-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #56345 üzenetére
A mai telefontöltőknek sincs súlya, mert nincs bennük trafó, mégis jobbak.
Szóval erős a gyanú, hogy kapcsolóüzemű tápegységről van szó.Ez nem a blöff, amiben a pisztoly nagy súlya a megbízhatóság jele.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #56349 üzenetére
Nem nagyon értem miért lényeg, hogy ólom vagy lítium. Az hogy trafós vagy kapcsolóüzemű a töltő csak a tápfeszültség előállítási módját jelenti. A kapcsolóüzemű sokkal jobb minden szempontból mert jól tartja a feszültséget terhelésváltozásra és jobban szabályozható, ennyi. Plusz, ha a konnektorban felejted akkor egyáltalán nem fogyaszt.
Hidd el a kapcsolóüzemű mindenképp jobb tanktól repülőig, dízeltől benzinig. Mindegy neki mit tölt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #56437 üzenetére
Hóban fagyban síkos úton motorféket használok, mivel az nem tud blokkolni, olyan mint egy retarder. Az sem tud blokkolni, mivel ahogy megállna a kerék, megszűnne a gerjesztés és újra elindulna a kerék.
Ez matematika, ne menjünk bele ...Persze motorfékkel is meg lehet csúsztatni a hajtott kerekeket, ha 50-nél visszavágod 2-be és leugrasz a kuplungról. Semmiképp sem felesleges a motorfék. Száraz úton azon kívül, hogy nem koptatod a fékeidet és üzemanyagot spórolsz meg más jelentősége nincs.
Én használni fogom ezután is.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #56566 üzenetére
Nem tudom nálatok hogy van a mosás vezérelve, de ha relével akkor azt kiszedve majd szétszedve ki lehet forrasztani a megfelelő lábát. F astrán barátnőm apja megcsinálta, most csak spriccel, nem töröl. Amikor ő jónak látja akkor töröltet egyet-kettőt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
16v motoroknak jobban kell pörögniük, hogy meglegyen a nyomatékuk. Az én 1.4 8v-m 2800-nál eléri a maximális nyomatékát (103Nm), az 1.4 16v-nek 4000 rpm kell (125Nm). A 8 szelepes mélyről is húz, szóval nem biztos, hogy téged lenyomna egy 1.6 16v.
(#56667) AMD Power 5-ben mutató szerint 60-al még csak ~1500-at pörög a motorod, ilyenkor semmiképp se erőltesd, max tartsd vele a tempót, de ha gyorsítani kell akkor szúrd vissza legalább 4-be.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #56816 üzenetére
A vezérlés (szíj, pumpa, görgő) + hidrotőkék minden alkatrészének (8 tőke, 8 himba, 8 nyomó elem) cseréje után 10500-at fizettem másfél éve. Ezek azért molyolósabb dolgok, mint a fék + olaj + csillapítók cseréje.
Főleg a hátsó csillapítók cseréjénél egyszerűbben szerelhető elem nem nagyon van.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Azért egy ilyennek vannak figyelmeztető jelei doszta. Ha annyira kopott a hajtókarcsapágy akkor elengedi az olajnyomást, alapjáraton pislákolhat a lámpás, plusz kopog mint a rossebb és a kopogás a fordulattal erősödik.
Kell azért menni ilyen zajos motorral elég sokat, hogy ez így kikandikáljon.Csak úgy egyik pillanatról a másikra nem történik ilyen.
(#56838) AMD Power Márpedig én ezután is vinni fogom a cuccot, ha valami miatt mégis szerelőhöz kell fordulnom. De ilyen 1000-ből 1-szer van.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57030 üzenetére
A duplasoros az örök élet +1 nap, 400e km-t megjárt 2.4TDDi transitunkban is az van. Direkt fordokra szakosodott szerelő ismerős is (apámnak 30 éve haverja, rosszat nem akar) azt mondja, hogy ezeket soha nem kell cserélni.
Olyan a világon nincs, hogy egy addig teljesen csörgésmentes lánc egyik pillanatról a másikra csak úgy elszakad. Szíjnál előfordul, hogy egy külsőre jó állapotú szíj elszakad. De a lánc előbb megnyúlik és ebből kifolyólag csörögni kezd.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.
Nem is azt írtam... KÜLSŐRE jó állapotút írtam. Ugyanis az nem látszik, ha belül a szálak szakadtak.
De továbbra is hirdesd azt a hülyeséget, -csak hogy a saját stílusodban írjak neked- hogy láncot kell cserélni. Minden szaki és minden gyártó hangsúlyozza, hogy nem kell cserélgetni, de te csak erőlködsz valami szíjas berögződés miatt. Elárulom neked, hogy a szíj is tud szakadni idő előtt, ha hibás, csak annyira mint a lánc.
Igen, tudunk olyan esetről amikor szakadt a lánc, gari időn belül, nem a 200ezredik km után. Ha a lánc hibás, az kiütközik jóval előbb. Sokkal drágább egy lánc csere, mint egy szíj csere és pont azért mert nem számít előírt szerviznek.
De nekem aztán tökmindegy ki mire költ súlyos pénzeket, egy lánc nem 18ezer forint, mint egy jobb szíj. Plusz akkor már lánccal együtt cserélni kell lánckerekeket és feszítőket, hogy újként összejáródjanak. Ott tartunk, hogy 100ezer.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Gyakorlatilag soha nem lehetsz biztos egy használt autó előéletében, még akkor sem ha addig a kilométerig van vezetve a gyári szervizkönyv. Ismerünk olyan eseteket amikor csak beírták a cserélt alkatrészt de valójában hozzá sem nyúltak. Olvastam ilyet, hallottam is és közeli körömben is előfordult.
Szóval ilyen alapon mindig cserélni kéne a láncos vezérlést. Egyedül a nem megfelelő viszkozitású olaj vagy a későn cserélt olaj tehet kárt a láncban, főleg amiatt, mert nem megfelelően működik olyankor a feszítő.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Bizony ám, saját típusra rákerestem (15 éves típus), 132000 a csere anyagára, plusz munka. Ismerős szétvert motorja (törött vezérműtengely, 2 szelep, szétvert csapágy) szereléssel együtt 150 volt.
Szóval ez a fogyasztói társadalmas elméleted, hogy az illuminati azt akarja elhitetni veled, hogy a lánc csere nem szükséges, mert kell nekik a pénzed, az hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Van itt valakinek C vekije 177 lovas 3 literes dízel motorral? Asszem kicsit elborult az agyam és elég volt a 60 lóból, 2 év múlva autócsere lenne.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57278 üzenetére
Generátorról lejövő szálat vagy közvetlen a generátor kapcsát kellene pedig mérni. Nálunk valamelyik testkábel nem volt jó, ugyanez volt a szitu, nem töltött rendesen folyton lemerült de nem nyúltunk a generátorhoz hanem elkezdtünk méregetni. Kiderült, hogy az akku testkábelén esik a feszültség. Párhuzamosan kötöttünk még egyet, azóta oké.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57280 üzenetére
Kíváncsiságból megmértem az enyémet (Astra F 1.4i, 55Ah), "üresen" 14,3-14,4V. Terhelve (hátsó szélvédő fűtés, világítás, refi, ködlámpa elöl hátul, ventilátor teljes kakaón, rádió) így 12,8V. Lehet, hogy le kéne szarnod az egészet.
2 éve nem volt töltőn az akksim, minden nap minden időben fürgén indít. Nem érdemel ez részedről több figyelmet szerintem. Nem fog lemerülni az akksid.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57287 üzenetére
Miért lenne különböző a benzinesé? Minden autó generátora 3 fázisú aszinkrongép, aminek a feszültségét a diódasor egyenirányítja. Dízelé maximum több ampert tud nyomni, mondjuk az enyém 40A, a Tiéd meg 70, most csak írtam valamit. Alapesetben már alapjáraton is nagyobb feszt kell termelnie, mint 14,4V amivel már jól tölt, a fordulat emelkedésével még följebb menne a feszültség, de a fesszabályzó megoldja, ugyanakkor nagyobb árammal lehet terhelni.
Ha az enyém nem merül le 12.8-cal akkor a tiéd sem fog 13.4-gyel.
Ha nyomod neki akkor is ennyi?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57301 üzenetére
Totalcar írás:
A ma használatos autók többsége alapjáraton, a nagyobb fogyasztók nélkül 13,5-13,6V-ot tölt, ez a szükséges minimum. Ha bekapcsoljuk a fényszórót, a fűtőventillátort és a hátsó szélvédő fűtését, ez leeshet néhány tizedet, de a fordulatot 1000 f/p fölé emelve vissza kell emelkednie a fenti szintre. A töltőfeszültség maximuma nem mehet 14,4V fölé.
Autóvillamosságis cimborám szerint nem kell 14,4-el töltenie fogyasztókkal terhelve, leeshet 14 alá simán. Ha szépen fokozatosan mégis lemerül az akkud, akkor mérd meg a testkábelt, az lehet a hiba oka, más már minden új.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #57329 üzenetére
Az ABS egy érdekes dolog, nem pont arra való, hogy előbb megálljunk vele. A szerepe leginkább az, hogy falábú sofőr is irányítani tudja az autót ha jégen vagy más csúszós felületen gurul. Nem minden helyzetben előnyös. Rally-s nagybácsim szerint is sokkal jobb, ha lábbal érzi az ember a határt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Kroni1 #57354 üzenetére
Mármint a csillapítód szakadt ki a doblemezből? Ha igen akkor ez típushiba, olyan mint a tankbetöltő rohadás.
Enyém is rohad, vettem 2 kivágott jó állapotú lemezt, csak be kell varrni valamelyik hétvégén, 2 új csillapítóval együtt.(#57362) w333 Én V70-est néztem ki következő gépnek 2004 körülit, D5 motorral, 163LE 2.4 literes 5 hengeres. Igazi Volvo motor az még. 2 literrel kevesebbet eszik országúton, mint az F-em. Évi kb 160ezret spórolnék az üzemanyagon.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #57651 üzenetére
Nálad olyan nincs hátul (meg a legtöbb autón), hogy üzemi meg külön kézifék pofa, a kettő ugyanaz. A kézifékkel is az üzemi fék pofáit nyomod szét csak bowdennel, szóval ha megég akkor csökken a fékhatás hátul. Lehet, hogy elfáradtak a dobfék rugói és ezért maradnak kint a pofák. Vennék a helyedben felújító szettet, a friss rugók talán jobban visszahúzzák a pofákat, plusz a bowden csere sem árt, hátha be van rohadva és szorul.
Ahogy Lauda mondja nem kell ahhoz 70-ről satuzni, hogy beálljon a fék, elég álló helyben is izomból lenyomkodni, sőt, ha álló motornál pumpálod és pár nyomás után felkeményedik és nem rugalmas akkor oké, nincs levegő.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Az enyém 4km után éri el a 90 fokot ebben az időben, akkor kapcsolom be a fűtő ventilátort, addig felesleges mozgatnia a levegőt. 90-nél kezdek fűteni, utána felmegy majdnem 100-ig a víz, ott láthatóan kinyit a termosztát, leesik 90 fölé, és onnan lassan beáll 95-re. Pályán nem is kell a fűtőventilátor, a menetszél küld be elég levegőt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57666 üzenetére
Én különösebben nem babrálok már bele az autóba, nem veszek hozzá gyári fűtést, de egy külön, szivargyújtóst még majd veszek jövő télre.
2 évet még használom az autót, addig pont 20 éves lesz, akkor már nem műszakiztatom le valószínűleg. Most ősszel utoljára még igen, aztán ennyi, nem lakatolgatom.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen