-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
Úgy senki nem tankol, hogy tele veszi, majd megy legalább 100 km-t és utána bármikor tankolhat?
Én így csinálom. Múltkor kb 24,6 literrel mentem 309 km-t. Ebből is simán ki lehet számolni. 24,6/3,09.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35387 üzenetére
Haverommal mi is kiszagoljuk a common rail motorokat. Tényleg más. Van egy furcsa szaga.
Egyébként nálunk van egy tdci (2007) és egy tddi (2001) autó is. Egyik sem füstöl egy halványat sem hirtelen padlóra se. A tdci kipuff rendszerén 2 cucc van. Egy közel a motorhoz és egy sima dob leghátul. Elvileg nincs részecske szűrő, de mégsem füstöl. Ebben 250e km van, tddi-ben 380e.
Hihetetlen...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #35455 üzenetére
Konkrétan sokszor nincs is megadva milyen időközönként kell cserélni. Nálunk a 2 láncos könyvében benne van, hogy sosem kell cserélni. Szerelő is mondta, hogy ameddig nem csörög hozzá ne nyúljunk.
Valahol olvastam olyat, hogy az egysoros láncokat 120e-ként illene.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Füles vagy surround ajánlott.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz INMOTEP #35549 üzenetére
Valószínűleg egyik autó sem OBD2-es. A Fordok valahogy 2004-től azok, az opelek 2002-2003. A BMW-t nem tudom.
Nekünk is van ilyen kütyü, kis kék vacak, de tökéletesen működik 2007-es Transitban Torque pro alkalmazással. Nem kellett semmit állítgatni. Bedugni a kocsiba, bluetooth be a telón, keresés, párosítás és alkalmazás indít. Már ott is volt minden real time.
Itt lejjebb van valami lista.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Nesztek, víz a motorba. Ilyen baromságot rég láttam.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #35582 üzenetére
Ahogy látom a tag azt hiszi azért füstöl mert kokszos a rendszer. Gondolta vízzel "kikormolja".
Kíváncsi lettem volna milyen pofát vág, ha túl sok víz jut egy hengerbe és lenyomja a hengerfejet.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Kb. mekkora fordulaton lehet maximum hajtani egy 210e km-es X14NZ motort?
Könyve szerint tartós 6000-et bírnia kéne, de ott van az a 210e km-nyi tényező is ...
Vettem megyei matricát, szóval most lesz havonta legalább 1 70-80km-nyi pályázás.
2 napja hajtottam meg először 4 személlyel, szembe szélben 130-140km/h körül haladtunk padlógázon (de tényleg, koppon nyomtam végig) és így pörgött 4000 körül. Víz 95-95 fölött volt végig a pályán, 100-at nem nagyon közelítette meg.
Hazafelé már nem volt szél, vagy hátszél volt, mert kevésbé nyomtam és jöttünk 130-140-el.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #35609 üzenetére
Padlógázon azért rekedt meg 130-140-nél mert bitang szembe szél volt. Lejtőkön elvettem a gázt, hogy ne menjen 140 fölé.
Hazafelé nem kellett agyonnyomni hogy szépen hasítson. Jóval kisebb volt a szélzaj.6000-et nem szeretném kipróbálni, de a 4000-et szerintem is bírnia kell tartósan. Kicsit tisztul legalább. Amúgy is szegény mindig 6-7 km-es távokat megy városon belül.
(#35610) gban: Nem akarom 6000-ig pörgetni, csak érdekel mennyi lehet a határ egy ilyen korú motornál, fölötte voltam-e vagy alatta, vagy mennyire voltam közel hozzá.
Amúgy meg elég keveset megyek 4 személlyel, pályán, szembe szélben. Sőt, legritkábban hajtom ilyen felállásban. Leginkább 2-en vagy egyedül fogok így mennyi, és reményeim szerint nem ilyen szélben.
Elég hullámos erre a pálya, ha hagytam volna akkor lejtőn mehetett volna 5000 fölé is simán.
De ekkora autóval semmiképp nem akarok gyorsabban menni. Akkor se, ha 2 hónapos lenne és 200 lovas.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #35612 üzenetére
4000-4500-nál maradhatunk. Leszabályzásig, meg üresben, meg negyedikben nem akarok hajtani.
Ötödikben 4000-4500-nál legalább haladok is meg tisztul is. A kettő együtt lenne a cél.A másik kérdés, hogy elég-e neki 27km az említett fordulaton és sebességben a tisztuláshoz.
Attól a ponttól addig a pontig mértem, amit biztosan 130 körül teljesítek.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #35613 üzenetére
Az, hogy vettem bontott levélrácsot gumival együtt, ami nem volt elvetemedve. Az most szépen fölfekszik és nekinyomja a gumit a szélvédőnek, így nem jut víz a pollenszűrőre a szélvédőről.
Ha nálad nincs hullámosra vetemedve az a műanyag és megvan a gumi is és sehol sem áll el a szélvédőtől, akkor vagy rosszul van visszatéve a vízelvezető ami alatt a pollenszűrő van, vagy repedt, vagy eldugult a vízelvezető gumi cső darab ami a pollenszűrő előtt van a tűzfalon középen. Nálam az is teljesen tele volt.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35619 üzenetére
Én is úgy éreztem, hogy 4000-nél húz a legjobban. Ezért is jó úgy haladni, mert ennél a fordulatnál mássza legjobban a dombokat. 5000-ig ritkán pörgetem el váltáskor, szinte sose. 5000 fölött én még nem is jártam. Nem is tervezem.
Eddig talán 3 olyan alkalom volt amikor besoroltam és taposni kellett 5000-ig, hogy ne lassítsam a forgalmat.
Hiába van 6000-6500 fölött a piros, nem akarom megközelíteni se.
Ecotec 1.4 bírja tartósan a 6500-at, papír szerint.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35624 üzenetére
Ja az a kis oldalra hordó gumi csöcs az a vízelvezető.
Ez nem az enyémről lett lőve, csak gyorsan kerestem egy képet amin ez látszik, hogy meg tudjam mutatni merre kell keresni. Az enyém 1.4 benga és bordó. Az enyém termosztátja a vezérlés mögött van.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nálam egy darab ékszíj van a generátorhoz. Se hosszbordás, se feszítő, se szervó. Maximum generátor mehet el. Csapágycsere nem nagy mutatvány.
Teher max 4-5 ember + csomesz + tele tank. Ez a maximum. Így megterhelve nem is hiszem, hogy fel tudna gyorsulni olyan nagyon. A felni GM, ET49 rémlik a téli szetten. De a nyári garnitúra kicsit kijjebb van. Max ET39. De lehet, hogy 45? Nem emlékszem már.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35629 üzenetére
Nem voltam biztos a válaszban, de szerintem a pirosba kellene tenni a kicsapatót, mert az a legvégső cső ami visszamegy a szívóoldalra. Ha a sárgába teszi akkor nem biztos, hogy minden visszavezetett gázt kondenzál, mert az még előbb bebújik a szelepfedél alá és onnan megy tovább, és amíg ott van addig keveredhet a olajból kipárolgó dolgokkal. Szóval ha a pirosba van téve, akkor biztos minden visszavezetett gáz átmegy a kicsapatón.
Bár a piros kicsit vaskos, de csak meglehet oldani. Nekem se ártana betenni egy ilyen vackot. Ha valaki talál megvásárolhatót, az linkelje mán'!
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35631 üzenetére
Onnan is jönnek gázok az olaj miatt, meg talán ott is felszökik egy kis kartergáz és azt is össze kell szedni és elvezetni.
Jó lenne szerezni egy konkrét alkatrészlistát. Gázolajszűrő az oké, de mi kell még a kicsapatáshoz?
Ez a 2 dolog lenne a lényeg?
A bal karikás az világos, de mi a jobb? Mi van benne?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #35633 üzenetére
Ki kell ütni.
(#35634) zsolthee: köszi
Azért gondolom ennél jóval olcsóbban is meg lehet csinálni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Találtam egy leírást listával együtt: [link]
Kérdés mennyire hatékony.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #35660 üzenetére
Az rendben van, hogy ez a másik fajta fém házas lecsapató ilyen hatékony, de én erre a réz drót gyömöszölős üvegesre gondoltam amit kitettél képen nem rég.
Erre ni:
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #35664 üzenetére
A szűrőházas megoldás tetszik a legjobban. Már félre is tettem egyet a garázsba. Kicsit melegebb időben nekiállok.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz Ivan15 #35713 üzenetére
Erre van egy frankó sztorim fatertól. Régi fuvaros munkahelyén megkértek egy új srácot, hogy ellenőrizze az egyik teherautón az olajszintet és ha nem elég akkor töltsön bele. Hát megnézte, nem volt elég szóval csurig tette a motort. De komolyan, betöltő nyílásig. Majd beindította. Azonnal leverte a teknőt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz gzbotii #35821 üzenetére
Az pedig pont pörgős motor. 3000 a minimum amin mennie kell.
Nyugodtan hajthatod. Ha van bele való olaj, víz és nem hajtókarcsapágyas (az nagyon kopog alapjáraton is) akkor 4000 fölött simán. Könyve szerint 6500-on mehet tartósan.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz gzbotii #35824 üzenetére
Öreg szar motorokra jellemző. De elég ritka dolog és nagyon durván kopog a motor. Gázadásra meg elviselhetetlen a hangja. 2 hét alatt teljesen tönkre is menne a kocsi a első hangtól számítva.
Akkor fordul elő ha sokat van terhelve a motor alacsony fordulaton. Majdnem alapjáraton. Pl városban döcögés 50-el 5-ben 1000 rpm körül. Amitől még elkophat az a nem megfelelő viszkozitású olaj.
Ilyenkor elkopik a hajtókat és a főtengely között lévő csúszócsapágy és elkezd kopogni ahogy jár le-föl. Ha pedig így van hajtva akkor hamarosan leszakad a hajtókar és vége a dalnak.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz zolikaDB #35912 üzenetére
Ez nem az akku. A kommutátor szeletek között lehet, hogy kosz van és egyszerre több tekercs kap áramot, így nem indul el a forgás. Vagy kopottak a bronzkefék. Szét kéne szedni és kipicolni, esetleg keféket cserélni.
Az önindító kocogtatását nem nagyon ajánlom, max csak óvatosan, mert törhetnek benne a dolgok.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Markizmark #35917 üzenetére
Ja vagy a behúzó tekercs lesz szar.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35945 üzenetére
Ha a fesz szabályzás elmegy akkor borul minden. Képzeld el, hogy nincs korlát és odalépsz neki és minden kap 18-20 voltot. Akku nemhogy tönkremegy de fel is robbanhat. Meg mondjuk a motorvezérlő megmihálylik. Drága dolog.
Amúgy ha nem számítana a della akkor beruháznék egy Volvo XC90-re vagy Audi Q7-re. Természetesen full extrával. Na majd diploma osztó után...
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35949 üzenetére
Szerintem teljesen lazára nem nyúlhat. Max eleve lazább volt. De ha nem csúszik akkor nem érdemes pengetősre húzni mert elszáll a csapágy.
Attól nem félek, hogy Q7-et kapok. Még MSc-re se talán órát. Q7-et majd megvásárolom frank hitelre. Aztán majd elmegyek sírni, hogy nem tudom fizetni és a vitya adjon rá pénzt a közösből.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen