdiónak?
Annyi mindent mondott már sok jóstehetséggel megáldott ember és eddig mindig elfelejtették, hogy a felhasználó agya nem egy jól megtervezhető úton halad. Ezért koppantak már próbálkozásokkal olyan nagy nevek, mint a Microsoft, Google, Nokia, Intel és még rengeteg egyéb cég.
(#2) Siera: Az OnLive üzleti modellje már most megdőlt. Nincs ember, aki havidíjat fizetne azért, hogy játszhasson egy olyan játékkal, amit megvett. Kénytelenek voltak átállni arra, hogy a játékok eladásából tartsák fenn magukat, de ez a bevétel meg nem lesz elég arra, hogy egy ilyen erős szerverparkot fenntartsanak.
-
-
oO7
őstag
én mint mindig most is azt mondom:
5-10 év múlva talán eljutunk arra a szintre... amit már egyszer elértünk ? -
nagyúr
Phil Harrison egy zseni! Lehet, hogy látott futni Full Throttle-t Symbianos telefonon, és megsejtette a jövőt? Marha nehéz lehetett interpolálni, hogy a mai desktop tudás 5-10 év múlva elérhető lesz handheld eszközökön...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
leviske
veterán
MMO-k esetében a fejlesztő stúdió kap pénzt azért, hogy cserébe folyamatosan fejlessze a játék világát.
Már sok helyen leírtam a véleményem a témában, a cloud teljesítménybérlés véleményem szerint meg fog ragadni a vállalati szférában. Ehhez külön érdeke fűződik a Microsoft-nak, az Apple-nek, de még a Sony-nak is.
Amiben -otthoni felhasználás szempontjából- a cloud-nak van jövője, ott már el is kezdett jelentősen terjeszkedni (Docs, Books, SkyDrive, Flickr, Spotify) és ezek a szolgáltatások valószínűleg egyre inkább fejlődni és terjedni fognak. A számításigényesebb feladatok leváltására viszont nemigazán számítanék, mert minden valószínűség szerint vissza se hozná az árát (vagy az ára miatt a nép nem harapna rá).
-
Necroman_Mk2
őstag
"Ki fizetne 50€-t azért, hogy játszhasson egy böngésző alapú játékkal?"
Ez játéktól függ, pl. a Traivan és társai szépen kaszálnak a mikrotranzakciós bevételekkel.
De hogy valami igényesebbet is láss, nézd meg a Tiger Woods Online-t vagy a Quake Live-ot.A másik meg hogy kezd elterjedni a mikrotranzakciós fizetési modell, azaz nem egy fix összeget költesz a játékra (és DLC-jeire), hanem egy meghatározott valutáért különféle extrákhoz/előnyökhöz juthatsz. Ha úgy gondolod, egy vasat sem adsz nekik, de ha úgy, akár 10, 20, 30, 50, sőt, 100 €-t is költhetsz a játékra (kérdés, hogy mennyire éri meg )
Ja, és az OnLive-nál nem csak megvásárolhatod a játékot, hanem bérelheted is 3 vagy 7 napra. A havidíj elengedése pedig két dolog miatt van: egyrészt több embert akarnak bevonzani a rendszerbe (pár ezer főt kiszolgálni nem kunszt sok millióhoz képest), másrészt a konkurens Gaikai eleve havidíjmentesnek hirdette magát.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
oO7
őstag
válasz Necroman_Mk2 #9 üzenetére
azért jó hogy mutogatod ezt a Unity 3D -t, nagyon szép és jó de ennek az aktuális értelemben véve 0 köze van a böngészőben futó játékokhoz... ez is csak egy plugin, nem HTML5 -öt meg WebGL -t meg hasonló cuccokat használ...
az hogy valami a böngészőben fut, az most nem azt takarja, hogy a böngésző ablakon belül, hanem azt, hogy a böngészők által támogatott technológiákat felhasználva
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Necroman_Mk2 #9 üzenetére
Most ugye csak viccelsz? Egy mikrotranzakciós kis bizbasz hol ér fel mondjuk a Mass Effect, vagy az Assassins Creed, esetleg -hogy unfair legyek- a World of Warcraft eladásaihoz és ehhez mért bevételekhez?
Az AC: Brotherhood a megjelenést követően csak Európában, csak konzolon betermelt az Ubistoftnak ~50 000 000€-t, ennyit egy Travian szintű játék mikor fog elérni, főképp mikrotranzakciókból?
Az OnLive esetében pedig a továbbiakban sincs válasz arra, hogy ugyan mi a jó égből termelik ki a géppark bővítésére szánható pénzt? Csak mert ugye a kívánt milliós felhasználói bázishoz pont nagyobb szerverpark kell, amihez meg tőke. (Jelenleg meg egyik sincs meg... távol sincs.) Csak a játékok eladásából nem fog nekik összejönni a bővítésre szánható összeg, maximum a cég önfenntartását tudja fedezni és a már meglévő szerverek fenntartását.
Nem igazán hiszem, hogy tudsz felhozni valós észérvet az OnLive mellett. És mindezt mondom úgy, hogy a csúnya startjuk előtt még én is hittem benne, hogy bele tudnak kavarni a konzol vs PC párharcba.
-
edward2
addikt
Onlive az halott ügy. Főleg amíg az európai internet sávszél egy kalap hulladék.
-
bigadam94
tag
"Egy mikrotranzakciós kis bizbasz hol ér fel mondjuk a Mass Effect, vagy az Assassins Creed, esetleg -hogy unfair legyek- a World of Warcraft eladásaihoz és ehhez mért bevételekhez?"
A facebookos FarmVille éves bevétele kb. 150 millió dollár. Nyilván a ME vagy az AC sokkal több pénzt hoz a konyhára, de azért igenis tud jól teljesíteni a mikrotranzakciós modell is..
GAMERS szerkesztő, hétköznapi szuperhős, képregény-addikt
-
fpeter07
veterán
Számomra böngészős játék az ikariam.
De azért egy kicsit erős, hogy még ilyenfajta játékban is a grafika legyen az első. -
nagyúr
válasz Necroman_Mk2 #9 üzenetére
Ha úgy gondolod, egy vasat sem adsz nekik, de ha úgy, akár 10, 20, 30, 50, sőt, 100 €-t is költhetsz a játékra.
Ez sokszor úgy működik a gyakorlatban, hogy "úgy gondolod, egy vasat sem adsz nekik, de közben akár 10, 20, 30, 50, sőt, 100 €-t is költsz a játékra"
Onlive: egy új üzleti modellel mindig nehéz megtalálni azt a pillanatot, amikor már tarolni lehet vele - szerintem a cloudos játékszolgáltatás biztosan be fog futni, de lehet, hogy most még egy kicsit korán van hozzá. vagy egy kicsit másképp kell csinálni, mint az Onlive. 2-3 év, és kiderül.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
leviske
veterán
válasz bigadam94 #13 üzenetére
"Nyilván a ME vagy az AC sokkal több pénzt hoz a konyhára"
A lényeg ennyi, pont. Láttál már valaha kapitalista céget egy olyan üzleti modellt választani, ami az aktuálisnál kevesebb bevételt hoz?
Nem mellesleg a FarmVille rengeteg felhasználóból tud csak ennyit kifacsarni, ehhez képest például még az Assassins Creed is rétegjátéknak számít. De egyébként senki ne értsen félre, nem azt írtam, hogy mikrotranzakcióból nem lehet megélni, de azt azért lássuk már be, hogy ekkora projekteket, mint amiket mondjuk a BioWare lenyom, nem lehet mikrotranzakciókból fedezni.
(#15) gbors: Te értesz hozzá, ezért neked is felteszem a kérdést: mikorra jut el egy cég arra a szintre, hogy több millió ember igényeit jobban el tudja látni teljesítmény szempontjából, mintha az adott emberek saját maguknak vennék meg azt a teljesítményt?
Amíg meg nem tud többet nyújtani, miért akarna bárki is váltani?
Az igaz, hogy -ha a kiadók érdekeit nézzük- a játékok nethez láncolása a jövő, de ez a dolog már az MMO-k megjelenésével nyilvánvalóvá vált.
Véleményem szerint a cloudnak megvannak a határai és mire ezeket jelenősen ki tudják majd bővíteni, addigra már a jelenlegi konzol/PC piac sem itt fog tartani. Egyszerűen nem látom benne azt a potenciált, ami miatt valaha is le tudná verni a jelenlegi piacvezető szolgáltatásokat. Fogalmazhatnék úgy is, hogy kb annyira tartom veszélyesnek, mint az iPad-ot, vagy a netbook-okat, vagy az okostelefonokat (ugyanis pont ezeken a piacokon lesz majd térnyerési lehetősége).
-
Necroman_Mk2
őstag
Azért ne feledd, hogy az OnLive mögött ott az AT&T telekommunikációs cég, aki felkarolta a projektet + a nagy kiadók is támogatják mint a warez elleni hatásos fegyver.
Hogy miért?
A fentin kívül azért is, mivel segítségével megszűnik a PC gaming rákfenéjének számító folyamatos gépfejlesztési kényszer. És ez nem utolsó szempont, hogy az ember nem költ évente átlagban több tízezret a hardver fejlesztésére ahhoz, hogy a legújabb játékokkal játsszon. És ez rejti a hatalmas potenciált.Mindazonáltal fenntartom, hogy egy ideig a három "disztribúció" (dobozos, letölthető, ill. stream) egy ideig párhuzamosan fog menni - aztán meglássuk, merre billen a mérleg.
[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
nagyúr
válasz Necroman_Mk2 #18 üzenetére
továbbfűzve, az egyik valóban a gépfejlesztés "befagyasztása" - ha fullHD-ben akarsz game-elni, akkor a Te oldaladon a sávszélesség a korlát, és marhára mindegy, hogy a játék a METRO2033 vagy vmelyik Unreal Engine-es game. a másik oldalon ezt használja ki a szolgáltató, hogy nem mindenki egyszerre METRO-zik (economy of scale).
a másik válasz leviske kérdésére így hangzik: akkor fogod a cloudot választani, amikor már közel ugyanazt a sebességet fogja adni, mint a PC, de olcsóbban. ez már csak azért sem sci-fi, mert a jelenlegi kiemelkedő PC-s játékigények "mesterségesen" magasak - a Crysis akkor is etalon lenne vizuálisan, ha nem lenne benne Very High beállítás, a METRO-n pedig éppenséggel nem dob túl sokat a diffuse depth of field. ha VGA-t veszel, akkor ezek a kérdések felmerülnek, mint döntési pont, de ha pl. a szolgáltató eleve azzal nyit, hogy ezeket nem teszi elérhetővé, akkor relatíve könnyen le fogsz mondani róluk. stb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
leviske
veterán
(#17) TcGood: Nem mondod! Meg se látszik... Kár, hogy a vita szempontjából teljesen irreleváns. A mikrotranzakció nem hoz annyi pénzt, mint a jelenlegi fizetési modell, ezért egyik cég sem fog átállni erre.
(#18) Necroman_Mk2: A konzol mögött meg ott a Microsoft, meg a Sony és úgy istenigazán egyiknek sem érdeke támogatni a cloud-ot.
Na és igazándiból ezért gyűlölöm, mikor 100-an kapcsolódnak bele utólag egy beszélgetésbe. Már kifejtettem, hogy ez a "gépfejlesztési kényszer" nem tűnik el, csak átterhelődik a szolgáltatóra. Az OnLive meg bebizonyította, hogy a havidíjas szolgáltatásra nemigazán bukik a nép, ez pedig nem nagyon fog változni a későbbiekben.
(#19) gbors: Ugyan mikor fog a cloud a jelenlegi konzol/PC elé ugrani? Ha már olyan drágák lesznek a hardverek, akkor azért pl az OnLive-nak ugyanúgy kell fizetnie, mint nekünk.
Ez a "nem mindig ugyanakkor játszotok" meg hülyeség. Cserébe a napi játékidő lehetséges intervalluma jelentősen kibővül, így egészen biztos kialakulnának olyan pontok, amikor a felhasználói bázis közel 100%-a játszik.
Egy ilyen cégnek be kéne biztosítania magát minimum arra, hogy a játékosok 100%-a játszhat egyszerre és akkor még egy nagyon necces szintet mondtam. Namármost egy ekkora gépparkot szinten tartani... Még a Google is megszenved, sokkal nünasznyibb szolgáltatásokhoz a géppark fejlesztésével.
A warez ellen meg a kiadók számára jóval olcsóbban is fel lehet lépni, mint amekkora veszteségeket be fog termelni az OnLive. A Ubisoft-féle DRM jelentősen olcsóbb megoldás és ha ráfekszenek a témára, akkor ugyanolyan biztossá is válhat.
Mind1, ezt a vitát lezártnak tekintem részemről, mert el kellett kezdenem ismételgetni magam, amit nem szeretek.
-
HaaS
addikt
Boldog Mikulást!
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
#70616832
törölt tag
Kár, hogy a vita szempontjából teljesen irreleváns.
Ja, hogy cégeknek a kiadás teljesen mindegy.A mikrotranzakció nem hoz annyi pénzt, mint a jelenlegi fizetési modell
1-2 év alatt valószínű, hogy nem. 2 év után már aprópénzért szórják ezeket a játékokat, közben a FarmVille-ra, Travian-ra és társaira még mindig nyomják a pénzt. -
MODERÁTOR
A mikrotranzakció nem hoz annyi pénzt, mint a jelenlegi fizetési modell, ezért egyik cég sem fog átállni erre.
Nem? Pedig egy felmérés pont ennek az ellenkezőjére jutott, miszerint a mikrotranzakciós játékokra havonta többet költ egy átlagos játékos, mint egy havidíjasra. Nem véletlen, hogy a DDO, majd a LOTRO is áttért erre, különben miért tették volna?
***
-
-
leviske
veterán
(#23) TcGood: "Ja, hogy cégeknek a kiadás teljesen mindegy."
Megígéred nekem, hogy 5-10 év múlva a FarmVille fejlesztési költségeiből kihozol egy Mass Effect szintű játékot? Csak mert, ha nem látod tarthatónak, akkor véleményem szerint hagyjuk a marhaságokat.
"1-2 év alatt valószínű, hogy nem. 2 év után már aprópénzért szórják ezeket a játékokat, közben a FarmVille-ra, Travian-ra és társaira még mindig nyomják a pénzt."
Jah, csak az alatt az 1-2 év alatt betermelnek annyi pénzt, amennyit a FarmVille fog 10 év alatt, és 2 év után beállnak kb arra a szintre, hogy tartják a FarmVille bevételeit. De egyébként nem ismerem a FarmVille-t, így nem tudom, hogy nem-e volna inkább fair a WoW-hoz hasonlítani, amivel szemben meg már végkép nem áll meg egyik érved sem a lábán.
(#24) ollie: Minden cég a saját helyzetéhez mérten szabja meg az üzleti modelljét, ha egy játékot csak mikrotranzakciós fizetési modellel lehet a játékosokra rátukmálni, akkor hiába próbálják a WoW féle havidíj+mikrotranzakciót ráerőltetni a felhasználókra.
De egyébként -mint ahogy már ezt is írtam asszem kicsivel feljebb- majd meglátjuk idővel. Rengeteg ember volt, aki mondott egy nagyot, felkapta a média a kijelentését és aztán nem lett belőle semmi. Figyelembe kell venni azt, hogy az ilyen kijelentések sok esetben csak szimpla önreklámok -főképp ilyen ex vezetők esetében-, amik segítségével meg akarják könnyíteni az álláskeresés folyamatát. Vagy mint mondjuk az ARM vezére a legutóbb, a részvényárfolyamokkal szeretett volna kicsit játszani és ezért nyilatkozott direkt meghökkentő dolgokat.
-
HaaS
addikt
Hát nekem is benne van már pár ezer forintom a Shakes&Fidgetben, és már várom a karácsonyi gomba-akciót!
Szóval van jövője a böngészésnek, az biztos... aztán, hogy ez-é a jövő, az más kérdés!
"a sárkány is csak ember" - oxox
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000