- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
válasz lenko #111288 üzenetére
Akit érdekel a téma részletesebben...
[A motorolaj összetétele, fajtái,előállítása,föbb adalékok]
[Az ásványi és szintetikus motorolajok közti főbb különbségek]
Az embereknek fáj az igazság!
-
TaaT
veterán
válasz lenko #111285 üzenetére
A 40fokos értéknél a kisebb a jobb, a 100fokos értéknél meg a 10-hez közelebbi.
Amúgy 2csere között 1-1.5L még nem vészes, az enyémbe sem kell 4L ha maxig töltöm, marad egy kevés a flakonban. A nívó min és max állása között van 1L az 1.6-os motornál. Simán el tudom képzelni hogy a 4L még így is kitart egy csereperiódust.
fi:zi'k: Így ránézésre teljesen jó tempóban teker az önindító. Akkor lenne gond az aksival hogyha holnap ilyenkor már nem tekerne így.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
VR6-Fan
veterán
válasz lenko #111299 üzenetére
Hideg indításról volt szó!!
szóval maradjunk annál a sarkos példánál hogy az én 1,4 benzin 2000-es polomba miért töltsek a 0W helyett
15W-t mivel is lenne jobb nekem?!
(gondolom a rés méret még a hideg indításhoz tartozott volna... szóval azt mondod egy comon rail dugattyún a gyűrű olajzó furatok tizedes átmérőjűek, még az én ős kövület 1,4-es benzinesembe meg van kár 2-3mm is?!)a meleg oldali viszkozitás teljesen külön téma, ott válasszuk is szét a szívó és túrós motorokat!
tehát hidegen viszkózusabb olaj is elég, ami ebből adódóan nagyobb hőmérsékleten még eléggé viszkózus.
netto bullshit!
lásd pl az álltalad linkelt leírásokból, amiket csak át futottam:
20w40-15W40-10w40-5w40
és hogy miért baromság ez?
mert a hideg és melegoldali viszkozitás köszönő viszonyba sincs egymással van 15W50 olaj meg 5w50-es is melegen közel azonos a viszkozitásuk, hidegen ugyan ez nem mondható el, ill amit írtál abból még mindig nem értem miért lenne jó nekem egy 20w40-es olaj mondjuk az 5w40 helyett.szóval akkor szerintem egyet érthetünk abba, hogy ököl szabályként véve az a jó nekünk ha hidegen minél kevésbé viszkózusabb az olajunk. (kiegészítés ként még hozzá lehet csapni, hogy nem árt ismerni hozzá a motor illesztéseit, nyílván egy tágabb illesztésű motorba nem feltétlen jó a lóhúgy hidegen, de mondjuk egy ezredre illesztett csapágyazásnál a túl nagy viszkozitás miatt nem fog felállni a nedves súrlódás, és jó darabig csak vegyesbe megy a csap....)
(magyarul mivel legjobb esetben is vegyes súrlódásról indulunk (de inkább száraz...), nekünk valami olyan lötty kéne mint a lóhúgy a csap alá, hogy minél hamarabb felálljon a nedves súrlódás!! (sarkított példa, mert ha hidegen túl kicsi a viszkozitás akkor is megtud szakadni a film, de mivel hidegen az olaj nyomás is csillagokba van bőven elég lenne egy 100centi/stoke környéki viszkozitás 0 fokon, ami 100 foknál 10-re csökken ez lenne az ideális!)
lássuk mondjuk egy szívó motor esetén mizu melegen, hegy menet stb legnagyobb hőterhelés 110-120 fokos olaj hőmérsékletet mérhetünk a frekventált helyeken, pl vezérmű tengely csészék alatt, ide pl egy 30-as meleg oldali viszkozitású olaj simán elég kellő mértékű olaj filmet tud biztosítani (megfelelő olaj nyomás és mennyiség esetén*), amire felúszhat a csap és folyamatosan nedves súrlódás van, ami ha nem szakad meg tökéletesen elég nekünk!
jöhet valami túrós, legyen benzines ami jóval melegebb főleg a modern szegény keverékesek, egy karaj szerpentinezés esetén a turbina tengelyünk simán lehet 300 fokos is a csapágy tájékán!!
ergo az olajnak is sokkal több hőt kell elvezetni, anno méregettem a vissza folyó ágba nem ritka a 200 fokos olaj sem, ahol gyakorlatilag olyan mint a víz, és a hasáb nagyon jól sül benne, szóval ide a 30-as meleg oldali v. érezhetően kevés, szépen lehet feljebb menni, a 40-es v. elég szokott lenni, de én pl pánikolós vagyok és annak aki hajtja a túrós benzinesét simán szoktam ajánlani a 50-60-as olajokat, ami turbo csapágyazás függvénye, mert ha nagyon szoros illesztésű a tám és sikló csapágy a tengellyel, akkor akár mint egy szívóhoz egy 30-as olaj is elég lehet, mert hiába a nagyon alacsony v. melegen, nem tud hova elillani az olajunk*és itt jön képbe a tervezet elavulás....
sorry ha kicsit össze szedetlen vagy kihagytam valamit!
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #111299 üzenetére
Korszerű dízelmotornál nem jó, mivel kisebb réseken kell áromlni az olajnak, másrészt, a hőtermelése kisebb, ezért nem kell hozzá olyan nagy hőbírású olaj.
Kihagytad a 6-800 fokos turbót a számításokból, amit esetünkben csak az olaj hűt, nincs vízhűtése, mint a TSI-nél, de sebaj. Értjük mit akart mondani a költő.
Igen, pályán az össztöltet hőmérséklete 100 fok körül van, de a kritikus helyeken mennyi is? 200 fok körüli.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #112114 üzenetére
Gondolod, hogy mi nem cseréljük ezeket idő előtt? Ha rendesen van hajtva a vas, hidegen kímélve, melegen sem gyilkolva, semmi baja nem lesz a rövid utaktól. Persze ha csak erre lenne használva, az más. Havonta kb 2000-2500km-t megyek, és eddig mindegyik autómat használtam rövid utakra is, mert néha elengedhetetlen. Ideális az lenne, ha garázsban tartanám, csak pályán használnám, azt is előmelegített motorral, tavasszal vagy ősszel, verőfényes napsütésben. Akinek erre kell az autó, annak nem is kell. Aki nem tud vele hidegen menni, hogy ne csessze szét, az járjon gyalog.
[ Szerkesztve ]
-
Mappa
addikt
válasz lenko #112109 üzenetére
Mikori évjárat, felszereltség?
Nálam Borisz highline, de se ASR se ESP. Nem tudom mi alapján volt választva az "extra", hátul még lehajtható könyöklő sincs. Na nem mintha hiányozna, hátul vallatni lehet annyira nulla hely van.
Jó lenne tudni mi tartozott anno a felszereltségekbe, eddig még nem nagyon találtam semmit.
nem kötelező megadni
-
válasz lenko #112122 üzenetére
Mágus2-höz meg még magyarországról is járnak hogy csinázza meg az autókat. Vélelmezhető, hogy sokkal többet tud a dologról mint egy átlag nem vag specialista.
Mindazonáltal én akkor kivételes tehetség vagyok minden dízelemmel, mert motorikus problémák nélkül szoktam városban (Szeged) és elővárosban havi kb 2-2,5k km-t belerakni a kocsiba és nincs baja sok százezer kilométer után semhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #112150 üzenetére
Hol látsz a fenti képen olajsárt a motor belsejében? A kép az előző autóm motorjának megbontott tetejét ábrázolja. 60 000km-t tettem bele. Most is úgy indul és megy, mint új korában. A hideg indításos balatonos faszság meg nem igaz. Ha rendes olaj van benne, rendes szárővel, akkor nem folyik vissza minden a kádba, a szűrőben lévő viszsacsapó szelep arra van, hogy ezt megakadályozza, különben szárazon indulna minden egyes alkalommal, ha többet áll, mint 2 óra!!! Ha nem értesz hozzá, akkor ne idézz inkább semmit.
[ Szerkesztve ]
-
-
Morris
veterán
válasz lenko #112150 üzenetére
Kolegámnak 1.4PD Lupo-ja van.
Szét kellett kapni, mert túl nagy a kartergáz nyomása. (jelenleg is, az okát mostanáig sem tudják). Ezért darabjaira szedték motrot. De full. Hajtókarok, főtengely ki, stbstb. Munkába jár vele az esetek 70%-ában. 1km oda, 1km vissza. Több éve megvan neki a vas, a dugattyúk (+ gyűrűk, hengerpalást stb) minden gyönyörű szép állapotban van. Közel gyári kompressziót ugyanúgy megtartja mint korábban.
Olajcsere 10k km-enként (belevaló 505.01-es 5W40 "szar" castrol).Jelenleg úgy tud járni, hogy le van véve a kartergáz visszavezető cső, mert kinyomja az olajat a nívónál. Egyszerűen nem tudják a hiba okát. Minden szép, minden tiszta.
Ezt csak azért írom le, hogy mivel meg lett bontva, a motoralkatrészek továbbra is jó állapotban vannak. Nem kellett cserélni semmi olyasmit, amiért a savas olaj, illetve a napi 2x1km hidegmenet lenne a felelős.[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz lenko #112174 üzenetére
Tehát akkor konkludálhatjuk a dolgot: Minden gyári, odafigyelsz vigyázol. De javaslod és magadnak is akarod a szabálytalant, a környezetszennyezőt, és természetesen öcséd is megtarthatja a nagyon odafigyelt illegális átalakításait. Ok.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz lenko #112192 üzenetére
"Ha eldugul, nem 2ft a cseréje, én kivenném..." Tehát ez véletlenül magától íródott be a hsz-edbe. Tudod mit? Nem Te vagy az első és nem is az utolsó, aki azt feltételezi h feltalálta a spanyol viaszt.
Ezeket az indokokat meg magyarázd egy NKH-snak amikor elkap a mobil kacsa. Előtted is volt topiklankónk aki nagyon bátor volt, aminek egy mobil ellenőrző állomás lett a vége, rendszámlevétellel meg sorok kívüli vizsgával. ( aki még emlékszik Somára)https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
brumi1024
veterán
válasz lenko #112541 üzenetére
Ne nagyon várj már 3.2-ket, pont ugyanazok lesznek itt is elérhetőek, mint a nagyobb MLB-knél (jelenleg Q7), esetleg néhányat kihagynak. De ez az egységesítés lényege, nem éri meg ebben a turbókorszakban nagyon új motorokat fejleszteni, elég szépen be tudják állítani így is a teljesítményszinteket kevés motorral (1.4, 1.6, 2.0, 3.0, hogy az RS-eket most ne említsem).
[ Szerkesztve ]
-
válasz lenko #112611 üzenetére
Javallom ne ragaszkodj a netes olajmutogatóshon. Nem az számít csak amit viszkozitásban mutat, hanem az olaj megfelelősége, amit pl TaaT is írt. Onnan meg már csak szubjektív preferencia h ki milyen színűt vesz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Piwi
addikt
válasz lenko #112643 üzenetére
csupán azért mert nem szeretnék beleesni abba a hibába hogy megveszem nem kevés pénzért a felnit-gumi párost és amikor bele akarom iratni a forgalmiba akkor szépen visszadobja a vizsgabiztos hogy ez a méret nem erre való...
konkrétan ezt néztem,de neki ugye nem Avant van és nem S-line
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
m3tr0
senior tag
válasz lenko #112648 üzenetére
Most úgy válaszolsz bitporknak mintha te tudtad volna,hogy kint él ausztriában Piwi, illetve ott használná a kocsit ezzel a kerékkel.
Mivel azután írtad,hogy Piwi leírta neked,hogy kint van, így végképp vicces,hogy bitporknak osztod...
Mellesleg kint szinte bármit beleírnak a fogalmidba, ha van róla TÜV.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs