-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
thrill
tag
válasz Wesder #56284 üzenetére
Nem belsős Sony stúdió, de igen szoros az együttműködés.
Kb. minden újkori játékuk csak PS-re jelent meg.
A Returnal ráadásul kiemelt, PS exkluzív cím, ott is virít a trailerek elején a Playstation Studios logó.Ezt meg a többiek feltevésre:
Nem volt eddig sem minden Sony által kiadott címhez magyar felirat, tudtommal például ezekhez sem (csak az elmúlt évből):
Dreams, Demon's Souls, NiOh-k, Predator: Hunting Grounds, Patapon 2 Remastered, Marvel's Iron Man VR, MLB The Show, Destruction AllStarsMivel nem nagy cím és nem számíthat tömeges eladásra, valószínűleg ezért nem kap.
[ Szerkesztve ]
-
-
thrill
tag
válasz Wesder #57041 üzenetére
Szerintem ha kijönne most egy SO2, az se lenne sikeres (max tisztes helytállás).
Illetve definiáljuk a siker fogalmát. A Sonynak blockbuster exkluzívok kellenek. Azoktól valószínűleg jócskán elmaradna.
Ahogy a Psychonautsra és a Beyond Good & Evilre is rámondja mindenki, hogy mekkora kedvenc volt (pedig tudjuk, hogy egyik sem volt sikeres anyagilag) és majd nézzük meg ehhez képest amikor megjelennek a folytatások hogy mit érnek el. -
thrill
tag
válasz keIdor #57218 üzenetére
és @wesder:
Ugye vicceltek? Konkrétan a Sony giga sok pénzt tolt mindkét studióba az elmúlt 25+ évben. gyakorlatilag részben ők tették naggyá mindkettőt. Ezt összehasonlítani a Bethesda felvásárlással, meg amit az MS mostanában művel nem igazán lehet.
(mindkét gépem van és nem igazán érdekel, melyiken játszom majd az új Doomot, ami kb egyedül érdekel a Bethesda portfoliójából. mielőtt bárki is fanboyizmussal vádolna.)
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz Wesder #57317 üzenetére
"ez az ipar sajnos így működik"
Mondj légyszi még egy példát, hogy évtizedek óta multiplatform cím csak egy bizonyos gépre jön ki az x. résztől.
Te is tudod mennyi esély van, hogy Bethesda címek jöjjenek PS-re (ki is lett most mondva). Ha a GP jön PS-re, az azt jelenti, hogy a Sonyt kinyírták. Felsejlik egy "szép jövő", ahol a Sony csak software-t gyárt mint manapság a Sega és az MS meg monopoliumként uralkodik a ipar felett. Ezt akarjuk amikor fair versenyre hivatkoztok? Tényleg ez lesz jó a játékosoknak? -
thrill
tag
válasz Wesder #57347 üzenetére
Felesleges a meg nem értett zsenit játszani, pontosan értjük mire célzol. Viszont nem vagy képes elfogadni, hogy az álláspontod nem valós. Igen, technikailag szabad cég volt az Insomniac a felvásárlás pillanatában (tessék, örülhetsz: én is leírtam). A valóság azonban az, hogy mindig is a Sonytól függtek. 2013-ban volt egy kiugrási kísérlet, pont azért amiért másnak is (hogy rendelkezhessenek az IP-jeik felett). Nem jött be. Egy multiplatform cím és egy Xbox exkluzív, egyik sem lett sikeres. Vissza is kúsztak a "csúnya" Sony rabszolgasorsba. Ergo a felvásárlás csak egy papírmunka. Nem nagyon lett volna nélküle sem újabb (nagy) Xbox játékuk, vagy Sunset 2, amire mindenki ácsingózik.
-
thrill
tag
válasz Wesder #57350 üzenetére
Bezzeg előtte tömkelegével voltak Pókemberes játékok only Xbox-ra, ez által ellehetetlenítette szegény MS-t a Sony.
Miért fáj mindenkinek ez a Pókember sztori? Utánuk lehet csinálni, sajátítsák ki ők a Gyíkembert és építsenek fel rá egy saját univerzumot. Jah hogy azzal melózni kéne és kész kiadókat fejlesztőkkel egy csomagban felvásárolni egyszerűbb? -
thrill
tag
válasz ImACeltic #61460 üzenetére
Szerintem nincs szó a cikkben arról, hogy új Uncharted készülne a Naughty Dognál, szóval ez így ferdítés. Volt egy ilyen projekt a Bendnél, de levették őket róla és nincs említés hogy mi történt a projekttel. Konkrétan csak a TLOU1 remake-ről van szó, hogy átvette a ND, miután a Visual Arts Service Group ellehetetlenült mint vezető fejlesztő.
Akit meg érdekel a téma, Michael Mumbauer beszélt már erről virágnyelven David Jaffe-vel hónapokkal ezelőtt, csak akkor valahogy senkit nem érdekelt, illetve a bulvársajtó akkor is azt vette le az egészből, hogy készül egy új Uncharted (pedig korántsem biztos). -
thrill
tag
dolgozott Uncharteden, azaz múlt idő.
TLoU remake sincs említve, hogy jön PC-re, ugyanakkor az le van írva, hogy miért kezdték el csinálni.tényleg csak el kéne olvasni a cikket, vagy legalább ezeket a rövid részeket. mert most egy rakás ember elkezd vergődni ezekre hibásan átment és/vagy félreértelmezett infókra.
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz RangerFox #61506 üzenetére
Ráadásul még hivatalosan nincs is elismerve, hogy csinálják, vagyis még simán lehet, hogy el sem készül a TLOU remaster.
manieeec
Az egy dolog hogy profitot termelt a Days Gone. Sokáig készült és igazából megjelenésre se lettek kész (a halasztások ellenére sem), ezért (is) volt mixed a fogadtatás. Aki a cehet állja, annak máshogy kell nézni a dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
Szerintem már többször bizonyította, hogy elég jó forrásai vannak. Lehet nem szeretni sőt utálni Schreiert, de hogy megkérdőjelezed a hitelességét az minimum érdekes. Maradjunk annyiban, hogy bármelyik szereplő jóval többet tud nálunk bármiről, ami a Sonynál zajlik, mint mi. Ráadásul ahogy lentebb írták, Mumbauer nem igazán régen ment el a cégtől és mivel ennek az egész ügynek a mozgatórugója volt, elhiheted, hogy elég sokat tud a témáról.
Megint csak azt tudom javasolni, hogy olvasd el (és értelmezd) amit kritizálsz, meg hallgasd meg pl. azt a beszélgetést Mumbauerrel, mond benne számos érdekes dolgot ettől részletesebben is. Nem azt mondom, hogy szentírás és elfogulatlan (pláne amit Jaffe mond), de azért vannak elég konkrét dolgok benne.
De pláne érdekes, hogy ilyen könnyen ítélkezel valaki felett, miközben amiket te írtál, az egyik sem szerepel a cikkben. Neked honnan vannak akkor ezek a tuti infóid? Mitől vagy hiteles?
EnterR
Azt javaslom olvasd el az eredeti cikket és ne azon akadj fenn, hogy valaki írt a témáról egy cikket és milyen szavakat használt. "Lehet", hogy pontosabban van leírva ott.... -
thrill
tag
válasz ImACeltic #61526 üzenetére
Tedd meg, ha érdekel a téma. Miért hitelesebb valakinek az összefoglalója, ami a cikk alapján készült és rosszul idézi, mint a cikk maga?
Ráadásul az első komment az általad linkelt Tweeten Schreieré, amiben újra megerősíti, hogy nem tudja, fejlesztés alatt van még-e ez az Uncharted (utalva, hogy addig van meg a sztori, hogy a Bend már felszabadult belőle).A cikkben ez is benne van (igaz utólag lett pontosítva):
"They got their wish last month and are now working on a new game of their own that will be part of a brand new franchise."
Tehát a Bend ez alapján tuti nem a Days Gone 2-n ügyködik.A TLOU remake-nek én sem örülök, mert csináljanak mást, egyetértek. Viszont az egész egy kényszerpálya eredménye. A Visual Arts Service Group kvázi bérmunkásként bedolgozott mindenféle projektekbe az elmúlt években, évtizedekben. Megunták viszont, hogy elismerést sosem kaptak érte. Elkezdtek kijárni maguknak valamiféle saját projektet, de mivel kevesen voltak ehhez és költségvetést sem kaptak hozzá, ezért valamiféle remaster, remake jöhetett szóba, a Sony ismert címei közül. Elsőként az Uncharted ugrott be nekik, de gyorsan(!) elvetették (That idea quickly fizzled because it would be expensive and require too much added design work.), mert drágán jött volna ki. Ezért lett a TLOU remake. A Sony erre is húzta a száját és kérte, hogy inkább dolgozzanak be a TLOU2-be mert az fontosabb. Cserébe utána mehet tovább ez a cucc. Meg is tették és amikor a 2 fejlesztésének vége lett, akkor a Naugthy Dogból csomóan akik felszabadultak el is kezdtek bedolgozni a projektbe. És mint eredeti fejlesztők, szép lassan elkezdték átvenni a vezető szerepet, vagyis a VASG ellehetetlenült. Mumbauer ezért is távozott. Az egész cikk valójában erről szól, az csak mellékszál, hogy van/volt Uncharted projekt, TLOU remake és kaszálták a Days Gone 2-t.
Mindez benne van a cikkben, amit állítólag mindenki olvasott.
Azt meg már nem neked címezném, hanem úgy általánosságban, hogy elképesztő ami itt a fórumon zajlik. Adott egy téma, ami mindenkit érdekel. Van róla egy jó cikk, de senki el nem olvasná, hanem inkább mindenféle jöttment tweetekből meg cikkekből tájékozódtok, ami mind a Bloomberg cucc alapján született és többségében vagy félreértelmezi, vagy hibásan fejtegeti az abban leírtakat. Miért? Aztán meg fél év múlva jön az értetlenkedés, hogy a köcsög Sony nem ezt ígérte....[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz ImACeltic #61535 üzenetére
Hát ha akkor is olyan tájékozottsággal írtál neki, mint amilyen szinten most is, akkor nem csodálom, hogy letiltott (már ne is haragudj
Az oknyomozó újságírás egy munka. Ha egy stúdióban szarul mennek a dolgok, az nem annak a hibája, aki erre rávilágít. Pláne ha ezt úgy teszi, hogy a panaszos dolgozók jönnek hozzá. Dolgoztál már Te játékfejlesztésben? Vannak dolgok....
Kb. máskor is ennyire megbízható, amiket írnak. Legyen ez tanulság. -
thrill
tag
válasz ImACeltic #61538 üzenetére
Nekem meg pont szimpatikus amit csinál és hiánypótló. Nélküle sosem derülnének ki milyen ármánykodások mennek a háttérben egy-egy fejlesztésnél és milyen kiskirályok sütögetik a pecsenyéjüket, kihasználva mások áldozatos munkáját. Újfent rávilágítanék: az hogy ha ő nem hozná felszínre ezeket a problémákat, attól még léteznének (és még meg sem oldódnának)
Persze, minden munkában van szívás, de valahogy ebben az iparágban mindenki szereti eltakarni a szemét. Mert ugye csak az fontos, hogy a Splasher Buster 34 jöjjön már ki és micsoda köcsögök a készítők, hogy még nincs kész. Az hogy ki és mennyi áldozatot hoz ennek érdekében a háttérben, az mellékes. Vagy hogy ténylegesen mennyi meló egy folytatás ("csak át kell rajzolni, fél-egy év alatt miért nincs kész?" - ahhha..... Ahogy gondolom semelyikünk nem morzsol el egy könnycseppet akkor sem, amikor reggel bekapcsolja a mobilját, amit gyerekrabszolgák szerelnek össze Kínában napi 80 forintért (nem vagyok álszent, nekem is van).
A dolog másik része, hogy manapság crunch és szopás nélkül nincs AAA fejlesztés. Pont. Ördögi kör. Megoldhatatlan probléma. Senki nem akar várni (pláne fizetni) 10 évet egy játék befejezéséig, hogy emberi léptékkel készüljön. -
thrill
tag
válasz ImACeltic #61545 üzenetére
Nem biztos hogy érted a lényeget. Játékfejlesztőnek lenni jó, szinte mindenki kivétel nélkül élvezi, aki erre adja a fejét. A túlórát sem úgy kell elképzelni, hogy ez benne van a szerződésben. Pont azzal van a gond, hogy sok helyen azt mondják, hogy mindenképp el kell kerülni, de amikor már szorongatja a töküket a kiadó, akkor hirtelen más lesz a helyzet. Plusz a legtöbb helyen nem is követelmény feltétlenül, hanem önként vállalják az emberek. Hogy bizonyítsanak, vagy feljebb kerüljenek a ranglétrán. Igen ám, de amikor már 10-15 éve csinálják és/vagy családot alapítnak, változnak a prioritások. Nem fér már bele, amit fiatalon csináltak, hogy túlvállalják magukat.
A legnagyobb gond, hogy manapság nincs AAA fejlesztés túlóra nélkül. Szinte lehetetlen megtervezni úgy egy sokéves projektet, hogy az úgy takkra végig is menjen. A játékfejlesztésnek annyi ismeretlene van, hogy szinte biztos, hogy dőlni fognak a tervek menet közben ezért vagy azért (új fejlesztések, új játékos igények, stb.), ráadásul kontentet is többet és részletesebben kell gyártani. És ez az ami nem jó. Mert közben ott van a játékosok igénye, hogy legyen évente új AC meg NFS, meg Sony exkluzív. Biztosan nem lenne baj, ha most a Sony pl. elvonulna és azt mondaná hogy 2-3 évig nem ad ki semmit, mert csak napi nyolc órában dolgoznak majd a játékfejlesztők? Aligha hiszem, hogy nem lenne lincshangulat.
A dolog másik vetülete, hogy vannak stúdiók, ahol utaznak erre, és vasszigor van, vagy túlóra elvárás alap. Ezek oka sokszor az inkompetens vezetés, rossz tervezés, irreális változtatások. Pl. Rockstar. Mégis mindenki kajálja a játékaikat, mert a végeredmény csúcsszuper, szóval a fogyasztó a háttérben zajló problémákból semmit nem érzékel és nem is igazán érdekli. "Cash is king" - a kiadó tartja a markát a bevételért, a játékosok meg türelmetlenül várják a "betevőt". Közben meg emberek mennek tönkre. Mi a megoldás? Nem tudom. Aki tudja és megoldja, az nagyot fog alkotni. Addig is a kiégett emberkék vagy teljesen elhagyják a szakmát, vagy nekiállnak valaki kisebb kaliberű, indie cuccnak, ahol a maguk urai lehetnek.
Egy fél megoldás van még, ami működik (valamennyire), hogy már senki nem jelenti be hamar a játékát inkább. Ha nem tudnak róla az emberek, akkor nem is lesz szüttyögés miatta. Köszönhetjük az elmúlt évek fórumos botrányainak (is). Na és itt jön be, hogy sokkal károsabb, ha ilyen-olyan insiderek felelőtlenül szivárogtatnak. Nem Schreierrel van a probléma, aki azért korrektül csinálja azt amit, hanem az idióta Jeff Grubb félékkel, akik felböfögnek féinformációkat, hogy szenzációt keltsenek, de valójában fingjuk sincs az egészről. Ezzel viszont olyan irreális elvárásokat indítanak el a játékosokban, amit aztán egy egész PR szakosztály sem tud tisztára mosni.
KRoy19
Abszolút így van. Ráadásul az "almost made" szórfordulat amit az ominózus hír használt, azt jelenti, hogy majdnem csinált, nem azt hogy majdnem kész volt. Pl: Majdnem focista lettem gyerekkoromban, de aztán nem a labdába rúgtam bele, hanem Ferikébe, így pankrátor lettem.[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz Marky18 #61561 üzenetére
Ez így van ahogy írod. De nem értem miért nekem címzed, vagy mi triggerelte abból, amit írtam.
Van ahol egyébként a fejlesztő kiadó is egyben (pl. CDP), de felettük is vannak elvárások (pl. befektetők). Plusz vannak elég kiemelt státuszú fejlesztők is, akik azért nem feltétlenül rabszolgák, hanem van szavuk, esetleg önmaguk urai. (ND, Rockstar, Blizzard).
Az egyébként egy erős tévhit, hogy a DLC-t mindig a főjátékból vágják le. Attól, hogy volt ilyen is, nem mindig ez történik.
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz S e t h #61569 üzenetére
Olvastam a topikot, de én sem értem mire gondolsz, pedig érdekelne.
Ha kifejted, lehet világosabb lenne.
Szerintem amit RangerFox fentebb leírt, az teljesen helytálló.
