Új hozzászólás Aktív témák
-
Asusfan
senior tag
válasz duracell89 #350 üzenetére
És most szakadt meg duranak szal kezdheti előről
-
Asusfan
senior tag
Ismered te a q3 fizikáját? má'nemzért
Kis segítség
Alsó határ [fps] Felső határ [fps] Magasság [wu] Eltelt idő [ms]
1 22 63 43-66 [Quake által rögzítve 66 ms-nál]
23 - 64 42-43
24 25 63 40-41
26 - 64 38-39
27 29 63 35-37
30 - 64 33
31 - 62 32
32 34 63 30-21
35 - 64 28
36 37 62 27
38 41 63 25-26
42 43 64 23-24
44 45 62 22
46 50 63 20-21
51 55 64 18-19
56 58 64 17
59 62 62 16
63 66 63 15
67 71 64 14
72 76 65 13
77 83 61 12
84 90 62 11
91 100 63 10
101 111 64 9
113 125 66 8
126 142 60 [!] 7
143 166 61 6
167 200 63 5
201 250 66 + bug 4
251 333 72 [!!!] 3
334 500 <=54 2
501 1000 <=52 - bug 1 [egyáltalán nincs air control!]
1001 - fagyás... <1 [nem működik!]
[Szerkesztve] -
b0unCe
aktív tag
válasz VladimirR #354 üzenetére
mas fps ertekeknel masokat ugrasz. Szoval magasabbra ugrasz 270fps melett mint 30 nal. 1000nel kiakad es utana lefagy a quake.
szerk: ezert van a versenyeken maxfps 125re limitalva
[Szerkesztve]''Beszél aki keres. Hallgat aki talál, de senki nem ért semmit. Az orvosok a halált. Senki nem ért semmit'' by: k&b: én, szeretlek, téged
-
Asusfan
senior tag
válasz VladimirR #354 üzenetére
Kis magyarázat.
A quake3-nak a sebességedet egy elég darabos lineáris közelitéssel kell modelleznie az aktuális pályagörbéhez viszonyitva, köszönhetően a pillanatnyi korlátozott ismeretnek. Különösen akkor, amikor az nem is sejti, hogy falnak, lövedéknek, más játékosnak fogsz ütközni, vagy pl. ugrásközbeni gyorsitást fogsz alkalmazni irányváltáshoz. Ez azt jelenti, hogy nem tudja előrejelezni a teljes pályavonalat, csak előrevisz annak mentén; csak a pillanatnyi irányitást látja, és egy időközzel visz előbbre azon az útvonalon. Ez az időköz (>másodpercekben mérve) kb. 1 / képkirajzolások száma. Az időköz mindig kevesebb mint 0.066 másodperc.
a g_syncronousClients 0, akkor a szerver a kliens képkirajzolási idejét használja, hogy az ebből adódó időközzel megjósolja a kliens mozgását. Ez valószinűleg azért van igy, hogy biztositsa a konzisztenciát a kliens és a szerver között. Ez döntő jelentőségű a képkirajzolási idő függő ugrások működéséhez.
Emlékezzünk vissza fizikából arra a tényre, hogy a gravitáció egy gyorsuló mozgást eredményez. Ez a z irányú (>x y z Descartes-koordináta rendszert feltételezve, ahol x és y a vizszintes sikot fedi le) függőleges gyorsulási vektorod mentén hat. A quake3 egy átlagos függőleges gyorsulási sebességet használ minden időközben, hogy kiszámolja a sebesség megváltozását az idököz elejéhez és végéhez viszonyitva, a gravitáció függvényében. Ez nem maximalizálja az elérhető függőleges sebességet; ahogy én látom, a levegő hatása nincs figyelembe véve, ezért aztán nincs is maximalizált végsebesség.
Mindenesetre, szimuláltam a leirtakat lebegőpontos aritmetika használatával. A végeredmény a következő képen látható:
1. A végsebesség vektorának értékei mindig egész számokra vannak kerekítve azután, hogy a játékos mozgását kiszámító kód meghívódik. Ez a gyors gépek esetén minden képkocka esetén megtörténik, de sohasem lehet kevesebb, mint másodpercenkénti 20 kiszámolás.
2. Ez a konverzió az (int)x függvénnyel történik, ahol x egy lebegőpontos szám.
3. A quake3 virtuális értelmezője (vm, qvm) által végzett kerekítés nem ANSI C kompatibilis. Az ANSI C szabvány szerinti kerekítés úgy történik, hogy el kell hagyni a törtrészt (> int(2.7) = 2, int(2.3 ) = 2 ). A quake3 vm-je a legközelebbi egész számra kerekít (> int(2.7) = 3, int(2.3) = 2 ).
A harmadik pont világosan megmagyarázza, hogy a DLL-es megvalósítások miért eredményeznek kisebb sebességet és ugrási magasságot, mint a qvm-es változatok. A qvm-es megvalósításban a kerekítés a legközelebbi egész számra történik, igy a számolási hibák mintegy maguktól szűrődnek ki. A DLL-ekben a kerekítések mindig lefelé történnek, így a hibák mindig is csökkentik a sebességet, és csak összeadódnak. A DLL-ek kerekítési hibája egy, a mozgás során jelentkező plusz súrlódásként jelenik meg. Úgy gondolom, hogy a DLL-ek ezen hibája úgy kerülhető meg, hogy újra kell írni a 'SnapVector' makrót úgy, hogy emulálja a qvm kerekítési eljárását.
Most térjünk vissza az ugrásokhoz. Elméletileg, a kerekitési hibáknak egy ugrás során maguktól ki kellene szűrődniük. Ez feltételezi azt is, hogy ezek a fel és lefelé kerekitések nagy valószinűséggel azonosak. Viszont a gyakorlatban nem ez áll fenn. Minden képkocka kirajzolása nagyjából annyi ideig tart, mint az előző. A sebesség megváltozása egyenlő a gyorsulás és a képkocka kirajzolási idejének szorzatával. A gyorsulás a gravitáció függvénye, a gravitáció pedig állandó. Mivel a képkocka kirajzolási idők nagyjából állandók, igy a sebesség változása képkockánként szintén konstansnak tekinthető. Mivel a kezdősebesség (az új sebesség kiszámolásához használt) egész számként van tárolva, a változások pedig nagyjából mindig ugyanakkorák, egy kb. azonos fps-t feltételezve mindig ugyanazt a kerekitési hibát kapjuk. állandó fps értéket feltételezve a q3 kerekitési hibái összegződnek. Bizonyos fps értékek esetén ezek állandóan felfelé kerekitődnek, mások esetén pedig állandóak lefelé.
Alapul véve ezt, az ideális fps egy olyan lenne, amely a legnagyobb azon fps értékek közül, amely esetén a törtrész közel van a 0.5-hez, de nagyobb annál. A q3 gravitációs konstansa 800, igy a törtrész a 800/fps hányadosból adódik, és ennek kell 0.5-nél nagyobbnak lennie. Azért, hogy védve legyél az fps ingadozások ellen, egy olyat garantáltat kell találni, amelynél ez a 0.5-hez közeli, annál nagyobb törtrész meg van. Viszonylag sok lehetséges fps érték jöhet szóba, azért, hogy az elvárt legnagyobb ilyen kerekitési hibából adódó pozitiv hiba megjelenjen.
A következő táblázatban az egyes oszlopokban az alábbi értékek találhatóak:
(1) fps, (2) a 800/fps osztásból a törtrész, (3) a képkockák száma 0.675 másodperc alatt, (4) 0.675 másodperc alatt a maximális pozitiv kerekitési hibák száma.
A táblázatban az összes fps érték megtalálható 20 és 200 között (ahol a törtrész nagyobb 0.5-nél):
23 0.78 15 3.26
26 0.77 17 3.92
27 0.63 18 6.67
28 0.57 18 7.71
29 0.59 19 7.86
30 0.67 20 6.67
31 0.81 20 3.87
34 0.53 22 10.35
35 0.86 23 3.29
37 0.62 24 9.08
39 0.51 26 12.67
41 0.51 27 13.17
43 0.60 29 11.47
45 0.78 30 6.67
48 0.67 32 10.67
51 0.69 34 10.67
54 0.81 36 6.67
55 0.55 37 16.82
58 0.79 39 8.07
59 0.56 39 17.19
62 0.90 41 3.97
63 0.70 42 12.67
67 0.94 45 2.69
68 0.76 45 10.59
69 0.59 46 18.67
73 0.96 49 2.01
74 0.81 49 9.27
75 0.67 50 16.67
76 0.53 51 24.16
81 0.88 54 6.67
82 0.76 55 13.41
83 0.64 56 20.24
84 0.52 56 26.67
89 0.99 60 0.67
90 0.89 60 6.67
91 0.79 61 12.74
92 0.70 62 18.87
93 0.60 62 24.67
94 0.51 63 30.83
101 0.92 68 5.39
102 0.84 68 10.67
103 0.77 69 16.08
104 0.69 70 21.54
105 0.62 70 26.67
106 0.55 71 32.15
115 0.96 77 3.35
116 0.90 78 8.07
117 0.84 78 12.67
118 0.78 79 17.41
119 0.72 80 22.18
120 0.67 81 27.00
121 0.61 81 31.46
122 0.56 82 36.30
123 0.50 83 41.16
134 0.97 90 2.69
135 0.93 91 6.74
136 0.88 91 10.71
137 0.84 92 14.77
138 0.80 93 18.87
139 0.76 93 22.75
140 0.71 94 26.86
141 0.67 95 30.99
142 0.63 95 34.79
143 0.59 96 38.94
144 0.56 97 43.11
145 0.52 97 46.83
161 0.97 108 3.35
162 0.94 109 6.73
163 0.91 110 10.12
164 0.88 110 13.41
165 0.85 111 16.82
166 0.82 112 20.24
167 0.79 112 23.47
168 0.76 113 26.90
169 0.73 114 30.36
170 0.71 114 33.53
171 0.68 115 36.99
172 0.65 116 40.47
173 0.62 116 43.58
174 0.60 117 47.07
175 0.57 118 50.57
176 0.55 118 53.64
177 0.52 119 57.15
Összevetve az elvárásainkat a táblázat eredményeivel, előre megmondható, hogy a legmegfelelőbb fps értékek azok, amelyek a 29,41,83,92,120,140 és a 170 környékén vannak. Megjegyzem, hogy ezek az értékek elég közel vannak azokhoz az értékekhez, amelyet mások kisérletezgetéssel kaptak. Az elmélet és a gyakorlat ilyen hasonlósága hitelt ad a használt modellnek...
A q3 egy képkocka ezredmásodpercekben mért kirajzolási idejét egész számként tárolja. Ez azt jelenti, hogy csak bizonyos fps értékek adódhatnak emiatt... speciálisan, az fps nem más mint 1000 / N, ahol N az ezredmásodperc érték. Ha ezt adottnak tekintjük, az alábbi lehetséges fps értékek adódnak variálva N lehetséges értékeit:
200
166-167
142-143
125
111-112
100
90-91
83-84
76-77
71-72
66-67
62-63
58-59
55-56
52-53
50
47-48
45-46
43-44
41-42
40
38-39
37-38
35-36
34-35
33-34
32-33
31-32
30-31
29-30
28-29
27-28
26-27
25-26
25
24-25
23-24
22-23
21-22
20-21
20
Ahol egy sorban több érték is szerepel, azok olyan értékek, amelyek nem osztói az 1000-nek, igy pl. nem kaphatsz pontosan 142 v. 143 fps értéket, hanem e kettő között fog ugrálni.
Igy aztán, amikor a com_maxfps által tesztelendő értékekről beszélünk, csak az alább felsoroltakat érdemes kipróbálni:
200
166
142
125
111
100
90
83
76
71
66
62
58
55
52
50
47
45
43
40-41
37-38
20-35 -
burgatshow
veterán
Hali!
Ha érdekel titetek egy online ph-s bajnokság, akkor nézzetek át ide: Bővebben: link -
burgatshow
veterán
Hogyan tudok virtualdubbal képeket összefűzni videóvá?
-
VladimirR
nagyúr
válasz burgatshow #366 üzenetére
file menu - open video file
file-tipusnak kivalasztoid az image sequence-et
es bepipalod, hogy automaticalli load linked segnemts
ekkor kivalasztas egy kepet, es open
ezutan megnyitja az adott kepet es sorban utanafuzi az osszs olyat, aminek a neveeleje megegyezik es a neveben levo sorszam folyamatosan novekszik
pl.: img00001, img00002, img00003... - a q3 pl igy menti a kepeket
kello atalakitasok elvegzese (filterek, tomorites, hangsav hozzaadasa, stb)
ezutan file menu - save as -
VladimirR
nagyúr
nah akkor jon a kiritka (epito jellegu!):
1: railgun frag-ekre nem erdemes videot alapozni, hisz ez az a fegyver, ami a legkevesbe latvanyos - pukk, a babu eldol - lehet, hogy 100-bol 1 jellegu talalat, nem is igazan latvanyos, hisz railgun-nal barki tud olni (a talalati arany mas teszta, de az videoban nem is latszik)
2: quad-os raketa miert van a videoban? azzal meg hugom is tudna frag-elni (pedig azt sem tudja, hogy mi az a quake)
3: meg a quad ugy altalaban csak akkor fest jol a videoban, hogyha legalabb 7-8 frag kijon bolole
4: azt a 2-3 plazmat en kihagytam volna ()
5: granat talalatok nem latszottak s igy elegge olyan szaguk volt, hogy teleszortad a terepet es jol belesetaltak (foleg azert, mert altalaban lefele lottel, s nem csak egyet)
6: volt egy frag, amit en inkabb a masik jatekos videojaba tettem volna bele (persze ha megolt volna)
7: camp-elos fregeket szinten melloztem volna
8: ami tetszett: a hidrol a rail-hez valo atugraskor megejtett kesztyu frag (az igazan szep volt)
duracell89:
1: nehol 1-1 masodpercre megall a kep
2: a tomoritest meg ki kell ismerned, mert egy 300MB-os videotol ez nagyon rossz minoseg
3: a fuck you felirat sietett (mindamellett szvsz elcsepelt es felesleges is)
4: nagyon tetszett a valtas a regi kepminosegrol, hogy a zene valtozasakor tortent, pont ritmusra (es az az oldschool effect egyebkent is a kedvenceim egyike) -
VladimirR
nagyúr
válasz burgatshow #369 üzenetére
.
[Szerkesztve] -
duracell89
senior tag
-
branermaster
csendes tag
Sziasztok valaki megtudná mondani honnan tudom letölteni ezt a gamet?
-
_Volkovy_
nagyúr
válasz branermaster #372 üzenetére
Nem,mi mind boltban vettük.
-
Brae
őstag
válasz branermaster #372 üzenetére
A DC++ról, de 24 órán belül törölnöd kell, ha tetszik, vedd meg a boltban
-
branermaster
csendes tag
Persze a dc volt az első amire én is gondoltam,de olyan kevés embernek volt meg,hogy napokig is eltartana a letöltése, ezért gondoltam a netre! Hátha...
De akkor marad a dc -
Brae
őstag
Hogy lehet azt beállítani hogy a rocketjump ne sebezzen?
-
Fawkes
őstag
valaki leírná hogy mit hogy kell beállítani a netes gamehoz de az alapoktól pls...
Meg hogy egyáltalán hogy kell szervert keresni meg ilyenek.... -
Asusfan
senior tag
All Seeeing Eye nevű progival keresel szervereket.Bővebben: linkInnen pedíg osp 1,03 és point release 1,32t szedjél le.Aztán majd állítsd be maxpacketet stb hogy jó legyen pinged.De arhel mindent leírt már előbb.
-
VladimirR
nagyúr
válasz [NQD]Jericho #387 üzenetére
nem publikus (legalabbis igy tudom)
de ha lesz idom, akkor a jelenleg futo netq3-3-rol fogok csinalni egy videot, nehany haver pov-jabol (ip, mana csapatok), ha hozzajarulnak (miert ne tennek )
[Szerkesztve] -
Asusfan
senior tag
válasz [NQD]Jericho #387 üzenetére
Te hallod mostanság úgy eltűntél.Eggyáltalán tudod hogy van még az az NQD?
-
Brae
őstag
#386?
-
Brae
őstag
Na senki?
-
Zeratul18
csendes tag
Én úgy tudom, ha te vagy a szerver akkor a fegyver összes adatát módosíthatod, csak tudnod kell a konzolparancsot (na effelől most senki ne kérdezzen mert utoljára még a dinoszauruszok korában játszottam q3-at és már gőzöm sincs a console parancsokról)
Ja meg Battle Suit: emberibb nyelven fogalmazva véd a fegyverek visszahatásától (nomeg a lávától is), szal ha magad alá pörkölsz rakétával BFG-vel gránáttal vagy plazmával (ezek azok a kétbetűs rövidítések - a fegyverek nevei) az nem fáj. Ugyanígy ha alád pörköl más is ezekkel az se fáj, valamint a normális becsapódások értékét is csökkenti (még a patch előtt a railnak 100 sebzése volt, de battle suittal kb. 66-ot sebezett asszem) -
[NQD]Jericho
tag
Öhm... Hát nem is tom.
Amúgy én az utóbbi pár napban szinte minimum fél napokat gameltem. Ja és veled közben nem találkoztam. MSN összaszarta magát, szal ez így kommunikáció szempontjából kilőve.
És gyökér vagy. Szerinted miért van honlapunk 500 Mb szabad hellyel?
Oda, ha akarod feltötheted, az más kérdés, hogy mikor csinálom meg hozzá a html-t . Elöbb utóbb rászánom magam.
-
[NQD]Jericho
tag
válasz [NQD]Jericho #397 üzenetére
Bocs csak most kipróbálom már ezt, mert nagyon tetszik .
U
U
\U/
\/
Ha anyosod csokol, gondolj arra, hogy Krisztus is szenvedett! -
Asusfan
senior tag
válasz [NQD]Jericho #397 üzenetére
Gyere fel ircre icqra vagy szimplan msnt tedd fel újra ennyiAztán majd beszélünk.
-
overclk
tag
Hy NQD !! Én is figyelek ám !
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5