-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #9393 üzenetére
Az, hogyha ugyanúgy hajtod, mint az 1.6-os fóccvágent, akkor nagyjából ugyanannyit eszik, van, hogy a fóccvágen az iszákosabb. Pedig 400 kilóval nehezebb. Arról meg ne is beszéljünk , hogyha kifejezetten nem ugyanúgy akarod hajtani, akkor mi van...
A bora messze kilógott a saját fogyasztási normáiból, a vectra meg belefér, van, hogy kevesebb is. Pesten, ha nem fogsz ki sok dugót, 10-11 liter, max 12. Országúton 90-nél tempomattal 6.5-7. Sztrádán is 9 alatt marad jócskán.
Ha nem kell sietni, városban nem kell 2000 fölé engedni a fordulatszámot. Közben mennek melletted az ilyen 1.0 meg 1.4 tjet meg hasonló fűnyírók, a magas fordulattól sivít, mint az állat... én meg röhögök 1700-on. Meg jönnek az ilyen 1.7-1.9 cdti motorok, amik addig mennek, amíg azokat váltani nem kell. utána már nem oszt, nem szoroz. Hiába van elvileg nyomatéka, ha nagyon szűk fordulatszámtartományban érdemes csak használni. Lássunk már egy cdti-től egy 30-180 sprintet egy telitalpas gázzal....
És ha elkezded a fogócskát egy dízellel, az is elkezdi beszörpölni a maga 8-10-12 literjét városban... Azok is csak addig takarékosak, amíg sík úton tempomat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9450 üzenetére
Igazából jó, de mégsem. Nézd meg, hogy Angliában vagy Németországban mennyivel egyszerűbb átalakíttatni egy autót, mondjuk nagyobb motort tenni egy kisebb helyére stb. Itt csak a szopatás, papírmunka és egy csomó pénz kifizettetése a cél. Itthon még egy nyamvadt kipuff vagy egy nagyobb felni is engedélyköteles...vicc.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9454 üzenetére
Azért nem mondanám, hogy az olcsó és a NEM műbizonylatos az egy és ugyanaz a dolog. A kézzel csinált jó minőségű kipuff sem olcsó és az sem műbizonylatos. Ráadásul a szöveg is hülyeség, mert csak egy végdob cserével egy átlagos autónál nem lesz eltérés teljesítményben vagy emisszióban, max hangerőben -- de, ha a gyárival megegyező hangerősségű dobot csináltatok kipuffossal, mert mondjuk savállót akarok és valami szebb véget, akkor azért is megbasznak, mert nem műbizonylatos. Tehát hülyeség az egész.
De pl. ha veszel itthon egy Remust példának okáért, ami nem olcsó, akkor az sem műbizonylatos, vagyis adnak hozzá jó esetben egy homológ papírt vagy talán valami tüv-ös fecnit, amit itthon nem fogadnak el és még akkor is beleköthetnek, ha E betűs. Ennyi...
Nekem is Remus van (Németországból rendeltem és nem valami hazai tuningcégen keresztül) és csak homológ papír van hozzá, míg a Supersprint középrendszerhez is csak azt adtak, pedig az nem Racing, hanem Factory Sound -- nem úgy, mint a RemusA felni is túl szigorúan van szabályozva ezen a téren, Angliában pl. a B és C Corsák gyakran 17" kereken futnak, itthon elvileg 14 a maximum, mert ez van a könyvében. Ha jól emlékszem, még a központosító gyűrű sem szabályos. Vicc.
A többiben egyetértek...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9462 üzenetére
Vágom, hogy amit leadott a vizsgaközpontokba az kell, de nyilván kizárt, hogy lesz benne nagyobb méret, mint amit hivatalosan valaha szereltek rá -- szerintem, de neked legyen igazad!
"Attól olcsó valami, hogy nem kell engedélyeztetned." - Épp ezt magyaráztam, hogy nem feltétlenül, de lépjünk túl rajta, mert az igaz, hogy a 20 ezres kipuffok mellé nem jár szar se.
A Remus stimm, hogy bevizsgált, bár nem emléxem, hogy az enyémen lenne E vagy bármi, de cetli van hozzá (ami nem tüv szerintem), bár mint említettem, ez Wild Label (magyarul hívhatjuk Race kategóriának is), tehát úgysem teljesíti a zajnormát. Ez is vicces, mert még ennél jóval hangosabbak is vannak, pedig ez is áteresztő dob.
Talán a TÜV-be és az E-be együtt nem kötnek bele, de ez változó, sajnos van rossz tapasztalat arról, hogy mibe kötnek bele -- sajnos sokszor a hazai felügyelet által kiadott engedély kell, lásd fólia! Egy ismerősnek belekötöttek abba, hogy a Toyota Corollára 15" alu van feltéve, pedig azon az autón az bőven megengedett és kérték a műbizonylatot, végül kidumálta magát. Ez van, nem lehet ezen változtatni, szerencsére nem veszik olyan szigorúan. Vizsgán az autóm simán átment már Janó-féle dobbal, 15" felnikkel (pedig mindenki mondta, hogy tegyem fel a téli-lemez párost, ami csak 13"), de a Remussal és fóliával még nem voltam (utóbbihoz van műbizonylat, de csak a megfelelő helyekre), majd kiderül.
Btw, motorosok és hangos kipuff. Én támogatom a hangosabb (figyelem! nem hangos és ablakrezgető!) kipuffokat, mert sokszor nem lehet észrevenni a kocsik között-mögött-mellett csorgó motorost és csak a hangjára kapja fel az ember a fejét. Persze a hangos hi-fi mellett az sem segít, ha üvölt a kipuff (főleg hátrafelé). Aki pedig teljesen üres dobbal tuningolt egyhengeressel közlekedik (KTM Duke és társai asszem) azt behajítanám a Dunába.
No, písz
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9555 üzenetére
Sokat nem számít, de számít valamennyit. Az Eurotax oldalán minden autó minden extrája fel van sorolva...szerintem számoltasd ki valakivel, mert az a rohadt eurotax oldal fizetős (de ha neked megér 5 eurót, akkor te is kiszámolhatod).
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
#TOTTI
őstag
válasz Jim Tonic #9555 üzenetére
Igen eurotax eladási ára ami extrák nélkül vételi 2.490 eladási 2.870 nem tudom mi alapján vontak le.. kevesebbet futott mint szoktak.. sérülésmentes.. és igen a 17es felni 107ezerrel emeli az árat.. A sport felszereltség pedig 230 ezerrel drágább mint ugyanaz az autó cosmoval GTC esetén.. és tudod az eladási eurotax felé kellene közelíteniük.. meg ugye a piaci árat is figyelembe venni amiből egy hasonlo kondiciójú autót megvehetek.. Ez igy hogy eurotaxot kell nézniük már nem igaz.. de hát ez olyan mintha a rab szabja meg mennyi az óvadék vagy a büntetés.. Ha én lennék a biztosító a minimumot adnám.. Persze nem érdekel perelek amig perelek ha 2 évig két évig.. akit és amit csak kell.. már nem izgat hogy mi lesz ez a bánásmód nem emberi.. (és tudom hogy ez van ezt kell szeretni... meg jobb a békesség..)
-
fero02
veterán
válasz Jim Tonic #9574 üzenetére
Néha ha megőrülök, akor szoktam forgatni, de amúgy nem kergetem a gépet.
Igazából azt szeretném elkerülni, h ha pl most megveszek egy olcsóbb szetett, akkor azt mondjuk normál használat mellett ne 2 év múlva kelljen megint cserélnem...
Koni árakat még nem néztem, de du. sort fogok rá kerítnei.
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9574 üzenetére
Ha az árak, amiket feltüntetett darabárak, akkor bizony a Konival jobban jár.
F Astra Caravanhoz az első gátlók darabja koniból 20500 (nem állítható) és 28500 (állítható), a hátsó darabja pedig 18000. Mindez hivatalos importőrön keresztül 2 év garival...meggondolandó.Nekem Koni Special (piros) van kb. 3 éve (talán most lép a negyedik évébe, mert ilyen időtájt cseréltem én is) és elég jól bírják, pedig ültetve van 35mm-t és Pesten használom (ráz is rendesen, nagy felnikkel szekér feeling megvan).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
_seth_
veterán
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9641 üzenetére
Az hagyján, de nem is megy az autó ilyenkor, feltéve, hogy nyitott állapotban ragad be. Ha bezárt állapotában ragad be, az a jobbik eset. Az EGR a nitrogén-oxid gázokat (NOx) vezeti vissza...tudtommal azt is mérik, de ha az EGR-t kiiktatod, nem fog megbukni az autó. Talán magasabb Euro normáknál már kibukik, de Euro2 szinten nem. Jó példa erre a régi C14NZ/X14SZ motorok, ahol az előbbinél nincs, utóbbinál van EGR, de mindkettő Euro 2, a blokk és befecskendezés ugyanaz (még a gyújtásban van különbség, előbbi rotoros, utóbbi DIS trafós, illetve az X-nél nincs oktánszám dugasz).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #9735 üzenetére
jaja, elég sok.... irtam is hogy a karterbe a levegő terelő lamellák,(ami a dekniből elvezeti vissza a gázt) teljesen el volt tömődve. vagy két marék ilyet masszát szedtem ki a lamellákból.bár most hogy így bele gondolok, a hűtő vizem 8hónap alatt rózsaszínből sárgás vmi lett...lehet hogy olajat kapott?
(#9734) : az a baj hogy nyáron is ilyen
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9759 üzenetére
Jah, most hogy leírta, így már nekem is világos, mire gondolt. Mondjuk, ha úgy fogalmazna és írna, hogy egyből (max kettőből) érthető lenne, akkor elkerülhetők lennének a viták. Nem igaz, hogy erre az egy dologra nem lehet odafigyelni, pláne, hogy már többen is kérték tőle.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
milomi
tag
válasz Jim Tonic #9759 üzenetére
lehet nem úgy irtam le mint ahogy én gondoltam legközelebb érhetőbb leszek am a vezettem 1 évig KAdetet és talál egyszer költöttem rá Talpasra.. mert olyan kátyús volt az út hogy szétverte :S Szomolya -MEzőkövesdi útszakasz.. = KAKI .... és mindég csak FOLDOZZÁK :S de télen újra kifagy :S
NFS World Nick Ewing1987
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9776 üzenetére
Véleményem szerint a korom sokkal finomabb és puhább részecske, mint a homok vagy por, ezért nem árt a motornak.
Sajnos az osztrák gázolaj sokkal jobb, mint az itthoni...persze a MOL ezzel nem ért egyet, de szerintem hülyének néznek bennünket"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #10002 üzenetére
És minden autóban ilyen a fényszórómosó vagy csak abban amit xenonnal adnak el? Tehát: ha veszek egy fényszórómosó szettet a vectrámhoz és az konkrétan a gyári akkor az is ilyen nagyteljesítményű lesz? Mert ha igen akkor rakok be egy ilyen szettet
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10019 üzenetére
akkor lehet. nekem ugyse lesz xenonom, max egy hengerfej felújításom kiderült hengerfejes a kicsikém
az én lámpám projektoros halogénes, de van gyári xenonos omega is,és ha jól tudom abba sincsenek ilyenek hogy automata magasság állítás,meg mosó(bár ez nem biztos)
tud vki olcsón hengerfej felújítót kecskemét környékén?
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10021 üzenetére
télleg
5000 a tömítés.... de ha már szétvan szedve,akkor síkba huzás,nyomás próba, szelepeket átnézni. a tömítést én ki tudnám cserélni,csak nem akarok szívni vele,ha mégse aza baj.
amugy is szimeringeket kell cserélnem a főtengelynél, kuplungtárcsa, meg ienek[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10023 üzenetére
óra szerint 250.000. de hogy ténylegesen mennyi van benne? passz, nem hiszem hogy vissza lett tekerve.
hát váltó le,hengerfej le, olajdekni le, dugók ki,gyürűk le, ( 240nél volt olajcserém, azóta 2litert öntöttem utánna) (4.5 olaj megy bele) lassan csak szűrűt kell cserélnem ) na meg kuplung tárcsa ki. sztem ennyi lesz...
habzik az olajam vmiért, víz nem megy bele (nem fogy) az olaj viszont annál inkább
de én már arra is gondoltam,hogy azért fogy az olaj nagyrésze,mert kiszórja az első/hátsó szimeringnél, az olajdekninél,meg a szelepfedélnél[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
csaresz002
aktív tag
válasz Jim Tonic #10025 üzenetére
mértünk kompressziót,de már nem emlékszek hogy mennyi volt... 0.5-ökkel csökkent elsőtől a 4dik hengerig,szerelő szerint jó a kompresszio.
mennyinek kellene lenni-e normál esetben egy benzinesnek?
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
csaresz002
aktív tag
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #10046 üzenetére
Szerintem a megnevezés nem pontos, de végülis minden autónál van egy alagút a padlólemezen, hiszen a váltórúd, a váltó, kézifék és a kipufogó (katalizátor, középdob és cső) ott van elvezetve. Ha így nézzük érthető mire gondolt, csak nem kardán megy benne.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #10047 üzenetére
Leginkább azért nincs értelme, mert úgysem érzed, max azt látod, hogy többet költesz ugyanannyi üzemanyagra, feleslegesen -- hacsak nincs imprezád, vagy Kadettod, amibe alapból 98 kell. A versenybenzinnek (100 feletti oktánszám) van értelme bizonyos autóknál.
Ha technikai oldalról nézzük, akkor azért nincs értelme, mert az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrését jelzi. Márpedig a motorodnak van egy kompressziója, amit nem tudsz változtatni...ha ahhoz elég a 95-ös benzin kompressziótűrése, akkor a 98 felesleges kiadás, hiszen úgysem tudod jobban sűríteni.
Illetve mégvalami: ha magasabb hőmérsékleten ég, az nem tesz jót a motornak sem, ha nem arra van optimalizálva...lásd turbósítás.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #10071 üzenetére
Hagyjad már, semi baja. Azt 1 fényező se perc alatt eltünteti.
Ha meg már itt tartunk. Én most 2 felni között vacillálok. MAK XLR ICEvagy az ATS DTM
Azt nem tom, melyik állna jobban a verdának? Mindkettő viszonylag könnyű felni, MAK 8, ATS 10 kiló, de szerintem ATS az erősebb. szerinted??
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #10076 üzenetére
Most jelenleg a 19. képen található, gyári 15-ös. Csak 17-ben gondolkodok , mindíg is az volt, egyszer tévedtem át 16-ba, de inkább nem. Ha már költök, akkor olyanra, ami mutat, vagy nem költök rá.
ZEWA :
nagyváros átlagban 10-el eljárok
hosszútáv 6-7Sokat számít fogyasztásban a nagy kerék, 1x a súly miat, másszor a gumi szélesség miatt. Nekem 1-1,5 litert rádobott. Havernak 1.4-es Ibizán + 0,8 liter átlagban.
Nekem az OZ ULtraleggera a nagy álmom, de nincs 70 ezrem darabjára. Az csak 6,5 KG és magnézium ötvözet.
pont a 19. képen lévő tetszik?? Az a gyári. Nekem a peremes, sűrűküllős tetszett a legjobban.
tsigalko87 én eddig csak jókat hallottam róla és olyan mocival néztem G Astrát is, de főleg a B Vectrákat. Tuti választás, 1-2 decivel fogyaszt többet mint a 2.0 (X20XEV) de nyomatékosabb, erősebb, szinte mint a V6-os, de attól jóva kevesebbet eszik és jóóóóval olcsóbb a szervizelése is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- Ukrajnai háború
- Politika
- SSD kibeszélő
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Projektor topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!