-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
Háj!
Astra F-en közép konzol izzókat cserélt már valaki? Esetleg Ledre? Kicsit erősebb fényre lenne szükségem azon a tájon. Fehér/melegfehér színben. Kék meg a többi faxni nem izgat. Ha jól tudom akkor 4 db foglalat nélküli rizsszem van benne. Egyúttal kéne cserélni a szivargyújtó világítását is. Oda mi megy?
Összességében mi a tapasztalat a ledekkel beltéren? Jobbak lesznek, mint az izzó?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz adidas4death #30637 üzenetére
Ilyen világítást szeretnék ledekkel. Gondolom ha kicserélem a rizseket ledre, mindet, akkor ilyesmit kéne látnom. Szivar karika égő is csere és kész. Az utastérbe és a csomeszbe meg teszek valami szofita ledes cuccot, láttam olyat amin 16DB smd led van, 90 lument tud. Azért az nem kevés.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #30716 üzenetére
ja, jó lenne találni. OLX-en csak egyet láttam, nem kettőt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz Dluinet #30844 üzenetére
Akkor itt megint az a gond, hogy valami elkopik, ha meg van fogva a váltó és mégis nyomva van a gáz tökig. Pl a kuplungharangban a turbina vagy a benne lévő száraz betét (mert elv. az is van benne), vagy a lamellák a váltóban. Ezek mind kopó alkatrészek. Csak ezeknek a cseréje nem 25k, hanem 100k általában. De ha teljesen befosik egy turbina, akkor az megvan 300k is.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Ruszki #30918 üzenetére
Ha állandóan nyitva van a termosztát akkor egyrészt nem lesz elég jó a fűtés, másrészt gyorsabban kopik a motor. Ez leginkább a dízeleknél baj, amiknél nagyon fontos az üzemi hőmérséklet mielőbbi elérése. (Városon belüli rövidtávú ugrálásokhoz nem is ajánlatos a dízel, mert egyszerűen folyamatosan hidegen jár). A benzines is valamivel jobban kopik. Valamennyivel többet is eszik mert tovább dús a keverék és emiatt erőtlenebb is lehet az autó.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Na hogy jártam ma .... Nagyon ciki.
Útnak indultam éppencsak valamicske benzinnel pár km-re. Talán piros mező tetején volt a műszer.
Leállítottam emelkedőnek felfelé a gépet. Majd mikor jövök a dolgomról hiába teker nem indul ... tekerem másodszorra akkor is semmi...
Aztán fél másodperc alatt rájöttem, hogy nem tudja fölkapni az AC pumpa a tank végéből a bengát... . Szerencse hogy pár méter hátragurulva vízszintesre érkeztem és akkor beindult. Első utam a kútra vitt.F Astra
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Van valakinek tapasztalata F astra szervósra alakításában? Milyen átalakítás kell hozzá?
Az világos, hogy kell szervós kormánymű, szivattyú, csövek és tartály. Na meg bele olaj.
De a kérdés, kell-e valami átalakítás a kormány oszlopon? simán rá lehet tenni a főtengelyre a generátor tárcsa mellé a szivattyúét? Ilyen részletek érdekelnének.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #31401 üzenetére
"A nyári gumival körülbelül öt kilométerrel lassabb tempónál kezdődött meg az orrtolás."
Most én vagyok a hülye, vagy ez tényleg azt jelenti, hogy jobban tapadt a kanyarban a téli mint a nyári?
Mert ez alapján ajánlott a téli garnitúra használata nyáron ... mondjuk nem 35 fokban, de 25 körül ja.
Vagy én értelmezem rosszul? Szerintem a kenődés miatt pont a télinek kellett volna előbb elengednie az aszfaltot a kanyarban.(#31422) erikke17:
Pont azt produkálja a nyitva berohadt EGR, hogy nehezen indul a gép, mivel már akkor visszajut a kipuff gáz a szívó oldalra, és így kevesebb a friss levegő. Ha még azt is írja ki a gép, hogy EGR hiba akkor 100%, hogy az lesz.
Próbáld meg leszedni és alaposan kipucolni. De előfordulhat, hogy a szorulás miatt meghalt a mechanika vagy a motor is és akkor cserélni kell.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Markizmark #31447 üzenetére
Bocs a dupláért, de eszembe jutott valami. Azt mondják télen kéne téli pótkerék is. Ja ... csak a téli az forgásirányos. Akkor kapásból oldalanként kéne 1-1 gumi .... tehát cipeljek kettőt télen?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Akkor a képlet így szól: 35 fok árnyékban + nagy sebességű kanyarodások = télivel nem fasza.
viszont 20-25 fok + normális stílusú vezetés = télivel sincs para.Vészfékezésre lennék kíváncsi. Ott is nagy melegben rosszabb csak a téli szerintem.
Pályázni meg egyáltalán nem kéne télivel nyáron.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
Nem rossz. Bírni fogja ezt a motor? Én az ilyenektől fázom ... Azért mégiscsak +30LE és +80Nm. Nem kevés egyik se.
Vagy lehet hogy meg kéne pöcköltetni a 2.2-es Ford TDCi-t is? Az csak 110LE és 285Nm gyárilag, pedig gondolom van benne tartalék a 2.2 liter miatt ... Most így 4 tonnával úgy gyorsul mint az én X14NZ-s astrám üresen...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #31486 üzenetére
A gyár elvileg úgy állítja be az autóit, hogy tibeti és hawaii-i légnyomás és hőmérsékleti viszonyok között is tökéletesen működjön. Valami ilyesmit hallottam ... Amikor pedig ilyen módon tuningolnak akkor nem csinálnak mást, mint az adott viszonyokhoz hangolják a motort. Nagyon nem mélyedtem bele sose a témába.
A másik indok pedig az lehet, hogy maradjon az alkatrészekben tartalék. Oké, hogy a váltó elvileg kibír 400-450Nm-t, de lehet, hogy nem addig, mint amikor csak 300-al van tekerve.
Lehet, hogy a hajtókar meg a főtengely, hengerfej + csavarok is kibírják azt a rúgást ami ezzel a növekedéssel jár, de lehet, hogy az sem annyi ideig, mint gyári beállításokkal. Vagy vehetnénk például a turbót is ... Ezek az én gondolataim.A szívósor pedig lehet, hogy a megnövekedett töltő-nyomás miatt murdelt meg nála.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz zolikaDB #31548 üzenetére
Ugyanezt a remegést csinálta az azóta nyugdíjba küldött hosszú 93-as transitunk. Egybe induláskor át akart fordulni a motor, olyanokat rángatott. Nem tudtuk miért ... hétfőn reggel kipihenten semmi baja nem volt.
Aztán az utolsó napokban rájöttünk mi a baja. A sunyi képes pont akkor kihagyni néha amikor indulnánk. Egyszer úgy bukott le, hogy alapjáraton elkezdett rángatózni, mert mindig kimaradt egy égés. Álló helyben olyanokat rángatózott a motor, hogy inkább hátrébb álltam ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz focvis #31664 üzenetére
Hát ez azért nem egy sima kátyús rántás volt. Olyan mintha elakadt volna a váz vagy a karter.
Egyébként próbálkozott már valaki X14NZ motoros F astrán bluetoothos ODB2-es kiolvasóval? 2008-as transit-on gyönyörűen kiír mindent a teló, olajhőfok, beömlő levegő hőmérséklet, vízhőfok, turbónyomás, common-rail nyomás, fordulatszám etc ... meg a hibakódokat is szépen kiírta. Úgy ahogy a Bosch szervizben az ő cuccuk. P0404 és P1103.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Problémám van.
X14NZ gépben van fojtó szelep poti meg MAP szenzor?
Olyan gondom van, hogy meleg motornál, ha elveszem a gázt és motorféken lelassul a kocsi majdnem alapjáratig akkor elkezd rángatni.
Pl.: Be akarok fordulni 2-ben gáz nélkül akkor nem esik le teljesen a fordulat és nincs kinyomva a kuplung akkor párat ránt a motor. Mintha hirtelen teljesen elvenné a gázt, majd hirtelen visszaadja. Ezt megcsinálja 3-4-szer aztán lelassul rendesen alapra. Vagy ha megyek és az utca végén ki akarok fordulni, kinyomom a kuplungot akkor is ezt csinálja. Magasabban pörög (alapjárat fölött, de nem nagyon), majd hirtelen leesik, majd megint pörög. Ezt szintén 3-4-szer megcsinálja a kereszteződésben aztán megnyugszik alapra. Check lámpa nincs. Ha adok gáz fröccsöt akkor egy darabig tartja kicsit magasabban a fordulatot majd utána ejti le.Pár hónapja ugyanezt csinálta durvábban, de ott lámpa is volt. Fals levegő lett a diagnosztika, injektor alatti tömítés cserélve lett. Utána jó volt. Ha fröccsöt adtam és elvettem akkor rögtön visszaesett alapra. Nem késett. De most megint csinálja. Viszont CSAK MELEGEN. Hidegen nem jön elő soha.
Megint fals lehet, csak nem olyan sok? Vagy MAP szenzor, vagy fojtó poti (már ha van)? Vagy lambda szonda?
Már a tököm tele. Baromi hülyének nézhetnek amikor ezt csinálja.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz erikke17 #31743 üzenetére
Zsír új. Még a pár hónappal ezelőtti szerviz előtt én cseréltem ki mert én is arra gyanakodtam elsőként.
(#31744) gban Látszólag igen. Csinálok majd egy féktisztítós tesztet hogy befújkálom és ha megpörög a motor akkor ott szív. De addig várom még az ötleteket. Hátha más is járt így.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Azért vakon bízni sem szabad egyik gyártóban sem.
"Peeersze jó az a 120e-kénti olajcsere, jövőre meg majd jössz fűzött blokkért. "
Összeesküvésről mindenki hallott már, gondolom. Ma már nem az a cél hogy minél tovább működjenek a termékek, hanem működjenek egy ideig (de ne menjen tönkre túl hamar mert az gyanús), aztán vegyél újat.Telefonom mellé is 2A-es töltőt adtak. Csak attól fél év alatt kinyúlik az akku. Szóval inkább töltöm 0.7el és köszöni jól van. Ez egy példa arra, hogy nem szent írás amit gyárak írnak. Megtanultam már, hogy apámon, anyámon kívül senki nem akar nekem jót. Kivéve pár barátot.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
Kérdés.
Nagyjából mennyibe fáj összesen, ha a hamarosan eljövő műszakin felszereltetek egy vonóhorgot is F astrára?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
mivel ceges kocsik, akkor szervoizelik, mikor dobja a gep. A 6-800 ezres peldanyoknak is tokeletes a motorja.
Most a man tgx-ekről van szó? 120e-ként lett eddig cserélve az olaj? Te jó Isten, mekkora szűrő kellhet abba. Csodának lehetünk tanúi.
Még az exkamionsofőr apám is elképzelhetetlennek tartja az ekkora csereperiódust.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Én kapok mögötte levegőt, neki meg a gatyája rámegy a kettős tömegűre, a common rail szivattyúra, az egr szelepre, meg a porlasztókra. Mert ezek cserébe mind kopóalkatrészek.
Sokáig folytathatnánk... Sok pro és kontra van még. Van ami miatt jók a mai gépek, van ami miatt nem.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Persze, fontos a tiszta környezet, de a gyár mégse tudja mit kérjen ezekért. Mindennek horror ára van, pedig közel sem ér annyit valójában. Ha normális ára lenne ezeknek akkor persze, ki lehet bírni, hogy 150e-ként cserélni kell. Szóval őket kéne meggyőzni, hogy egy olyan alkatrészért ami az emisszió csökkentésben játszik szerepet, nem kéne vagyont kérni. És akkor talán nem dugóznák le az EGR-eket, meg nem vennének inkább megbízható szívó dízelt '90-ből.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #31877 üzenetére
gyári előírást betartva nem kellene neki tönkremenni
Soha? Olyan nekem is kéne.
A mellékelt ábra inkább azt mutatja, hogy az előírásokat betartva elmegy 10 évig, nagyjából hiba nélkül. Aztán venni kéne újat. Legalábbis a gyártónak azaz érdeke, hogy vegyenek tőle terméket. Ez a tervezet élettartam 'összeesküvés' nem csak az LCD tvket, nyomtatókat meg telefonokat érinti. Ebben biztos vagyok. Inkább cserélek olajat 2 évente vagy 15k km-ként. Amelyik előbb jár le. Így akár 20 évig is elketyeg a motor szinte kartergáz mentesen.
Egyébként nem rég lett cserélve az olaj egy c14nz-n. 12e után. Mégis dízel olajat meghazudtolóan fekete volt... És nem tesco olajról beszélünk. Ennyit számít az, hogyan van használva. Vagyis inkább hol, milyen távon. Szerintem a gyár a legnagyobb csereperiódust adja meg. Olyan ez mint a gyári fogyasztási értékek. Dombon lefelé hátszéllel, álló motorral jön csak ki annyi.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #31879 üzenetére
Körülöttem lévők is mind úgy gondolják, hogy sok az amit a gyár megad. Tapasztalat.
Nálam is csörögnek a tőkék. Melegen elhalkulnak de hidegen kegyetlen. Jövő hónapban csere... Ezen már a tisztító adalék és a friss olaj sem segített.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #31885 üzenetére
Nem próbáltam. Mire hallottam róla már friss olaj volt benne. Vezérléssel együtt szépen ki lesz cserélve minden tőke meg himba. Remélem utána egy jódarabig csak menni kell vele.
Ha csere után is van hangja akkor valószínűleg el vannak tömődve a furatok. Azon nem tudom mi segíthetne.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #31897 üzenetére
Ez egy X14NZ. Benzin. Elvileg
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #31899 üzenetére
Szerintem pár tőke csörög. Más baja csak nincs... Nem hiszem, hogy dugó vagy hajtókar lenne. Amúgy jól megy.
Egyedül néha az alapjárat vacakol.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #31947 üzenetére
70:30 a fagyálló:víz arány. Így a leginkább fagytűrő a rendszer. De Európában, legalábbis a hegyeken kívül elég az 50:50-es arány.
Nem tudom most milyen arányban van a cucc az autódban, de ha van benne valamennyi akkor az szeptember-októberben nem nagyon fog befagyni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz erikke17 #31961 üzenetére
Nem kell ahhoz megbontani a motort, hogy valahol falsot szívjon. Elöregedett valahol a szívósor és ott enged, vagy injektor alatt (már ha központis, nálam ott szívott, de úgy hogy fütyült szinte), vagy bármelyik vákuumcső enged. Sok helyen tud szívni falsot ... buli megtalálni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nálam érdekes ez a vízhőfok dolog. X14NZ.
Városban műszer szerint 100 fölé megy simán. De akár egy dombon is. 90 alatt sosincs. Műszer szerint 100 fok fölött kapcsol a venti. Az a gyanúm, hogy rossz a műszeregységem, mert a kilométeróra is 30-al mutat többet, mint a kijelző középen.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest