-
GAMEPOD.hu
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
junior19
senior tag
Enged már el ezt a szöveget, hogy a Sony nem enged annyi fényerőt, mint az LG, vagy más márka(ezért az LG hamarabb be is éghet). Az rtings is az A1 tesztjénél HDR-nél 10%-os ablaknál 681.et mért, sdr-nél 389-et. Hasonlót mértem én is. LG-nél pedig SDR-nél volt amelyik még a 200-at sem érte el. Így annyi fényere sem volt, mint a Sonynak(nem is kell).
A Sony egy dolgot nem enged állítani a többi gyártóval szemben, az pedig a színmenedzsment. Ez addig nem is baj, amíg a kezdetektől kalibrálva van a megjelenítő és a szürkeskála pontos beállításával, később pedig korrigálásával nem létszükséglet. De ha ezek nincsenek meg, egy több ezer órát ment kijelzőt már nem lehet majd jól beállítani.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
Lg Oled fény megegyezik a Sony fényerő elnevezéssel, ez, illetve a kontraszt minkét esetben ami növeli a fényerőt.
LG fényerő megegyezik a Sonyn a sötét részek fényereje, ez használatos mindkét készüléken a fekete szint beállítására.
Az meg hogy a Sonynál 50-ig van a skála, az LG-nél meg 100-ig, megint semmit nem jelent.
Az is lehet, hogy azért nem látsz olyan nagy fényerőváltozást a Sonyn, mert le van véve a fényerő( a tied a jó esetleg), és közép állástól kezd nagyon sok fényerőt adni.
Az LG tulajok pedig nagy háttérfény beállítással nézik, nagyobb fényerő értéken, ezért lehet zavaró. Két kalibrált kijelzőt összehasonlítása lenne a mérvadó.codec project
-
junior19
senior tag
válasz janos666 #12510 üzenetére
A legtöbb résszel egyetértek, a CMS-el nem tudok, a tapasztalatom ezt mondatja.
Ha a legtöbb neten megtalálható tesztet vesszük alapul, akkor igaz, és ezeket a teszteket én sem szeretem, mert a 6 ponton való mérés, főleg 100% gamut értéken sok mindent nem mutat meg, pláne, hogy ilyen a képen a legkevesebbszer fordul elő.
Azért nem értek egyet, mert én a 6 szín mindegyikén mérem a szaturációt 5 ponton, s még egy 24 pontos colorchekert is, s úgy állítom a CMS-t 75%-os értéken, hogy az minden ponthoz közelebb legyen, ne a 75%-os értéken legyen nagyon pontos. Nekem így jobb értékek jönnek ki a dE-re, s ami a lényeg, hogy a kép is jobb, mintha natív vagy automata a CMS. Nekem ez a tapasztalatom.
A 3DLUT-ra viszont kíváncsi leszek én is, hogyan fog működni. Meg ismerve a Calmant, ahogyan adja a szoftvereit, ki fogja megvenni?
Arra lennék kíváncsi, ha tudod, hogy hogyan fog működni ez? Mert most is használhat 3DLUT-ot aki htpc-vel használja a kijelzőt, ha akar, ott a displaycal progi. S ezzel a videolánc van kalibrálva. De ha a tévébe van feltöltve a 3DLUT, s csak a kijelző lett mérve, akkor mi lesz különböző források esetén? Akkor hogyan fog működni a 3DLUT egy korlátozott RGB kimenetű BD lejátszóval, egy másik bemeneten pedig egy full RGB jelet kiadó pc-vel? Vagy csak a tévé beépített dolgaira (tuner, médialejátszó) lesz érvényes a 3DLUT? Mert ha igen, én sok értelmét nem látom.codec project
-
junior19
senior tag
válasz piRate_nEx #13226 üzenetére
Hali!
Ne haragudj, de amit csinálsz, az nagyon messze van a kalibrációtól. Több lényeges, rossz döntést hoztál. És ha csak úgy állítgatjuk a tévét, akkor ne nevezzük már azt kalibrációnak.
Azzal az apró kivétellel, hogy a Warm2 neked túl meleg, ezért Warm1-et használsz. És a kontrasztot is max-ra veszed. Ezzel csak azt érted el, hogy sokkal több a maximális fényerőd, ettől önmagában már máshogy fut a három szín, de még színhőmérsékletet is megváltoztatod. És ezek után bemásolod a kalibrált kijelző értékeit lényegi eltérésekkel.
Ezt még megfejeled a fekete színt átállításával, amivel még azt is gallyra vágod. Én úgy tudom(emlékszem), hogy a korlátozott RGB jelhez pont az alacsony fekete szint beállítás a jó, a full RGB-nél kell a magas. De ezt a neten található HDMI feketeszintre keresve le lehet ellenőrizni.
Nekem az a véleményem, ha valaki 4-500 ezert elkölt egy megjelenítőre, akkor 10-15-őt rá kell szánni kalibrálásra. Nem tudom a környékeden mennyiért csinálják. Egyébként inkább a gyári értékek alkalmazása a megfelelő fekete színt beállításával a megfelelő opció. Szerintem.codec project
-
junior19
senior tag
válasz alaves #13416 üzenetére
Nálad valami nagyon nem kerek, és a te példád is bizonyítja, hogy nem lehet más kalibrációs értékeket használni. A teszten ha kinagyítod a kalibrálás utáni ábrát, akkor látható, hogy a piros és a kék a helyén, a piros kicsit túl megy. Mivel ez 2d-és ábra, ennyiből nem lehet megállapítani, hogy a telítettség sok, vagy a fényerő nem megfelelő.
Igaz, hogy én B6-ost kalibráltam, de automatikuson megfelelő helyre kerülnek a színek. Nem hiszem, hogy visszaléptek volna a következő modellben ezen a ponton. Mondjuk én a 180cd/m2 fénysűrűséget is soknak tartom.
Azt is tudni kell a színtelítettség állításával kapcsolatban, hogyha a nem egyforma szinten vannak a színek, akkor a színtelítettséggel csak egy színt tudsz megfelelően beállítani. A többi szín másként fog eltérni. Magyarul, ha a piros sok volt neked, és a kék meg kevés a zöld pedig pont jó, akkor a színtelítettség csökkentésével a piros jó lesz, a zöld csökken, a kék pedig tovább csökken. Ezért jó a cms, mert ott külön lehet korrigálni. Ugyanez igaz az árnyalatra is, ha a cián és a sárga a helyén van, a magenta pedig nem, akkor az árnyalat változtatásával a magenta a helyére kerülhet, a cián és a sárga viszont eltávolodik a megfelelő helyről.
Én a helyedben ha lehetőséged van rá, megméretném a tévét. Arról még nem is beszélve, hogy ezek a szélső értékek, a közbenső szaturáció és colorcheker értékekről semmi infó nincs, azok pedig fontosabbak, mint a szélső értékek.codec project
-
junior19
senior tag
válasz alaves #13429 üzenetére
A referencia feketét(fekete szint) a fényerő állításával kell beállítani, az nálad jó is lehet.
Én a 180-ra írtam, hogy magas, mert 120 körül kellene lennie, ha az ISF módban a 20 pontos szürkeskála állításnál kiválasztod a 100-as értéket, akkor ott 130-at fog írni fényerőre. Ezért is sok szerintem a 180, nem is értem miért annyira kalibrálták.
A háttérfényből nyugodtan vehetsz vissza bőven, főleg ha sötétben film nézésre használod.codec project
-
junior19
senior tag
Én is cáfolnám. Az Rtings tesztjeit én az utóbbi időben egyébként is fenntartásokkal fogadom.
A másik, ami a lényegesebb, hogy a teszt a DCI-P3 színtér vizsgálatára vonatkozik. Szerintem azért még SDR tartalmat többet néznek ezen a kijelzőn is. Azt meg nézve viszont lényegesen jobb a B7, mint a Samsung.
Segítek egy fórumtársnak bekalibrálni az oledjét, s aszürkeskála kalibrációja hasonlóan jóra sikerült, mint az rtings tesztjében. A szín még nem lett állítva, s a képen látható eredményt kapta. Szemmel láthatóan jobb az rtings tesztjénél, megmerem kockáztatni, hogy a Samsungénál is jobb. Akkor most ez hogy van?[kép]codec project
-
junior19
senior tag
Te is mindent megteszel, hogy még véletlenül se tudd 100%-san kihasználni a készülékedet.
Ráadásul, még magadnak is ellentmondasz.
Megbízol a Technicolor beállításaiban, de azért a dinamikus kontrasztot bekapcsolod. Egy IPS kijelzőnél megérteném, de egy Olednél? Ha jó is volt a gamma értéke, akkor szépen tönkre is vághattad. A színhőmérsékletet közepesre állítod, ha jól be volt állítva, akkor a 6500K színhőmérsékletet megemelted olyan 8000K környékére, aminek a következménye az lesz, hogyha színhelyes volt a megjelenítő, akkor ezzel a mozdulattal meg is változtattad ezt. Kb minden szín kékbe húz. Neked ez lehet így tetszik, de akkor teljesen mindegy melyik képopciót használod, mindegyiket be lehet állítani ízlés szerint. De itt mindennek megvannak határozva a szabvány értékei, amibe az ízlés nem fér bele, mert borít mindent.
A Technicolor sem 100%-os, ezt felejtsd el, ahogy a THX sem. Csak megközelítik a szabvány értékeit a beállításokkal, jobban, mint másik üzemmód. De LG -nél az ISF is jó szokott lenni.
A kontraszttal kapcsolatban pedig csak annyit, hogy a kolléga valószínűleg arra gondolt, hogy egy megfelelően beállított fehérszint mellett, ha az oledfényt 30-40 között használják, akkor az az előírt 120 csúcsfény helyett 180-220-at fog jelenteni. Az igaz, hogy maga a kontraszt értéke ha lenne, akkor nem csökkenne, mivel a fekete értéke az 0 marad. De ha nincs jól beállítva a fehérszint, s az oledfény emelésével érik el a szabvány értékét, akkor a csúcsfény értéke megfelelő, de a szürkék szintjén nem a gamma értékének megfelelő lesz a fénysűrűség szint, ami hatással van a gammára, a kép dinamikájára és mélységére van hatással.codec project
-
junior19
senior tag
Én segítettem Bakus fórumtársnak a mérés során, s véletlenül jöttem rá, hogy DCI-P3 színteret mér. Sajnos azt azóta sem árulta el, hogy a mérés során nála mi volt beállítva. Ha auto, akkor nála valami gebasz van, mert akkor DCI-P3-at mért már. Ha szélest választotta, akkor jól működik a tévé, csak ő választott rosszat. Erre még nem válaszolt, így nem tudom nála mi lehet a jó beállítás.
Egyébként veled értek egyet, azért van a normal vagy az auto beállítás, mert akkor mindig a fogadott jelnek megfelelő színteret képezi le, míg ha a szélest választjuk, akkor már rec709 ből is DCI-P3-as lesz. HDR-nél nagy változás nem várható ebben az esetben sem, mert maga a tévé nem tud olyan színteret megjeleníteni, ami a 2020-at lefedné. Hiába szélesítjük bárhová a menüpontban. Az sd, illetve a hd anyagokat viszont nagyon túltolhatja.
Majd délután rakok fel képeket erről.codec project
-
junior19
senior tag
válasz sakal83 #14927 üzenetére
De a kontraszt is hatással van rá. Maximális kontraszton kell a fényerővel a feketeszintet beállítani, a fehérszintet pedig ezután a kontraszt csúszkával. De hatással vannak egymásra, ezért ellenőrizni kell. Ha a kontraszt nálad is 95 környékén van, akkor a 60-as Oledfény kb 200 körüli csúcsfényt ad, az ajánlott 120 helyett.
Az eredeti képmód megint nem az igazi, ráadásul a színhőmérséklet is biztosan hideg, kékes minden. A dinamikus kontrasztal a gammát vágod tönkre, nem kell használni. A széles színtérrel pedig a színhelyességet, pont tegnap volt téma.codec project
-
junior19
senior tag
válasz dgyuri0123 #14944 üzenetére
A 20-as Oledfény a többi paraméterrel kb 100 nitet ad nálad, ezt tényleg jól beállítottad szemre, de ezt kis gyakorlással, érzékkel be lehet állítani. Pontosan 120-ra nem lehet, de az eseted még a határérték. 1-2 értéket még nyugodtan tolhatsz az oledfényen, s teszteld, hogy tetszik.
A gammát viszont nem lehet beállítani pontosan szemre, legalábbis amire Joshi gondolt. Hogy a szürkeskálád minden mérési pontján 2,2 legyen a gamma, ne csak egy-két ponton. Ettől lesz a képnek mélysége és dinamikája.
Azt persze gyakorlott szemmel lehet látni, hogy 2,2 vagy 2,4 körüli a gamma. De egy átlag gamma értéke hiába jó, ha csak egy ponton egyezik meg a célértékkel, a gamma pedig tényleg görbe.codec project
-
junior19
senior tag
válasz sakal83 #14946 üzenetére
Mi volt a kínai? Csak akkor tudok segíteni, ha tudom mi nem tiszta.
Teljes beállítást ne várj tőlem, mert azt csak méréssel lehet, minden panel más.
Egy általánosat majd este írok, amit műszer nélkül bárki otthon meg tud csinálni, a mérés is ezzel kezdődik.
De ismerni kell a körülményeket is, mi a forrás, milyen fényviszonyoknál van használva, milyen műsorok mennek rajta. Ezek lényeges kérdések beállítás szempontjából.codec project
-
junior19
senior tag
A kérdésedre meg is adtad valamilyen szinten a választ a következő mondatodban.
Nincs olyan, hogy saját elvárások, mindennek van szabványos értéke. Ezt csak műszeresen lehet beállítani. Aki azt elfogadja, hogy csak akkor látja azt a kijelzőn, ahogyan a műsort készítették, ha kalibrálva van a kijelző, annak tetszik. Ha valakinek másak az elképzelései, annak nem fog tetszeni.( elvárásra nem lehet kalibrálni)
A szem hamar hozzászokik, csak akarás kérdése. De nem csak ezért érdemes kalibráltatni. Láttam már olyan 2 éves felső kategóriás lcd-ét, hogy a piros színben olyan sok volt a kék, hogy szemmel láthatóan bíbor színű volt már. A tulajok így nézték, s nem tűnt fel nekik, mert ez nem egyik napról a másikra történik. A szem pedig alkalmazkodik. Mikor megmutattam milyennek kellene lennie a pirosnak, látták.codec project
-
junior19
senior tag
válasz fplweb2012 #15052 üzenetére
4-es kapcsolót már a régebbi lcd tévék is tudtak, illetve forgatómotort. Több lnb-ét nem hiszem, hogy tudnának, nem szokás tévékbe belerakni.
De ha nem akarsz magadnak ősz hajszálakat, akkor inkább egy Marusys Vu+ Zero 4K készüléket csatlakoztatsz hozzá, s megkíméled magad sok bosszúságtól.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Partizan182 #15203 üzenetére
Köszi a képeket.
Nekem bármelyik képre vagy linkre kattintok, a kalibrálás előtti rgb level jön fel. Firefox böngészővel.
A kalibrálás előtti saturation mérés volt-e? Ha arról is lenne kép, akkor lehetne összehasonlítani. Illetve nem tudom mértetek-e 24 pontos Colorcheker mintákat? Azt is érdemes.
Nagyon jók ezek a képek, mert szerintem így mindenki láthatja, mennyit változik a kép, míg beszélni erről elég nehéz dolog. Aki nem tudja, mi a kalibrálás, az állítgatja össze- vissza a tévét, s soha nem lesz jó. Az ábrákon viszont látható a változás.
Gondolom elégedett vagy a kalibrálás után kapott képpel, s nem érzed kidobott pénznek. Ha esetleg leírnád a készülék árának hány százaléka volt a kalibrálás összege, akkor így lehetne viszonyítani aki gondolkodik rajta, hogy kalibráltasson-e, hogy neki megéri-e.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
"Csakis a saját szemem, szokása okozhatja ezt... Illetve, hogy a picit hidegebb színvilágot jobban kedvelem."
Ezzel mindenki így van, nem ez a magyarázat. Arra lettem volna kíváncsi, hogy tudod-e, hogy a meleg2 miért pirosabb, mint a meleg1 színhőmérséklet? Mindenki így látja, így kell látnia. Vagy talán egyszerűbb ha azt kérdezem, hogy tudod-e mi történik a meleg2-ről meleg1 színhőmérsékletre váltással?
A színekre való hatását majd később leírom, mert szeretnék pár ábrát mellékelni a jobb érthetőség kedvéért.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
Na akkor a magyarázat.
Vegyünk egy könnyen számítható értéket példának. Legyen a fehér fénysűrűség értéke 100 nits. A szürkeárnyalat rgblevel szintjéről nem rakok be képet, azt egyszerű elképzelni. A feketétől a fehérig akkor jó és nem lesz színezve a szürkeárnyalat, ha a 3 szín egyforma 100%-os értéken fut. A zöld ritkán szokott eltérni, az 100% közelében van, ha nem, akkor már gondok vannak. A meleg2 színhőmérsékletnél a piros mondjuk 102%, a kék pedig csak 95%. Így is látható, hogy már pirosabb lenne a kép. De ráadásul a fehér 71%-a a zöld, 21%-a a piros, s csak 7 százaléka a kék. Ebből következik, hogy egy százalék piros eltérést 3 szoros kék változtatással kellene korrigálni. A szemünk ezért veszi észre hamarabb a pirosas, sárgás árnyalatú fehéret, mint a kékest. Mert a meleg1 színhőmérsékletre kapcsolva az történik, hogy megemelkedik a kék szintje. A piros mondjuk lecsökken 101%-ra vagy 100 alá egy kicsit, a kék viszont megemelkedik akár 110% környékére is. De mivel a pirosnak is csak a harmada az értéke, így kevésbé zavaróan hat.
Hátradőlés helyett viszont nem a problémát oldottuk meg, csak korrigáltuk, s generáltunk újabbakat.
[kép]
Ezen a képen egy normal színhőmérsékletre beállított tévé cie diagramja látható. Középen az ív mutatja a színhőmérsékletű pontokat. A négyzetek a színek különböző telítettségi pontjait mutatják. A fekete íven a kék jelölés a szürkeskála megfelelő deltaE értékeinek a helyét jelöli 6500K színhőmérséklet mellet. Ennél a beállításnál 10000K felett van a színhőmérséklet. A meleg1-nél kisebb, tehát közelebb kerül minden, csak a szemléltetés miatt jobban látszik itt az eltérés. A színtelítettségi négyzetek meghosszabbítása mutatja hol kellene haladniuk a szaggatott vonalaknak. Így látható, hogy minden cián, bíbor szín a kék felé hajlik. Ettől durvább a piros 25%-os telítettségi mért értéke, mely majdnem az 50%-os bíbor helyére kerül. Minden szín kékes árnyalatot kap. Tehát a problémát nem oldottuk meg, csak nagyobbat generáltunk. Ha valaki kalibráltatja, vagy maga kalibrálja a kijelzőjét, ő megoldja a problémát, s senki nem fog a fehér színben semmilyen színárnyalatot látni.
[kép]
Ezen a képen a 6500K-re kalibrált kijelző színtelítettségi cie diagram képe látható. Azt hiszem a két képet egymás mellé téve, s váltogatva jól látható a színek árnyalataira a különbség.
S akkor még egy téma. De nekem jobban tetszik a hidegebb, be lehet-e állítani 7500K-re? Be, de akkor egy másik problémát generálunk. Bekalibráljuk a kijelzőt 7500K-re, minden mérési eredményünk nagyon jó. Mutogathatjuk haveroknak, ismerősnek. Csak azt a problémát generáltuk, hogy hiába jók a mérési eredményeink, de a film 6500K-re készült, így a kijelzőnk mégsem azt jeleníti meg, ami beérkezik videójel.
[kép]
Ezen a képen a leggyakrabban előforduló színárnyalatok láthatóak. A jobb oldali a beérkező jelet mutatja, a baloldali a megjelenített színt. Ez megint a normal képmód mérésekor történt, a meleg1-nél kisebb eltérések láthatóak.
Remélem érthető volt valamennyire a magyarázat, s átment amit szerettem volna közölni.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
A választ azt hiszem leírtam az előző hozzászólásban.
Vagy kalibráltatod, s akkor minden paraméter a helyére kerül, vagy próbálod megszokni. Egy szürke skála tesztkép vagy videó megmutatja egyébként, hol, milyen mértékben van elszíneződve a szürke skála.A 2pontos fehéregyensúly magas opciójában az állítás is megoldás lehet, de nem lesz pontos, s igen jó szem és gyakorlat kell hozzá, hogy ne a kéked vidd túlzásba például.. Az alacsonyt semmiképpen nem szabad állítani, mert a sötét részeknél szabad szemmel igen nehezen kivehető az elszíneződés. Azt is lehet egyébként, amit utánad írtak. A szem mindent megszokik, csak idő kell neki, s lehetőleg ne nagy változásokat csináljunk. Láttam már olyan tévét, hogy a 100%-os piros inkább bíbor volt már. A tulajnak nem tűnt fel, mert naponta nézte, s egy ilyen változás nem egyik napról a másikra történik. Amikor megmutattam milyen a piros a laptopon, akkor már ő is látta a különbséget. Ne a hideg színhőmérsékletről váltsunk a meleg2-re, mert az tényleg szokatlan. Amit írtak az is jó megoldás, kiegészítve azzal, hogy olyan filmet nézni a változtatás elején, amiről tudod, hogy egyébként is túlszaturált(Transformers)[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz tutitibi #16803 üzenetére
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled/settings
Itt minden beállítási lehetőséget megtalálsz.
A plazmádtól több, részletesebb állítási lehetőség van, például a gammára és a szürkeárnyalatokra több állítási lehetőség van. Azt hogy jobban be lehet-e állítani, az már másik kérdés. Kalibrálni viszont biztos, hogy könnyebb.
A kérdésed elején LG B7, B8-ra kérdezel, ezekre igazak.
A végén jó Oledre kérdezel, ezt nem tudom, hogy érted, mert a Sony-ra nem igaz, nincs bennük CMS.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz tutitibi #16806 üzenetére
Elég hosszú a sáv, minden olvasható.
Amit megjegyeztél, az gyakorlatilag felesleges is, mert már benn vagy a fehéregyensúly menüben.(Ezt egyébként is csak megfelelő eszköz segítségével érdemes állítani, aki meg sem találja a menüpontot, azzal én nem is kalibráltatnám)
Ha megnézel egy példát, megvan adva az IRE értéke, a célfénysűrűség, állítható a fénysűrűség értéke, s a három szín értéke is változtatható. De ide csak úgy jutsz be, ha a képbeállítások - Haladó beállításokba belépsz, s ott ki van írva végig minden menüpont.codec project
-
junior19
senior tag
Nem igazán neked szánom a választ, sok hozzászólás összegyűlt a kérdésben.
Kicsit összekeveredtek a fogalmak, de szerintem egyről beszéltek azért. Mindenkinek igaza is van egy kicsit, meg nem is. HDR-nél a fénysűrűség a lényeg, nem a fényerő.
krx21 fórumtársnak abban van igaza, hogy nem feltétlenül kell a 100-as Oledfény HDR esetén. A gyártók azért állítják be ezt gyárilag, mert nagyobb kontraszt kell(ami a fénysűrűség növelésével érhető el) a hdr-hez, felmérések szerint 20000:1-hez kontraszt aránynál volt a legkellemesebb a legtöbb embernek. Ami már 200 nits maximális fénysűrűségnél és 0,01-es feketeszintnél teljesül is. Lehet persze magasabb értéken is nézni, ha nem zavaró. Ez Olednél simán teljesíthető is.
Viszont ha a fénysűrűség értéke közeli az sdr fénysűrűség értékével, akkor azért veszít a hatásából a HDR.
Aki mondjuk a 100-as Oledfényt használja, érdemes megnézni a feliratot fehér színben. Ha nem is használja a feliratot, egy teszt erejéig érdemes. Ha 100-as értéknél természetellenes a felirat egy sdr anyag feliratához képest, akkor bizony kicsit túl van tolva, s ez a képen is látszani fog.
S igaz ez arra is, hogyha valaki 70-es Oledfény értéken nézi az sdr-t, akkor a számára a 100-as Oledfény nem lesz akkora ugrás, mintha nagyobb érték van az sdr és hdr Oledfénye között. De nem feltétlenül kell a maximális.
A HDR-nél ugyanis nem csak a színtér növekedés és a 10-bites feldolgozás hozza a látványos megjelenítést, hanem bizony a luminancia megjelenítése is, mert teljesen más, mint sdr esetén.codec project
-
junior19
senior tag
Azért szerintem az Oled gyártók is rájöhettek volna már, főleg az LG, hogy az ilyen képmódokat hanyagolja a beállításokból, ahol a panel majdnem csúcsra van járatva. Egy átlag felhasználó nem babrálja annyit a beállításokat. Ha olyan beállítások lennének benne, amikkel elkerülhetőek lehetnek az ilyen esetek, akkor mindenki jobban járna. A felhasználó pár nap alatt eldönthetné, hogy tetszik-e neki így az Oled képe, s a beégéstől sem kellene parázni.
De gyárilag olyan képmódot beállítani, aminél előfordulhat, az szerintem hatalmas öngól.codec project
-
junior19
senior tag
válasz dgyuri0123 #17690 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyszerű.
Régebben szinte minden gyártónak olyan kontraszt állítási lehetőség volt a készülékén, hogyha túltolták a kontrasztot, akkor simán össze lehetett zúzni a fehér szintet. Most pár éve a Samsung és a Sony készülékein nem lehet annyira felemelni a kontrasztot a menüben, hogy bezúzza a fehérszintet. De ettől még nem fog a készülék károsodni, hogy a kontrasztot a maximum közelébe állítjuk. Ha már az Oledfény is fel van emelve, mint az előtted szólónál is, na az már nem biztos, hogy hasznos. Az már közelíti a Sport képmód gyári beállításait.
Láttam viszont már olyan Samsung lcd-ét, nem is egyet, hogy a maximális kontrasztra sem közelítette meg a 235 villogását, tehát nem zárta be a fehér szintet. Viszont a villogó oszlopok olyan szép pirosak voltak, hogy mérés nélkül lehetett látni a piros szint megemelkedését.
Ezért írtam, hogy nem ennyire egyszerű, attól még hogy magas kontraszt van beállítva, az még lehet jó is, s az sem feltétlenül előny, ha nincs túl tolva a kontraszt.codec project
-
junior19
senior tag
Blutack gyurmaragasztó, megfogja, de azért később fel lehet szedni.
Illetve ha nagyon parázol, s közel van mögötte a fal, akkor egy vagy két merev dolgot a fal és a tévé közé. A rögzítés pedig a falban és a tévé falitartó rögzítésében. Nem tudom mennyire fog látszódni, vizuálisan mennyire elfogadható.
Régebben a tévék használatijában mindig ott volt ez a biztosítás a falhoz, igaz csak drótszerű anyaggal. De ha két merev anyaggal hozzárögzíted, senki nem borítja le.codec project
-
junior19
senior tag
válasz akela91 #18268 üzenetére
Addig, amíg a készülékek nem tudják a hdr -hez ajánlott fénysűrűséget megjeleníteni, addig sajnos ez lesz a helyzet. Most ugyanis az Oledfény emelésével tudják azt a fénysűrűség értéket megközelíteni, ami a hdr -t élvezhetővé teszi.
Érdekes lesz majd az is, ha már fogják tudni megjeleníteni, mennyire fogják az emberek bírni a sötét jelenetből a szikrázó napsütésre váltást például. Filmeknél lehetne még nagyobb különbséget is bemutatni.
Egyébként csak egy tanács. Ha sötét helységben használod, akkor a 40-50 Oledfény az sdr-hez nagyon sok. 20-25 között bőven elég. S akkor HDr-nél is elég 60-80 környékén használni, igaz nem lesz meg a csúcsfénysűrűség, amit tud a készülék, de sdr-hez képest látványos lesz a hdr.codec project
-
junior19
senior tag
válasz ravasz21 #18729 üzenetére
Hali!
Egy fontos infó kimaradt, hogy ez a felállás működött-e korábban, vagy csak az LG Oled-el csinálja. Bár én az eredeti leírásban azt sem értettem, hogy "Elindítom a bluray film lejátszását, angol DTS - HD master audióban és mikor bekapcsolom a tv-t," ezt hogyan csinálod? Miért nincs már a tévé bekapcsolva a film elindításakor?
Én azt a lejátszót kipróbálnám másik rendszerben hogyan működik.
Többen írták már a CEC-et és az ARC-t kapcsold ki, ezt megtetted már? Mert erre nem reagáltál.
Elméletileg ahogyan írod, a Samsung aodio HDMI és az erősítő között jó a kapcsolat. Ha nem is kapcsolod ki az ARC-ét, akkor legalább a hangkimenetnél az optikait válaszd ki, ne ARC, s ne is TV belső legyen, mert így a tv biztosan nem kavar be a lejátszónak. Én először ezt csinálnám meg, ha nem hozz változást, akkor kipróbálnám más rendszerben azt a lejátszót, ha még nem használtad így. Ha már működött ez a rendszer neked így, akkor biztos beállítási gond az Oledben.
Sok sikert.codec project
-
junior19
senior tag
válasz hello28 #18736 üzenetére
Ha azt szeretnéd megközelítőleg látni, amilyen jel beérkezik, akkor érdemes kalibrálni.
De a Spyder helyett ajánlottabb az X-rite i1 Display Pro.
Ha értesz a kalibráláshoz és van türelmed akár 4-5 órát állítgatni, akkor érdemes megvenni. Ha valamelyikel nem rendelkezel, akkor hívni kell valakit, aki ért hozzá.codec project
-
junior19
senior tag
50UK-ás LG is viszi a 4KHDR-es anyagot(A hazafi, Matrix biztos), így nem hiszem, hogy a komolyabb procinak gondot jelentene.
Komolyabb hang alatt ha a Dolby TrueHD-t, vagy a DTS Master-t érted, ezeket egyik tévé sem adja ki. A Core természetesen kimegy az említett típuson, így szerintem az Oleden is.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz dgyuri0123 #18775 üzenetére
Még szerintem a képmódot is elárulhatnád neki, mert nem mindegy, te melyiket állítottad be, s ő melyiket kezdi el állítgatni.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz energomatt #19371 üzenetére
""Kulcsra készre" állítjuk készülékét, a kép-, és hangbeállításokat kollegáink szakszerűen, a szoba jellegéhez kallibrálják, hogy Önnek már csak a kikapcsolódásra kelljen koncentrálnia.****"
Pedig ott van, szó szerint kalibrálást írnak. Az más kérdés, hogy milyen szakember az, aki egy 0 "kilométeres" Oled-et elkezd kalibrálni.
Tudom, hogy vásárlástól 30 nap áll rendelkezésre, de az nem túl életszerű, hogy aki nem tudja miről van szó, annak bekalibrálják kiszedve a dobozból.
Azoknak jó lehet, akik valamennyire jártasak a témában, megveszi, használja 3 hétig, s azután jelzi, hogy kéri a kalibrálást.
Persze kérdés, hogy mit értenek kalibrálás alatt. Mert egy teljes kalibrálás csak a képre 4-5 óra. Ha csak végpontozzák, meg a színtelítettséget, színárnyalatot állítják be, azt fél óra alatt megcsinálhatja.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz energomatt #19373 üzenetére
Akkor leírhatnád, hogy mit értenek kalibráláson.
Van most pár emberke, aki szeretne venni, itt az 5 év gondoskodás is. Legalább képben lennének, mire számíthatnak.
Köszi.codec project
-
-
junior19
senior tag
válasz daneel_hu #19918 üzenetére
Kalibráláskor szokás beállítani a csúcsfényerőt, ennek értéke 100nits. Ha mindkét készüléket erre kalibrálják, akkor nem lesz látható fényerő különbség a kettő között. Nagyon minimális lesz persze, de azok tizedes értékűek. Ezt szabad szemmel nem lehet látni. Ha látható különbség van két készülék között, akkor ott valamelyik nincs kalibrálva.
codec project
-
-
junior19
senior tag
válasz Gaben360 #22221 üzenetére
Ahogy én leszűrtem itt, illetve más fórumon is beszélgettünk erről, médialejátszóval nem fogod tudni a hdr-t megjeleníteni a full hd-és tévén a hdr-es anyagot. Más a gamma hdr-nél, s megint más sdr nél. A színteret hiába nagyobb tartományban jeleníted meg, s lesz nagyobb fényerőd is.
Ha pedig sdr anyagot küldesz rá, akkor ott a nagyobb színtér már eltérést okozna az sdr anyag színterétől.codec project
-
junior19
senior tag
válasz energomatt #22530 üzenetére
Abban igazad van, hogy a kérdező nem pontosan kérdezett.
Kétféleképpen lehet egy tévét beállítani. Vagy ízlés szerint, s ebben maximálisan igazad van, hogy akkor a kérdezőnek el kellene tudni döntenie, neki mi tetszik. Én sem nagyon szoktam érteni, amikor beállítási értékek után kérdeznek.
A másik a kalibrált kép. Itt az ízlésnek már a beállításoknál nincs szerepe, mert mindent szabvány határozz meg.
janos666 is arra utalt, hogy a felsorolt képmódoknál, ha az alapvető csúszkákat(Oledfény, kontraszt, fényerő, színtelítettség, színárnyalat) abba az értékbe állítod, akkor mindegyik képmódnál nagyon hasonló színhőmérsékletet, gammát, színmegjelenítést, esetleg rgb együtt futást ad. Gondolom ezt ő kimérte. azért meri is kijelenteni.
Az megint természetes, hogy a képmódoknál nem mindegyiknél tudsz mindent állítani, ezért van, hogy általában kalibráláskor a Szakértői módokat használják, mert ott mindent lehet variálni.
Az viszont téves, hogy a valóságot kapjuk vissza egy akár kalibrált kijelzőn is. Azt kapjuk vissza, ahogyan elkészült, közvetítik az eseményt.
A szabvány a színtérben tér csak el egy sd vagy egy hd anyag között. Nincs szabvány sporteseményre, koncertre, vagy filmre. Így ezek használata az ízlés valamilyen színezése. Egy jól beállított kijelzőt esetleg sötét helységre és világosabb helységre érdemes beállítani, s a helyiség fényviszonyait figyelembe véve használni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz janos666 #23901 üzenetére
Ezt a 2. pontot kifejtenéd bővebben, vagy nem rosszul írtad?
Mert nekem pont fordítva kell a tévén a HDMI fekete szint értékét beállítani.
Lejátszó YCC - TV fekete szint alacsony.
Lejátszó RGB - Tv fekete szint magas.
A képen is látszik egyébként, mert ha az YCC-hez a magast állítom, akkor a kép még jobban kivilágosodik, eltűnik a fekete, ha pedig az RGB a kimenet, akkor az alacsonynál még sötétebb lesz a kép, a fekete szint bezár. A fényerő alaphelyzetben 50-es értéken így. Persze be lehetne állítani mindkét verziót is a megfelelő fekete szinthez, csak akkor brutálisan kellene változtatni a fényerő értékén.
Webos 4, de van egy régebbi LG lcd is, azon talán még WebOs2 van, de azoknál is ezek a megfelelő fekete szint értékek, legalább is nálam.codec project
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Vallás
- Politika
- Anime filmek és sorozatok
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...