-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aLávaló
csendes tag
Sziasztok,
Segítséget kérnék. 2012-es Octavia-ba tempomatot szeretnék rakni. Az index kar cseréje és a felprogramozás szükséges hozzá ismereteim szerint. Bár találtam neten-egy két lehetőséget, de ha tudtuk még valakit aki ezzel foglalkozik akkor várnám a javaslatokat. BP-n esetleg környékén.
Laci
-
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #118070 üzenetére
Igen néztem, hogy neten lehet rendelni könnyen. Azzal nincs is gond...csak nincs ismerősöm aki ezt be is állítja! Még új vagyok a VW-Skoda vonalon. Igen Octavia 2-es kombi az áldozat.
Láttam 14e-es kart neten és sokkalom a 35-50e HUF ajánlatokat a beprogramozással együtt. Anno Opel-ben 24-ből ez megvolt. Tisztes haszon mindenkinél más...tudom. De azért na!
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #130447 üzenetére
Szia
Én tavaly tavasszal vettem egy ilyen autót kollégától cégeset. 161e volt benne most tartok 185e-nél.Amit kellett cserélnem:
- teljes fék tárcsák betét elől-hátul vétel után rögtön. Alap dolog...ennyi km-nél.- novemberben kuplung csere mert már csúszott bizonyos helyzetekben. Meglepetésre nem kettős tömegűvel volt szerelve hanem sima kuplunggal. Lehet a Golfba kettőst raktak a Skodába meg jó lesz a sima is jelszóval!
[link]
LUK volt benne azt is kapott megint! Relatíve olcsón... 80e + szerelési díj- kombi a drágám és zavart valami kattogás nyáron és hogy nagyon ül a segge ha megpakolom. Hiba az volt, hogy a hátsó rugók közül az egyik törött volt a felső részéből egy 10 cm-es darab fityegett és hangot adott. Nem mindig persze. Csere után jól áll a fara és megszűnt a zaj!
- vezérlés cserét is megcsináltam! Ez az év végi mulatság(kuplung, rugók vezérlés és ált. szerviz), 280e HUF volt cakkum-pak ...és még jól jártam szerintem! 210e km a határ vezérlésnél, de nem éri megvárni azt olvastam. Remélem egy ideig még bírják ezek ha most cseréltem.
- a héten meg beficcent egy jobb első kerékcsapágy csere....búgott egyik napról a másikra. Csere...45e....
Ami még necces lehet a jövőben:
- EGR 200e felett az is megmakkan általában. Kollega cserélte már... 100e alsóhangon.
- turbó-befecskendező rendszer? 15e-s olajcserére én beálltam céges üzemben 30e volt. Ez segít a turbónak elvileg, és ésszel használom
- DFP? Sok elővárosi forgalom van meg jó pár hosszú autópálya 3-4 hetente. Ez remélem segít a tisztításban. Ha észlelem, hogy csinálja akkor még megyek vele...A váltókiosztását máig nem tudtam megszokni. Rövid mint állat... Eddigi autóimban 4-et toltam 50-nél itt nem lehet! Ez ilyen. 1500-2000 között kell tartani a fordulatot átlagos körülmények között. Városba nem az igazi. Országúton-pályán kényelmesen csendesen (relatíve) mozog az a terepe!
Tanulság? Vond le magad...
[ Szerkesztve ]
-
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #130465 üzenetére
4 évet volt céges üzemben nekem is, 12-es autó! Évi 40e területi képviselős üzem! 160e-ig csak olaj és szűrő csere....Én kezdtem a költést rá!
Amit cseréltem az eddig kopónak mondható volt. A rugót nem értettem egyedül... A többi meg használat függő (kuplung és fék). Azért se szólhatok be nagyon.
Kuplungnál a motorkód alapján rendelte a szerelő a kettőst, amikor meg szétszedte volt meglepődés! Cserélhette ki simára. A csapágy nem esett jól a héten....de ha búg annak is mennie kellett.Először vettem használt modern dízelt! Egy szívó benzinesből átülve amivel sokat szívtam pedig nem kellett volna.. Úgy érzem mindenre felkészültem....aztán lehet nem is!
5.5 literes szinte állandó fogyival(előváros és pálya tempó) meglátjuk mennyit tudok spórolni a fenntartásra!
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #130467 üzenetére
Az jó mert nekem fapad(Ambition) van...na jó megvan minden ami kell az alap vezetéshez! Van esőérzékelős törlöm, de nincs tempomatom amit drága pénzért persze megtudok csinálni.
Jó vételnek tűnik a leírtak alapján a tied. Szervizelve volt, kb. ugyanazok a gondok jöhetnek elő mindannyiunknak. Sok rövid távra a részecskeszűrő miatt nem venném meg. Én kiégetem azért időnként a hosszabb utakon remélem.
Még egy dolgot cseréltem vagyis megcsináltattam. Műanyag kormány hányadék volt állapotra mikor átvettem. Kapott bőrözést most nagyon jó fogással rendelkezik! Csak ne nyúljak például az ajtón lévő műanyagra amibe vannak a gombok is. Az nekem nagyon gagyi műanyag. A többivel nincs nagy gond!
Bizonyos dolgokban tetszik bizonyos dolgokban(fapad szint miatt is) nem így lassan egy év után, de marad még egy pár évig a tervek szerint! Az eggyel újabb modernebb és csendesebb, mert sokat ültem már az újban is utasként. A bő 1m különbséget nem akartam kiadni érte...
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #130471 üzenetére
Sajnos a faceliftes Octavia 2 ennél bonyolultabb kell a komplett kormányagy elektronika + két kar kompletten. Csak így kapható! Már tavaly végig zongoráztam ezt és még te ajánlottál egy srácot a 11. ker-ben! Az olcsó verzió nem működött hiába volt segítőkész nagyon...
[link]Ha még külföldről rendelem akkor se olcsó...A kerékcsapágy csere megint elvitte a pénzt cseréhez! Úri mulatság ráér..
-
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #130473 üzenetére
Bocs Campona! Igen ő volt, de sajnos nem tudta működésre bírni az olcsó kart, meg is rendelte de nem működött!
A másik srácot is próbáltam szóban 40-50e-et mondott rá...Úgy látni ahány évjárat annyi módon szerelték be a kormány dolgokat. Valamibe elég csak a kart cserélni valamelyikbe kompletten kell.Mostani szerelőm elektromosa is mondta nem egyszerű a dolog
- kell a komplett agy és két kart megvenni
- kell netes WV-s kapcsolattal rendelkező komputer mert az új alkatrészt társítani kell a fedélzeti cuccal.
Hiába rendelem meg pl. Kínából sajnos a programozás részét nem úszom meg.Hagytam a fenébe ezért eddig, meg leszoktam a tempomatról is. Pedig az előző autómban nagyon megszerettem!
Elég jó ez a teli talpas gázpedál az Oktáviában nem annyira fárasztó nyomni adott ponton hosszú távon. Ez is segít, hogy elengedjem a dolgot! De lehet még megcsinálom egyszer.... -
aLávaló
csendes tag
Sziasztok,
Sajnos utolért az EGR hiba viszont külföldön vagyunk. 1.6 crtdi Octavia 2012. 224e km villog az izzitàs jelző. A lovak fele elszaladt... Kb. 500 km hazajutni szerdàn viszem amúgy is olajcserére. Akkor intézném a cserét. Haza tudok vele menni óvatosan? Màgus?
Valami javaslatnak örülnék. Köszi[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
válasz Mágus2 #151248 üzenetére
Sajnos nem tudom kiolvasni csak ha keresek valami helyi szervìzt, de a tünetek nekem EGR hibànak làtszanak. Laikusként amit olvasgattam róla. Pöccre indul mínuszban is, csak elkezd villogni a jelzés és gyenge az autó. Amúgy megy. Csüt. este semmi baja nem volt még simàn jöttem ki Szlovéniàba pàlyàn.
Az a gond pàlyàra nem venném ki ìgy a 80-at ha viszi...10km-t mentem ìgy vele. Lassan pàlya nélkül haza tudok szerintem vele ìgy menni... Remélem. -
aLávaló
csendes tag
válasz Mágus2 #151253 üzenetére
Voltam szervìzben EGR hiba. Majd 1000 Eur itt a csere, hétfőn vàllalnàk a cserét csak. Otthon feléből megúsznàm tudom. Ők természetesen nem javasoltàk hogy hasznàljam. De megy az autó egyik szerelő akit elértem azt mondta óvatosan haza gurulhatok vele. Te mit szólsz? Köszi
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #151252 üzenetére
Nem ez a gond! Vagyis a pàlya...ennyit bìrt. Megvan màr a hivatalos VW szervìz vélemény. Tudom neked is ilyen autód van és aggódsz a sajàtod miatt. Ez ilyen szàmolni kell vele...tudtam. Olvasgatlak titeket itt!
-
aLávaló
csendes tag
Sikeresen haza jöttem 1.6 CRTDI EGR gonddal Szlovéniából! 8-kor indultam és 6-ra értem BP.-re fel. Igaz csak országúton mert lejtőn volt meg csak a max. 90-100 km/h sebesség. A vasárnapi gyér forgalomban nem tartottam fel sok embert. Amikor 70-el neki mész egy dombnak és 30-al örülsz ha felmész az nem kellemes dolog...nagyon nem.
Holnap megy szervizbe aztán remélhetőleg megjavul. 4 szerelővel beszéltem 3:1 arányban azt mondták hazagurulhatok vele óvatosan és sikerült is.
Tanulság? Ha az autó megy majd a szerviz után még jó ideig rendesen akkor jól döntöttem. Ha nem akkor tanulásnak megírom azt is.
-
aLávaló
csendes tag
válasz Mágus2 #159110 üzenetére
Szia Mágus,
Mint 1.6 CRTD-i tulaj figyelem a hozzászólásokat. 240e-nél tartok(km). Már kétszer cseréltek üzemanyagszűrőt benne amióta nálam van 3x15e-es(olajcsere) periódusra álltunk át(60e a gyár ajánlás). Ahogy a szűrőt kivették mindig voltak benne kis fémrészecskék. Akkor ez egy meghaló nagynyomású szív. lesz a jövőben?
Most megy szépen az autó tavaszi EGR szelepcsere óta nincs gond. Szerelőmnek sem tetszett kérdezte milyen üzemanyagot használok. 80%-ban OMV premium-ot.Várjam meg amíg meghal teljesen? Jó lesz ha egyszer ott hagy valahol És gyűjtsek sok pénzt? Pár 100e HUF gondolom...ha nem visz magával mást is. Vagy lassan gondolkodjak a felgyújtásán...
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
válasz molnarpeter #159122 üzenetére
Bocs nem mindenkinek válaszolok!
Nincs képem a dologról a szerelőm telefonján igen ha megtartotta. Amikor kivette az olajszűrőbetétet az alján volt kis fémreszelékre hasonlító valami. Szépen kitisztította mielőtt az új belement. Az autó megy minden paraméter ok vele. Itt gondoskodnak róla.
[link]
Tanácsuk szerint mindenképpen cseréljünk sűrűbben szűrőt a gyári ajánlásnál, az valamennyire azért megfogja. Ennyi volt benne kb. 40ekm-el előbb is.Tudom ez kockázatos dolog, de most nem ugornék bele egy nagy és drága cserébe. Orosz rulett?
Bár láttam Mágus pár hónapja egy Audival küzdött és láttam minden cső mélyére is eljutott...amikor elszállt a pumpa.Itt tartok és készülők a legrosszabbra. 1(2) évig még nem szeretnék másik autóba beleugrani...
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
Sziasztok,
Autóm megünnepelte a 250e-s km óra állást ma este egy légzsák hibával... (2012. 1.6 CRTDI Octavia 2)
A neten kutatgattam és kontakt hibának néz ki. Az ülés alatt vagy az ajtóátvezetőknél a sárga csatiknál lehet a hiba. Amikor hazaértem nyitottam ki az ajtót hogy a kaput nyissam és akkor villant be a hiba. Eddig kutya baja volt. Ebből is a kontakt hiba jön elő nekem mert akkor okoztam amikor az ajtót nyitottam és felálltam az ülésből.
Ha jól sejtem hiába csinálom meg a kontakt hibát, VCDS-el lehet csak a hibát kitöröltetnem majd. Ha igen akkor viszem is a szervizes sráchoz és nem is vesződök vele.Mágus? Valaki járt már így?
Előre is köszi.
-
aLávaló
csendes tag
válasz atos19881101 #162755 üzenetére
Igen az lesz nem tudok én sem jobbat! Sajnos a kijelző nem konkretizélja a hibát, az nem fontos az átlag embernek. Menj szervízbe!
-
aLávaló
csendes tag
Légzsák hiba! Akit érdekel tanulásként leírom.
Az ajtóban lévő oldalütközés érzékelőt reklamálja a rendszer. Az ajtó kábelátvezetőnél lesz a hiba, csere vagy forrasztás... Addig jár a korsó a kútra amíg el nem törik esete. Tegnap is akkor dobta be a hibát amikor ajtót nyítottam.
Remélhetőleg így megjavul. Ne nyitogasd sokat az ajtót!
-
aLávaló
csendes tag
válasz beno92 #165319 üzenetére
Sajnos Golf esetében nem tudom mi a helyzet. Az évjárat(2012, 1.6 CR) és platform azonos Octaviámban nem volt DFM. Megúsztam a kuplung cserét 100e alatt anyagköltségben.
Igaz a szerelő előszőr kettős tömegűt kért aztán amikor szétszedte volt a meglepetés, hogy ez sima! -
aLávaló
csendes tag
Sziasztok,
Skoda Octavia 2 kombi parkolószenzor gondom lett tegnap egyik pillanatról a másikra. Folyamatosan sípol rükiben a bal hátsó. Alap típus van kijelzésnél. Én megpróbálkoznák a házi cserével pl.: lenti video. Netről elvileg lehet rendelni. VCDS kell hozzá? Hibakód nincs a belső kijelzőn ezért gondolom(remélem), hogy nem kell.Melyik típus kell nekem?
[link]
Octavia 2 facelift (od 09/2010) 2010 utáni autóhoz elvileg ez kell.
[link]
[link]Még nem tudom, hogy tudok hozzáférni. Lököst le kell vennem? Vagy nőgyógyász kéz elég lesz alulról...
Laci
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #186764 üzenetére
Szia
Én csak sokszor olvasó vagyok itt, de látom mi a téma. Én nagyon megvagyok elégedve a sráccal a 3. kerületből. Ha azonosról beszélünk persze "Best Kárpit Kormánybőrözés" III. Ker. Pacsirtamező utca 45.
2016-ban csináltam egyet nála és most is nagyon jó még. Eltelt már 130e km azóta. A kormány kialakítása ahogy kértem és rajta a bőr nagyon jó még mindig.
A gyári fapad Skoda műanyag kormányt feldobtam és a legjobb befektetés volt úgy érzem.
Képet tudod majd küldeni ha kell esetleg. -
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #186778 üzenetére
Kimentem autóhoz lőttem pár képet. Persze már fényesnek fényes nálam is. De megkopva szakadva nincsen. Nem kiméltem és eltelt 4 év/ 130e km. Fogtam gyári új bőrös kormányokat. Simán hozza azoknak a minőségét.
Biztos lehet spécibbet is kérni, de szerintem bőven megérte anno azt a 2xe forintot.Mindegy ez csak egy visszajelzés volt tőlem én nagyon elégedett vagyok a srác munkájával még mindig!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Építő/felújító topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...