-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas-j
őstag
válasz athomi #85227 üzenetére
Mivel az autóm garanciális (még 2 évig), így kénytelen vagyok egyenlőre márkaszervízbe vinni. A disznóságok kiküszöbölése végett minden anyagot (olajat, szűrőket) én viszek, és ott állok az autó mellett, hogy biztosan belekererüljön amit vittem. Sajnos nincs jobb megoldás Ismeretlenekben nem bízom! Utána majd megy a baráti szerelőhöz, benne tökéletesen megbízom, nem kell ott állni mellette.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Tikakukac #85237 üzenetére
Nálam szerencsére ebből nem volt gond. Nem problémáztak az anyagon. Gyári szűrőket és még olajleeresztő tömítést is vittem. Az olaj az Opel előírásának megfelelő Dexos2-es minősítésű Castrol Edge 0W40-es. Annyi megjegyzésük volt, hogy a hozott olaj miatt az elhasznált olajra környezetvédelm díjat is felszámolnak (4000Ft). Ha valami gond lenne, az olajra és a szűrőkre nem verhetik rá, mert hivatalos forgalmazótól van számlával, és az Opel előírásainak is maradéktalanul megfelelnek.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
-
farkas-j
őstag
Van valakinek tapasztalata ezzel az OBD II. hibakód olvasóval? Mennyire használható, érdemes pénzt költeni rá? (Bluetoth-os mobilappal működő hibakiolvasóm már van.) Ugye ez csak hibakód kiolvasásra, törlésre, élő adatok megnézésére jó, funkciók engedéyezésére átállításra (pl kulcs párosítás stb.) nem?
Gondolkodom a megvásárlásán ha tényleg hasznos. Tudom, hogy kintről olcsóbban beszerezhető, de így nem kellene aggódni, hogy esetleg elkobozzák a vámon.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz _seth_ #85442 üzenetére
A rendszámtábla világításba integrált kamera felszerelése valóban egyszerűbb és gyáribb kinézetű. A probléma az, hogy nagyon lent lesz a kamera, valamint nem lesz viszonyítási alap tolatáskor. Ez saját tapasztalat. A Meriva A autónkba vettem egy fullos CMP multimédia fejegységet, amihez tolatókamera is járt. Be lett szerelve az is. Azt nem mondom, hogy használhatatlan, de nagyon lent van és emiatt szűk szöget lát be oldalra és nem lát eléggé hátrafele. Nem látszik az autó lökhárítója (és semmilye sem), így nem lehet pontosan felmérni, hogy mögötte pl. a másik autó milyen közel van. Kísérletezés alapján tudjuk, ha a második sárga csíkot eléri a mögötte való tárgy, akkor már nem célszerű hátrébb menni Tehát jó jó de nem az igazi. A Meriva B-mben gyárilag bent van magasan a kamera, belátom a teljes hátteret. Ezenkívül látszik a lökhárító széle, így miliméter pontossággal lehet tolatni, nem csak a radar füttyögésére és a képernyő csíkozására kell hagyatkozni.
Öcsém e Dacia Dokkerénél a felső féklámpába fúrta bele a kamerát (pont volt annyi hely) így neki is tökéletes panoráma képe van hátulról. Ezt utólag az Opelen nem igen lehet kivitelezni.
Öcsém leszerelte a belső tükröt és helyette feltett egy tükörbe épített Androidos eszközt. Ez kezeli a tolatókamera képét, van benne előre néző menetrögzítő kamera, valamint fut rajta a Waze navigáció. Így egyben elegáns, sokoldalú és egyszerű kezelésű. Egy bibi van, nehéz megjósolni, hogy egy Kínából rendelt eszköz mennyire lesz megbízható és stabil működésű. Neki már új korában fagyogatott. Talált a neten egy szakit, aki egy új firmware feltöltése után viszonylag stabillá tette az eszközt.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Opel Meriva B-hez ez a típusú (felfogatású) ablaktörlőlapát jó lehet?
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz ricsi8800gt #86087 üzenetére
Pl. a Castrolnál a Z14XEP motort kiválasztva ott van a Dexos2 jóváhagyás.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz diablo1984 #86500 üzenetére
Én pl. új kora óta 0W40-es Castrol Edge (Dexos2) olajat teszek a B14XER motorba, és a régi Z14XEP is azzal jár a lányomnál.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
-
farkas-j
őstag
válasz Magnum_ #86538 üzenetére
Ilyen eszközre volt szükségem.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Keresd meg a Rigotech-et, ők megtudják csinálni.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Biztos, hogy egyről beszélümk? Ez egy cég több telephellyel, nem szoktak itt-ott "összefutni" kuncsaftokkal. Ráadásul ennél sokkal sokkal bonyolultabb programozásokat megcsinálnak. Nagyon csodálkoznék ha egy ilyenen megfeküdnének.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Nálam akkor nem lehetett beállítani a normális vetítési képet miután égőt cseréltem. Kiderült, hogy nem pattant tökéletesen az égő a helyére és ez okozta a gondot. Miután rendesen a helyére került az égő, onnantól már belehetett állítani.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Drótszamár #87183 üzenetére
Pl. mit mutat egy kompresszió mérés?
Utána kellene nézni, hogy ennek a szelepfedelében van e gumimembrán. Ha sima XE akkor nem tudom, hogy van e de az XEP-ben van. Az egy idő után elöregszik, megreped és emiatt eszi az olajat.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Gondolkodtam egy autodiagnosztikai ketyere beszerzésén. Kintről nem merek rendelni, mert könnyen belefuthatok egy elkobzásba. Itthon találtam egy webshopban egy AlphaOne U581-et. Használható műszer vagy felejtős? Ez mennyivel tud többet mint egy egyszerű Bluetooth-os OBD adapter + fizetős fullos Torque? Esetleg tudna valaki ajánlani jobbat és/vagy olcsóbbat? A magyar menü nem hátrány A következő lépcső ami nem csak élő adatokat tud kiolvasni, hanem pl. funkciókat engedélyezni, átállítani, "programozni" az árban hol kezdődik?
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz zolikaDB #87926 üzenetére
Én a Merivámban ilyen aranysárgára cseréltem az eredeti ködlámpa izzót. Brutál jó, köröket ver az eredetire.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Elkeserítelek, de a GM nem vizsgálja az olajokat. Ő csak kiad egy követelményt, amit a gyártók ha tudják teljesítik, és ha megéri nekik, akkor megvehetik a Dexos minősítési logót.
Kiragadom az alábbi cikkből a Dexos minősítéssel kapcsolatos részletet:
"- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban"A teljes hozzászólást:
Kétszer zártam be a fület a majdnem kész hozzászólásommal, hát nekifutok megint, de utoljára. Nagyjából feleslegesen persze, mert itt mindenkinek megvan a berögzült véleménye, amiből egy jottányit sem enged - de hátha olvassák a topikot olyanok is, akiknek nem a kognitív disszonancia redukciója volt a jele az oviban.
1. Mannol O.E.M. címkézés
Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy - a Mannol állítása szerint - az adott termék megfelel az autógyár által első betöltésűként használt olajnak, rendelkezik annak fő tulajdonságaival, az kiváltható vele. Hogy az adott gyártónak konkrétan melyik első töltésű olaja váltható ki az adott termékkel, az kiderül a flakonról, hiszen szerepel rajta SAE-viszkozitási osztály és jóváhagyások-minősítések is.
Ezt persze a Mannol állítja, arról igazolást nem mutat be - de ez teljesen hétköznapi dolog az olajpiacon, hiszen a Castrol Magnatec vagy az Edge (és ezt behelyettesíthetjük bármely neves vagy névtelen gyártóval és termékkel) sem mutat be igazolást mondjuk a Ford besorolásról, hiszen ilyen nem létezik. Csak a Castrol (vagy más olajgyártó) állítja, hogy az ahhoz a besoroláshoz tartozó értékeknek megfelel a termék.
Ettől kezdve viszont ne kezeljük már mindenféle áltudományos varázsvesszőzéssel ezeket az állításokat - hiszen csupán arról van szó, hogy az adott gyártót hitelesnek tartjuk vagy sem.
2. ACEA A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 egy címkén
Elsőként szögezzük le, hogy ezek a besorolások csak azért nem szerepelhetnek egy címkén, mert az ACEA azt mondta, és kész.
Az ACEA egy, az európai autógyártók által létrehozott szövetség (elsősorban a beszállítók fenyegetésére és azok kartell-törekvéseinek ellenkartellezéssel való letörésére jött létre egyébként), amelynek vannak ázsiai tagjai is, nem tagja azonban például a GM és így az Opel sem, és nem tagja a Suzuki sem. Sok más nagy gyártó persze igen, de hogy ők maguk mennyire veszik komolyan az ACEA olaj-ajánlásait, azt leírja, hogy a legtöbbjüknek saját jóváhagyási (VW, MB, Renault) vagy besorolási (Fiat, Ford, PSA,BMW) rendszere van, megint mások meg részben vagy egészben inkább API-jóváhagyásokat írnak elő az autóikhoz (Honda, Toyota, Hyundai).
Nos, nem meglepő, hiszen míg a felsorolt gyári jóváhagyások és minősítések vasbetonba öntött Maginot-vonalként dacolnak a szelekkel és a változó piaci igényekkel, addig az ACEA kategória-határiaból egy defektes ugrálóvár rajzolódik ki. Egy elméleti motorolaj, amely valami csoda folytán nem öregszik az idővel, és 1998 óta ál a garázs polcán, úgy járt, mint az egyszeri mohácsi bácsi, aki ki sem mozdult még a városból, mégis volt már magyar, csehszlovák, cseh, szovjet és ukrán állampolgár is. Ez az elméleti olaj ugyanis az évek alatt A3/B3-ból A3/B4-be, aztán C3-ba került úgy, hogy a flakon tartalma közben egy molekulányit sem változott.
Szerencsére az ACEA nem hatóság, az előírásainak nagyjából akkora súlya van, mint annak, ha én megtiltom SLX-350-nek, hogy Castrol olajat töltsön az autójába. Továbbra is tehet ajánlásokat, flik-flakkolhat a kategória-határokkal, de ezeknek - szerencsére - semmilyen kényszerítő ereje nincs az ACEA-n magán kívül senkire.
És ez így jó, hiszen ha az egységsugarú autótulajdonosnak van egy 2000-es évjáratú autója, amihez ACEA A3/B4-et írt elő a gyártó, nagyon nagy valószínűséggel nyugodtan beletöltheti a C3 olajakat is - a bizonytalanság csupán abból fakad, hogy az autógyártóknak saját bevallásuk szerint nincs elég tapasztalatuk ilyen konfigurációkkal. Igaz, azt nagyjából lehet tudni, hogy a C3 kategóriához szükséges csökkentett szulfáthamu-kibocsájtás valószínűleg együtt jár a TBN csökkenésével és így az olaj hamarabb öregedhet a motorban, de egy átlagos 15e csereperiódusú motorban ennek valószínűleg nem nagyon lesz gyakorlati jelentősége. Pláne akkor, ha a tulaj szuperképessége, hogy jobb tribológus a legjobb tribológusoknál és emellett széles körben elismert motorkonsktruktőr is, és ezért már 7500km után olajat cserél, mert az autógyártók úgyis hülyék, csak át akarnak verni.
A valóság az, hogy semmilyen műszaki oka nincs annak, hogy egy adott olajtermék egyszerre legyen A3/B4 és C3, vagy C2 és C3 besorolású, ez egy önkényes és erőltetett szétválasztása a gumikategóriáknak.
3. Nem lehet a félművelt fórumozóknak címkézni!
Ha egy Igazmondó Lubricants nevű olajgyártó az Index fórumozóinak ízlésére címkéznének, akkor egy elméleti elképzelt olajon ezt olvasnánk:- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a VAG által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel a VW 502.00 VW 505.00 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Daimler által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az MB 229.3 és MB 226.5 jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója igazolással rendelkezik arról, hogy a terméket bevizsgálta a Renault által megbízott laboratórium, és az úgy találta, hogy megfelel az RN0700 és RN0710jóváhagyásoknak;
- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Ford WSS-M2C913-C jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Ford WSS-M2C913-A és/vagy Ford WSS-M2C913-B besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 jóváhagyásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék a gyártója állítása szerint megfelel a Porsche A30 besorolásnak, de ezt soha senki nem ellenőrizte rajta kívül;
- ebből fakadóan a gyártó állítása szerint a termék használható ott, ahol a gyártó Porsche A40 besorolású motorolaj használatát írta elő, de ezt sem ellenőrizte soha senki;
- a termék gyártója határozottan állítja, hogy ez a termék minden olyan alkalmazásnak megfelel, ahol a gyártó PSA B71 2290 besorolású motorolaj használatát írta elő, de erre sajnos semmilyen bizonyítékot nem tárt elő;
- a gyártó törvényes képviselője az anyja életére esküszik, hogy a jelen termék mindenben megfelel a BMW Longlife-04-re vonatkozó előírásoknak, és nekünk nincs okunk rá, hogy egy ilyen állításában kételkedjünk;
- ebből fakadóan muszáj elhinnünk azt is, hogy a BMW LL-98 és LL-01 (vagy ahogy sokan ismerik, a Longlife-01) előírásainak is megfelel, hiszen ha kételkednénk, akkor a Longlife-04-ben sem lehetnénk biztosak;
- a gyártó nagyon határozottan állítja, hogy a terméke az ACEA éppen érvényes határértékei alapján a C2 kategóriába sorolható, és hát nézzetek rá, tudna egy ilyen arc hazudni?
- mi tényleg nem hiszünk el mindent bemondásra, de a gyártó szerint olyan motorokba is beletölthetitek ezt az olajat, amire húsz éve még A3/B4-et írtak elő, és minden fasza lesz, meglátjátok.
- a gyártó állítja, hogy ez az olaj megfelel az API SL kategóriának, és hát az nem egy olyan nagy valami, amit értelme volna bekamuzni, hát nincs miért kételkedjünk benne.
- végezetül pedig azt is állítja a gyártó, hogy a termék a SAE 5W-30 viszkozitási osztályba tartozik, de ehhez legalább adott konkrét adatokat is a termékadatlapon, és aszerint stimmel.
Egy átlagos, ehhez a topikhoz képest motorolajból átlagon alul kvalifikált felhasználó ettől azonnal agyfaszt kapna - hát megértem, hogy az olajgyártók jelentősen egyszerűsítik a címkéket. Aki rosszhiszeműen közelít egy adott termékhez, azt úgyis közel lehetetlen meggyőzni. Aki jóhiszemű, az
a. elhiszi, amit a gyártó állít, vagy
b. maga utánajár és tárgyilagosan mérlegel - nekik pont megfelelő a jelenlegi címkézési gyakorlat.
Ha meg a Nissan GTR-edet épp most cserélted Bentleyre, akkor úgyis mindegy, nem szórakozol ilyen evilági hívságokkal, hanem a droiddal elküldöd a szervizbe az autódat.http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9014426&aq_ext=1&aq_text=Dexos2
38549-es hozzászólásSegédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Nem kell elhinned amit én vagy a hozzáértők leírnak. Attól a tények azok tények. A GM nem vizsgálja a Dexos logó jogdíját megfizető gyártók olajait. Elhiszi nekik, hogy ezek megfelelnek az általa előírt követelményeknek. Nagy és neves gyártók nem hiszem, hogy ezzel visszaélnének, mert ha valami miatt beütne a gikszer, az óriási presztízs veszteség lenne számukra. Én is olyan olajat használok, amire a gyártó ráírta, hogy teljesíti a Dexos2 előírást (Castrol Edge 0W40). Ezt sem ellenőrizte a GM, de én bízok benne.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Tikakukac #88384 üzenetére
Köszi az infót így már értem!
Én az új Merivámhoz amikor megrendeltem, kértem a "Növelt fűtés-jégmentesítés" opciót, ami egy gyári kiegészítő elektromos fűtést takar. Kemény 50eFt-ba került de nagyon megérte! Ennek hozadékaként az 1,4 100LE-s benzines autómba 76Ah akkut és nagyobb teljesítményű generátort raktak. Így már nekem sem gond a jegesedés. Ehhez jött a "Téli csomag" aminek része volt a fűthető első ülések, a fűthető tükrök és a fűthető bőrkormány. Így már élvezet a téli autózás. Főleg amikor a -10°-ba kiállok a +12°-os garázsból
Most már tudom értékelni ezeket az apró bár nem olcsó finomságokat.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Tikakukac #88388 üzenetére
A hideg motort a 0W40-es olajjal kompenzálom, hogy jobb legyen hidegen a kenése. Tudom, hogy ez nem egyenértékű a te megoldásoddal, de erről a megoldásról amit csináltál még nem volt infóm. Állófűtésre meg anno nem volt keretem. Az általad kivitelezett beépítési megoldásról van valahol valami infó?
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Ma beszélgettem az Opel márkaszervizes ismerősömmel. Azt mondta, hogy egyes új benzines autók már úgy jönnek, hogy részecskeszűrőt szerelnek a kipufogóra és adblue-t adagolnak a rendszerbe. Úgy látszik ez már nem csak a Dieselek privilégiuma lesz.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Sziasztok! A lányom Meriva A-ját megkoccintották a parkolóban. Szerencsére becsületes volt a károkozó és hagyott elérhetőséget. A lényeg, hogy sérült a bal első fényszóró is, így cserés lesz. Az autó 14 éves, így cserélném mindkettőt, hogy egyforma legyen. Néztem többfajta első lámpát de nem tudom melyiket szabad megvenni, nem tudom melyiknek milyen a minősége. Illetve nem tudom, hogy mindegyikbe át lehet e rakni az eredeti magasságállító motort.
Példaként ezeket találtam: DEPO, TYC, VALEO. Lehetőleg nem a legdrágábbat venném, mert a biztosító 75%-os avulást számolt és ahogy írtam mindkettőt cserélném, így saját zsebbe is kell nyúlni. Melyiket ajánljátok, ill melyiket kell inkább elkerülni?Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz becsitibi #90079 üzenetére
Nekem a Meriva B-m B14XER motorral lett "chip tuningolva", de én nem is tuningot és teljesítmény növekedést kértem, hanem optimalizálást. Így a max. teljesítménye nem változott, csak a dinamikatartománya és a fogyasztása (ami kb. 6-8dl-rel csökkent). 140eFt-ba került, de NAGYON MEGÉRTE! Ég és föld különbség van az eredeti és az új menetdinamika között! Egyet bántam csak meg, hogy nem korábban csináltattam meg hanem nyüglődtem több mint egy évet az új autóval. A Rigotech-nél csináltattam. Ők minden autóra egyedi beállítás csinálnak az igényekhez igazítva. Nincs előre gyártott program, nincs beépített okos dobozka. Egy diagnosztika után letöltik a motorvezérlőből a programot és azt módosítják a motor paramétereihez. Van olyan megoldásuk, hogy megcsináltatod, ha nem tetszik akkor x napon belül visszatöltik az eredeti lementett programot és visszakapod a pénzed, csak kb. 10eFt körüli munkadíjat vonnak le belőle. Részletes infó a weboldalukon. Az ügyfeleik véleményét a Youtube-n megnézheted. Én csak ajánlani tudom őket!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Magnum_ #90087 üzenetére
Ezt látod én sem tudom. Az biztos, hogy most a módosított szoftverrel nagyon jól megy az autó, ráadásul mellékhatásként a fogyasztása is csökkent. Nekem az volt a nagy bajom, hogy iszonyú lustának, erőtlennek, dinamikátlannak éreztem az új autót. Hiába került bele 15e km, nem változott semmi, pedig avval hitegettek, hogy ha bejáratódik akkor majd jó lesz. Nem lett jobb. Előtte egy 1,4-es Meriva A-m volt amit ehhez képest táltosnak éreztem. (A Meriva A is megvan még a lányom használja.) Lehet, hogy a változás hihetetlen, én is szkeptikus voltam előtte ez ügyben. Rengeteget bújtam ez ügyben az Internetet, szakoldalakat. Ekkor került képbe a Rigotech. Nézegettem a Youtube-on a kuncsaftok véleményeit és felfedeztem egy régi távoli ismerőst. Megkerestem telefonon, hogy valóban olyan jó lett e mint ahogy a videón nyilatkozott. Azt mondta, maximálisan elégedett, sőt azóta autót cserélt, és az új 2 hetes Fordját is odavitte optimalizálásra. Teljes a boldogság (Most már nálam is!) Így én is belevágtam, főleg, hogy adtak 2 hét próbaidőszakot, hogyha nem tetszik visszaállítják az eredeti állapotot és visszafizetik az ár kb. 90%-át. Mondanom sem kell, hogy a hátam közepére nem kívánom vissza az eredeti beállítást!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Magnum_ #90095 üzenetére
Meg bizony! Az enyém is garanciális volt még amikor megcsináltattam. Kaptam olyan garanciát is, hogyha a szervizben valamiért lefrissítenék azaz felülírnák a módosított programot, akkor a Rigotech ezt ingyen visszaírja. Ráadásul van egy óriási trükk a programozásukban, hogy valami fejlesztői protokollon keresztül történik a programozás, így nem naplózódik a rendszerben a beavatkozás, gyakorlatilag teljesen nyomtalan a beavatkozás.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Látom vannak páran szkeptikusok, az ő dolguk. Én is az voltam, majd egy évig hezitáltam a "chip tuningon". A tények viszont makacs dolgok. Csak példának. Évente 4-5 alkalommal járom meg az M3-as autópályát. A beavatkozás előtt Pest felé az M3-ason a háromsávos nagy emelkedőnek ha nekimentem 130-al, a tetejére jó ha 100-110-el értem fel, de ha nem akartam, hogy letoljanak a sávból, akkor vissza 4-be és padlógáz. Most lazán 5-ben felmegy 130-al. A korábbi átlagfogyasztás 7,8-8,4 körül volt ezen az úton. Most a fogyasztás 6,7-7,3 körül alakul. Pont a múlt hét pénteken jöttünk haza Egerből az M3-on, még egy 5km araszolásunk is volt útépítés miatt, de az átlag fogyasztás 6,8l literre jött ki. Azt hiszem ezek szignifikáns különbségek. Tudom sokan hülyének nézik azt aki vezeti rendszeresen az autó fogyasztását, én speciel jónak tartom és vezetem. Nem igazán a pénz miatt, hanem ez némi visszajelzést ad az autó megfelelő működéséről.
Apámékhoz ha mentem fel a szőlőhegyre az 50-es sebességet betartva, vissza kellett húznom 2-esbe az autót a domb teteje előtt, most lazán felmegy 3-ban. Nem ragozom a kérdést, lehet írogatni minden félét, én és a lányom is érezzük a korábbi és a mostani állapot közötti különbséget. És igen, megérte a 140eFt-ot! Ha jól számolom csak üzemanyagon megtérül a befektetés kb. 50-60 ezer km alatt, a vezetési élmény különbségről meg ne is beszéljünk!Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz hdanesz #90106 üzenetére
A Z14XEP Twinportos Meriva A-nk is simán veszi az akadályt, mármint az ominózus emelkedőt. A B14XER motoros Meriva B-vel voltak gondjaim, és ahogy olvastam a Meriva fórumot nem csak nekem. A régi Merivámhoz képest az új gyengébb, lustább, lomhább volt. Utáltam emiatt. Mára ez az optimalizálással megoldódott, teljesen elégedett vagyok vele! A lányom is szokott időnként menni az újjal, és korábban mindig avval cukkolt, hogy ez egy nyugdíjas nagyapó autó ami csak döcög az úton. Mára már nem ez a véleménye. Én is beszoktam ugrani az övébe (a régibe) ha nincs kedvem kiállni a garázsból, és bizony ég és föld volt a két autó. Mára már nem így van!
athomi Ilyen adatlapot nem tudok mutatni, mert akkor nem készült, ugyanis akkor volt náluk az új műhely kialakítása és még nem volt beszerelve a pad, utána meg már nem mentem vissza hiszen nem lett volna mihez viszonyítani. Most lehet persze hahotázni, de ez van. A tények viszont makacs dolgok, sokkal jobb lett az autó és ezt nem csak én állítom még a lányom is észrevette, pedig ő nem műszaki vénájú. Egyébként aki nem hisz benne, vagy drágállja a chip tuningot annak nem kell megcsináltatni. Én bevállaltam, kerestem egy megbízható jó hírű céget és nagyon jó döntésnek bizonyult. Ha egy kicsit valaki veszi a fáradságot és utánanéz a cégnek, nagyon jó vélemények vannak róluk. Részemről a témát zárom, mert csak gumicsont amit végtelenségig lehet rágni oda-vissza.Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz #45553408 #90160 üzenetére
Az Opel Meriva A-nkba 4,5 éve be lett rakva egy Windows CE alapú CMP multimédia fejegység, többek között tolatókamerával. Szerintem kitűnő minőségű képet ad a kamera, semmivel sem rosszabb mint az új Meriva B-m gyárija. Ez utóbbi annyival tud többet, hogy a színes távolság jelző sáv a kormány forgatásával görbülve megsaccolja a képen a tolatás útvonalát, míg az A-ban a vonalak statikusak. Az A-nál csak egy probléma van, hogy nem lehetett elég magasra rakni a kamerat, így szűkebb területet lát be és mivel nem látszik a lökhárító széle így egy viszonyítási alappal kevesebb. Ez viszont nem a kamera hibája.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz ricsi8800gt #90267 üzenetére
Csak pálca esetén esetleg ez jó lehet.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Weareus #90603 üzenetére
A gáz nem bomlik le, viszont a gyárilag előírt feltöltési mennyiséget csak teljes lefejtéssel majd újratöltéssel lehet garantálni. A nyomásmérés nem egzakt módszer. A korrekt megoldás, hogy le kell fejteni a teljes rendszert, levákumozni, majd a gyári előírásnak megfelelő mennyiségű, tömegű (ugyanis grammban adják meg a töltsémennyiséget) gázzal és olajjal kell feltölteni. Ezt persze megelőzheti egy nyomástartás teszt is, amihez nitrogént vagy valami más semleges gázt használnak esetleg UV-s színezővel, hogy ha van, megtalálják a szivárgást. Anno fent voltam egy klímás topikon, és ott két szakember is ezt javasolta.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Basszus én szidtam a Meriva B tervezőit a pollenszűrű csere miatt. Nem is tudom mit mondjak a Nissan Qashqai 1 tervezőire!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz pube111 #91864 üzenetére
Most biztosan megköveznek az írásomért, mert már korábban is kaptam emiatt hideget meleget.
Én egy újonnan vásárolt 11 évig használt Z14XEP-s (90LE) Meriva Fantasy A-ból ültem át egy új B14XER (100LE) Meriva Drive B-be (most 3 éves). Nem akartam turbósat, és a kettős tömegűt is ki akartam hagyni mert hosszútávra vettem (10-12 évre) és nem akartam kódolt kiadásokat későbbre. Nagyon szeretem az A-t nagyon jó és megbízható autó, ezért nem is volt szívem eladni. Odaadtam a lányomnak most Ő használja.
Jöjjön a feketeleves. Sajnos az új B meg sem közelítette menettulajdonságokba a régit. Lusta volt, alacsony fordulaton nem volt nyomatéka. Sokkal sokkal rosszabbul ment mint az A, és többet is evett. Sokáig reménykedtem, hogy az újnak majd meg fog jönni az ereje bejáratás után, és legalább úgy fog menni mint a korábbi autó. A kezdetekhez képest valamicskét javult is bejáratás után, de a dinamikája menettulajdonsága meg sem közelítette a korábbiét. Olyan volt mintha nem 10 lóerővel erősebb, hanem 20-30 lóerővel gyengébb lenne. Amikor odaléptem a gázra olyan volt, mintha egy sosem múló turbó-lyuk lenne a rendszerben. Merivások, Astrások is panaszkodtak erre akiknek ilyen motorjuk van. A lányom is szokta néha vezetni az újat, és néha én is beleülök az övébe. Ég és föld volt a kettő menettulajdonsága a régi autó javára. A lányom mindig azzal cukkolt, hogy ez a B egy nyugdíjas nagypapa autó. Elegem lett, így elkezdtem kutakodni a témában, hogy mi okozza ezt a katasztrofális menettulajdonságot. Végül egyöntetűen az derült ki, hogy az új B-ben a gyári motorvezérlő program okozza ezt a rossz menettulajdonságot. Ekkor került látókörbe a chip tuning, azaz nem is tuning hanem normális optimális beállítás, amivel helyre lehet tenni a dolgot. Majd egy évig húzódott a döntésem. Fáztam tőle nagyon, ezért minden oldalról körbejártam a témát. Egy új (nekem elég drága) autót nem szerettem volna tönkre tetetni. Ahogy nyomoztam a témában, szép lassan a Rigotech maradt fenn a rostán. A vásárlói elégedettség is meggyőző volt. Végül tőlük kértem ajánlatot.
A fullos motorvezérlő átprogramozása nem olcsó, legalábbis szakemberekkel végeztetve, profi eszközökkel és gyári dokumentációval nem (először el is bizonytalanodtam az ár miatt), mert nekem 140eFt-os ajánlatot adtak (de minden autótípusra, motortípusra és igényre más). A beállítással a nyomaték és a dinamika javulása mellett azt is garantálták, hogy az autó továbbra is megfelel a környezetvédelmi besorolásának, valamint az autó garanciás lévén a márkaszervizben nem tudják kimutatni a "külső manipulációt". Olyan protokollon keresztül programozzák, ami megkerüli az (állítólag) törölhetetlen előzmény listát ahol látszana, hogy belenyúltak. Minden autóra egyedi programot írnak (módosítanak) az adott motorra és igényekre testre szabva. Letöltik és elmentik az eredi programot majd az igényeknek és az előírásoknak megfelelően ezt módosítják.
Elfogadtam az ajánlatot. Átbeszéltük, hogy én mit is szeretnék. Én nem teljesítménynövelést akartam (biztos ami biztos mert hosszú távra vettem, és nem szerettem volna esetleges élettartam csökkenést és fogyasztás növekedést sem), csak annyit szerettem volna, hogy sokkal dinamikusabb legyen, vagyis a motor karakterisztikája olyan legyen mint a korábbi autónak. Csináltak egy komplett motordiagnosztikát, majd letöltötték a motorvezérlőből a teljes programot. Ezután neki álltak az új program összeállításához. Az egyik mérnök sráccal elmentünk egy próbakörre (ő vezetett) és a vezetési észrevételeit online elküldte a programozónak. Visszaérkezésünk után egy pizza mellett átbeszéltük a tapasztaltakat és lehetőségeket. Amikor elkészült az új program, rátöltötték a vezérlőre, végigcsináltak egy hitelesítési-beállítási procedúrát, majd egy újabb motordiagnosztikát. Miután minden rendben találtak, következett a próba út. Először a mérnök srác vezetett, és miután mindent rendben talált megkaptam a volánt. Nyugodt szívvel állítom, hogy sikerült a "tuning"!!! Végre lehetett vele menni! Végre lett kapcsolat a gázpedál és a motor között! Furcsa érzés volt, hogy pl. a városban mehetek akár úgy ötödikben ötvennel, hogyha szükséges még gyorsítani is lehet belőle. Vagy pl. a hegyre ahová felmentem a Rigotechhez, a tuning előtt 2-esbe vissza kellett kapcsolni, most meg vígan harmadikban felment. Kiderült, hogy a beavatkozás mellékhatásként a fogyasztás kb. 4-6 decivel csökkent. Amikor az autón megcsináltattam az átprogramozást, sajnos éppen a műhely teljes átépítése folyt, így nem tudtak előtte majd utána teljesítménymérő padon vizsgálatot csinálni. Most már ezt is lehet kérni, így komplett dokumentáció készülhet az előtte utána állapotról. Volt még két hét "meggondolási garancia" is, ami annyit tesz, hogy ha nem tetszik a beállítás visszarakják az eredeti gyári programot és némi munkadíj levonása után visszafizetik a tuning árát. Erre persze nem került sor, mert a hátam közepére se kellene újra a régi dinamikátlan motor. Példaként most voltunk Gyulán (ma 3-kor értünk haza) Baja, Szeged, Hódmezővásárhely Gyula útvonalon, megpakolva, végig klímával, traktorok, kombájnok, lovaskocsik, hétvégi mazsolák kerülgetésével, és az oda-vissza út átlagfogyasztása 6,7 liter volt úgy, hogy ahol lehetett ott tartottam a 98km/h tempót.
És amiért itt a fórumon "lehurrogtak" az az, hogy nem tudom papírokkal alátámasztani a változást. De tudod mit, nekem nem is kell, hiszen én is és a lányom is tökéletesen éreztük a különbséget! Én nyugodt szívvel ajánlom, hogy egy HOZZÁÉRTŐVEL csináltass motorvezérlő program optimalizálást.[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz Tikakukac #91880 üzenetére
"Véletlenül sem lett odatekerve az turbó egy kis púpra, ami a kedvenc tuning-fogás."
Gondolom elkerülte a figyelmedet, hogy az enyémben nincs turbó.A "Nekem az ilyen megkerülöm az EPROMOT és nem látják és egyéb résznél bukott be az egész sajnos"
Ezért kell megvenni horror áron a gyári dokumentációt, így többek között az is kiderül, hogy megfelelő protokollon a naplózás megkerülhető. (Csak megjegyzem, hogy ilyen módszert alkalmaztuk egy rádiódiagnosztikai műszerünk plusz opciójának engedélyezésekor is. Az évenkénti rendszeres gyári hitelesítéskori diagnosztika nem mutatja ki a nem hivatalos beavatkozást, pedig a naplóban minden megtalálható a gyári üzembe helyezéstől napjainkig az elmúlt 6 évben.)"Elviszi a gépet így is, reklámot is csinál. 21. század, imádlak."
Igen, elvittem az autót, miután utánaolvastam a témának, és mivel rendkívül sok referencia állt rendelkezésre a céggel kapcsolatban. Még távoli ismerőst is találtam a Youtube bemutatók között, akitől személyesen (telefonon) tudtam információkat kérni. Ő már a második autóját vitte ehhez a céghez. Biztosan tök hülye és a második autóját is tönkre akarta tettetni, vagy sok kidobnivaló pénze volt! Vagy pl. az az áruszállító kisiparos is, aki mind a négy jelenleg használt új furgonját is odavitte, miután az előző kettő "tuningolt" autója éveken keresztül jelesre vizsgázott. A mezőgazdasági gépes gazdákat meg ne is említsen, hiszen pl. egy JohnDeer-es gazda majd egy fél gép árát spórolta meg az üzemanyag-megtakarításon az évek alatt. Ajánlani meg csak olyat szoktam, amivel személyes jó tapasztalatom van. Jelen esetben a Rigotech-el nagyon jók a tapasztalataim. Ezenkívül ott volt a 2 hét visszaállítási garancia. Max 10eFt-ot buktam volna ha vissza kellett volna állítani a gyári verzióra. De nem kellett!Autós szakmai kérdésekben nem tudok és nem is kívánok vitatkozni ugyanis az autó és motortechnika nem szakmám. A tények viszont makacs dolgok, az autóm most már a megfelelően használható kategóriába tartozik, nem úgy mint a beavatkozás előtt. Ráadásul biztosan nem varázslat a beavatkozás, hiszen a 2005-ös gyártású azonos köbcentis autóm tudta ezt a menettulajdonságot. Ebből kifolyólag egy fejlettebb motorból hozzáértéssel gondolom nem varázslat ugyanazt kihozni mint egy14 évvel ezelőttiből, ha megfelelő dokumentáció, műszerezettség és a szakértelem rendelkezésre áll. A többi kétségedet szerintem oszd meg a Rigotech-el, velük biztosan jobban eltudsz szakmázni mint velem, és talán még választ is kapsz tőlük a mikéntekre.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Azt hiszem ez az utolsó reagálásom ebben a témában. Nem vitatom a hozzáértésedet, lehet, hogy az űrkomp tervezésénél is kikérik a véleményedet. Engem kimondottan az bosszant, hogy teljesen hülyének nézel, a céget meg kóklernek.
Nem hiszem, hogy bárki ne venné észre az autóján ha egy beavatkozás után az jobban húz, jobban gyorsul, hogyha egy emelkedőn korábban csak visszaváltással tudott felmenni most meg röhögve felmegy rajta, valamint a tankolásoknál és a fed komputer adatainál is azt látja, hogy az autója kevesebbet fogyaszt mint korábban.
Az is lehetetlen, hogy az éves szerviznél kérésre leméretve az autó még mindig kényelmesen teljesíti az euró 6-os normát.
Az is lehetetlen, hogy egy jóval fiatalabb fejlesztésű, újabb B14XER motort be lehessen úgy állítani, hogy tudja azt a nyomatékot és teljesítményt mint a 15-20 éves fejlesztésű Z14XER motor.
Mindezt elhiszem neked. Most azon gondolkodom, hogy lehet hozzá sem nyúltak az autóhoz, csak engem és a családomat hipnotizálták? Bár ebben az a buktató, hogy csak én voltam jelen a beavatkozásnál. Vagy lehet, hogy a Rigotech-es fiuk jobbak mint Uri Geller és pl. a lányomat és a családtagokat is távolról hipnotizálták?
De, hogy véglegesen pontot tegyünk a dolog végére lenne egy javaslatom. Elvégeztetem a mérőpadi vizsgálatot. Ha a mérés azt igazolja, hogy a B14XER motor jelenlegi teljesítménye jobb mint a gyári beállítással, azaz kb. hozza azt a nyomaték és teljesítmény görbét mint a 15-20 éves fejlesztésű gyári beállítású Z14XEP, akkor Te kifizeted a mérés árát, cserébe bekeretezve elküldöm neked a mérési diagramokat. Ha kiderül, hogy nem igaz a teljesítmény javulás, akkor a mérést én fizetem, plusz kifizetem neked is még pluszban a mérés árát. A Te szempontodból nézve nem lehet kockázat, hiszen Te tudod a tutit így számodra nincs kockázat. A Te szemszögedből csak én kockáztatok. Még azt is vállalom, hogy a teljes mérés mentét videóra veszem, nehogy az legyen a kibúvó, hogy nem az én autómról készült a mérés. Összehozzuk a dolgot?Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
Ha esetleg valakinek olcsón kellene indexkar pl. Astra G-hez, itt nézzen körül.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep