Új hozzászólás Aktív témák
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15001 üzenetére
Ez megint egy nyakatekert, szándékosan nem érthető banki megfogalmazás....
Olyan sosincs, amit írsz, hogy csak a harmincadik napon.
Olvasd el még egyszer:Rendes felmondás
Az utasbiztosítást csak úgy tudja felmondani, hogy az a következő biztosítási évfordulókor szűnjön meg. Ehhez az évforduló előtt legalább 30 nappal kell jeleznie a felmondást. Évközbeni felmondásra, a biztosítási díj visszatérítésére nincs lehetőség.
Legalább 30 nappal előtte... A kolléga viszont kifutott az időből, plusz ő is rosszul fogalmazott:
Nem 30 nappal előtte, hanem legalább 30 nappal előtte...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
net91
senior tag
válasz
#64638144 #15071 üzenetére
+1
Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
-
válasz
#64638144 #15068 üzenetére
Van erre egy egyszerű megoldás. Én pl akár simple-vel, akár most a gpay-el fizetek, addig kapcsolom be az nfc-t, amíg szükség van rá. Aztán már kapcsolom is ki.
Nfc nélkül nincs érintés nélküli fizetés, ahhoz pedig, hogy bekapcsolja valaki az nfc-t, ahhoz fel kell oldania a telefont.
Így védve vagy és nem tudnak kisebb összeggel, bár korlátozott mennyiségben sem fizetni, ha elhagyod a telefonod.
Ha feloldották véletlenül, akkor egyéb problémáid is lesznek, mert egy halom privát adatod van egy telefonon. Szóval ne hagyd el. -
RaPiDsHaRe
aktív tag
válasz
#64638144 #15062 üzenetére
Úgy állítottam be, hogy fizetni csak megnyitott alkalmazással lehessen.
(#15060) yogibear
Olvastam csak kiment a fejemből
(#15066) donmackó: Igen, eddig működött (Inkább kártyát használtam fizetésre)
Nem volt nálam kártya, csak telefon. Még jó hogy volt nálam kp[ Szerkesztve ]
-
trebrona
nagyúr
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15092 üzenetére
A két lépcsős az talán megvéd. Talán.
Az OTP-nél viszont ilyen nincs, mert ott netszámlával vásárolok.Az cégtől függ, meg talán a bank rendszerétől is... nem tudom...
Pl Tippmixpróra befizetés webkártyával, akkor mindig lesz külön szimplis befizetőablak a webkártya adatokhoz... meg smst is küld hozzá... (kártyaadatok soha sehol nincsenek elmentve, mindig manuálisan írom be)
De pl egy számtechbolt ahol rendszeresen vásárolni szoktam ezt-azt, ott simán csak leveszi a pénzt és kész... ami azért érdekes, mert EU-n belül elvileg mindenhol működnie kéne két lépcsősnek...
Más, szintén magyar webboltoknál meg megint csak van külön szimplis ablak a fizetéshez, ahova a rendszerük átirányít......
Külföldi bolt esetén persze nincs két lépcső azt tudjuk, pl Ali vagy Banggood ilyesmi...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
válasz
#64638144 #15110 üzenetére
"Az én félelem inkább az, hogy ha belépnek a Google fiókba, akkor ott a kártyaszám és tudnak akár fizetni is vele fizikai boltban, ha beállítják a saját GW-jükben. De erre is azt mondják a hozzáértők, hogy a Google fiókban a CVC szám nincs benne, tehát elvileg ez is védve van"
Jól mondják, a lejárat és a teljes kártyaszám sincs ott, csak az utolsó 4 számjegy.Holnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...
-
Boond
addikt
válasz
#64638144 #15110 üzenetére
Ilyen kártyás csalást tavasztól kezdve Almás tulajoknál olvastam. Érdekes mód Googleról nem voltak ilyen hírek.
Közben kiderült, hogy az áldozatok hibáin túl az alma rendszerében is volt olyan hiba, sebezhetőség/megoldás amit kitudtak használni csalók.Régen azt gondoltam ezek biztos, rendszerek... de ilyen esetek után, inkább maradtam szkeptikus
Igaz nem védi 15.000ig. Van ahol van lehetőség ideiglenesen fagyasztani felfüggeszteni vagy amit írtál limitet állítani. Van ahol ki lehet kapcsolni funkciót.
Olvastam, talán itt olyan problémát, hogy akik érintőssel használják vesznek fel pénzt atmnél elfelejtenek kilépni, ez is egy komoly hiba lehetőség. Bár a rendőrség utána tud valamennyire menni az ügynek, de kártérítés bank oldaláról ilyenkor nem jár vélelmezem.
[ Szerkesztve ]
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15115 üzenetére
Az ATM pedig az időtúllépés miatt megkérdezi, hogy "kívánja folytatni a műveletet?". De akkor már nincs ott az ember.
Egyszerűen lehetne nekik orvosolni... ahogy a sikeres művelet után is kilép az automata, itt is az kellene... "művelet nem végrehajtható" és azonnal kilépne, igaz ilyenkor meg az lenne a baj ha áll a sor emberünk meg újra bepróbálkozna a 200k-val mert annyira már nem telik neki, hogy másodjára kevesebbet írjon be, ne adj isten elsőre egyenleget kérjen ha már azt sem tudja mennyi van a számlán...
Bár van olyan is, aki pókerautomatának hiszi az AMT-et... odaáll 5-6 kártyával, egyesével egyenleget néz, amin talál aprót, azt kiveszi, és folyt köv. a másik kártyával...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15126 üzenetére
A telekód is egyfajta ellenőrzés, az valóban SMS-ben érkezik.
Hát nem... kevered a szezon a fazonnal, a telekódot az internetes biztonsági kóddal..
A TeleKód egy 3 számjegyű jelszó, ami alapértelmezetten a kártyád mögött álló fizetési számla
vagy hitelszámla utolsó 3 számjegye (Kincstári kártya esetén a kártyaszám utolsó 3 számjegye). Ahhoz, hogy a TeleKódot használni tudd internetes vásárlásaidhoz, módosítanod kell az alapértelmezett TeleKódot.Az internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes vásárlás során a bank SMS-ben küld meg a mobiltelefonodra.
Ezt a kódot kell megadni fizetéskor egy megerősítő oldalon, ha a kereskedő alkalmazza ezt a szolgáltatást (olyan kereskedőnek, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező alkalmaznia).Szerintem igen, szükséges a banki alkalmazás a telefonra.
És nem, nem szükséges...
Elég az sms kód, ahhoz nem kell az app...
Ha viszont van mobilbankod, ott pushban engedélyezheted a vásárlást, ha jól tudom...[ Szerkesztve ]
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15129 üzenetére
Csak már arra nem emlékszem, hogy mikor kérte.
Akkor mikor bejön a Simple fizetési ablak, megadod a nevet, kártyaszámot, cvv kódot és elindítod, akkor kell megadnod a Telekódot és a rendszer által sms-ben küldött egyszeri netes biztonsági kódot is...
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15147 üzenetére
Én virtuálissal....
Ugyanezt Írtam, majsztró.
webkártya...
A plasztikot soha nem használom webes vásárlásra, le is van tiltva a beállításban, azért van a webkátya... azon meg épp csak annyi pénz, amit el akarok költeni.
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15148 üzenetére
Ahol van Simplepay ott is kézzel.
Nem esik nehezemre fejből tudni az adatokat... pillanatok alatt beírom... nem olyan sok adat a név kártyaszám lejárat cvc...
Majd akkor kell újat megszokni, ha jövőre lejár a webkártya és újat adnak...Amúgy tegnap nem működött a Simple
Passz, amióta végre működik a Xiaomi Pay a banki plasztikkal is, azóta talán egyszer vásároltam telefonnal szimplivel és egyszer vettem fel vele NFC-sen kápét...
A karperec mindig kéznél van.
Nekem még könnyebben is érzékeli a terminálok nagy része, mint a telefonomat...
Bár előtte a szimlivel sem volt sose gondom, sem régebben az újjal és Visa-val, sem most a régivel és a MC-dal... lehet szerencsém van.Egyszer jártam úgy terminállal, hogy nem vitte a telefon NFC-t (akkor még nem volt meg a karperec), de akkor a plasztikot sem vitte érintéssel, csak chip+pinnel...
Egy ilyenem volt ATM-nél is, az sem vitte az NFC-t se telefon, se plasztik, csak bedugósan...
Sok régi típusú drótos terminál is szokott néha vacakolni... volt hogy anno plasztikot is tekergetni forgatni kellett felette, hogy elfogadja... van pár terminál arra amerre járkálok, amiről előre tudom, hogy nyáron be szokott borulni agyába.„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15150 üzenetére
Természetesen külön-külön működnek, hiszem két külön számla és két külön hozzájuk tartozó kártya... külön lehet őket állítgatni a netbankban..
Plasztiknál teszem azt ha nem állítottad be a telekódot ott ahol kéri a fizetési rendszer nem fog menni... ugyanígy a virtuális vásárlási limit NULLA, akkor sem megy netes vásárlásra... arra már nem emlékszem, milyen lehetőségek vannak a beállításaiban, de mindent ami virtuális vásárlással kapcsolatos, azt nullára állítottam, vagy letiltottam... attól függően milyen lehetőség van rá...
A kp-s vásárlási limit is korlátozva van a plasztikon... ha nagyobb összeget akarok költeni, átállítom, utána vissza...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15155 üzenetére
De régebben is csak valami aprót vont le a limitmódosításra.
Asszem valami 36 forint volt egy-egy beállítás módosítás díja nekem, meg a 10. belépési sms kódküldés után is felszámolt ennyit darabonként, de ezt végre kb az év elején valamikor megszüntették... Azóta ha kell napi szinten ingyen beléphetek a netbankomba és piszkálhatom a beállításokat.
a kártya hozzáadásnál kellett SMS azonosítás az alkalmazáshoz
Az mindegyiknél kell...
[ Szerkesztve ]
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15163 üzenetére
Neked munkáltatói csomagod van, ott mások a kondíciók...
Nekem a február 1-ei számláig bezárólag mindig volt 1-2-3 *36 huf felszámítva és nincs sms konrtollom, azt rég leállítottam teljesen... Csak a mobil aláírásom jön sms-ben...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
Gallmix
aktív tag
válasz
#64638144 #15141 üzenetére
Jogos. Sokan okolják a bankokat, mindenféle költségek miatt. Az sem mind1, hol veszik le. egyéb más dolgok sem.
Pedig csak a szemléletet kellene megváltoztatni, nem valami szörnyű dologra kellene gondolni amit el kell szenvedni, hanem kicsit utána nézni megismerni, felismerni, hogy mit lehet kihozni a helyzetből. Máris rengeteget faraghatnának a költségekből.
Hitelkártyát is lehet okosan használni, banki szolgáltatást is.
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15219 üzenetére
Sok helyen látom, hogy még idősebbek is paypassoznak a boltban vagy telefonnal fizetnek... órát még én sem sokat, de nem is sok olyan óra van ami alkalmas NFC-re...
Ráadásul elég drágák ahhoz, hogy csak ezért vegye meg valaki, kivéve a Band 6-7-eseket...
A többi ezeknek a duplájánál kezdődik, vagy még feljebb...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15222 üzenetére
4. Sajátkártya
A Sajátkártya az ügyfél által feltöltött fényképpel ellátott kártya. Sajátkártya a Mastercard Online (MCO) Junior Start, a Mastercard Online (MCO) Junior, a Mastercard Online (MCO) és a Mastercard Standard kártyatípusok esetén rendelhető.
A Sajátkártyák 2022. szeptember 30-tól új kártyaként nem igényelhetőek.„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15264 üzenetére
Ha vásárolsz a neten valahol akár webkártyával, akár plasztikkal, kb minden releváns adatot megadsz: kártyaszám, ráírt név, lejárat, cvc...
Ha ezek "rossz kezekbe" kerülnek, simán indítható vele netes vásárlást onnan is, ahol nincs másodlagos ellenőrzési kötelezettség (sms, push jóváhagyás)...
Szerintem...
Webkártyánál van annyi védelem, hogy előre nem tartasz rajta pénzt...
[link]Ezt követően a legtöbb esetben átkerülünk a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol első lépésként meg kell adnunk a kártyaadatokat (kártyaszám, kártyán szereplő név, lejárat (hónap/év), CVC-kód, amennyiben van ilyen a kártyánkon). Kérjük, minden esetben győződjön meg róla, hogy valóban a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára került-e, és amennyiben nem, ellenőrizze, hogy a tranzakciót lebonyolító más weboldal rendelkezik-e a szükséges biztonsági protokollal.
Bankkártyás fizetés esetén, a sikeres tranzakció után (vagyis, ha a bankkártyát elfogadták, azaz érvényesnek és elegendő fedezettel ellátottnak minősítették), a bank elindítja a számlánk megterhelését.
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
Peter.70
őstag
válasz
#64638144 #15306 üzenetére
De tudnak a problémáról
Egyébként meg ahelyett, hogy a fórumon ötletelünk, [az alábbi helyek közül legalább 3 helyen kéne a panaszt mindenkinek meg tenni]
Én a magam részéről a mai napon meg fogom tenni[ Szerkesztve ]
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15406 üzenetére
Így van... csak akkor meg mindenkinek sorba kellene állnia a fiókban és régen rengetegen voltak.
Nem azzal van a baj, hogy bizonyos dolgokat online is lehet módosítani, hanem azzal hogy nincs meg hozzá a megfelelő védelem...
Pl. a fenti esetben elég lett volna annyi, hogy mail cím változtatásnál, ELŐBB elküld egy egyszeri kódot a regisztrált TELEFONRA (nem az eredeti mailre !!!!), az be kell ütni az új email címre váltáshoz, majd csak EZUTÁN küldeni az új emailre a megerősítő üzenetet...
Mindjárt nem lett volna ilyen könnyen megkerülhető az egész hóbelevanc... mert ahhoz már a regelt telefont is meg kellett volna hekkelni... nem is értem, hogy akkor minek regelni a telefonszámot, ha sok esetben nem is használja a rendszerük megerősítésre...[ Szerkesztve ]
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15421 üzenetére
És ott is manuálisan begépelni azt a pár megjegyezhető kártya adatot.
Három évente adnak újat, a név marad, csak az új kártyaszám lejárat cvc amit egyszer meg kell jegyezni 3 évente... annyi megy fejből is, a plasztikot én sem tartom fejben, minek, az csak NFC-s offline fizetésre kell (telefonnal v órával,a plasztikot gyakorlatilag nem is tartom magamnál)...
Nem hinném, hogy az átlag user havi 10 alkalomnál többet fizetne a neten... annak is a fele (rezsi) csekk befizetés, ha nem akar csoportos beszedést...Az persze más, ha maga a fizetési rendszer akad le... bár nekem ilyen még sosem volt...
[ Szerkesztve ]
„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
teptep
tag
válasz
#64638144 #15420 üzenetére
jutott eszembe, hogy én még életemben nem léptem be a Simple netes felületére és nem értem, hogy ezt miért teszi bárki
Én is csak azért léptem volna be, hogy teszteljem a belépést - miután olvastam a problémáról. Igaz emailt nem kaptam és mobilon ellenőrizni tudtam a profilomat, de kíváncsi voltam a belépésre. -
Noxy
veterán
válasz
#64638144 #15419 üzenetére
És akkor mi történik?
Találnak pár e-mail címet, amiből ki kellene találni, hogy melyik belépéshez van megadva, + még azt is kitalálni, hogy melyik e-mail címre van átirányítva. [kép]
Másik meg az, hogy nem mindegy hogy a webkártyát töltöm fel pénzel vagy a Revolutot? + fizetés után meg egy mozdulattal szétdobom 2-3 felé, pld a rezsiszámlát.''Habár egyszer annyit észrevett, hogy valami megfertőzte magát a Nod-ot is''
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15433 üzenetére
Semmilyen jelszókezelőm nincs nem volt és nem is lesz...
És sehol nem mentem el a jelszavaimat...
A gépemen (és nem a telefonon !!) van hozzá egy komoly jelszóval levédett rar és az abba becsomagolt excel, amiben benne van a sok fórum meg bolt belépési adat, mert mindet nem lehet fejben tartani, max azt a párat amit napi szinten használok ..De a kártya adatok ott sincsenek benne...
A netbank belépési adatokat fejből tudom, a webkártyáét nem jegyeztem meg,
az egy papírra kinyomtatva a szekreter fiókjában van, ha neten kell vele fizetni, arról leolvasom (telefonon max iCsekken fizetek vele, mert a szimplié szar, a QR kódból kiolvasott adatok felét sem jeleníti meg, ellentétben az iCsekkel, minden mást, vásárlást a gépen intézek).
De ahhoz meg be kéne törni ide a vastag 12 pontos rácson át.„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15443 üzenetére
Ezek mind olyan dolgok, amik nem kerülnek pénzbe és semmi nincs rábízva valamilyen programra, amit bármikor feltörhetnek és vihetik az adatokat...
Az a pár adatfájl is amik fontosak ha mondjuk a gép makkan meg, vagy a rendszere, szintén be vannak rarolva, excelek meg katalógus fájl, ilyesmik meg a letöltött számlák, ahol nem kapok papíron, mert minek, azok is... a fő raron belül ezek külön rarban...
a gépen is megvan, meg Gdrive-on is két helyen is, mert van erre egy tartalék cím, oda automatikusan mennek a fontos emailek másolatai is, pl befizetésekről értesítők, meg rendelésekről küldött értesítések, a fő címről megy a másolat automatikusan... időnként belépek és berakom őket a saját mappába... a rar feltöltése kb 1 perc, az alatt mappázom a fontos emaileket és kukázom ami nem kell... ha minden nap megcsinálnám manuálisan, akkor is max 2-3 percet vesz el.De így viszont pont úgy lesz rendszerezve, ahogy én akarom... ezért sincs automatizálva a Gdrive feltöltés sem...
A bankkártyák meg mint mondtam sehol nincsenek beregelve, elmentve...
Megteszem, amit tudok... ha ennek ellenére átvernének, akkor így jártam, de igyekszem a magam módján védekezni, józan ésszel sok minden kivédhető és sem pénzbe sem sok időbe nem kerül...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
-
-
yogibear
addikt
válasz
#64638144 #15457 üzenetére
Díjnettel az a baj, hogy mikor pár éve vagy hogy átszervezték a közműveket asszem az MVM-hez, ami díjnetes volt, pl. gáz, azt is azóta az MVM-nek kell fizetnem... a díjnetes befizetésem ugrott... még külön írtak is róla szerelmeslevelet, hogy saját kézbe veszik...
Viszont ott az iCsekk mobilra, azon át kb 1 perc egy csekk befizetése, vagy a banknak kell fizetni a csoportos beszedésért, ha nem akarsz vacakolni magad...„Magyarországon analfabétizmus nincs! – Összeírva…”
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Milyen routert?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Mini-ITX
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...