Mondjuk talán annyiban vitatkoznék vele, hogy a cikk pont arról szól, hogy az ilyen kis besegítő csapatoknak nincs lehetőségük kitörni a rájuk hárult szerepkörből és a Sony nem szívesen kockáztat. -
thrill
tag
válasz Zoleee83 #61571 üzenetére
Ha a döntés a Te kezedben lenne mit tennél? Adott egy fejlesztőcsapat, aki megkapott egy nagy lehetőséget, de nem tudott élni vele. Nem tudták időre leszállítani az adott projektet, nem is lett az elvárt minőségű és a fogadtatása sem volt jó, miközben súlyos dollármilliókat emésztett fel. Adnál nekik még egy esélyt pont ugyanarra, hátha most minden jó lesz? Az üzleti élet nem éppen így működik.
-
thrill
tag
válasz RangerFox #61579 üzenetére
Annyi a különbség, hogy a MM egy belsős, Sony által pénzelt csapat, a HM meg hiába évtizedekre visszamenőleg Sony közeli, nem belsős. A projektek mérete is különböző azért.
A Visual Arts Service Group esete meg azért más, mert konkrétan már vagy 15 éve nyomták a besegítést és a saját projektjeikkel meg lepattantak a Sony vezetésénél (míg mások kevesebb befektetéssel is bizalmat kaptak). Ezt azért meg lehet érteni, hogy frusztráló. -
thrill
tag
válasz Zoleee83 #61582 üzenetére
Na pont ez az ami nagyon nem így működik. Hogy egy folytatás már nem olyan drága, mert minden adott, meg nem kell sztorit kitalálni és készen vannak az assetek, stb. Egy új játék mindig egy új fejlesztés, még ha adottak is hozzá dolgok. És mivel az elvárások is nagyobbak, lehet még többe is kerül.
A DS külsős fejlesztés egy (érdemtelenül? - ezért mit kapok :) agyonsztárolt emberkétől. Megpróbálták, a maga módján működött, de nagyot nem szakítottak vele. Nem véletlenül mondják, hogy Kojimával nem egyszerű együtt dolgozni.
Az meg hogy mekkora a nyereség, azt mi pont nem tudjuk. Romantikus elképzelés, hogy azért kaszálnak el valamit, mert nem 10x-es pénzt termelt, csak 2x-est.
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz Zoleee83 #61589 üzenetére
Én meg "közeli hozzátartozó" vagyok, immár évtizedek óta. De ugye most nem kezdünk egy végeláthatatlan "kinek az apukája erősebb" focimeccset?
KKaresz45
Pontosan itt a lényeg. A Sonynak ezer olyan információja van, ami alapján eldöntötte, kell-e neki a DG2, vagy sem. És még akkor is a szívük (meg a pénztárcájuk) joga, hogy döntenek. Csak egy kicsit kéne az embereknek out of the box gondolkodni és más szempontból is átgondolni az ilyen eseteket. -
thrill
tag
válasz Wesder #70082 üzenetére
Ez ugye ilyen poén acc, mint a @KazHiraiCEO Twitteren, vagy az Onion News?
Más magyarázat nincs arra amilyen sületlenségeket beszélsz.
Egy 4k-s képet tényleg egy tenyérnyi mobilon akarsz kielemezni? Mondom ha vicc vagy szándékos provokáció, akkor legalább értem, de felfogni akkor sem tudom miért jó ez neked. -
thrill
tag
válasz Wesder #70124 üzenetére
Ha nem olyan rossz, akkor láthatnád a valóságot, de szerintem de eldöntötted hogy fikázódsz. Mindenesetre egy nagy és arra érdemes képernyőn érdemesebb szemlélődni, akkor talán azt is láthatod, amit hiányolsz. De ha megfelel, sok sikert kívánok 6.4-es képernyőn való folyamatos játékhoz, nyilván arra is megfelel. Anno Nokia 6210-re is konvertáltak emberek filmeket 3gp-be, hogy a budin ülve nézzük, az értelmét nem firtatnám.
A válaszodban, amire reagáltam szó sem volt PS5-ről, annyit írtál, hogy nem teljesértékű játék. Az előzményt látom honnan indult ki, de az ottani hozzászóló is azt méltatta, hogy elég nagy meló ez, akármekkora is a csapat, hogy két ilyen projektet kihordtak a hátukon kvázi egyszerre, egy új platformra, annak szinte minden vívmányát kihasználva. Persze a fotelből könnyű fikázni és nyilván tucatnyi hasonló példát tudsz említeni. -
thrill
tag
válasz Wesder #70132 üzenetére
"Véletlenül"....
Inkább az a baj, hogy még mindig nem érted miről beszélek. Meg hogy olyasmiről beszélsz, amiről fogalmad sincs (tölts el egy kis időt játékfejlesztésben plz). Két év alatt mások egy projektet nem raknak össze rendesen, az általad lesajnált "csakpatch", "csakdlc" cuccok meg elég nagy munkát jelentenek, annak ellenére amit gondolsz. De nyilván az új platfromra való fejlesztésről is sokat tudsz, amikor olyan HW-re kell dolgozni, ami még csak papíron létezik.
A kép meg: tényleg ez a legalkalmasabb kép, hogy a szereplőn szőrt keress? Olyan nincs, ahol még kisebb a figura? Mellesleg valaki kinagyította neked és ott van. -
thrill
tag
válasz BusinessGuy #73307 üzenetére
Amikor az új és az előző Ratchettel játszottam, szinte ez volt az első dolog amit megnéztem az előző részek alapján. Sajnos igaz, vannak benne ilyenek (láthatatlan falak és helyek, ahová úgy néz ki, hogy el lehet jutni de mégsem). Leginkább azok szenvednek ezektől, akik maximalista módon mindent próbálnak megnézni egy játékban (ergo tetszik nekik). Szóval feltettem a kérdést, hogy mennyire is zavar és ettől szarabb-e a játék. A válasz az volt, hogy elenyésző mértékben ront rajta. Ne is haragudj, de ezen szőrőzni legalább olyan, minthogy vettél egy Testarossát és nem adtak hozzá kulcstartót. Igen, kellemetlen, de annyi egyéb élményt ad.
Az hogy ilyenek vannak, inkább pályaépítés, nem pályatervezés. Az utóbbi ha nem is forradalmi, vagy etalon az új részben, de igenis fejlődött sokat az előzőekhez képest. Pár pálya pl. semi-openworld, de egy csomó igenis jó megoldás van benne. Aki ezt leszarozza, vagy nem látja, az vagy nem játszott az előző részekkel, vagy....
Valójában nem az zavar, hogy volt egy elképzelt képed (nem tudom mi alapján) és az nem jött be? Ez már nem biztos hogy a játék hibája.Mondj légyszíves egy 3D-s akció-platform játékot, aminek jobb a pályadesignja. Félreértés ne essék, nem azt mondom hgoy etalon, de ha a Ratchet szerinted csak közepes, akkor tucatjával tudod szórni a címeket. Egyáltalán mondj épkézláb 3D akció-platform játékot mostanában. Tényleg kíváncsian várom. Ugyanide jöhetne az is, miben kéne fejlőnie a Ratchetnek pályaépítés szinten. A láthatatlan falakat és a megmászhatatlan objekteket hagyjuk, mert amúgy is pályaépítés inkább, vagy minőségi hiba ha úgy tetszik.
Ugyanígy gameplay szinten is jöhetnek a tippek. Nem találja fel a játék a spanyolviaszt, de a rengeteg fegyver mint alap most is működik, mint 20 éve. Miben kellene szintet lépni? Itt is konkrét példák volnának jók, más sikeres 3D akció-platformokból. Jah és közben ne feledjük, hogy egy Ratchet játékról van szó (meg hogy javarészt a fiatalabb korosztálynak szól), szóval nem árt ha nem gyalázod meg az előző X rész hagyományát és rajongótáborát. Mert ugye az csak számít, ha már Ratchet and Clank a cím.
Végül szét lehet nézni, hogy hány embernek tetszik ami végeredményként kijött és mennyi társat találsz, akiknek nem. Utána fel lehet tenni a kérdést hogy érdemes-e energiát ölni valaminek a gyűlöletébe, vagy inkább értelmesebb-e továbbállni, konstatálva, hogy neked nem jött be és keresni valami olyat, amiben örömöd leled. Persze lehet menni szemben az autópályán is, morogva, hogy mindenki hülye.
TLDR: szerintem erősen túltoltad. Elhiszem hogy nem tetszett, de emiatt leszarozni, meg leközepesezni szerintem okotndiság. Szerintem ha enyhébben kezded el ekézni, akkor kevesebben is ugranak neked.
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz ImACeltic #73675 üzenetére
Így van, de ilyet akkor sem írtak. Csak feltételezés.
Sajnos a pletykák legtöbb része így indul az influencerektől, aztán több ezren kérnek számon olyat, amiről nem is volt szó.
Nincs kizárva, hogy lesz, sőt szerintem is lesz, de csak annyit mondtak, hogy jelentkeznek. Hogy milyen formában, meg mikor az kiderül. Legutóbb pl. erre a hétre ígérték tuti insiderek tutira az idei PSX-et, aztán nincs sehol. -
thrill
tag
Ilyet szerintem konkrétan senki nem mondott, csak hogy tettek lépéseket olyan irányba, hogy ne legyen gond. De csak remélik a dolgot. Így is pont az a helyzet, hogy a PS5 a leggyorsabban fogyó PlayStation, de egyszerűen akkora volt a kereslet, hogy nem tudták kielégíteni.
https://twinfinite.net/2021/08/sony-ps5-enough-chipsets/ -
thrill
tag
válasz cyberkind #81668 üzenetére
Valóban nem kell mindent elhinni, pláne ami a Te fejedben születik meg. Ne haragudj, de én Hermen Hulstot hitelesebb forrásnak tartom (tudod, a PlayStation Studios feje). Ráadásul több más (hiteles) forrás is megerősítette korábban.
"And you know, Bend Studio is working on a very exciting new IP that they’re very, very passionate about. They’re building on the deep open-world systems that they developed with Days Gone. So I’m really happy for Bend Studio."
https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats-next-for-playstation-studios/
#81674 RudY:
A Men In Blacket szerintem felejtsd el, majdnem biztos hogy fake. -
thrill
tag
válasz cyberkind #81713 üzenetére
Honnan van az infód, hogy nincs szabadság annyira? Ha ennyire bennfentes vagy, miért nem tudod min dolgoznak?
Szerintem nagyon tévúton jársz. A DG trailere pont azért jött 3 évvel a megjelenés előtt, mert kurva sokat csúsztak a fejlesztéssel.
Tudni kell választani ki hiteles és kinek az infóját hiszed el.
4chan, idióta leakelgetők = nem hiteles
iparági szakemberek (pláne ha az adott stúdió embere, vagy az egész üzletág feje) = hiteles
(CDPR-t ne vegyük ide, és az olyan nagyot mondókat se, mint pl. Randy Pitchford)Michael Mumbauer és John Garvin (keresd ki kik ők) is beszélt erről nemrég, pedig őket kvázi kirúgta/ellehetetlenítette a Sony, mégsem ezt mondták amit Te.
Nagyon egyszerű a képlet, miért nem mutatták min dolgoznak: mert nincs olyan állapotban. Ha megfigyelted a Sony (és szinte mindenki más is) változtatott a stratégiáján és nem mutogatják nagyon előre a portékákat, csak maximum ha kvázi annyira megbízható fejlesztőről és annyira hot címről van szó, mint most az Insomniac esetében. Köszönhető ez a Covidnak, az egyre nagyobb fejlesztési költségeknek/időnek, és a sok idióta leakelgetőnek, meg fórumokon anyázóknak. Szerintem jobb is így.
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz cyberkind #81717 üzenetére
Nézd, a Bend sajnos nem azt szállította ami elvárt volt. Késtek a projekttel és tele volt buggal, problémákkal, nem hozta a számokat. Hasonló helyzetben valóban "beszántottak" már pár stúdiót, akik nem tudtak élni a lehetőséggel (Ninja Theory, Ready At Dawn, Evolution). Ehhez képest a Bend kapott új esélyt. Ha szigorúbban is fogják őket, az teljesen jogos. Ez üzlet (is) és erős a konkurencia házon belül. De azért ha új IP-n dolgozhatnak és szabad kezet kaptak hozzá, az nem olyan rossz.
A játék rendezőjét fentebb említettem. Ne csak a cikkeket olvasd el, ami a szenzációhajhászásra mennek rá, hanem hallgasd végig a 2 órás David Jaffe interjút ha érdekel. Én megtettem. Érdekes dolgokat mond, plusz azért azt is vegyük hozzá, hogy azért emberekről van szó. Esélyes lehet, hogy nem végezte maximálisan jól a melóját és a sértettség is beszél néha belőle.
Fórumokat nem olvasol, de cikket igen. Amik fórumos böfögésekből és 4chanes szakértőkből táplálkoznak. Ez itt a probléma. Például csak tekintsünk vissza pár nappal ezelőttre, hogy mennyi bullshitelés ment a Sony Eventtel kapcsolatban. Most már senki nem emlékszik rá, és amikor legközelebb ilyen lesz, mindenki beszopja majd újra a sok hülyeséget. Mert az emberek hamarabb elhiszik azt, amit látni szeretnének, a realitással ellentétben. -
thrill
tag
válasz Wesder #90975 üzenetére
Miért olyan hihetetlen, hogy van akinek a bevétel mellett számít a minőség, kiritkai fogadtatás is? Ha van 10 másik brandjük ami jól teljesít és egy ami meg rombolja az image-t azt Te folytatnád? Az sem mindegy hogy milyen áron készül el a produkció, ezt sem látszik csak a jéghegy csúcsa, dea CG-nál voltak bajok.
-
thrill
tag
válasz Wesder #90964 üzenetére
Az MS-nek nem volt ideje? A 4. konzolgenerációjukat tapossák. Volt nekik is egy rakás 1st party fejlesztőcspat, azok most hol vannak?
Vagyis nem a pénz minden, ahogy állítod. Plusz más projektek is készülnek sokezer emberrel és mégsem garantált 90+ metacritic. De azt sem ártan tisztázni mi az a core team és mi az outsource. -
thrill
tag
De hol volt ez a nyomás a DG esetében?
A Sonynak van elég stúdiója, nem vágnak eret ha egy-egy kiesik és a múltban is volt már akiket kukáztak (még egyszer mondom, nem tudjuk milyen dolgok mennek a háttérben, az is számít). Evolution, Ready at Dawn, Ninja Theory. Szerintem csak az utóbbi volt hiba. Ráadásul a Bend kapott új esélyt, a vélhető felelősek meg lapátra kerültek.ps.: amúgy pedig jót tenne, ha páran megfogadnák a kritikát.
[ Szerkesztve ]
-
thrill
tag
válasz Wesder #91657 üzenetére
Borzasztó egy hihetetlen troll vagy. Ráadásul az a rossz fajta, aki nem veszi észre magát. Megvan a "vicc" az autósról aki forgalommal szemben megy az autópályán és hüledezik a híreken? "Egy? Mind szembe jön". Ezért kár volt nevet váltani....
Megpróbàlom én is érthetően leírni (csak mert divat - ha valaki hangosabban beszél igaza lesz nemde?): Attól. Hogy. Te.Gondolsz.Valamit.Nem. Lesz. Igaz. Abbahagyom, mert már idegesítem saját magamat.
Ajánlom figyelmedbe a "szerintem" szót, alkalmazhatnád gyakrabban. Lehet te így használod a GP-t, más meg máshogy. Nekem is van és nem nagyon veszek meg semmit amit ott végigvittem. MS exkluzívokat meg pláne. Max végigjátszom és kész. Vagy még végig se. Halot pl. egyáltalán nem fogom, mert nem érdekel. Most a Forza a feléig ment el és meguntam. A Sony exkluzívokat viszont megveszem day 1 végigviszem és nem zavar, hogy annyi pénzt kiadtam, mert sokkal jobban szórakoztam, mint bármi mással.
El kéne fogadni, hogy nem mindenki úgy gondolkodik mint te, sőt nagyon sokan nem úgy. Ráadásul még meg sem jelent egy szolgáltatás, az sem biztos hogy igaz (pletyka szó jelentése megvan?), máris leírod. Cseppet sem vagy elfogult. De még az se lenne baj, ha más a véleményed, csak ne adnád úgy elő mint szentírást, meg mintha mindenki más a seggedből pattant volna elő. Hihetetlenül idegesítő. Nekem pl. szintén megvan a véleményem, mégsem járok az Xbox topikokba Halot, Gearst, Forzát fikázni, mert minek? Használom mindkét plaformon ami érdekel és tetszik és jól elvagyok így. Nem akarom ráerőltetni másra a véleményem. Csinálhatnád te is így.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Nyereményjáték!
Újabb játékkulcs került felajánlásra opr jóvoltából, és ez alkalommal is játszani lehet érte!
A játék egy külön topikban zajlik, ott lehet leadni a feltett kérdésekre a helyes válaszokat. A szabályok és a kérdések az összefoglalóban olvashatóak.
Jó játékot és sok szerencsét mindenkinek!
A felajánlást pedig köszönjük opr kollégának!<-ƘƘ->
A topikban tilos hirdetni!
- PS4 Pro 1TB ELADÓ!
- Újszerű! Garanciális Sony Playstation 5 Lemezes változat, 825GB! 2025.12 Garancia!
- Ayn Odin 2 Pro
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel!