Új hozzászólás Aktív témák
-
Sk8erPeter
nagyúr
Azért ez annyiban sántít, hogy nem igaz, hogy csak ezekből lehet megélni, és "pénzt szedni". C#-os (webfejlesztésre fókuszálva ASP.NET-es), de akár Objective C-s (ld. IPhone) megoldások is bőven születnek; még mindig él a C++programozás, és még nyilván lehetne sorolni. Mindenféle területen lehet "pénzt szedni". De tény, hogy webfejlesztésben nem lehet elmenni a PHP mellett.
Sk8erPeter
-
-
Louloudaki
aktív tag
itt le tudod tölteni a teljes php.netet, szerintem ez hasznos.
lehet azért van ott getben valami paraméter, mert az urlből dolgozza fel a készítő, pl kell neki valami olyan adat, ami azzal az id-val kapcsolatos. a post esemény meg akkor jön létre, ha kitöltesz egy formot és beküldöd. hirtelen ezt tudtam válaszolni, nem fejtetted ki bővebben, hol és milyen körülmények közt láttad a nevezett id értéket.
-
Bencom ™
őstag
A böngésző azért az alapötlet, mivel az emberek látatlanban nem szoktak szeretni letölteni egy bármit a gépükre, viszont ha böngészőből kapásból minden nélkül játszható, azt már szívesebben próbálják ki.
A másik meg hogy nem RPG-t tervezek, hanem RTS-t, esetleg rövid körökre osztott változatot, ami azért lassabban "mozog" mint az emberi reflexek... és igen, épp ezért mondtam hogy már így belegondolva is biztosan baromi gépigényes, ezért is szeretném a lehető legprimitívebb módon megoldani a dolgokat, hogy minél kevésbé terheljem a szervert. Ha meg már összejönne valóban a 100ezres nagyságrend, akkor remélhetőleg telne is 25 millás szerverekre
Nem ismerem a Nadirim-ot, de meg fogom nézni, egyébként hasonlóra gondoltam én is, hogy böngészőből, esetleg valami kisebb addonnal, vagy választási lehetőséggel, hogy aki gyorsabban futó játékot akar, az letölthet valami kieget, és így az ő gépén mennének végbe a gépigényesebb folyamatok (esetleg másokéi is, hehehe ) és csak a végeredményt küldené meg a szervernek, ami feldolgozná (de ennek a pontos menetét nem ismerem, tényleg nagyon nagyon kezdő vagyok, vagy még az sem a témában).
Csorba: a JAVA-val fenntartásaim vannak... pl mobilok közül sokkal nem kompatibilis, hosszú rémisztő betöltési-időket látok magam előtt, plusz azzal kapcsolatban sincsen semmilyen programozási tapasztalatom... de egyébként én is gondoltam rá, csak ismerőseim/ tanáraim sem nagyon tudták ajánlani ilyen célokra (egyik suliban multimédia fejlesztést tanulok, ott pl óva intettek tőle honlapszervezésnél a "7 másodperces szabály miatt")
szerk.: úgy látom ez a nadirim valami MMORPG, én nem igazán ilyenre gondoltam, inkább MMORTS... mint mondjuk.... a panzer general II, hasonló "színvonalon" csak nem kettő hanem 100ezer felhasználóra (és más egyéb, de sokkal kevésbé "terhelő" modullal)
[ Szerkesztve ]
-
Bencom ™
őstag
Hát elnézve a játékot, amit linkeltél, ez is realtime, MMORPG, és ennél azért én egy jóóóóval egyszerűbb dolgot szeretnék alkotni, nem pedig még ennél is bonyolultabbat, és ha itt megoldották, hogy fusson minden szépen, akkor valahogy csak le lehet programozni, ennek a mikéntjét szeretném kideríteni/megtanulni
Realtime, vagy nem realtime: ami egyszerűbben megoldható, vagy kézenfekvőbb... az, hogy most realtime kattingatnak és telik az idő, vagy egyperces/félórás körökre osztom a csatát (mert ez ugye a húzós rész az egészben) az már a játék szempontjából részletkérdés (bár a leprogramozás és működés szempontjából gondolom egyáltalán nem mindegy...)
Én sem tudom, hogy mi hogy működik, ezért kérdezem, mik a lehetőségek
fordfairlane: nem hallottam még ezekről, szóval örülnék ha bővebben kifejtenéd!
Ha lenne szakértő ismerősöm, akkor nem itt kérdezősködnék, aki meg ködösen hallott a témáról, az a php-t javasolta és óva intett a jávától, nagyjából most ennyit tudok. Aki "beavatottabb" a témába, és kérdeztem, azok tanárok, akik tanítják ezt is, de nem túl behatóan, illetve nem ez a szakterületük.[ Szerkesztve ]
-
Bencom ™
őstag
nem, jól érted, az rts eredetileg real time strategy, de erre mondtam hogy magának a játéknak a szempontjából már tök mindegy, hogy valódi rts vagy rövid körökre osztott valami e?
Mellesleg, mikor az erep a hexás rendszert használta az is körökre volt osztva, de volt egy durva lag benne csúcsidőben, és 1-2 kör között néha 10-20 percre (egyes játékosok elmesélése alapján több órára) is elhúzódott az idő, ami elég sok ember agyvizét felforralta, szóval eleve akarok majd valami automata-csata funkciót beletenni, ahol ugyanígy csak megnyom egy gombot, aztán az irányítás vagy egy századparancsnok kezébe kerül, vagy pedig automatikusan köztes értékekkel kiszámolja a csata eredményét, ezzel is sok számítást spórolva meg valószínűleg az emberek nagy részénél.
Csak mivel én rövid köröket tervezek, nem óra hosszúságúakat mint az általános, körökre osztott stratégiákban, így ez már kvázi-rts lenne... de gondolj csak a travian-ra, az is mmorts, BÁR ott mindig csak kvázi 1-1 játékos között zajlanak a csaták, és a vonuló egységek sem jelennek meg a térképen, csak azt tudjuk hogy "úton vannak", harcoltak, majd "úton haza" és megérkeztek.
mindenesetre most húzok aludni, mert elvileg holnap is sulim lenne, aztán meglátjuk, hogy fordfairlane mond e valamit arról a rendszerről amit említett, mert tényleg még csak nem is hallottam róla eddig, és minden lehetőség érdekel, köszi az eddigi véleményeket/segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Sk8erPeter
nagyúr
Pedig de, az unset() teljesen jó erre a célra.
Most amikor írtad, hirtelen felmerült bennem a kétség, ezért ki is próbáltam.
Az array_values() függvénnyel pedig újraindexeled a tömböt.
Próbáld ki ezt a kódot:$testarray = array('asd','blabla', 'foo', 'bar');
echo 'unset ELŐTT: <pre>';
var_dump( $testarray );
echo '</pre>';
unset($testarray[2]);
echo 'unset UTÁN: <pre>';
var_dump( $testarray );
echo '</pre>';
$testarray = array_values($testarray);
echo 'kulcsrendezés után: <pre>';
var_dump( $testarray );
echo '</pre>';Egyébként nyilván az array_values függvény is végigmegy egyszer a tömbön. De ez nem feltétlenül "brutálisan lassú"... Nyilván attól is függ, mit tárolsz abban a 2-3 ezres tömbben.
Szerk.:
Na, most látom, be sem kellett volna ezt pötyögnöm, gyors Google-keresés után látom, hogy már született erről is fórumkérdés persze: [link].Szerk. 2.: na, meg is előztek.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
Bencom ™
őstag
Beleélni beleéltem magam, de az még édes kevés, pont ott van az első bökkenő, hogy abszolút nem tudok programozni, c-ben (alapban, nem pluszplussz meg egyebek) meg pascalban tanultunk gimiben / egyetemen egy kicsit, az pont annyira elég, hogy tudom hogy létezik, meg ismerek pár parancsot, meg a szintaktikát, aztán csókolom. Ebből el lehet indulni megtanulni a valóban (ez esetben) használható nyelveket, másra szerintem nem elég... ezért is kérdeztem, hogy milyen nyelvet tartotok az adott feladat megvalósítására, mert mivel egyiket sem ismerem, akkor eleve azt kezdem megtanulni, ami erre a legalkalmasabb.
Flash-t tanulunk már most is, illetve nagyon régóta használok PS-t, szóval nálam a grafikai megjelenés a legkisebb gond, több éves tapasztalatom van ilyenekben, inkább a mozgatásukat/működésüket leprogramozni a necces, egy swf-et, vagy gifet bármikor összedobok, vagy egy háromdés modellt is meg tudok csinálni (autocad, akár google cketchup, csak hogy a legegyszerűbbet és legelterjedtebbet mondjam, de azok alapján bármelyik programban megtanulható, hogyan dobjak össze egy háromdés valamit, bár én egyelőre továbbra is 2d-ben gondolkodom).
Szóval az hogy mi hogy nézzen ki, nálam nem probléma, a munka a programozásban és annak megtanulásában van.
