Új hozzászólás Aktív témák

  • wildrain

    addikt

    válasz #70869248 #753 üzenetére

    Ezeken a pályákon mi is versenyeztünk, és lehet előzni, bebizonyítottuk. De ahhoz az kell, hogy a féktáv előtt már ott legyenek a másik seggében, nem 20m-re. Kevés olyan pálya van, amin nem lehet előzni (Hungaroring, Monaco), de pl. a Tilke-féle pályákon (Bahrein, Sepang, Sanghaj, Isztanbul) nagyon jól lehet, mert szélesek, sokféle íven lehet menni.
    Ha végignézek a versenynaptáron, bizony nem sok pálya van, ahol nehéz előzni.
    Szerintem elég abba belegondolni, hogy a motorokhoz képest mi a különbség. Míg a motoroknál a tapadás 100%-a a gumi és az aszfalt kapcsolatából jön össze, mellé még jön a folyamatos és megszüntethetetlen szélárnyék, addig az F1-eseknél a tapadás elég nagy része leszorítóerő eredménye, ami függ a levegőtől (amit megkavar az elöl haladó). Ha az autóknál is eltolnák az arányt a mechanikai tapadás irányába, akkor közelebb mehetnének egymáshoz, jobban használhatnák a másik szélárnyékát, nem csak egyenesben. Ilyen szempontból az lenne a legjobb, ha téglatest alakúak lennének. Annak elég komoly szélárnyéka van, leszorítóerő meg semmi. :D

Új hozzászólás Aktív témák