Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64107 üzenetére
Ha használt autót vesz az ember, érdemes azonnal cseréltetni, hacsak nem vagy teljesen biztos benne, hogy legutóbb az olajat és a szűrőt is cserélték. Sajnos elég gyakori, hogy az olajszűrőt nem cserélik, sőt, van, ahol egyszerűen csak letörlik, hogy újnak nézzen ki...
354 ezer kilométernél én inkább 15 ezrenként cserélném. A motorkopás nagy része hideg motornál áll elő, üzemmelegen nincs gond, a közhiedelemmel ellentétben forgatni is simán lehet. Ami nem tesz neki jót, az a hidegen hajtás és amiről sokan azt gondolják, hogy kímélik: az alacsony fordulaton történő erőltetés. Beindítod, vársz 15-20 másodpercet, addigra mindenhol kellő olajfilm képződik, aztán indulhatsz is. Erre odafigyelve egy szívó benzines nagyon sokáig elmegy, ha mégis problémás lenne, bontóból akár egy motort is olcsón vehetsz az elterjedt típusokhoz. A modern motoroknál sajnos esélyes az EGR-szelep cseréje, dízeleknél típustól függően a common rail és a turbó meghibásodása okozhat nagyobb kiadást. Nagyobb futásteljesítmény esetén inkább szívó benzinest vennék, az elterjedtebb típusoknál nem kell jelentős kiadással számolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen autót vegyek?
- Napelem
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...