-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szente
addikt
sziasztok
én is opel tulaj vagyok,konkrétan egy astra f 1.6i 8v(asszem).
ez az első autóm.kb 2 hónapja van meg,elnyühetetlennek látszik.
viszont van vele egy kis problémám.az egész váltó tiszta olaj kivülről.szerintem ott ereszti ahol belemegy a váltórúd az utastérből.gondolom a tömités mehetett gallyra...annak mi a pontos neve?tud valaki mondani megközelitőleg egy árat,hogy mennyiért csinálnák meg?sajnos a váltón eléggé lehet érezni,hogy nem nagyon van benne már olaj...üdv
-
szente
addikt
válasz Daywalker #10012 üzenetére
pont ma vettem észre,hogy nem vette be az egyest,aztán kuplungoltam még egyszer úgy már bevette.
az a baj,hogy az ilyen apróságoktól tök elmegy a kedvem az astrától.nem rég bele ültem egy ford ka-ba,és mérföldekkel kényelmesebb vezetni,mint ezt...lehet sokat ad hozzá pl a szervo hiánya pedig egyébként meg vagyok vele elégedve! -
szente
addikt
sziasztok opelosok!
van egy 94-es f astrám,ami eléggé le van lakva.most el kezdtem rajta gondolkodni,hogy rendbe kéne rakni kicsi pénzből.a legolcsóbb megoldásnak azt találtam,hogy valami külföldi papíros,vagy papír nélküli autót vezsek olcsóért és abból a dolgokat átrakni az enyémbe(jobb első lámpa,jobb hátsó lámpa búra,kormány,bizt.övek,lökösök,jobb vissza pillantó,hűtő maszk,ilyenek).
ti mit gondoltok erről?
illetve ha sikerülne szereznem egy gls-t,vagy cd-t,akkor abból át tudok rakni olyan extrákat,mint fordulat számolós műszerfal,elektromos ablak,központi zár,esetleg szervo?az enyém full fapad 1.6 8v gl...
-
szente
addikt
válasz _seth_ #13142 üzenetére
jo,akkor ugy kerdezem,hogy meg is eri?
es a motor/futomu alkatreszekkel mi a helyzet?ha pl a motorkod egyezik akkor jo?
meg pl van ismeros aki jar ki nemetbe meg osztrakba.onnan nem lehetne olcsobban talalni(keves muszakist,hogy meg betudjam hozni sajat labon)?
itthon 60-100k kozott van,allapottol fuggen. -
szente
addikt
válasz csaresz002 #13144 üzenetére
kösz!
újabb kérdés:
nekem még a régi kasztnis astrám van(sárga indexes).az újabb kasztnis opelok között is fogok találni olyan motor típusút,ami jó az enyémhez? -
szente
addikt
hali
lecseréltem az astrámat egy kombi diesel b vectrára.2 parám van vele:
1.ha ráadom a gyújtást akkor nem villan ki az izzítást jelző lámpa(azt hiszem így hívják az a spirál piktogramos lámpa)ez normális?
2.a hátsó ablak mosónak a gumi csöve pár helyen el van szakadva.benyomtam a hátsóablak spriccelőt,és lám a csomagtér lámpából kezdett el csordogálni a szélvédőmosó folyadék.kiszedtem a lámpát és ott el volt szakadva a cső,de ugyan ez a cső én úgy gondolom,hogy a kasztniból a csomagtartó ajtóba kéne menni annak a csőnek a jobb oldali gumi gégecsövön keresztül kéne mennie.na abban a gumicsőben tök nem megy semmi.
itt az lenne a kérdés hogy annak a vezetéknek pontosan hol kellene futnia?meg hogy?
ha valaki értette amit leírtam,és még tud is rá válaszolni azt megköszönném.[ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
ha nem lenne izzitas,akkor nehezebben indulna a motor nem?de ez szinte poccre indul.
csaresz002:koszi!
kozben talaltam benne meg egy dolgot,ami eddig nem tudom miert nem tunt fel...
szoval,nem mukodik a fedelzeti szamitogep.legalabbis a datumot,homersegletet,idot mutato kijelzo alatti masodik kijelzo tok sotet.
gondolom ennek millio es egy oka lehet,de hatha van valami jo otletetek.amugy rohadtul tetszik az auto,nagyon szep,elegans.szerelmes vagyok!
remelem sokaig igy is fog maradni... -
szente
addikt
válasz Jim Tonic #13641 üzenetére
hát azért még nem mai dízel.98-as...
fero02:nem halottam eddig még kattanást,de nem is igazán figyeltem erre oda.minden esetre a gyújtás ráadása után szoktam vele várni egy kicsit,miután ráindítok,biztos ami tuti alapon...majd megnézem azért a vissza jelző lámpát.
_seth_:úgy van,hogy a közép konzolon van egy kijelző,ahol írja a külső hőmérsékletet,a dátumot és az időt.alatta egyből egy másik ugyan akkora,ahol a gyári rádió írná ki a dolgait,a pillanatnyi fogyasztást,az átlagfogyasztást,meg a hiba üzeneteket.
utólag beszerelt nem gyári rádió van benne,de ha csak ennyi a baja,akkor tuti kicserélem egy gyárira,mert ami most benne van,az is csak egy sima cd-s sony,tehát nem vagyok vele előrébb,sőt...az első éjszakáját töltötte a ház előtt a parkolóban,de már lezúzták a hátsó lökhárítót.vagy 15centi hosszú és majdnem fél centi mély karcot csinált bele valaki az autójával.a böszme még egy cetlit se hagyott ott,hogy bocs.
-
szente
addikt
válasz Jim Tonic #13647 üzenetére
elhiszem en neked,csak nem akarok rosszat az autonak.vigyazni szeretnek ra.
_seth_:
valaki felre ert valakit.
szoval nekem a datumot ki irja,ha nincs bekapcsolva a radio,azzal nincs baj.csak alatta a masik kijelzo mire valo?toltottem le hozza kezikonyvet,ott olvastam benne,hogy a fedelzeti szamitogep es a cd-s radio irna ki oda a dolgait.akkor ez nem igaz?
egyebkent a cd-s radiot mar talaltam 10-12 ezer forintert,szerintem nem sok erte...amugy szep autod van,bar szerintem a fekete jobban all neki. :p
majd dobok fel en is kepet. -
szente
addikt
válasz _seth_ #13649 üzenetére
a második van nekem,de majd lesétálok az autóhoz és megbizonyosodok róla.
de nekem felül a külső hőmérsékletet írja a dátumot,meg az időt.ha bekapcsolom a rádiót,akkor a dátum eltűnik.az alatta lévő meg tök sötét.most így hirtelen arra tudok gondolni,hogy a jobb oldali bajuszkapcsolón lévő gombokkal nem lehet állítani a felső kijelzőt,hogy mit írjon ki?
ugyan úgy néz ki nekem,mint a jobb oldali képen,csak az alsó kijelzőn nincs ott az a karika.bár ahogy olvasom a kezelési útmutatót,nem ír semmit az alsó kijelzőről.az összes képen csak az a karika van rajta.akkor ott nem is kéne neki kiírnia semmit?Jim Tonic:köszi,megnyugtattál!
csaresz002:aha!akkor ott csak piktogramoknak kéne megjelennie,semmi fogyasztási adatok meg ilyenek?az csak a nagy kijelzősnél van?
[ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
válasz csaresz002 #13654 üzenetére
na akkor most kicsit elszomorodtam.azt hittem van egy full okos autóm és most tök kemény vagyok...
akkor igazából már csak a kormányról vezérelhetőség miatt lenne jó a gyári cd-s fejegység.
melyik vezetéket kell levágni? -
szente
addikt
válasz csaresz002 #13656 üzenetére
nem kell utána járnod még,mert nem is próbáltam még léptetni a kijelzőt!
a jobb oldali bajusz kapcsoló végén lévő két gombbal lehet,igaz? -
szente
addikt
úgy nektek kettőtöknek:
szóval a bajusz kapcsolón ott van a két gomb amivel a fedélzetit lehetne nyomogatni,de hiába nyomtam nem csinált semmit.igaz nem indítottam be az autót,csak gyújtást adtam rá.
a srác akitől vettem,mint ha azt mondta volna,hogy van benne fedélzeti.
bár a gombokról annyit,hogy az órát sem tudtam rajta átállítani.az antenna erősítőről meg csak annyit,hogy nekem gyengének tűnik a vételi teljesítmény,szóval nem tudom mi van vele.
kéne a gyári rádió,bár most erre nincs pénzem(meg most úgy kb semmire).a sima cd-s sony lejátszóért szerintem nem kapnék annyit,hogy tudjak belőle venni egy cd-s gyárit...
mondjuk amúgy is ki kéne szedni ezt a rádiót belőle,és bekötni normálisan,mert amint leveszem róla a gyújtást,nem kap áramot és elfelejt mindent.[ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
válasz csaresz002 #13665 üzenetére
nyomogattam,de nem történt semmi....
nemsokára lemegyek és megcsinálom az autórádiót(ha találok olyan lemezt,amivel ki tudom húzni)és akkor megnézném az antenna erősítőt is,mert nekem gyengének tűnik a vételi teljesítmény.csak az kb hol van?mert azt hiszem _seth_ mondta,hogy a kalaptartó alatt van,de ez kombi...
-
szente
addikt
válasz csaresz002 #13667 üzenetére
na dátum beállítás megvolt,fejegység újra kötés megvolt.most jó minden.
de itt egy újabb találós kérdés:
van a hamutálca mellett baloldalon egy gomb(valószínűleg utólagos).ha azt megnyomom,akkor egy pár másodpercre kivillan a motor check lámpa,de azon fellül nem történik semmi.mi lehet az?és itt vannak a képek,ha érdekel valakit:
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
kösz srácok!
na majd ha még lesznek kérdéseim,jövök.máshogy nem igazán tudok hozzá tenni a topic színvonalához...
-
szente
addikt
a multikormányomat rá tudom kötni valami nem gyári fejegységre?akár barkácsolással is érdekelne....
-
szente
addikt
na jó régen jártam erre és tudom hogy egy problémát befejezetlenül hagytunk,de kicsit sok a dolog mostanában és most elő állt egy kicsivel nagyobb probléma.
szóval kajak elment a fűtés a vectrámon.konkrétan a ventilátor nem megy,a meleget az tolná,ha lenne mi tolja(kicsi szellő van)...először úgy kezdte,hogy elment,zötykölődtem egyet,aztán vissza jött.de volt olyan is,hogy nem jött vissza,csak amikor újra ráadtam a gyújtást.most meg már hiába zötykölődök nem indul be a ventilátor.gondolom valahol kontakt hibás lehet.azt szeretném megtudni,hogy kb hol.pénteken megyek fel pestre és nem lenne jó 100km-t tök hidegben levezetni.
-
szente
addikt
válasz Jim Tonic #13957 üzenetére
anyós ülés lábtér=kesztyü tartó alatt a tűzfalnál?meg gondolom tök mindegy a ventinél,hogy klimás e vagy sem.jól sejtem?
jah,ha esetleg oda jutok akkor itt tudtok adni (van hozzá türelmetek) segitséget hogyan kell szétbontani a középkonzolt?
a venti csere az szerelő,vagy itthon is meg lehet csinálni?közepes kézügyességgel és müszaki érzékkel rendelkezem...[ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
na megnéztem az ellenállást,de nem jártam sikerrel,a fűtőmotor takaró fedelét nem tudtam leszedni.a két oldalán kipattintottam,de hiába feszegettem erősebben,nem jött le.egyébként a képen látottól tuti különbözik annyiban az enyém,hogy ha én ennyire szét szedném mint ahogyan a képen van,akkor nem csak a motor fedél,hanem a pollenszűrő tartóját is le kellett volna vennem,amit úgy néztem,hogy felül a tűzfal felé fog két csavar.
amúgy reggel még mindig nem ment,de délután amikor jöttem haza vele melóból akkor már ment...
-
szente
addikt
-
szente
addikt
jah fel kéne rakni a téligumikat,csak előtte kellene szereznem occsóé csavarokat lemezfelnihez,aztán mernék már vele menni állatkodni a placcra,de egyenlőre így nem merek vele odáig elmenni,főleg,hogy nem annyira szeret működni az utastér fűtő ventim,így a párát sem tudom lefújni a szélvédőről..
-
szente
addikt
-
szente
addikt
ha esetleg kellene valakinek vectrához(szerintem jó másik autóhoz is)új,18db felni csavar,szóljon,mert nekem felesleges lett.occó!
-
szente
addikt
Hali!
Azt tudja valaki, hogy egy 98-as diesel B Vectrában hány üzemanyagszivattyú van?
Megállt az autóm, annyit sikerült kideríteni, hogy már a motortérben lévő szűrőhöz sem jut el gázolaj. A tanknál leszedtük a tömlőt és belefújtunk a csatlakozóba, ott átment a levegő, de viszont amikor belefújtunk a motortérben a csőbe, ami jön a tanktól, ott nem ment át a levegő.
Azt szeretném kideríteni, hogy a szivattyú romlott el, vagy csak az egyik szűrő tömítődött el.
Köszi!
-
szente
addikt
Hali!
B Corsa-n hogyan tudok első index izzót cserélni? Ott akadtam el, hogy a foglalatot nem tudom kiszedni.Köszi!
-
szente
addikt
Sziasztok!
G Astra vásárlásán gondolkozunk barátnőmmel. Melyik motorral szereltet érdemes nézegetni? Nagyrészt városban, illetve kisebb távokon lenne használva, de azért ne kelljen szégyenkezni, ha autópályán kell vele menni (nyáron mennénk vele horvátba).
Mikre kell figyelni a vásárláskor? Olyan 700ezer körül lenne a max, amit fizetnénk érte.Köszi!
-
szente
addikt
Ja, dízel meg sem fordult a fejemben. Leginkább én is az 1.4-1.6-osokat nézegetem.
Sok extra nem kell, szervó, meg elektromos ablak már elég, persze ha van benne klíma az se baj.
Inkább arra irányult a kérdés, hogy melyik a megbízhatóbb, olcsóbb fenntartású motor.AMD Power: Akkor inkább érdemesebb 600 ezer körül nézegetnem, a maradék meg úgy is elmegy a papírmunkára, meg a rendbetételére. Bár gondolom valamennyit alkudni is lehet. Kereskedőnél pl érdemes próbálkozni, hogy bele legyen alkudva az átírási költség?
Én mondjuk 2004 facelift előttit nem vennék belőle.
Miért?w333 1.2-eset én sem szívesen vennék, azért lehessen vele előzni.
(#38489) w333: Nem sok benne a km? Én eddig 200e alattiakat nézegettem.
[ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
Igen, ezen kívül mindenben tetszik. A km visszatekerésben teljes mértékben igazad van, de ha van benne 3-400e km, gondolom az az utastérben is látszik nem?
Csak, ha bele gondolok, hogy a 22 éves Corsában is ugyan ennyi km volt elvileg és volt aki még ezt is sokalta...AMD Power: Hát most hirtelen rá néztem a 2004 utániakra, nem nagy választék van 750 ezerig.
-
-
szente
addikt
Sziasztok!
A G Astrámban úgy tűnik, hogy kezd meghalni a központi zár. A jobb első ajtó nem működik, már egyáltalán, a jobb hátsó meg csak néha. Állítólag, a vezérlő motorok kezdik megadni magukat. A rendesen működő bal hátsó motort be lehet rakni a jobb első ajtóba, hogy legalább első ajtókon működjön normálisan?Plusz valamiért elment a műszerfal világításom, a biztosítékokat megnéztem, elvileg azok rendben vannak. Mi lehet a gond? Kontakt hiba? Kiégett izzó? Mennyire nehéz kibontani az óra egységet?
Köszi!
-
szente
addikt