Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #36172 üzenetére

    A jutalék 3,4%+90Ft és ezt tőled mint eladó vonják. Az 1242 Ft az úgy 33900 Ft utáni jutalék.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40795 üzenetére

    Amíg te nem veszed át addig az eladó tulajdona, így ha szállítás közben megsérül az eladó és a szállító problémája.
    Ha te ezért nem veszed át a pénzed visszajár.
    Ha EU-s üzleti eladótól vásárolsz akkor érvényes a 14 nap meggondoltam magam mégsem kell szabály is, de ekkor neked kell arról gondoskodni hogy épségben visszakapja az eladó és utána szintén megkapod a pénzed.
    Gond nem ezzel szokott lenni, hanem azzal hogy nincs külsérelmi nyom a csomagoláson és mégis hibás.
    Ezért a kicsomagolásról és az első használatról (bekapcsolás hogy működik) érdemes videót készíteni, mert bármilyen probléma esetén igazolni kell az állításod, kell bizonyíték, videó, kép.
    Ha valós a probléma, nem az hogy benézted a hirdetést, akkor természetesen él a vásárlói védelem.

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40893 üzenetére

    Az eBay hirdetésnél ott a visszaküldési idő a Shipping and payments fül és alul a Return policy. Ha van ilyen lehetőség.

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40895 üzenetére

    Akkor az nem küldhető vissza, meg lehet próbálni hogy minőségi kifogást kezdeményezel és az eBay kikényszeríti a visszaküldést.

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40897 üzenetére

    Nem hazudok. Igaz.
    A hirdetésbe megadtad azt az opciót úgy hogy nincs visszaküldés és nem lehetett belekötni abba hogy nem azt és olyan állapotban kapta ami le volt írva?
    De az eBay dönti el hogy jogosan kéri-e vissza a pénzét a vevő.

    Most nem igazán merülnék bele, az hogy tudsz kezdeményezni probléma jelzést a Return request menüpontban (összevonták egy menüpont névre , de ez nem a kötelező visszaküldést jelentei) nem jelenti azt, hogy az eladónak visszavételi kötelezettsége lenne, ha hirdetésben az szerepel hogy nincs garancia és nincs visszaküldés fogadása.
    Ha a termék leírás pontos, olyan az állapota a terméknek ami ott le van írva, akkor a vevő nem csinálhat semmit.

    Van ez a rész az eladóknak a hirdetés feladásnál, idézek ehhez kapcsolódó dolgokat, bár ezt láttad amikor adtál fel hirdetést:
    Setting up your return policy
    When you sell on eBay, you need to state whether you accept returns or not, and if so, under what conditions.
    Your returns rules options
    You can choose to offer one of the following return policies:
    No returns
    30-day buyer-paid returns
    30-day free returns
    60-day buyer-paid returns
    60-day free returns

    Van előírás rövidebb időre is:
    You can offer 14-day returns in the following categories:
    Camera Drones Camera Lenses Collectibles & Art Digital Cameras Jewelry Medical & Mobility
    Ha nincs nap felsorolás azt jelenti hogy nem lehet visszaküldeni, a szöveg értelmezése alapján.
    Van a kivétel:
    Even if you specify “no returns accepted,” under the eBay Money Back Guarantee, the buyer can still return an item if it doesn’t match the listing description.
    Ehhez hozzáteszem ez német eBay-n nem működik, az ottani PTK magánszemély esetén semmiféle garanciát nem határoz meg. A többi oldalon meg bizonyítani kell hogy nem a leírás szerinti állapotú terméket kaptál.
    Sajnos én úgy mondanám hogy szemét a hozzáállásuk ehhez a dologhoz, USA eladókat nem szokták kötelezni hogy visszavegyék a terméket ha No return van írva, pedig egyértelmű az átverés, míg Európai eladók esetén meg jönnek ezzel a eBay Money Back Guarantee baromsággal és szívatják az eladót, pedig egyértelmű ott is helyzet, csak a hülye USÁK vevő nem tud angolul olvasni.

    Ha szállítás közben sérült meg és az csomagoláson is látható külsérelem volt azta szállítóval azt árvételkor jegyzőkönyveztetni kell vagy nem átvenni.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40924 üzenetére

    A hirdetésben az volt hogy nincs visszaküldés, ez esetben a PayPal visszaküldési költségtérítése nem lehetne igénybe vehető, de mondjuk ezt felülbírálta azzal hogy azt írta hogy visszaküldheted.
    De megadta hogy hova kell visszaküldeni? Mert adott esetben erre nem a regisztrálási cím van megadva.
    Pl üzleti eladóknak az alap címnek a cégregisztrációs címe az alap, a elküldési és visszaküldési meg lehet ettől különböző, mert máshol van az üzlet vagy telephely. Ezért célszerű visszaküldés előtt egyeztetni a címeket és hogy tudjon róla hogy vissza lesz küldve. Ha nem jelentkezik akkor az eléggé problémás lehet.
    Ha a PayPal-on indítanál dispute-t arra azért szoktak reagálni, azok is akik az eBay-en "eltűnnek".

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40972 üzenetére

    Nem értem, a 3 több mint az 1.
    De a feladásii bizonylatot azt úgy képzeled el hogy a Magyar Posta feladóvevénye, amelyen rajta van a feladó és a címzett adatai, címe, a nyomkövetésiszám és a cég pecsétje ami azt átvételt is igazolja valamint postaköltség, ehhez szoktam mellékelni a postától kapott fizetési nyugtát.
    Nem a PayPal intézi szóval nem őket kell szidni, hanem a TELUS International Europe-nak küldöd be, ők akik a PayPal nevében eljárnak. A leírásodból arra gondolok hogy nem igazán látják át a dolgot, mert nem egyértelmű az amit beküldtél hozzájuk.
    De itt írják hogy mi kell:
    Milyen adatokat kell megadnom a Visszatérítési kérelmemmel?

    1.A szabályosan kitöltött Visszatérítési kérelem űrlapot.
    2.Önnek a visszaküldéseket cseh, finn, görög, magyar, román, szlovák, bolgár, litván, szlovén, horvát, lett, észt, ciprusi, máltai vagy portugál normál postai úton, futárral vagy bármely szokásos szállítási módon vagy szolgáltatással kell elvégeznie. A visszaküldési költségek kifizetési módjának megfelelően, Önnek a következőket kell elküldenie:

    a.Ha a tétele visszaküldéséhez nyomkövetést tartalmazó postai vagy expressz futárszolgáltatást vett igénybe, csatolja az igazolás egy példányát vagy fényképét, amelyen látható az Ön által kifizetett összeg és a kereskedő/értékesítő szállítási címe.
    b.Ha a tétele visszaküldéséhez normál postai utat választott (nyomkövetés nélkül), csatolja a szállítási költség igazolásának egy példányát vagy fényképét, továbbá egy fényképet a csomagról, amelyen látható a kereskedő/értékesítő címe.
    c. Ha a visszaküldési költségeket levonták a tétele visszatérítési díjából, csatolja a következő 2 dokumentumot:
    a kereskedőtől vagy a PayPaltól kapott fizetési e-mail másolata, amelyben olvasható az Ön által visszaküldött tétel eredeti ára

    a kereskedőtől vagy a PayPaltól kapott visszatérítési e-mail másolata, amelyben olvasható az Önnek visszatérített összeg.

    Az eredeti dokumentumok másolatai, fényképei vagy lapolvasóval készített változatai csak akkor fogadhatók el, ha tisztán olvashatók. Ezeket a dokumentumokat a tranzakciójának részleteinél elérhető Visszatérítési kérelem űrlapból kell feltölteni. Minden esetben gondosan őrizze meg az eredeti dokumentumokat, mert előfordulhat, hogy Visszatérítési kérelme ellenőrzésének folyamata során be kell mutatnia azokat, ha a beküldött másolatok nem olvashatók.

  • GAbre

    veterán

    válasz nagyonjjo #40975 üzenetére

    Hát elég érdekes 1 történet,több gondot okoznak,mint ami pénzt képesek lennének visszaadni.
    Esetleg próbálj rájuk írni üzenetben.

    Avatar

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40975 üzenetére

    Valamit nem jól töltöttél ki, e ahogy írod nem megfelelőek az igazolások, ilyen panaszt még senki nem írt, nálam sem variáltak amióta ez a rendszer él.
    Mindig volt a szállítótól hivatalos számlám, nyugtám és mindig tudtam csatolni olyat ahol látszanak az elvárt dolgok hogy kitől, kinek milyen számon, mennyiért.
    Egy dolog eltért a tiedtől, nálam az eladóknál mindig volt visszaküldési lehetőség, ahol az eladó nem adott meg ilyet, ott nem is próbálkoztam, hiszen olyanra nem vehető igénybe ez a szolgáltatás.
    De írtam már a Telus nem lát bele a PayPal adataidba. Független a kettő. De gondolom arra van lehetőségük hogy a vásárlás adatit ellenőrizzék
    De akkor itt megfelelően jelölted hogy te fizetted a szállítást?

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40979 üzenetére

    Oké, de az ugye világos hogy hivatalosan mivel az eladó úgy hirdette meg hogy no return a vissza szállítási költségtérítés nem vehető igénybe.
    A Telus mit írt? Mert akkor válasszuk már ketté a dolgokat, hiszen két folyamat fut, eddig egynek tünt.
    A PayPal meg a refund miatt kérheti, mert az eladóval ezek szerint nem jutottak ők sem előrébb és akkor a saját költségükből állják, nem az eladótól szedik vissza.
    Volt ilyen nálam, is elveszett a csomag, de nem tőlem lett a vételár visszaszedve és a vevő is visszakapta.
    Higgadtabban kéne hozzáállnod.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    válasz nagyonjjo #40981 üzenetére

    Tisztázzuk már a szituációt.
    1.Azért küldöd vissza mert hibás és ezután amit kifizettél vételárat azt visszakapod, ezt szoktuk case, dispute néven elindítani az eBay-en, vagy a PayPal-on és refund-ként emlegetjük az így visszakapott összeg. Ez az egyik folyamat. Ez természetesen az eladótól jár vissza alapból.

    2 Mivel a case, dispute keretében az van előírva hogy visszaküldés az előfeltétel, ezért a terméket visszaküldjük, ennek díjának visszaigénylése történik a Telus-on keresztül. Ez lenne a második rész, de ehhez lenni kell egy 1.-nek. De ezt nem az eladótól hajtják be, ez a Paypal szolgáltatása.
    Ilyenkor nincs jelentősége annak hogy megérkezik vagy nem, hiszen csak fel kellet adni és azt egyértelműen, nem screenshottal, hanem egyértelmű dokumentumok képeivel igazolom. Így 5 napon belül ezt a költséget visszaadják.

    A vételár pedig akkor kerül refund állapotba és visszautalásra ha az eladóhoz visszakerül a termék és ezt vagy ő, vagy én igazolom a postai nyomkövetéssel hogy átvette.

Új hozzászólás Aktív témák