-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoltee10
addikt
Én is jelentkeznék, bár az enyém nem igazi Opel, ugyanis nekem Vivaro-m van.
1.9CDTI 100le. nem túl gyors, de az autópályatempót kényelmesen lehet vele tartani. nekem ez munkaeszköz, de ez a családi verda is. összességében szeretjük, csak ne lenne ilyen lomha. -
zsoltee10
addikt
az 1.2es corsa nem igen gyorsul 12s alatt 100ra. sztem rettenetesen alulmotorizált az 1,2es motorral az új corsa. majd elkérem az 1,4es mocival egy 7végére.nekem is bejön az új corsa, de tartok tőle, hogy az 1,4es mocival nem leszt túl gazdaságos fenntartani. az 1,4es opel moci sztem nagyon gáz. vezettem G astrát, Merivát, és C Corsát is ezzel a mocival, és nagyon nem jött be. sokat eszik, és nem megy. főleg magasabb fordulatszámon kifogy a szuszból. 5000 felett meghal. az 1,2es moci viszont a C Corsával kombinálva tökéletes volt. pörgős, és fürge autó. az astrákban pedig az 1,6os a jó választás. ugyanannyit eszik, mint az 1,4-es, de legalább megy.viszont drágább fenntartani. egyelőre autót nem akarok venni, épp elég kinyögni a Vivaro részleteit.Azért majd rendesen letesztelem az új Corsát.
-
zsoltee10
addikt
nem tudom mikor lesz időm rendesen kipróbálni, de majd írok.
néhány gondolat még a Corsához.A marketingkommunikáció során nagy hangsúlyt fektetnek a hihetetlen egyedi stílus kidomborítására. nagy kamu az egész. hol van ennek az autónak egyedi stílusa? pont olyan stílusos, mint bármely mostanában megjelent kisautó. Grande P, Yaris, Clio, 207. egykutya. a kisautókategória uniformizálódik, ami elég szomorú. az előző generációnál, ha ránéztél egyikre, egyből beugrott a típus már egy lámpáról is. a kisautó eddig is tömegcikk volt, de legalább önálló stílusuk volt, önálló személyiség volt egytől egyig.még hasonlóság sem volt mondjuk a C Corsa, és a Punto között, igaz? Mostmeg... Az új trendi kisautók ugyanolyanok. ugyanaz az építési elv, itt is beköszönt az egyterű szellemiség. legnagyobb bánatomra. ok, hogy a magas építésmódra a gyalogosvédelmi intézkedések is motiválták a gyártókat, de mégis úgy érzem, hogy a kisautó kategória (de az alsó-közép is így jár) egységes masszává áll össze.nem tetszik ez a szép új világ. -
zsoltee10
addikt
Nyah, délután leteszteltem az új Corsát. A leírás szigorúan az én szubjektív véleményemet, és tapasztalataimat tartalmazza, felelősséget nem vállalok.
Az előző Corsához viszonyítottam a próba során, mert így lehet talán a legszemléletesebb módon bemutatni az új jövevényt. Szóval.
1.2es Njoy felszereltségú 5 ajtós modellt próbáltam ki. A kormány minden irányban állítható, és a vezetőülés is, bár azt én még engedtem volna lejjebb, de nem lehetett.Itt már rögtön találkoztam is az egyterűs gondolkodással. Jóval magasabban ültem benne, mint a C-ben.Viszonylag hamar megtaláltam benne a kényelmes üléspozíciót, ami viszont a mögöttem ülőnek meglehetősen kényelmetlen lenne, ugyanis nem tudtam beülni magam mögé. Tengelytáv elegendő, akkor mi lehetett a gond. Hát a kormányoszlop. a slusszkulcs helye nagyon kidudorodik a kormányoszlopból, és alaphelyzetben elérte a térdem, pedig amúgy kényelmes lett volna.Hátrébb húztam az ülést. igenám, de akkor messze volt a kormány, amit viszont tengelyirányban is lehet állítani, így hát azt is közelebb húztam magamhoz.A kormány magasságban is állítható, tehát alap üléshelyzetben is meg tudtam volna oldani a problémát, de akkor meg a kormány túl magasan lett volna, íés így is a legalacsonyabb állásban volt az ülés.na ezen túljutva kicsit szétnéztem a beltérben.jól rendezett, jól néz ki, minden kézre esik. a képeken túl hangsúlyosnak látszottak a középső légbeömlők. a valóságban jól illik a beltérbe.a beltér kivitele felszereltségi szinttől függően változik, ebben szürke dominált,középen a légbeömlők körül, és az ajtók kapaszkodóján fényes fekete műanyag betétek voltak, illetve a középkonzolon ezüst elemek is megtalálhatók (cd-s fejegység pl.), tehát ebben nem feketére fényezett középkonzol volt. lényeg a lényeg a beltér ok, semmi extra, nekem megfelelt a réginél szimpatikusabb. a műszerek jól láthatók, a középső kijelző a régi.
Akkor indísunk. a motor halkan életre kel. zaj szinte semmi nem szűrődik be az utastérbe, ez is nagy előrelépés a C-hez képest.kicsit féltem, hogy lefullasztom, de annyira azért nem gyenge, mindenesetre dinamikusan nem lehet vele úgy kilőni, mint a régivel, ellenben a menetkomfort..az tényleg hatalmasat változott. érezni, hogy van benne anyag, nagyságrenddel szilárdabb, erősebb a kasztni, futóműzaj is kevesebb, és az egyenesfutás még végsebesség közelében is példás, nem úgy mint a régiben. hozzá kell tenni persze, hogy alapból 185/65 R15 felnik vannak rajta, nem 13'' kerekek. (Essentia- 185/70 R14).
A motor.Hát, tagadhatatlan tény, hogy ebbe az autóba az 1,2-es moci édeskevés. El se merem képzelni, hogy mit tud az autó az 1.0 motorral, főleg ha esetleg beülnek 4en.Kipróbáltam ag gyorsulást 0-100ra. siralmas. ez a pörgős motor kínlódik a nagy súly alatt, és a sebesség fokozatok is hosszúak.nem tudom mire gondoltak a tervezők, de pl. minek tart a 2es majdnem 100ig? 80nál még csak 5000et forgott, itt elvátottam, mert elég kevés km volt még az autóban, nem akartam nagyon gyilkolni, csak kíváncsi voltam, vajon magsabb fordulaton megjön-e az erő.Mérsékelten.Előzéskor problémás lesz, hogy hiába kapcsolunk vissza, csak keservesen pörög szegény. Ellenben, ha zömmel sík úton közlekedünk, és nagyobb távokat, nem szeretünk gyorsan menni, akkor egész takarékos lehet. 90nél alig 2500-at forgott a motor. motorzaj szinte semmi,csak egy kis szél, meg futómű.
A formáját én nem szeretném elemezni, ezt úgyis mindenki eldönti magában. Nekem tetszik, de semmi kiemelkedő formai megoldást, egy apró részletet, ami megfogna, semmit nem találtam rajta.
Az árakról is ejtek néhány szót, ha már kértem rá ajánlatot. na szóval a dolog úgy áll, hogy amit érdemes megvenni, az az NJoy felszereltség, mert ebből nem spóroltak ki olyan dolgokat, hogy állítható kormány, központi zár, villanyablak.
Tehát nézzünk 1.4-es 5 ajtós Njoy modellt.
Alapár: 3.059.000 Ft
Extra: Njoy plusz csomag 2 (légkondi, ködlámpa, villanytükör) 279.000 Ft
Metálfény: 99000 Ft
Ebben még akkor nincs rádió, ami mondjuk nem is kell, mert 30k-ért az ember jobbat kap, mint a legjobb gyári mp3as fejegység. előkészítés viszont van.
Ez így 3.437.000 Ft. Ebből lejön 6% bevezetési kedvezmény. Így 3.230.000. Nekem még elengedtek 100-120e törzsvásárlói kedvezményt. tehát mondjuk 3,1M Ft az alja. Ki-ki eldönti, hogy neki megér-e ennyit, vagy sem.Nekem nem érne meg, bár tényleg nagyon jó kis autó, de ha megállna 2,9M-ból, az már reálisabb lenne szerintem. A régi Corsa klímával, elektromos ketyerékkel megállt 2,5M-ból. a Swift cd-vel, klímával, metállal 2,65M kb.
Remélem nem írtam ennyit potyára, és lesz aki elolvassa.
Ha valamit kifelejtettem, kérdezzetek. -
zsoltee10
addikt
Jah, nem vettem, de rá akartak beszélni. Holnap viszem a Vivaro-t mosatni, meg átnézetni, aszonták, hogy majd holnap akkor még beszélgetünk róla. hát persze.
egyelőre elég nekem a Vivaro-t kifizetni, két autót amúgy sem tudok hajtani. Öcsém is hajtja néha a Vivaro-t, de olyankor nekem nincs rá szükségem. Aztán majd vesz magának, amit akar, de a Corsát nem fogom erőltetni.
Calogero: Egyértelműen Astra H, sokkal többet ér, mint amivel többe kerül.
peterkeT: erről van szó, ezért sokallom. hiába...a stílust (??) meg kell fizetni. -
zsoltee10
addikt
az RPM limit kitolásának semmi értelme, mert nem tud több levegöt beszívni a motor, ahhoz a szívó rendszert át kell dolozni. Annyit érsz el vele, hogy hamarabb szétesik a gép. Pörög, mint az állat, akár 8000-et is, de ereje nem lesz, ellenben a fötengelycsapágyak nem fogják megköszönni.Egy ismerösömnek volt egy B corsája. Sport, de csak 1,2-es. 8000-ig leforgott a motor, de nem ment jobban, viszont sok benzint és olajat zabált. Végül visszaállították a chipet. Ennyit a szívó benzinesek chiptuningjáról..
-
zsoltee10
addikt
Még fiatal, majd kinövi.
Nekem Zsigulim volt ennyi idősen, és toltam neki éjszaka. Megtanultam minden vezetési technikát, a kézifékes megfordulástól, a keresztben autózásig, sok tapasztalatot gyűjtöttem vele, és nem bánom. Persze nem ész nélkül csináltam, sosem lett az autónak baja. Főleg, mert ezeket leginkább télen gyakoroltam, akkor kis sebesség mellett lehetett ezeket a dolgokat végrehajtani. Nyári gumi+hátsó hajtás+hó. -
zsoltee10
addikt
válasz urban racer #3649 üzenetére
Elsőkerekes autókat hajtottam csak azóta, de egyikkel se csináltam semmi ilyesmit. Nem mindegy, hogy az ember 100eFt-os autóval csapat, vagy 5-6MFt-ossal. Szóval azóta bárminemű csapatás csak szép emlék.
Egyébként az autózás, mint élmény már nem foglalkoztat. Motorozok, az sokkal intenzívebb élményt ad, és gyorsulásban megveri az utcai autók 99%-át.[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
válasz V.Stryker #3706 üzenetére
Nehéz az autó, magas felépítésű, szerintem nem nagyon fogsz vele ennél alacsonyabb fogyit produkálni az említett körülményeket tekintve. Ezért volt jó a C Corsa. Nagyon szerettem azt az autót. 5-ben szabályzásig leforgott, ment mint az állat, sokkal pörgősebb volt, mint ezek az euro4-es motorok, és alig evett. Az 1.2 twinport motor 6,6-ot evett úgy, hogy pályán 140-150, és mentem vele Pesten, meg főutakon is közlekedtem dinamikusan. Imádtam pörgetni.
40 literrel több, mint 600km-t mentem a fentebb említett helyeken.[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
Semmi köze ennek az egésznek a 8 vs 16 szelephez. Nem a szelepek nagyobb száma miatt megy jobban, hanem a befecskendezés, meg a szívócső módosítása miatt. Eleve a régi 8 szelepes injektoros motorokban 1db befecskendező volt, így pl. a két szélső henger kevesebb anyagot kapott, mint a két középső. A 16 szelepeseknél 4 befecskendező van. Ugyanolyan erős lenne 8 szeleppel és hengerenkénti injektorral, sőt még jobb is lenne, mert nyomatékosabb lenne.
A 16 szelep óriási parasztvakítás, de anno lehetett ezzel menőzni, hogy vazeg 16 szelepes verdám van. ÉS? Technológiai haszna 0. A gázcseréhez ilyen minimális fordulaton, mint amin az autók dolgoznak, bőven elég lenne hengerenként 2 szelep. 10000 fordulat fölött már van értelme 4 szelepnek hengerenként, de alatta semmi. Ott van pl. az ősöreg VW 1,6 blokk. 2 szelepes hengerenként, aztán mégis 102 lóerő. Hány szelepes az ECOTEC 1,6? 16. Mennyivel erősebb? Semennyivel. Erről ennyit.[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
válasz Calogero #4201 üzenetére
Ezzel teljesen elveszett az Opelek arculata. Az összes kompakt modell ugyanúgy néz ki, a következő generációs kompaktokat már csak az embléma fogja megkülönböztetni. Nem lágyabb vonalvezetés kellene, hanem határozottabb, hogy legyen stílusa. Unalmas, átlagos. Uniformizálódás van. Ráadásul oldalról tiszta Seat, ehh.
Az Indignia is olyan semmilyen. Ha nem lenne rajta embléma, akkor lehetne akár Ford, BMW, Rönyó is. Pff.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
Sziasztok, akkor ismét csatlakoznék a topiclakókhoz egy Opellel. A Vivaro mellé került egy 1995-ös Frontera Sport 2.0i.
Majd készítek pár képet holnap a természetes élőhelyén az erdőn...
-
zsoltee10
addikt
Van valakinek Fronterája a topicban?
-
zsoltee10
addikt
Sziasztok!
Már 3x Opel tulaj vagyok, A Vivaro és a Frontera mellé ma vettem egy B corsát a feleségemnek.
Szükségem lenne 1-2 dísztárcsára, mert az előző tulaj elhagyta az egyiket. Tudtok ajánlani valahol, valamit?
-
zsoltee10
addikt
Köszönöm mindenkinek a pozitív megnyilvánulásokat!
Azt még nem is írtam, hogy amellett, hogy klímás, még plüss belsővel is rendelkezik. Ami egyébként azért meglepő, mert tavaly konkrétan megnéztük a Skoda Rapidot, ami automataváltóval és benzinmotorral 5 milka, és még elöl is full műanyag az egész ajtó, nevetséges. Ebben a kisautó kategóriás csöppségben pedig még a hátsó ajtók is a padlóig plüss anyaggal vannak beborítva.
Rozsdától mennyire kell tartani amúgy? 15 éves, a két hátsó ajtó alsó sarka rügyezett kicsit, azt még az előző tulaj megcsináltatta. Az első futómű bekötési pontjaival volt már valakinek gondja? Totalcaron olvastam talán használt tesztet, ott hívták fel erre a figyelmet.
-
zsoltee10
addikt
Alkatrészes kérdésem van. A corsában az elektromos tükör állító kapcsolója nem jó. Csak 1, néha két irányba működik. Úgy látom egyen alkatrész, mert a fronterában is ilyen, meg elvileg f astrában, aA vectrában, omegában is ezt használták. Van esetleg elfekvőben valakinek? Megvenném.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
Van esetleg valakinek eladó 13-as felnije a corsához?
-
zsoltee10
addikt
válasz M_o_g_y_i #50837 üzenetére
Köszi, a 15-ös kerék nagy lenne a B corsa alá, gumim sincs hozzá, viszont szinte 90%-os 13-as gumik meg vannak.
B corsán hátsó ablakmosó nem működik. Hol keressem a hibát? Két tartály van, vagy csak 1 tartály, 1 szivattyú, mi a működési elve? Sajna használati útmutató nincs hozzá, Google meg csak olyat talált nekem, ami vírusos...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Hobby elektronika
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fűnyíró topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...