-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz adidas4death #32090 üzenetére
Felrakáskor jól le lett tépve, mi? Elég ám 90Nm-el lehúzni.
Majd meséld el hogyan jött ki. Egyik ötletem, hogy fúrd meg, balos menetet vágj bele és úgy talán kijön. De jól küldd tele lazítóval.A másik a hegesztés lenne, de ha mélyen van akkor az nem játszik.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #32160 üzenetére
Eleve nem érzem magam biztonságban egy kisautóban. Legyen az 20 éves vagy 1 hónapos, tökmindegy. Az etalon nálam a Volvo. Az olyan, mint egy tank. Régen is, most is. Nagy, nem gyűrődik. Érdemes megnézni olyan képeket ahol Volvo vs. akármi más csattant. Kivéve a Saab-ok, mert azok is nagyon kemények.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Máshogy néz ki a gyertyapipa, vagyis ahova bedugod, más a szelepfedél, más a gyújtáselosztó, kicsit több a hely a motor mögött, leginkább a váltó fölött a spirálnál. Hirtelen ennyi különbség jutott eszembe a C és X között. Az enyém is X, de nemrég húztam egy vezérműszakadt C-t Pécs-Mohács között és akkor láttam is, mi hogy van benne.
Egyébként ha minden igaz akkor nem ver bele a dugó a szelepekbe, ha szakad a szíj. Akkora a hely, hogy megússza minden. Elég kicsi a kompresszió arány, úgyhogy el is tudom hinni. X14XE már lehet, hogy szétverné magát.(#32214) AMD Power Szerinted a boltban meddig áll? Vagy az olaj tudja mikor vették meg és csak onnan számítva megy tönkre x időn belül?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz realmadrid #32330 üzenetére
Hohooooo kerék csavarokat nem zsírozzuk!!! 90Nm-el le kell húzni és szépen rá is szorul mégjobban menet közben, mert kúpos a nyaka.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Infó kéne.
A gyárilag ködlámpa NÉLKÜLI első lökhárítóban van hely utólag beépíteni a gyári ködlámpát? Vannak csavarhelyek, ilyesmi?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Ilyen felni jó nekem a már meglévő 175/70 R14 gumijaimhoz F astrára?5,5x14 4x100x56,5 ET39
A 4×100 azt vágom, meg hogy 14". De a többi szám is jó nekem?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Tapasztalt már valaki F astrában váltó kar cicergést menet közben? hülyén zizeg. De ha odébb lököm vagy megfogom akkor elhallgat.
Mi okozza?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
X14NZ hűtő ventije hány fokozatú? 1 vagy 2?
ZolikaDB: Ezt nem biztos, hogy értem. Felakadt a gáz vagy tapostad és pörgött, mégsem ment? Nem lehet, hogy üresben volt? Kuplung pl 1-2-3 fokozatban nem szokott csúszni, akkor se ha kopott. Elképzelhető, hogy fölúszott az egyik kerék ... mondjuk az inkább nagy sebességnél fordul elő és érezni sem nagyon lehet.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #32699 üzenetére
Nálunk így volt. 1-2-3-ban még nem volt akkora tehetetlenségi nyomaték, hogy megcsússzon a kuplung. De 4-5-ben már felpörgött a motor.
ZolikaDB: a felúszás az amikor szarabb gumival nagyobb sebességgel pl tócsára vagy vízzel teli nyomvájura futsz. Olyankor kialakul egy víz réteg a gumi és az út között amin elcsúszik a kerék. Tehát kipörög. Vagy éppen nem tudsz megállni mert nem tapad csak siklik a vízen.
Az elektromos gáz hibája nem magyarázat arra, hogy a motor pörgött de mégsem haladtál. Inkább kipörgés lehetett.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Szóval? X14NZ hűtő venti 1 vagy 2 fokozatú?
Másik, tudja valaki hogy kell kicserélni a középső kijelzőt? Óra dátum hőmérő. Mit kell szetszedni hozzá?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Vagy megy vagy nem.... Heha Oké.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Toyotából ma D4D motorosat kell venni. Nagyon kevés velük a baj. A márkaszervizben unják a srácok, hogy csak olaj meg szíj cserére járnak hozzájuk.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
A keverék teljes mértékben vezérelt. Te a gázpedállal csak a fojtószelepet állítod. Meg annak a potméterét. Az ecu pedig ebből és a map szenzor jeléből számolja mennyi benga kell. Ezért van az, hogy meleg motornál amikor már nincs szivató és hirtelen gyorsan padlózol üresben és gyorsan el is engeded a gázt akkor kicsit hörög a motor mert nem tud az ecu olyan gyorsan reagálni. Mire te elengeded a gázt addigra ad csak benzint és akkor pörög föl a motor amikor már nem is nyomod a gázt. Remélem érthető.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Tegnap 5 emberrel, tele tankkal és csomagokkal volt megterhelve mind a 60 ló. Nem panaszkodom... Lehetett előzni is szépen negyedikben. Hosszú közepes meredekségű dombon fölfelé is tartotta negyedikben a 90-et. Lehet, hogy a 95 nitro+ miatt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #33174 üzenetére
Én is azt vettem. Szar. Konkrétan 1500on tartotta a motort és rángatott. Visszatettem az elvileg szart és sokkal jobb. Kicsit lassabban veszi vissza 900ra, de nincs semmi baja. Attól függetlenül lehet, hogy nem a léptető motor a rossz.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz gaben75 #33445 üzenetére
Mérjétek az áramfelvételt és minden biztit egyenként húzzatok ki, majd dugjátok vissza. Amelyiknél leesik a az áramfelvétel, ott a hiba. Nálunk a Transit 1A-t vesz fel ... hétfőn nem is akar elindulni. Ott 79 olvadó van ... 3 táblára szétszórva.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Igen, amíg miliamperekről van szó addig nem kell vele foglalkozni. De egyébként lezárt, nyugis állapotban csak a memóriák fogyaszthatnak. Semmi más nem. Max a szokásos riasztós villogó led. De az 1 amper már nem pálya. Egy 72-es akku egy hétvége alatt simán 50% alá merülhet és az már nem tekeri át a 2.2-es dízel motort. A 84-es is éppen csak. Mindig egy holtponton megragad a hétfő reggeli indításokkor és éppen csak átfordul, vagy nem...
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #33548 üzenetére
Egyik motor sem fog húzni 3 liter alatt alapjárattól. 2.2-esünk is 1600-tól indul meg, alatta semmi. Pedig hibátlan, nafta is jó meg egr is.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #33551 üzenetére
A gyári kp záras f astra pont így működik. Kulccsal nyitott állapotban kell hagyni. A kp zár pedig betol a nyomó alá egy rudat amitől nem lehet benyomni. De kulccsal egy kicsit elfordítva be lehet nyomni és nyitni is. Pont annyit fordul, hogy kifordul a kp zár ékből, de még tud nyitni. Szóval az én tippem, hogy a kp zárad zárva maradt. Ezért nyílik csak kulccsal.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #33556 üzenetére
Az enyémben utólagos van az utasajtóknál, de tettem bele házilag gyári motort a csomagtérhez. Nálam nem működik a kulccsal nyitós trükk amikor zárva van, de jobb így mintha mindig kulcsozni kéne. Ez kulcs állás szerint mindig nyitva van, azaz vízszintesen, de a motor zárja a kis rúddal amit betol alá, így hiába van nyitott állásban, nem lehet benyomni.
Amúgy nem nagy ügy. veszel bontott motort 1500-3000-ért, veszel egy kis tyúkbelet és valamelyik hátsó ajtóról húzol szálakat, ha nincsenek meg.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #34025 üzenetére
Nálam városban 5km után 95 fok körül megáll. Városon kívül is tartja 100-110km/h mellett. De városban egy araszolós szakaszon képes kapcsolni a venti ebben az időben is. Szóval sose hideg a motor de 100 fölé se megy sose, akármennyit áll. X14NZ
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #34243 üzenetére
Esküszöm nem értem mi a hiba a képen.
Declare, jól olvastam, hogy 10 percet melegíted az autót alapjáraton mielőtt elindulsz ebben a hidegben? Milyen motor az?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #34252 üzenetére
Nem tudtam milyen a motor, ezért kérdeztem. Ha szívóbenzin lenne akkor a hajamat téptem volna, mert azokat egyáltalán nem szabad alapon melegíteni. Dízelt szabad, de azt sem érdemes 1 percnél tovább.
De mindegyik motortípusra igaz, hogy az a legjobb neki, ha minél előbb eléri az üzemi hőmérsékletet. Alapjáraton nagyon lassan éri el, főleg a dízel mert annak a legkisebb a hővesztesége. Én azt mondom, hogy max. 1 percig járasd a varrógépedet, aztán ülj be és menj, de ne túl alacsony és nem is túl magas fordulaton.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #34254 üzenetére
Én is az 1500-2500 közötti fordulatot tartom a legkevésbé károsnak hidegen. Nálunk van mindenféle motor. Szívó benzin (én kis F astrám, X14NZ), faternál 2.2-es TDCi ketyeg, meg van még egy 1.9-es szívódízel. A 2 dízel addig melegszik csak amíg lassan kiállnak velük a garázsból és be van zárva a garázs ajtó. Aztán hajtva vannak kíméletesen. Az én benzinesem pedig indítás után rögtön gurul. Annak a könyvében is benne van, hogy alapjáraton nem szabad melegíteni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #34256 üzenetére
Bocs.
Igen, 8 tőke + 8 himba + 8 nyomóelem. Valamivel jobb lett a hangja.
Ennek már nem szelep hangja van. Lehet, hogy kopott dugó hang.
Egy motormosást hamarosan beiktatok, aztán megetetem valvoline maxlife 10w40-el.
Most a hidegben elkezdett fogyni a lé ... Maxon volt a nivón, most a nivó feléig van.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #34258 üzenetére
Hidrotőkék + nyomóelemek + himbák kb 22-23k volt, kedvezménnyel a bárdinál.
A munkadíj meg teljes vezérléscserével 15500 volt. Nagyjából 1 napig csinálták.DOT4 mutatványt nem akarom eljátszani. Féltem a szimeringeket. Direkt csere előtti adalékot fogok beletenni. Wynns vagy Liqui moly. Igazából nem tudom melyik a legjobb. Fater használta már a wynns-et, elvileg fém tiszta lett a karter.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen