-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #187616 üzenetére
Nekem a Skodán mind a kettő külső sötétedik.
Meg az IS250-en is de az ugye off topik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #187730 üzenetére
Ha nagyon elmelegítetted a féket akkor a tárcsa is tud vetemedni és akkor ütni fog. Be kell méretni a tárcsát, akkor kiderül.
Jellemzően akkor vetemedik ha pontszerű hőterhelést kap, tehát fékezel egy nagyot (vagy kevésbé nagyot de hosszan, pl lejössz a Mátrából üzemifékkel végig) és nyomva tarod a pedált megállás után is. Ahol a betét hozzáér a tárcsához nem tud hűlni, ahol meg nem ér hozzá ott meg igen, és máris nem lesz egyenes a tárcsa. Ez mondjuk főleg a gyenge minőségű utángyártott tárcsákra jellemző.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha nagyon elmegy a tárcsa súlypontja akkor nagyobb tempónál betud rezonálni tőle a kormány.
Minden esetre érdemes találni egy jó gumist, ahol kalibrált centrír gép van (és lehetőleg nem 20 évvel ezelőtt kalibrált). Ezen kívül a gumi is lehet szar önmagában, azt is érdemes külön vizsgálni ha nem sikerül a kiegyensúlyozás.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz JHONNY 79 #187771 üzenetére
A modern autókban már nem, a generátor sem tölt állandóan (főleg nem állandó feszültséggel, mert ha merült az AGM/EFB akksi megküldi 14,8V-al is simán). Ha nincs szükség töltésre mert kellő feszültség van az akksiban akkor nem tölt a generátort mert akkor feleslegesen rontja a hatásfokot (rgo növeli a fogyit). Tehát pont az a baj, hogy az időnként töltő generátor vezérlése át van verve és folyamat csutkán tölti az akksit ha kell ha nem, ami így idő előtt kimúlik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #187782 üzenetére
Igen mások a felhasználói igények és mások azok az igények amiknek meg kell felelniük a gyártónak környezetvédelmi/fogyasztási szempontból. Meg ez a magyaros kisbuhera nagyon benne van az emberekben itt. Elég ha megnézed, hogy a Németeknél hányan vitték vissza a csalószoftos TDI-t sw frissítésre és mennyien itthon...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, úgy tudom a 2019 utániakban (2020-tól) már vcds-el sem lehet kikapcsolni a start-stop-ot.
mod:
És igen, jól rémlett:
"Az új környezetvédelmi megszorítások miatt az autó csak úgy tudja teljesíteni a normákat, ha lépten-nyomon leáll. Ez sajnos a motornak már nem tesz annyira jót, így érdemes ezt a funkciót állandóra kikapcsolni. Gombbal ezután már nem lehet visszakapcsolni. MY2020-tõl ez a funkció már nem elérhetõ." - VW család kódolása
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez ilyen, nekünk MY19-es van abban még van fizikai gombja szerencsére. Első dolgom induláskor kikapcsolni (ha el is felejtem az első leállításkor kikapcsolom), nem csak az élettartam miatt hanem egyszerűen idegesít az állandó motor leállás.
Menüből kikapcsolás: agyhalál, a klíma ventit pl menüből lehet csak kikapcsolni teljesen (aztán szerencsére itt jött tipp, hogy nem csak onnan).
Turbónak nem tesz jót, haver Toyota-jában vízhűtéses a turbó (saját hűtőkörrel) ott ha le is áll a motor tovább keringeti az elektromos szivattyú a hűtőfolyadékot de itt ugye nincs, nálunk is simán megfőzné a turbót ha nem lenne kilőve.
Élettartam: van egy ismerősöm aki gyártással foglalkozó mérnök (igaz nem autógyártás, hanem háztartás gép). Ő mondta, hogy arra terveznek hogy a garit kibírja. Na most a konteósok ilyenkor azt képzelik, hogy szabadkőműves mérnökök az éj leple alatt fekete cshuában álarcban mm-re kigrammolják, mikor menjen tönkre az adott gép. Na ez nem így van a valóságban nyilván. Keresik azt az alkatrészt/beszállítót aki olyat tud gyártani/szállítani ami kibírja a gari időt. Na most ez lehet a gari idő +1-2 év de lehet gari idő +1-2 hónap, ezt már nem vizsgálják. Nyilván autóknál nagyobb a ráhagyás de ott is kb ez megy.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Te vagy a legfőbb hírforrásom ez már tuti Skoda fronton. A szellőztetési hasfájásomra is te tudtad a megoldást és most megint. Elkezdtem az usb portokat számlálni a postod okán. Már régebben megtaláltam a könyöklőben lévőt (magamtól) de ha nem írod le én meg nem találom a 2 hátsót... Szóval azt a kis műanyag csapóajtót kell nyitni és ott vannak elbújva. Thx!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #187800 üzenetére
Ilyenek sajnos. Nálunk mondjuk rugalmasabbak (mondjuk az 1.8 TSI motorgenerált húzták egy jó darabig de aztán végül gariban újra gyűrűzték) de a flotásokkal mindig vajszívűbbek... valószínűleg ezt a bevétel kiesést a kisembereken vasalják be.
Viszont azt hiszem veled beszéltük, hogy parkoló fékre vészfékez a kocsi. Ma rápróbáltam és tényleg így van. A Passat B6 anno nem csinált rá semmit.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #187816 üzenetére
Empirikus úton arra jutottam, hogy a hill holder és az auto hold nem ért egyet egymással (utóbbi nem írja felül az előbbit). Ha a hill holder aktív és akkor élesítem az auto holdot akkor nem tartja meg az autót a végtelenségig, hanem pár másodperc után elkezd kúszni.
PR kódott még nem néztem. Hol keressem?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest