Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
válasz #70869248 #17 üzenetére
Hogy hogy nem játszottam valamelyikkel? A Diablot többször is végigtoltam, a Dragon Age-t nyilván nem, de játszottam vele és el is ment tőle a kedvem.
A nehézségi szintnek miért nincs köze a szerepjáték felfogáshoz? Alap felállás, hogy minél nehezebb egy feladat, harc, annál nagyobb a jutalom érte.
A párbeszédeknél egyáltalán nem éreztem azt, hogy lenne jelentősége a válaszaimnak, a BG-vel vagy PST-vel ellentétben. Nem állítom azt, hogy tényleg semmi jelentősége, de valamit elrontottak, ha csak ennyire nem tudom beleélni magam.
Most ti stratégiai nézetnek ezt a felülnézősdit hívjátok? Jó legyen, de egyáltalán miért van benne nézdahátam nézet? Most TPS-el vagy RPG-vel akarunk játszani? És miért számít ez extrának? Számomra rohadtul illúzióromboló az is, hogy a párbeszédeknél bezoomol (igen, már a Neverwinternél is az volt).
A BG érzés meg nálam teljesen elmaradt. Talán a legnagyobb bánatom, hogy szerintem túlságosan hasonlít a Mass Effectre. Bár történt némi előrelépés ahhoz képest (pl. az inventory), de nem elég sok.
És továbbra is fenntartom azt, hogy túl sok kompromisszumot kötött a Bioware a játék készítése során, csak hogy tömegjátékká váljon. És ez miért baj? Mert épp a hardcore RPG elemek maradtak ki a játékból. A legfájóbb pont a körökre osztott harc hiánya. Mielőtt bárki hivatkozna a BG-re, ott körökre osztott harc folyt. Alapesetben nem állt meg a körök végén a cselekmény, de ezt lehetett orvosolni az auto pause opciókkal.
Ezek mellett még sok "apróság" van, mely rohadtul zavar. Pl. hogy nem D&D-re épül, de ezt el tudom fogadni. Vagy az, hogy kell hozzá EA account meg online-nak kell lennie a telepítéshez. Az is rohadtul ellenszenves, hogy a DLC-ket csak játékon belül tudod letölteni. És még sorolhatnám...
(#18) HaaS: értem amit mondasz, de akkor egyáltalán ne legyen benne nehézségi szint, mert így nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
***
-
HaaS
addikt
válasz #70869248 #21 üzenetére
Mondom, rájöttek már erre, csak kicsit hamarabb, és csak kicsit nyugatabbra... abszolúte semmilyen nehézségi szint nincs. Gondolnak azért a megszállottakra is, csak ezek a játékok nem kapnak akkora szupportot. (És akkor a Planet Alcatrazról nem is beszéltem, úgy fog eltűnni a ködben, ahogy jött, pedig ott van egyből a Fallout 1-2 mögött. És jóval a 3 előtt.)
Szóval vannak nagyon jó játékok, mindenki meg tudná találni az igényének megfelelőt, ha akarná... az arcraesés meg mindig benne volt a pakliban.
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
MODERÁTOR
válasz #70869248 #21 üzenetére
Játszottál az Icewind Dale-el hard, netán Heart of Fury fokozaton? Ha igen, tudhatnád miről beszélek. Hiába fejlődsz sokkal gyorsabban, hibába esik sokkal több loot, még úgy is sokkal nehezebb a játék. Miért jó ez? Mert sokkal hamarabb kiszélesednek a lehetőségeid, sokkal érdekesebbé és taktikusabbá válik a játék, de továbbra sem lesz könnyű. Arról nem is beszélve, hogy pl. Heart of Fury módban néhány goblin leveréséhez is komoly taktikát kellett kitalálni, hogy győzzek. Na ez az élvezet a harcban, nem pedig az, hogy kattintok egyet, ásítok, és várom, hogy meghaljon az ellenfél. Szóval a lényeg, hogy a több xp + loot-nak ott épp az a szerepe, hogy egyáltalán végig tudd játszani a játékot, és ne impossible mission legyen. Én ezt hiányolom, de nagyon.
***