Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Callisto

    őstag

    válasz A`rpi #47131 üzenetére

    Két különböző dolog emulálni egy teljesen más hardver architekturát, mint az arra elkészített szofvert átültetni egy másikra. A szoftver forráskódja ezen a szinten nem áll olyan szoros kapcsolatban a hardverrel. A programnyelvekben nincs a hardverhez hasonló architekturális különbség. A C++, az C++ lesz PS2-n, XO-n és PS4-en, sőt PC-n is.
    A szoftvert átalakítani nem igazán kell CPU szempontjából, csupán a megfelelő fordítóval kell lefordítani. A forrás szinte ugyanaz marad. A célhardverek kezelése (pl. VGA) az amihez jelentősebben hozzá kellhet nyúlni, de ennek végrehajtása sem olyan nagy munka, mivel maga a business logika már kész és a célhardverekhez készült API használata is megkönnyíti.

    [ Szerkesztve ]

    "A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

  • PandaMonium

    őstag

    válasz A`rpi #47131 üzenetére

    Ne haragudj, tényleg nem sértésnek szánom de ez tömör hülyeség amit most összehordtál. Komplett architektúra váltásnál teljesen más az utasítás készlettől kezdve, a memória címzésen keresztül minden. Nem az a lényeg, hogy mennyire ismeri az előző architektúrát az ember (pl. a PS2-nek is minden apró részlete már hosszú évek óta ismert, mégis erős gép kell az emulálásához), egyszerűen szoftveresen emulálni kell a CPU-t, a memória címzést, a grafikus API-t, mindent ami az előző generációban natívan, hardveres szinten működött.

    Azok a motorok amik eddig PS3 exkluzívok voltak (ilyenből meglehetősen kevés van) és nem x86 volt a célplatformjuk bizony pedig portolva lettek, újra kellett írni a jelentős részüket. Ha már a Naughty Dog-ot emlegeted itt van a cikk amiben azt részletezik a fejlesztők, hogy milyen nehéz dolguk volt a játék portolása során. Csak egy rövidke idézet belőle: "I wish we had a button that was like ‘Turn On PS4 Mode’, but no… We expected it to be hell, and it was hell. Just getting an image onscreen, even an inferior one with the shadows broken, lighting broken and with it crashing every 30 seconds … that took a long time."

    Egyébként a skálázhatóság szó nem azt jelenti amire használod, de ez már csak részletkérdés.
    Ez a beszélgetés pedig szerintem mehet ON-ba, elvégre ide tartozik.

    (#47133) mrhitoshi: Hardveres emulátor alatt mit értesz? Csak mert tudtommal ilyen nem létezik.

    [ Szerkesztve ]

    What I cannot create, I do not understand

Új hozzászólás Aktív témák