Tele von Zsinór: valóban rengeteg, ezzel tisztában vagyok. Tudom, hogy más dolog mondjuk 10-100 felhasználóra megírni valamit, meg más 100ezerre, ezért is mondtam, hogy ez a cél (pl az erep, amit linkeltem, a fénykorában 400ezer aktív felhasználót számlált, ez a szám azóta kb 60-70ezerre esett vissza, igaz, az jókora beruházás is volt, de már az amatőr klónjai közül is eléri pár a 10ezres felhasználói létszámot annak ellenére hogy rendkívül gyatra megoldásokat használnak bennük.)
Tehát én elkezdhetném megírni 10 felhasználóra, valszeg egyszerűbb is lenne, működne is, csak amikor már 100 felhasználót kell kiszolgálni, az egész összeomlana, aztán állandóan újra kellene programozni az egészet, hogy megfeleljen az elvárásoknak, ezért is szeretném egy bakugrással egyből úgy megírni, hogy sok felhasználót elbírjon minimális erőforrás-igénnyel, ezért is keresem az erre a célra legmegfelelőbb nyelvet, hiszen való igaz, hogy a nyersanyag (szerverek, stb) kerül igazán sokba, nem pedig az, hogy én nekiállok, és finomítok rajta.
Amit coco2 is felvetett, hogy szerver oldalról is írok valamit, nem script nyelvben, és mutatta rá azt a játékot, azzal nekem semmi bajom nincs, sőt maga a játék tetszetős megoldásokat alkalmazott, de azt sem igazán tudom, hogy mit meg hogy, tehát előtte azt is meg kellene tanulni, amivel semmi gond nincs, csak mivel már most is években gondolkodunk, valóban csak olyannal akarok behatóbban foglalkozni ami szükséges is ehhez.
Brown ügynök: mármint az FB? mert ahhoz semmi addont nem kell (elvileg) letölteni, ha ilyen trükkökkel így lehet csökkenteni az erőforrás-igényt, és ugyanúgy kompatibilis bármelyik böngészővel, akkor valóban ez a kézenfekvő megoldás!
Sk8erPeter: a suliba, ahova járok, nincs semmi, csak két számtech terem, meg néhány tanár. Okj-s rendszerű suli, gyakorlatilag még ők is a netről szedik a tananyagot, amit leadnak, szóval ilyen hogy könyvtár, vagy bármi használható, az nincsen. A másik suli (kettőt viszek most egyszerre) az szintén hasonló, de azok legalább adtak ki tankönyvet (jó drága is volt és pont a tanárunk írta, milyen meglepő) abban viszont alig alig érintik ezt a témát, ahogy elnéztem
Ez egyértelmű, hogy nem fogom egyből egyedül megépíteni a transzszibériai vasutat, és hogy rengeteg tanulás/gyakorlás kell hozzá, hogy eljussak egy olyan szintre, ahol ezt meg tudom már oldani, most a nulláról indulok, de elindulni mindenképpen el kell valahol valamikor Azért is most jutott ez eszembe, mert úgy néz ki, hogy lesz 3-4 év "üresjárat" az életemben, és ha szerencsém van akkor addig tudok ezzel napi sok sok órában foglalkozni... azt meg, hogy mit értünk gyakorlás alatt... gyakorlás lenne ennek az oldalnak is az összehozása szépen apránként, aztán ahogy egyre többet tudok, úgy fejlesztem tovább / illesztem egybe a részeit... tényleg nem egyik napról a másikra gondolkodok, hanem évekre előre tervezem ezt az egészet, valahol viszont akkor is el kell kezdeni
A hét másodperces az pont az amire te gondoltál, nálunk még így emlegették, bár ott is elmondták, hogy igen, végül is az már csak 3, vagy néha még kevesebb, de ez nem csak honlapokra, pl bevásárlóközpontokra, vagy bármilyen termékre igaz, ezért sem úgy akarom megoldani hogy a honlap egy letöltéssel, vagy egy 2 perces loading-screennel induljon... az hogy a játékon belül lesz már java script is, az kvázi elkerülhetetlen főleg a harci modulnál, de addigra már el akarom érni hogy ne hagyják el az oldalt
Szóval akkor eddig azt mondjátok, hogy hagyjam a php-t, és inkább c++ -ra, és javara álljak rá?
Fordfairlane említett még valami J2EE rendszert, arról sem hallottam még soha, hogy az mi vagy mit tud?
Köszi a válaszokat!
-
Bencom ™
őstag
az erep, amit linkeltem elvileg jó kell hogy legyen, pl most is be vagyok jelentkezve... tény hogy néha "maintenence" meg egyebek miatt le van halva, de a link jó volt, ellenőriztem is, nem tudom, mi baja lehetett...
tanáromat megkérdeztem, c++-szal kapcsolatban tud majd anyagot adni, valami egyetemi előadást vettek fel, meg egészítettek ki, még nem láttam de így hallás alapján jónak tűnik, akkor abból már el lehet indulni, a php meg ezek szerint felejtős!
Java/flash pedig lesz a másik sulimban (flash már van is), meglátjuk azzal mire fogok menni...
-
Bencom ™
őstag
tudom, ebben a suliban teljesen mást tanulok, csak megkérdeztem az ofőt, hogy neki van e ehhez valami anyaga, és jófejségből felajánlotta, amivel rendelkezik, azt már magamtól fogom átnézni/megtanulni stb.
Igen, felfogtam hogy nem egy embernek való feladat, meg nagyon sok időt vesz igénybe, de ahogy kinéz, semmi mást nem fogok tudni magammal kezdeni ezen idő alatt, szóval akkor már inkább "hasznosan" töltsem el az időmet, mint az abszolút semmivel. Egyébként pont előtted írták, hogy a php helyett most inkább átállnak c++-ra mert hogy az mennyivel erőforrás-takarékosabb, akkor erre idővel más is rá fog jönni és inkább c++ra lesz szükség, mint egy sokkal "gazdaságtalanabb" megoldásra, nem?
Vagy akkor aki ezt mondta, az tévedett, de én nem értek hozzá, én itt csak kérdezek.
-
Bencom ™
őstag
Ingyenesre tervezem, magát a regisztrációt, de hogy magát eltartsa az egész/ profitot hozzon két lehetőség van, az egyikkel mindenféleképpen élni fogok: a prémium szolgáltatások... prémium fiók, itt egy pici előny, ott egy pici előny a többiekkel szemben, én pl elvből nem fizetek soha ingyenes játékért, de mindig megdöbbenek, hogy hányan, hány forintot/eurót ölnek akár hetente 1-1 ilyenre...
A másik az a reklámok beszúrása, de ahhoz meg szponzor kell... ismerek 1-2 embert, aki a reklám szakmában dolgozik szóval még ez sem lehetne annyira lehetetlen megoldani, de személy szerint engem rohadtul tud idegesíteni mikor egy oldal tele van reklámmal...
szóval reményeim szerint a játék el fogja magát tartani annyira, hogy egy normális hardver/szoftver hátteret meg tudjak neki engedni, addig meg majd vándorol az olcsó szerverektől a használhatóig a játékosszám növekedésével.
Nem akarom több szerverre szétosztani a játékot, úgy értem, ez nem ilyen "szigetek mindenütt, aztán harcolj az xy szerveren" dolog lenne mint pl a travian, vagy sok más hasonló, hanem pl mint az erep, hogy beregelsz a saját országodba, és a globális térképen harcolsz a többi ország ellen (vagy éppen szövetséget kötsz velük, stb)
Szóval ha hirtelen ugrana meg a létszám, és nem tudnék vele mit kezdeni, akkor maradna az, hogy nem tudnak belépni míg más ki nem lépett ,de ilyet nem szívesen vetnék be. Ezért is szeretném lehetőség szerint eleve olyanra tervezni, hogy ha sok felhasználó lesz hirtelen, akkor se legyen fennakadás.
Akkor ezek szerint mégis csak ássam bele magam a php-java-flash kombóba, és a c++ csak végső esetként jusson eszembe, akkor ha már (a ti értelmezésetekben százezres/egyidejű) milliós nagyságrendű a felhasználók száma?
arról tud valaki valamit, amit fordfairlane említett az elején? arról még mindig egy szót sem tudok...
Még egy nagyon alap láma kérdés így hirtelen beugrott, bár ez már némileg off-topic: amíg nagyon kis felhasználószámról beszélünk (full társaság 100-1000 fő, nem egyidejűleg) akkor egy stabil, gyors netkapcsolattal akár a saját gépem is szerverré tehető, ha másra nem béta-tesztelés erejéig, vagy egy kis tőke-halmozás céljából, és hogyha felfut a dolog, csak akkor átköltöztetni valami normális szerverre?
[ Szerkesztve ]
-
Sk8erPeter
nagyúr
Jaja, persze, hogy használnak assembly-t a mai napig, nem is mondtam, hogy nem. Épp ezért mondtam, hogy jó és értékes dolog, ha valaki manapság vágja ezt a nyelvet. Nagyon nem egyszerű, és szerintem iszonyatos szívás benne programozni (már kisebb projektet is nagyon nehéz benne átlátni), de van, aki ezzel együtt szereti.
A C++-os állásokról írtak viszont szerintem kevésbé igazak: még mindig rendszeresen kapok hírlevelet informatikai állásokról, és még diákmunkában is keresnek C++-fejlesztőt. Tehát a mai napig akad rá kereslet.
A C#-ról, Java-ról írtakkal viszont nem értek egyet. Persze, jöhet a jövőben olyan nyelv, ami "lenyomja" ezeket, népszerűbb lesz, és ezek a nyelvek veszíthetnek népszerűségükből, de az tény, hogy manapság ezek már nagyon fontos, és nagyon széles körben támogatott nyelvekké váltak. A Java-t már annyi platformon használják, hogy nehéz elképzelni, hogy a közeljövőben csak úgy eltűnik a süllyesztőben, ahogy predesztináltad. A C# meg szintén egyaránt fontos szerepet kapott a vastag- és vékonykliens-fejlesztés terén egyaránt; használják asztali, webes és szerveralkalmazásokhoz is; az XNA miatt a grafikában sem lett már elhanyagolható (persze, a C++ ezen a téren még mindig fontosabb, a teljesítményben nyújtott többletei miatt). Ezeken a nyelveken a programozás is elég kényelmessé vált és felgyorsult, ezt még inkább segíti az, hogy a fejlesztőkörnyezetek milyen nagy mértékben támogatják ezt a folyamatot. Nem beszélve a rengeteg library-ről, pluginről, frameworkről, stb."Viszont én még C++-ban sem állnék neki nagyon alapos indok nélkül, asm-ben pedig már főleg nem. Te igen?"
Dehogyis. Főleg nem egyedül.
Ezek szerint valóban félreértettem, amit írtál, mert azt, hogy "Én pld biztosra veszem, hogy meg tudnék írni egy webszervert akár asm-ben, de a hajam égnek áll az ötlettől, hogy akár C++-ban nekiessek.", úgy értelmeztem, hogy assembly-ben még inkább állnál neki, mint C++-ban. Késő volt már úgy látszik."A hiphopon azért is röhögtem erőset, mert át lehet forgatni egy PHP-t C++-ra, de az csak maga a kód részlet. Annak a kódnak van egy futási környezete is, ami nélkül használhatatlan. Ebből az egészből csak annyit látni, hogy lefordítani a PHP-t C++-ra, szóval ezt viccesnek tartom. Aranyos, de semmi más."
Nyilván kell hozzá egy környezet is, amiben ez futhat is, ezen szerintem semmi meglepő nincs. Gondolom senki nem feltételezett mást. Ettől függetlenül továbbra sem értem, miért olyan nevetséges, ez egy kódoptimalizálási módszer, ami javíthat a teljesítményen, gyorsabb futási időket eredményezve. Ha a Facebooknak bevált, szar nem lehet. (Értsd: a sebességre többnyire nincs panasz a Facebooknál, még ha minden másra van is. Legalábbis kevésbé jellemző, hogy a gyorsaságával lenne probléma.)"szerverkapacitás kategóriában az asztali gépek az összes tartozékukkal együtt a normális minőséghez képest nem többek, mint kommunity szutyok. Kommersz hulladék mind. Szerverként azokat tartani technológiai netovábbnak legalábbis tájékozatlan dolognak nevezném."
Hát szerintem akkor itt erősen összemosod a szerver és a webszerver fogalmát. Ki mondta, hogy egy Apache+MySQL páros csak asztali gépen futhat? Miért ne futhatna azokon a monstre szervergépeken, amikről éppen beszéltél? Lehet, hogy ismét csak félreérthetően fogalmaztál, de úgy tűnik, mintha azt feltételeznéd, hogy az Apache és a MySQL páros csak asztali gépeken fut a világ minden táján... Egy ilyen profi, megfelelően klimatizált, nagyon gondosan karbantartott szerverszobában is nyugodtan lehetnek ilyen "community szutykok" is, amiket éppen említettél.
Ha óriási terhelések elbírásáról van szó, senki nem mondta, hogy valaki ingyenes "community szutykokat" (ettől a kifejezéstől eldobom az agyam, komolyan) használjon. Az nem arra való. Ha meg valakinek már óriási terheléseket kell kezelnie, nyilván megvan az anyagi háttere is ahhoz, hogy igazán komoly szerverhátteret tegyen az alkalmazásai mögé.
Azért nem árthat, ha revideálod azt a véleményedet, miszerint az ingyenes, közösséggel megosztott webszerverek és ehhez kapcsolódó egyéb szoftverek mind szutykok (még ha óriási terheléseket nem is bírnak el, mégis valami oka van, hogy olyan mértékben népszerű, amilyen).Szerk.: OFF.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
Bencom ™
őstag
Na most valamit nem értek... az első progit letöltöttem, ha elindítom, fut az óra mellett, de ez mit is csinál igazából? Utána elolvastam a html doksit amit linkeltél, aztán most nekiálltam volna gyakorolni a harmadikként linkelt progival, suliból már relatíve ismerős a kezelőfelület (bár ott mást használunk) erre elkezdtem beírni az imént tanult html tag-eket, és semmi nem történt (mármint nem váltott színt, meg semmi) aztán elmentettem hogy megnézzem, mit csináltam, megnyitom böngészőből a html formátumot, erre ugyanaz jelenik meg, amit begépeltem (tag-ekkel, mindennel együtt, és nem pedig az, amit leprogramoztam... szóval szöveg jelenik meg ugyanúgy, mint a kezelőfelületen, ugyanaz) akkor itt most valamit nagyon nem értek
Lacces: 2-3 hónap az szerintem simán belefér, többre számítottam, thx
[ Szerkesztve ]
-
Sk8erPeter
nagyúr
"És nem, nem fog kelleni 2-3 hónap majd a php doksihoz sem. Egy alig 100 oldalas magyar nyelvű szöveg file szerintem nagyon egyszerű és lényegre törő magyarázatokkal. Max 2 nap alatt át lehet rágni, aztán nekiállsz gyakorolni, kicsi logikai érzékkel 1 hét, és már oda neked az oroszlánt is."
Most saját tapasztalatról beszélsz? Úgy tudom, még Te is viszonylag kezdő vagy PHP-ben (legalábbis a kérdéseid alapján, nincs is ezzel baj).Én saját tapasztalat alapján azt mondanám, hogy nem, 2-3 hónap még nem elég arra, hogy "oda neked az oroszlánt is". Bőven kell a tapasztalat ahhoz, hogy valaki elsajátítsa azt a szemléletet, ami kell ahhoz, hogy már viszonylag jó, legalább saját maga számára átlátható és könnyen módosítható kódokat írjon az ember. Meg hogy értse, hogy egyáltalán mit csinál.
(#8197) Bencom ™ : speciel a DOCTYPE-ra nem vonatkozik a "mindent kisbetűvel"-elv.
Jó lenne tudni, az NVU most mit csinál, ami miatt nem működik, nem ismerjük a körülményeket. Egyáltalán milyen kiterjesztésbe ment, stb.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
-
Sk8erPeter
nagyúr
Szerintem nem veszekszünk, szakmai vita az nem veszekedés.
1.) MySQL: "Szóval részemről nem tartom jelentősnek a penetrációját." Az lehet, a világon elég sokan viszont igen. De nem is ez a lényeg: van egy ingyenes, folyamatosan javított, karbantartott adatbázisszerver, ami gondolhatod, hogy nem amiatt lett népszerű, mert "szutyok". Nem is állította senki, hogy ez hatalmas terheléseket bír el, de leszarozni azért, mert Te nem ismered eléggé, és mert nagy cégek nem ezt használják a viszonylagos korlátossága miatt, enyhén szólva túlzás. Választani bőven lehet alternatívát, de ez egyike az ingyenesek közül egész jól teljesítő adatbázisszervereknek.2.) A HipHop PHP-ről írt véleményed számomra nem egészen volt világos. Lehet, hogy félreérted a célját. Nyilván nem az optimalizált, kigyomlált kódba írogatnak a programozók a Facebooknál. Most ez nagyjából olyan, mintha arra gondolnál, hogy ki az a hülye, aki gépi kódot fog javítgatni. De jó lenne érteni, mire alapozva írtad ezt a "trehány munka"-hasonlatot...
3.) "C# & Java: a roseb akar egy majdnem olyan hitvitába belefolyni, mint a "melyik a jobb a linux vagy a windows?" - mert ez majdnem olyan."
Most ezt az én válaszomra írtad? Mert itt én sehol nem kezdtem el fejtegetni, hogy a C# vagy a Java a jobb. (Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai egyaránt. Ahogy az összes többi nyelvnek.) Te amellett érveltél (leegyszerűsítve), hogy ezeket a C++ lazán lenyomja minden szempontból, és ezek nyugodtan eltűnhetnek a süllyesztőben ("[...] ASM is létezni fog, és valószínűleg a C++ is, de a .NET és Java, ezek szerintem fele annyira sem kemény részei az informatikának. Azok eltűnhetnek mind2-en a süllyesztőben nagyon könnyen. Igazából nem többek, mint hogy valakinek kipattant a fejéből, hogy a 386-os procinál megjelent memory managert meg lehetne valósítani felsőbb programozási szinten is, és ráhúzott egy absztrakciós szintet a C++ fölé, abból lett garbage collector és társai. Ennyi a managed kódos világ összes misztériuma."), ebből az jön le, hogy méltatlanul népszerűek, én arra hívtam fel a figyelmed, hogy ha ezek olyan használhatatlan szarok lennének, akkor valószínű, hogy nem foglalkozna senki azzal, hogy ezeket továbbfejlessze, és megpróbálja a programozók munkáját segíteni. Nyilván üzleti érdeke is ez cégeknek, de most emögé összeesküvés-elméleteket gyártani és világuralmi törekvéseket feltételezni nem sok értelme van. Ahogy az MVC esetében sem.
"Viszont ez az elmélet csak 2-3 éve lett felkapott (már csak a gazdasági válság indulása után) annak ellenére, hogy létezik 30 éve."
30 éve létezik MVC? Ez nekem valóban új.Remélem ezeket az ellenérveket továbbra sem veszed "veszekedésnek", bár OFF, de jó néha szakmai témákról vitákba bonyolódni.
Sk8erPeter
-
raczger
őstag
A képkivágás kulcsszava a crop, itt van egy jquerys: [link]
Az uploadify-t én is ajánlom, azt használom, nagyon jó fájlfeltöltő és a feldolgozó php-t könnyedén át lehet írni, testreszabni a saját igényeidnek.
És végül kép feltöltése után, ha méretezni akarod, vagy vízjelet akarsz rakni vagy bármi, itt van hozzá egy osztály: [link]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Speeedfire
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
Azt hittem az a sok vonal elválasztás.
A foreach nem volt jó, szerintem az lesz a gond.$config_array= array();
function load_config() {
//$config_array= parse_ini_file("config.txt");
if (!isset($config_array)) $config_array= array();
if (!isset($config_array["max"])) $config_array["max"]= 55;
if (empty($config_array["max"])) $config_array["max"]= 55;
return;}
function kiir($tomb) {
echo "-------------------<br />";
foreach ($tomb as $kulcs => $ertek) {
print $kulcs.' értéke: '.$ertek;}
echo "-------------------<br />";
return;}
load_config();
kiir($config_array);Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Brown ügynök
senior tag
-
-
Sk8erPeter
nagyúr
Hát onnan tudja, hogy alapértelmezettként a böngésző bezárásáig "él" egy munkamenet. Tehát egy bejelentkezős rendszernél ez azt jelenti, hogy amennyiben alapértelmezetten van minden, a böngésző újraindítása esetén kijelentkeztet.
session_name()-mel egyébként megadhatsz egyedi session nevet (és lekérheted a korábbit) a PHPSESSID helyett, session_id()-vel lekérheted/beállíthatod az aktuálisat (session_start() előtt), ezekkel is kísérletezgethetnél, miket ad, ha használod őket.Sk8erPeter
-
Mi lenne, ha nem a WAMP-ot használnád? IIS + PHP 2 perc alatt telepíthető (Windows XP és régebbiről nem nyilatkozom), adatbázist meg telepíteni se kell, ha pl. MySQL-ed van, akkor abból van "portable". Esetleg, ha ez nem fekszik, XAMPP vagy kézzel összelegózod az összetevőket.
-
Sk8erPeter
nagyúr
ezt, amit az előbb írtam, nem olvastad?
Nem kell külön installer meg bohóckodások, egyszerűen rákeresel a WPI-ben, hogy MySQL, rákattintasz, hogy "Add" (vagy install, most nem emlékszem hirtelen, szóval ilyesmi), aztán rákeresel, hogy PHP, a megfelelőre szintén rákattintasz, aztán elindítod a telepítőjét, és ez minden szükséges függőséget behúz, ami kell.[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
-
Sk8erPeter
nagyúr
"Ha az IIS alatt nem működik, semmire sem fognak nekem kelleni az IIS dolgai."
És miért lesz neked jobb attól, ha Windows alatt Apache-ot használsz?"Egyenlőre még IIS beállítással küzdök, mert ahány leírást csak találok iis + php installhoz, mindegyik enyhén szólva figyelmetlenül készült. Így első alkalommal nekem ez még valahogy nem 2 perc alatt jön össze."
Nem értem, én annak idején találtam hivatalos leírásokat is a dolog menetéről, és tök gyorsan megvoltam vele, mondjuk az hülyeség, hogy 2 perc lenne, mert az csak úgy igaz, ha valakinek már van vele tapasztalata.
De nem értem, miért a bonyolultabb utat választottad, amikor van összekattintgatós, gyors módszer, ami helyetted megcsinálja a szívás részét, direkt ezzel kezdtem.Hányas PHP-t használod?
Ahogy már mondták, hibajelzés legyen a lehető legszigorúbb, error_reporting(E_ALL|E_STRICT);, ezenkívül arra még mindig nem reagáltál, nem látsz-e valami releváns dolgot a logban.
Mivel csekkolod a headereket, Fiddlerrel?Sk8erPeter
-
-
-
Sk8erPeter
nagyúr
Mondd már meg, hogy a klienssel hogyan próbálod mindezt lekérni, mert ilyen titokzatos információkból nem lehet kitalálni... én sem értem, miért a szervert hibáztatod, miért nem előbb a saját alkalmazásodat, mielőtt megnéznéd valami normális programmal, hogy valóban nem érkezik-e meg az említett header...
Javaslom a böngésződ fejlesztőpanelének (F12, Ctrl+Shift+I) Network fülét.
Szóval milyen kóddal csekkolod mindezt?(#11923) mobal :
hát az osztott tárhely olyan, mint amikor regisztrálsz egy tárhelyet mondjuk a Tárhelyparknál, a Hostgatornál, GoDaddy-nél, és így tovább, és lesz egy saját tárhelyed, még sok-sok másik előfizető tárhelye mellett. Osztott a tárhely, tehát másokkal is kell osztozni az erőforrásokon, emiatt vezetnek be memória- és egyéb korlátokat.
Ha a saját szerveredet üzemelteted, akkor az nem osztott tárhely.
Gondolom annyira nem mondok vele meglepő dolgot, hogy a Facebook a saját szerverét használja, és nem regisztrált egy osztott tárhelyet.......(#11922) Speeedfire :
hát én szándékosan nem vittem el hitkérdés irányába, hogy márpedig fúj, Apache, mert attól még az Apache egy jó szerver, hogy kényelmetlen a konfigolása az IIS-hez képest...[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
-
Speeedfire
nagyúr
Lehet, ezt anno nem teszteltük. Csak, hogy egyszerre mennyi kérést tud kiszolgálni apc és apc nélkül.
Apc-vel pedig a többszörösét tudta.
Igazából egy teljes átfogó cikket szívesen olvasnék linux alapú webkiszolgálásról teljesítmény szempontjából.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Sk8erPeter
nagyúr
Őőőő, itt most szerintem egy kicsit továbbmentél az elképzelésekben, mint kellett volna. Sima, otthoni felhasználású webszerverekről beszéltünk csupán, arról, hogy nem biztos, hogy Windows-on érdemes az Apache-ot erőltetni, amikor ott van a beépített IIS is, aminek ráadásul teljesen jól kezelhető grafikus felülete van, és tök felesleges az embernek szopatnia magát az Apache konfigbuzerálásával, ha nem muszáj.
Én legalábbis jobban szeretem az érdemi fejlesztésre fordítani az időmet, mint a szerverrel való szarakodásra.Tehát itt nem arról beszéltünk, hogy nagyvállalati környezetbe mi a jó, és úgy általában Windows vagy Linux, hanem hogy Windows-ra kinek min jó fejleszteni otthon.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
Sk8erPeter
nagyúr
Na, csak most volt lelkierőm elolvasni. Szerintem ezek a problémák amúgy érdekesek, és egyáltalán nem OFF, szorosan kötődik a PHP-fejlesztéshez, még ha a másik oldalon nem is PHP-t használsz. Mondjuk engem akkor is érdekelne, ha köze nem lenne a PHP-hez, csak valami érdekes probléma.
Még arra kíváncsi lettem volna, a fejlesztéshez miért épp ezeket az eszközöket használtad, és igazából mi a végcélja a kliensednek, milyen jellegű kommunikációt szeretnél folytatni, miért oly fontos neked pont a session_id().
Szóval ezeket még le tudnád írni a kedvemért?
Sikerült megoldani azóta a problémákat?Sk8erPeter
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!