Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TasiA

    senior tag

    válasz #TOTTI #5607 üzenetére

    29 ezer km? Az mi?
    Egy motornak, főleg a Vito-ban 7-800 ezer kilómétert (ha nem sokkal többet) kéne elmenni nagyobb javítások nélkül! ( 1.9 TDi motorok símán tudják ezt, gyári állapotban SZEMÉLYAUTÓBAN) Amúgy az Opel dízelmotorja igen is sokkal szarabb, mint a konkurenseké. Nem maga a blokk, hanem az adagolója a gyenge, nem kicsit. VAn is baj vele nem kevés és igen sokba van a javítása!
    Ha egy autó teljesítményét felhúzzák, általában a motortatró bakok, hajtáslánc az, ami hamarabb elfárad. A sok chip tuningos műhelyben azért arról mélyen halgatnak, hogy egy motornak, turbónak, van egy üzemi hőmérséklete. Ezek nagyon megváltoznak, nőnek. Égéstér terhelése, csapágyak, hengerfej, dugók, hajtókarok és a befecskendező elemek is jóval nagyobb terhelést kapnak. Nem biztos, hogy a tervezéskor az olajpumpát és úgy magát az egész motor felkészítették a többletterhelésre! Minden kibír egy kis többletet, csak azt is ésszel kel csinálni. Egy szar vezérlővel, lehet addni rögtön a gyári nyomatékcsúcsnál jóval többet , aztán lehet csodálkozni, hogy eszi az olajat, szrrá megy a kuplung, mennek tönkre a váltó fokozatai, tartóbakok szakadoznak szét!
    Így hirtelen ennyi jutott eszembe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák