-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #212165 üzenetére
Carcolor. Vannak komplett csomagjaik is amiben van minden maszkolószalag, kesztyű és lakk is a festéken kívül. De javítófestéket a márkakerben is tudsz venni.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #212169 üzenetére
Itt pontosan leírja a menetet és videóval is szemlélteti. [link]
Röviden: festék száradás után fújsz egy "kapasszkodó" réteget a lakkból, aztán még 2-3 rétegben óvatosan felhordod. Maszkolás le és szépen az átmenetet is megfújod vele. Száradás után mehetsz is csak ne mosd le a művelet után legalább 3 hétig.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz tibbike01 #212172 üzenetére
Gyáriból inkább "körömlakkot" vegyél, az átlátszó lakk nem kötelező, nem egyszerűsíti a mutatványt. Carcolortól vehetsz sprét is, körömlakkot is, a sprét a kupakjába fújd, majd vékony ecset (nullás ecset). És ésszel. Inkább töröld vissza (hígítós vagy benzines) ronggyal ha nem sikerül elsőre.
-
daniel2121
senior tag
válasz tibbike01 #212172 üzenetére
Nem olyan egyszerű ha szèpet akarsz. Csiszolás,kittelés,alapozás majd 2 réteg bàzis festék utána két réteg lakkozás betartva a rétegék közötti száradási időt. Nagyjàból ez a technológia. Ilyen himi humi javító dolgokat kerüld el nem fog tetszeni. 40k nem sok amit a fényező mondott.
-
-
Khaosz55
addikt
válasz tibbike01 #212314 üzenetére
Még nincs sok benne csak 1 hónapja van meg. B8 2.0TDI 150Le után vettem Arteon 2.0TSI 190Le-t. Szerintem itt felhasználás jellege ami meghatározó, hogy kinek mi tetszik. Nekem 90% város, rövidebb táv és évente kb 5 alkalom külföldi utazás.
Mind a kettő 320nm nyomaték. Így a megindulás ugyan olyan és meglepő, hogy a TSI esetén is ugyan arról a fordulatszámról. Azt hittem magasabb fordulatról jön a nyomaték. Gyorsulásban a lóerő miatta TSI kicsit jobb de az Arteon valamennyivel nehezebb a B8-nál.
Fogyasztásban egyértelműen a TDI a nyerő.
TDI város: 7-7.5
TDI autópálya: 6 körül normál tempó
TSI városban 8-10 liter (dugótól nagyon függ)
TSI pályán: 7.5 normál tempó
Akit kizárólag a fogyasztás érdekel ne vegyen TSI-t.
Én a következők miatt vettem:
- Legalább passat méretű autó kell a munkám miatt, de Trasporter azért nem kell.
- Nem nagy távokat teszek meg. Jellemzően 40-50 km naponta városban, de évente pár alkalommal 800-1000Km-t.
- Elektromos autó nem játszik nálam. Ekkora méretben megfizethetetlen, eszement casco díj, meg van csomó indokom még.
- A Plugin hibrid areton +5 milla felárral gazdaságilag nem éri meg. Illetve nincs pótkerék és nem töltögetem napi szinten.Ami tetszik a TSI-ben:
- Lábújhegyen jár
- Kb 1 km és meleg a motor.
- Nem mindig használom, de Stat stop 100X jobb mint a TDI-nél.
Ami szoknom kell : A TDI-nél magasabb városi fogyasztás a pályás fogyasztás nem zavar.Ami nem tetszett a TDI-ben (155000km volt benne):
- Start stop használhatatlan, igaz nem is használtam.
- Sok regeneráció az applikáció szerint 49% olaj hamu volt a szűrőben ami elméletileg nem is vészes. Pont amikor oda érek valahova, pont amikor haza érek akkor csinálja. Nagyon utáltam. Prémiumot tankoltam és regenerációnál nagyrészt elvittem kicsit pályázni, vagy egyenes szakaszra. Mindig azt applikációt néztem mikor jön a regen.
- 0km-el vettem a TDI-t, de ette az olajat, ami nem gond csak kicsit zavart. Állandóan volt nálam olaj. Olajcsere után is lehetett látni és újonnan az első 10K km után hogy fogyott belőle. TSI nem tudom, hogy enni fogja-e. 15K olajcsere periódust tervezek vele.
- Télen mire beértem a munkahelyemre még az üzemi hőfokot sem érte el motor.
Pozitívum: marhajó fogyasztás és egy tankkal hosszú út esetén kb 1000km hatótáv.Én 8-10 évente cserélek autót évente 15-20K km-t megyek. Meglátom hogy válik be. TDI-t is szerettem, és lehet a fent írt dolgot másokat nem is zavarnak.
Gondolkodtam 320Le-s változaton de a magas felár illetve 3X casco díjat nevetségesnek tartom. -
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212336 üzenetére
Látom ezt a témát nem tudod és akarod elengedni. Nyílván aki 8 ezret megy egy hónapban annak nem kell 8 ezernél cserélni mert nem hideg motorral megy rövid távokat. Ez a viszkozitás alapján minősítés is teljesen téves. Vannak nagyon modern észter alapú 10w-40 , 5w-40 olajak is. Csak példa képpen. A modern hiperszuper olajak sem azt jelentik hogy mindent kibírnak. Ez a longlife egy baromság, a lerakódások, dpf miatt kevésbé vannak adalékolva mint egy régebbi 5w-40. Ezért kell az optimális olajcsere, nem a gyári bullshitre hagyatkozni az intervallumban. A gyári olaj sem feltétlen a legjobb minőség. Pl a VW gyári 5w-40 egy nem jól sikerült olaj. De egy gyári vw 5w-30 nál de még a 0w-30 nál is jobb egy Ravenol VMP pl, vagy a Mobil 1 Esp (5w-30 ban csak volt). A Shell gázos alapolaj sem minden magában. A legjobb olajok is városi gyilkolással elfogynak 6-7 ezer km nél vagy 8-12 hónapnál , ilyenkor aki a legjobbat akarja ledobja. Aki meg csak pályázik havi sok ezret, ott akár még a 20-30 ezer sem annyira kritikus. Rengeteg tévedéssel rendelkezel ebben a témában.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212363 üzenetére
Gyári VW dobozos olajról beszéltem, hiába értetlenkedsz...
ezen kívül adalékolásban is jóval szegényebb
Nem igaz. Ezt is kifejtettem miért. Meglepődnél 1-1 10w-40-nek mennyivel gazdagabb az adalékoltsága, mert akkor még meglehetett tenni. Sosem ezzel volt a baj a 10w-40-nél.csak félszintentikus
Ez sem igaz. Létezik full szint észteres 10w-40, csak verseny célokra.holott nagyon sok tévedéssel rendelkezel a témában.
Várom a konkrét cáfolataid, szakmai alapon, amit még sosem tudtál megtenni, itt a sokadik lehetőség. De gyere át az olajos topikba, ez nem itt téma.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212366 üzenetére
Sejtettem, hogy szakmailag ismét nem tudsz hozzá szólni, így akkor el is engedhetjük a témát, ismét. Majd amikor ismét beböfögsz valami butaságot pár nap múlva, nekifutunk újra. Amúgy a vw dobozos olajban is a shell olajad van amire annyira izgulsz, szóval megint benézted. Egyszer legalább az életben tájékozódj. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #212571 üzenetére
Szerintem felesleges kockázatot vállalsz ezzel. Én 5 évig márkaszervizbe fogom hordani, pedig magam is el tudnám végezni az összes karbantartást.
Minden olajcsere után kiállítanak egy igazolást az elvégzett munkákról, meg bekerül az elektronikus szervizkönybe is. Azt a könyvet nem tudja külsős szerviz vezetni, tehát ennyivel is kevesebbet kapsz persze kevesebb pénzért.
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #212574 üzenetére
Sajnos nem működik igazán jól ez a dolog...a Porsche Hungária mindent megtesz, hogy keresse a kiskapukat és beleálljon egy bármilyen garanciális javításba. Én a "Feld"-es motoranalízisekkel foglalkozom, a végfelhasználónál kiesett/meghibásodott motorokkal. Ha német reklamáció jön, bekérem a számlát, végigfutom, ha midenből megfelelő minőséget kapott az autó, akkor engedélyezem aztán mehet a javítás, visszaküldik, mi meg analizáljuk. De magyar javítás esetén beleszól az importőr és egy nagyon hosszas, papírtologatós, kötekedős, sokszor elutasítós huzavon kezdődik.
Arról nem is beszélve, hogy az országban talán 2-3 szerviz van a márkaszervizeken kívül aki töltheti a digitális szervizkönyvet.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
-
veterán
válasz tibbike01 #212587 üzenetére
Mit gondolsz, azok nagyságrendileg olcsóbbak lesznek a márkaszerviznél? Tartok tőle, hogy nagyon hasonló vastagságban fog a cerkájuk. (Meg kell venni a gyári célszerszámokat, oktatás, szotfverek, audit - nem jófejségből lettek hivatalosan elfogadottak.)
Tavasszal elvittem a Mazdát egy MX-5 "guruhoz" váltó- és diffiolaj cserére, ill. átnézte akkor már a vasat. Jó fej volt, mert megértette, hogy már tavaly, egy másik autóhoz megvettem az egyik olajat, de mondta, hogy máskor csak a sajátját tölti bele.
Óradíja (2023. május, egy kisebb műhely egy nem túl fényes környéken - lepukkant gyárudvar) 18 000 Ft + Áfa. És csak bruttóban, azaz 22 860 Ft/ óra díjjal dolgozik. Cserében lehet kártyával fizetni - hú de jó .
Ami a kellemes meglepetés volt, felvitte a szervizt a Mazda online rendszerébe, a telefonos Mazda applikációban is látom.
Ismétlem, 22 860 Ft/óra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eglo Torretta LED IP44 tükörvilágító lámpa 94617 - NEGYED ÁRON
- BRUTÁLIS ERŐ: Baseus A3 15000Pa vezeték nélküli autós porszívó - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- TISZTA, MAKUÁTLAN: Tefal Ultra Compact 2000W - Konyhai grill bbq sütő - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- Eladó vagy cserélhető sörös korsó és sörös pohár gyüjtemény!!!
- Google Home Mini CSOMAGKÜLDÉSSEL IS, PRÓBAGARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs