-
GAMEPOD.hu
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
válasz junior19 #12506 üzenetére
A Sony fényerő elnevezésű csúszkával én nem érzek drasztikus fényerő növekedést, a Sötét részek fényerejével igen, de akkor meg a fekete nagyon nem fekete. Ha az LG-nél ez utóbbi akar lenni az OLED fény, akkor számomra érthetetlen hogy egyesek hogy használhatják ezt a fényerőt 50 fölötti értéken. De ahogy mondtam az X-tended Dynamic Range is sokat emel a fényerőn ha magas értékre rakom. Itt van elefant A1 tesztje és ő is mondta hogy az X-tended Dynamic Ranget mindenképpen magasra kellett tennie, máskülönben kalibrálásnál nem jött össze a ~0 közeli fekete.
ui.: a kontraszt változtatásával tényleg változik a fényerő, de elefant kalibrálásának végeredménye is 95-ös érték lett. A kontrasztot mennyin érdemes használni?
[ Szerkesztve ]
-
válasz junior19 #12504 üzenetére
Van ebben egy olyan tényező is, hogy (legalább is a 7-es LG-nél), hogy csak HDR módban aktív a W al-pixel (WRGB osztás...), bár ettől függetlenül is magasabbra engedi csak az RGB pixeleket is HDR módban (az IN-START menü "Modul HDR" kapcsolója: Normal = Auto, avagy a gyári mód, hogy a W HDR-hez bekapcsol, vagy OFF: a W sohasem aktív, vagy ON: folyton világít a W az RGB mellé [ez amolyan debug mód lehet]). Pontosan most nem akarom újra lemérni, de nagyon durván 350, 450, 650 nit jön ki rendre SDR, HDR-RGB, HDR-WRGB (fehér ablakon) és mindog úgy 140-150 körül van a teljes képernyős fehér (SABL nélkül).
Ez a CMS kérdés azért is érdekes, mert igazából rég kilépett már az egész móka a CIE1931 keretiből (mindenki látja már a hétköznapokban, hogy nem elég jó ez a régi rendszer). A sokezer dolláros spektrókkal, frissen helyben finomhangolt tesztképek (pl. egy fehér téglalap, amire közvetlenül rámértek és pont ehhez a jelszinthez pöcögtették be a csúszkákat) sem néznek ki szemre pontosan ugyan úgy egy Rec709-hez közeli natív színterű PDP-n (pl. egy 9G Kuro-n, vagy Samsung F8500-on), mint egy ilyen WOLED-en, de egy RGB OLED megint más, ahogy egy Q-dot LED-LCD még másabb... Szóval a nagyon apró eltérések miatt én már rég nem aggódom. Főleg, ha nincs is hozzá sok ezer dolláros referencia műszerünk csak pár szár dolláros. Azzal bőven elég a hosszú évek alatt elcsúszó fehéregyensúlyt korrigálni (ami tényleg keményen elmászhat, főleg olyan technológiáknál, ahol számottevően öregszik a panel ezer órák viszonylatában is). Az pedig, hogy a fix gyári konstansok, amik a Rec709-et emulálják a natív színtérből "helytelenné" válnak-e a fehéregyensúly állítás után, már megint olyan kérdés, hogy vissza az előző két pontra (picit igen, de nem biztos hogy ez a legnagyobb baj, mert a szaturáció nem változik sokat az öregedéstől). Aztán menjünk át oda, hogy ez a 6 színű 3 csúszkás CMS sohasem volt és nem is lehet tökéletes. Ezt is tudjuk már nagyon rég (10+ éve, régebb óta, mint hogy a CIE 1931 elkezdett csődöt mondani), és idén el is kezdett leszivárogni a consumer szintre az egyedileg feltölthető 3DLUT (a '18-as LG-k is tudják majd, amit a '17-e csúcs Pana OLED, illetve amit a professzinális monitorok egy része már ~10 éve tudott...), aminek rengeteg előnye lehet (kényelem, pontosság, precizitás megőrzése, stb a "hagyományos" gyári konstansok + csúszkák helyett).
Most is van 6 színű 3 csúszkás CMS az LG-n, csak minek...? Az a 6 pont, amit kimérsz közvetlenül, az pontosabb lesz, a köztes színek pedig "random" vagy jobb, vagy másképp rossz, mert más rendszert használ az Auto színtér (ami egy komolyabb gamut mapping), mint a csúszkák (amik real-time "mókolások") és bonyolultabb a probléma, mint 6 pont és 3 tengely... Fel is adták (nagyon helyesen) és jön inkább a feltölthető 3DLUT. Ezek a csúszkás CMS-ek addig voltak jók, míg natívan is nagyon közel volt a panel és szabványos színtér, épp csak piciket kellett simogatni rajta, addig nem jöttek annyi nyilvánvalóan elő a limitációi (ha jól volt megoldva).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz junior19 #12517 üzenetére
Persze, egy tökéletlen eszközzel is lehet elérni jobbat, mint a még tökéletlenebb eredmény, de ezt is TV-je válogatja, hogy mire jó, vagy nem jó a csúszkás CMS.
Példaképp próbáld ki az LG-nél, hogy SDR módban átállítod a színteret Auto-ról Wide-ra, aztán húzd be úgy a CMS csúszkákat Rec709-hez. és még mérned se kell, hogy lásd: nagyon nem passzol valami (de mérve teljesen egyértelmű). Ez nem annyira nyilvánvaló, de ugyan ez a hiba megvan akkor is, mikor az Auto színtérből indulsz, csak mivel sokkal kevesebbet pöcögtetsz a csúszkákon, így még nem igazán észlelhető. Úgy is mondhatnám, hogy két külön egymásra rakott réteg a színtér kapcsoló és a CMS csúszkák. Az első egy tökéletlen, de alapvetően korrekt elven működő gamut mapping, a másik csak egy torzitgatás-nyújtogatás-húzogatás, amin ha elég sokat húzol, akkor "szétszakad".
De HDR módban, ami "kényesebb", ismét látszik a probléma, ahol az Auto gamut mapping módból indulva is már a CMS csúszkák legkisebb tologatásával is elkezdneke felbukkanni apró képhibák (pl. táncikáló blokkos foltok az arcokon, mint ha tele lenne zajjal az anyag, csak épp a TV teszi oda, csak akkor ha tologatod a CMS csúszkákat).Bár az LG-nél azért nagyon szűkös a precizitás is, amitől megint csak nehéz ezeket empirikusan visszafejtegetni, hogy hol mi miként dolgozhat (ahol tele van banding-el egy gradiens, ott nehéz megtippelni, hogy pusztán a precizitás hiánya miatt mossa össze, vagy eleve szar az algoritmus vagy LUT, amit ráereszt).
*** Erről jut még eszembe egy másik hasonló példa: a 9G Kuro-kon is totál hulladél a felhasználói menüs CMS, Egyrészt ugya "csonka" (nincs elég csúszka), de még az egyébként tökéletes szürke-skála is durván elszíneződik, ha tologatod azt a pár csúszkát. Pedig ... itt jön a csavar ... van egy hasonló CMS a szervizmenüben (az a féle, ami általában a normál menüben szokott lenni, csak csúszka helyett számokkal), amit oda állítasz ahova szeretnél, és úgy működik, ahogy elvárható (szép lineárisan skálázza a szaturációs gradienst, ahogy kell és nincs semmi káros mellékhatása, mint a felhasználó menüs CMS-nek). Ugyan ez a történet: ez külön "réteg" egymáson, amik mást csinálnak és másképp, az egyik jól működik, a másik nem.
Olyat játszottál már amúgy, hogy odatettél a műszerrel bepötyögött LG OLED mellé (SDR mód) egy 9G Kuro-t (ami kb. az egyetlen kijelző, ami tényleg jól keveri a színeket és kontrasztban sem hasal el nagyon az OLED mellett [a kettőt egyszerre a pref. LCD-k sem tudják...])?
----
A külső 3DLUT-al az a baj, hogy akkor működik igazán jól, ha egy "buta, nyers" kijelző profilozol. Ez nyilván megvalósul akkor, ha a belső elektronika kikapcsol *minden* színkezelést (ami triviális, ha eleve 3DLUT alapú és átvált profilozási módba, de jó egy nagyon buta monitor is, amiben eleve nincs is semmi processzor, ami babrálni tudja a színeket), és a panel natív színterét méred ki (vagy buta monitor esetén az egyszerű csatornánkénti kontraszt, avagy fehéregyensúly állítás még nem gond).
Ha dolgozik bármi "okos izé-mizé" köztük, akkor sokkal több pontot ki kell mérni, és sokkal nehezebb dolga lesz a szoftvernek is kitalálnia a mérésekből, hogy mi történik, mert ilyen szempontból a feldolgozás sajátossága is mind-mind random anomáliának tűnik, amit fel kéne térképezni és azt is korrigálni, de a profilozó szoftver alapvetően nem erre számít, így sokszor el is hasal ilyenkor.
Persze itt is áll, hogy tökéletlen szerszámmal is lehet javulást elérni. De a lényeg, hogy a külső 3DLUT-nak a legjobb egy teljesen "buta" mód, ha la tudnánk kapcsolni a TV-ben minden színkezelést (de a mai TV-kben ez általában lehetetlen, a natívnak nevezett mód sem valódi natív színtér...). Ha be van építve a készülékbe a 3DLUT képesség, ezt használja a gyári mód is, akkor jó eséllyel meg van teremtve az összes előfeltétel, hogy ideálisan lehessen használni (akár épp úgy is, hogy feltöltesz egy totál 1:1 no-op 3DLUT-ot a hardware-be és úgy profilozod, ha neked kényelmesebb így, bár a HDMI sávszél korlát miatt jobb az, ha bent van, főleg sok "sokbites", mert HDMI nem megy át 16 bit 4k-ban...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Partizan182
senior tag
válasz junior19 #13235 üzenetére
Most hozta haza, tök felesleges még kalibráltatni, csinálhatná újra 3 hónap múlva. SDR-ben a fényerő a szobától függ leginkább, nincs "helyes" beállítás (najó 120 nit, de az túl sötét sok helyen).
@Namiren: Warm 2-höz majd hozzászoksz, ne félj én is W1-el indítottam anno. Arra figyelj hogy a White balance Red/green/blue értékeket ne másold a linkelt beállításból, mert az panelfüggő. És igen, pár hónap után érdemes lesz egy gépi kalibrációt tolni rá, előző készülékemen sokat dobott.
-
piRate_nEx
aktív tag
válasz junior19 #13235 üzenetére
Jogos, elnézést a rossz szóhasználat miatt, illetve a Black Levelre is az előbb felfigyeltem, fixelve is, én néztem be.
Természetes, hogy műszerrel más lenne az egész, ez még várat magára, ha majd a panelt bejáratom
Partizan182:
Igen igen, RGB-t nem is piszkáltam.The glass is already broken.
-
alaves
addikt
válasz junior19 #13410 üzenetére
A kalibrálást a https://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1506590109 készítette, azt módosítottam, amúgy a neten talható összes kalibrálás a Warm2-ből indul.
Igen a széles színskála miatt 45 a telítettség, és sokkal szebb a kép, szerintem az automatikus opció nem igazán állítja be helyesen a dolgot. Nálam a PC-n 2160p@60Hz, 32bit, 8bpc, RGB teljes (0-255) a beállítás, de az LG belső videólejátszóján is csak széles színskálánál villog a color clipping piros és kék 223-ig, a zöld 233-ig. A beállításaim MPC-HC és MPC-Be lejátszókra vonatkozik, PowerDVD16 esetében fényerő 58, kontraszt 40.
A hibával küzdő kollégának: a youtube-on vannak többórás brutális pixeldolgoztató videók, amelyek talán felélesztik az ellustult, fagyott pixeleket.
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
alaves
addikt
válasz junior19 #13425 üzenetére
Igazad van, az az igazi ha minden egyes TV külön-külön bekalibrált. Kalibrálás hiányában a neten talált kalibrálási beállításokat kipróbáltam és a flatpanelhd lett nekem a legjobb. A windows 7 asztal és a videolejátszók alap fényereje meg szerintem az LCDk-hez lett beállítva, OLED-nél nálam azért kellett felhúzni kicsit hogy a referencia fekete pontos legyen.
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
Partizan182
senior tag
válasz junior19 #14203 üzenetére
Low APL jeleneteknél előfordulhat, bár nem hiszem hogy Gyuri erre gondolt volna (majd megírja). Felmerül néha hogy a HDR olyan mintha egy fátylat lehúztak volna a képernyőről, ez megy le nehezen egyeseknek. A fátyol természetesen az sdr szűkös fény/színtere meg kevés graduációja miatt van, nem hibás beállítások miatt.
-
Partz
senior tag
válasz junior19 #14877 üzenetére
"HDR-nél nagy változás nem várható ebben az esetben sem, mert maga a tévé nem tud olyan színteret megjeleníteni, ami a 2020-at lefedné. Hiába szélesítjük bárhová a menüpontban."
Ez a rész nem világos sokaknak még mindig. De van változás, mert master oldalon Rec.2020 koordinátákat rögzítenek, DCI színtéren. Normal/Auto ezt helyesen kezeli, viszont a Széles beállítás DCI koordinátákat használ. Ezért van az, hogy a kijelző csak DCI színteret képes megjeleníteni, viszont a koordinátákat rossz helyre teszi. Végeredményben Széles beállítás mellett DCI-n belül is túlszaturáltak lesznek a színek, remélem így érthetőbb.
Mérő oldalon is Rec.2020 színteret kell mérni, DCI pontokkal, akkor kaptok színhelyes eredményt. Ezt 1-2 éve még a nagy teszt oldalak is benézték, erre utaltam.
Itt egy rtings példa, az idei C8Ha a fent linkelt videót megnézitek, ezt gyakorlatban is megmutatják filmes példával.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz junior19 #14947 üzenetére
Próbálgattam már sokféle oled fényerőt (még 50-60-at is ) , de a 20-as lett a befutó. Szerintem több ez mint 100 cd... hogy mennyivel azt nyilván nem tudom így szemmel lemérni. A gammát is csak "mezei módon" a főmenüből választható módon ajánlottam, mert ha 2.4, akkor az tuti sötét és elég szépen bebuktat feketébe sok mindent. Azt azért elég jól el lehet dönteni gyakorlottabb szemmel, hogy hol bukik be indokolatlanul a szürke árnyalat, de hangsúlyozom, ez nem helyettesítheti a műszeres beállítást. A 20 pontos IRE amúgy is kizárólag műszerrel piszkálandó, hozzáértőknek. Senkinek nem javasolnám hogy belevágjon "ész nélkül"...
"csak a zene van"
-
Solesz84
aktív tag
válasz junior19 #15652 üzenetére
Koszonom 👍
Asrock X570 Taichi, Ryzen 9 5900X , NZXT Kraken X72, Gskill TridentZ RGB 32GB DDR4 3600Mhz Cl16, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
-
Partizan182
senior tag
válasz junior19 #17527 üzenetére
Netflix DV anyagnál rémálom a felirat vakító fehérsége, nem is tudsz vele mit kezdeni mert ott a oled light a tone curve-öt állítja nem a fényerőt/sűrűséget. Belső lejátszójával HDR10-nél nem vészes. Ha valaki szeretne alacsonyabb APLt HDR10-nél én elsőre kikapcsolnám az active hdrt, nélküle alul-lövi a standard EOTF görbét és sötétebb lesz a kép (de nem csapod le a speculart teljesen).
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz junior19 #17693 üzenetére
LCD-t ne hozz fel példának, mert köze nincs az oledhez. LCD-t soha nem tudsz tökéletesre állítani a saját technikai korlátai okán és nem színhelyességről beszélek, hanem fényerőről és kontrasztról.
A plazma is nagyon kényes volt a fényerőre-kontrasztra. Ha nem voltak jók az arányok, bizony bukta a jó feketéket, vagy épp a részleteket. Oleden sincs ez másképp, csak ha valaki LCD módban akarja használni, az tényleg vegyen LCD-t, mert az oled nem arra való, hogy azzal barnítsd az arcbőrödet.
Az oled hatalmas kontrasztja sokakat félrevezethet. Mondják hogy sötét a képe, így aztán tolják fel az oled fényerőt is, meg kontrasztot is, tök feleslegesen. Nálam egy napsütötte tengerpart szinte olyan élvezetes, mintha ott állnék a parton, pedig (este) 22-es oled fényerőt használok 88 kontraszttal, ami kb. 120 nitet jelent. Az, hogy ez a szám egy LCD-hez szokott felhasználónak nagyon kevés, ez szinte biztos, de ez is legyen az ő bajuk. Ha nem akarják tudomásul venni, hogy nem a 400 nit miatt jó egy kép, hanem a magas kontraszttól, akkor nincs miről beszélni. Gondolom, jársz moziba... nos ott szerintem jó ha 100 nit fényerőre számíthatsz, mégis jó tud lenni. Akkor miért kell hajszolni a fényerőt? Miért kell egy szobában 1-2000 nit? De azt is kérdezhetném, hogy miért jó az, ha pár éven belül elveszíted a látásodat, mert ívfényt nézel ?[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Joshi
titán
válasz junior19 #18607 üzenetére
Hagyd butaságokat beszélnek, mindegy is. Egyébként Sonynál a Csúcsfény az LG Oled fény akar lenni, és Sony Csúcsfénye csak 3 fokozatban állítható (alacsony, közepes és magas). Erre gondolt krx21. Persze LG-nél is fölösleges 0-100-as skála, mert ott is valahol a 20-50 közötti érték a jó, de LG-sek elmondhatják hogy ők 1-es léptékben állíthatják.
(#18613) belan "...mert sötét mint a éjszaka"
Erre most tudnék mondani valamit, de inkább nem teszem. -
a2d2
addikt
válasz junior19 #18751 üzenetére
Köszi! Igazából ezt csak megjegyzésként írtam mert másodrendű ez a dolog nálunk (jelenleg a projektoron filmezünk ezen pedig m2 meg youtube menne, illetve PC lenne rákötve játékok miatt, elvétve néznénk hálózatról filmeket rajta).
Sokkal fontosabb a megfelelő magyar hangfelismerés mert az viszont napi szinten használva lenne.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
ravasz21
csendes tag
válasz junior19 #18731 üzenetére
Helló!
Ez a felállás már probléma mentesen működött korábban, hiszen 1 Panasonic plazmám volt előtte. A probléma csak az oled óta kb 1 hete áll fenn. Az hogy ki van kapcsolva a tv és van hang az már a kísérletezés közbeni folyamat. ( ui. ahhoz nem kell látnod a filmet, hogy legyen hang! ) Mert nyilván először tv, lejátszó és erősítő a sorrend. De ezeket már többször variáltam. Az ARC-t és CRC-t a készülékeken kikapcsoltam, de a hiba maradt?! De!! Ha a lejátszóból a HM erősítőn keresztül megy a kép a tv-hez ( nem pedig direktbe a tv-hez ) akkor viszont van DTS HD master audio hang!! Érdekes!!?? De mi van akkor, ha 4k -s a lejátszó és a HM nem támogatja a 4K-t.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz junior19 #18776 üzenetére
(#18761) Partizan182 "Kolléga" már megválaszolta. Nem akartam überelni. Amúgy "Haladó" a képmód..
Ezt nem neked mondom, csak kérdés volt mostanában, a hang keresés. Nos YT szépen megtalált szinte mindent, apró hibákkal. Pl Uriah Heep csak hasonlított rá, de végül is megtalálta, mikor "leokéztam". A Magyar filmcímeket is kivétel nélkül pontosan megtalálta. Szóval ez is abszolút vállalható, de nem 100%-os, mert pl Sia nem megy neki, pedig próbálkoztam. Talán Webos 4.0-án már nincs ilyen gond..
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
szabessz
tag
válasz junior19 #19372 üzenetére
Ez csak nem azt jelenti,új bontalan tv-t összeszerelik bekötik különböző dolgokat és alap beállításokat elvégzik?
Már beszerelt mindennel össze kötött tv miatt nem hinnem kijönnek.
Valahogy nem gondolom rendes kalibrálást csinálnak.
Lehet ők nem szó szerint gondolják.Én nem értek kalibráláshoz,ezt elején nem érdemes csinálni csak később mert változnak a színek?
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz junior19 #19927 üzenetére
"Kalibráláskor szokás beállítani a csúcsfényerőt, ennek értéke 100nits."
Hát, ezt jó lenne tudatosítani minden oledet használó "buksiban", merthogy a 40-60-as oled fényerő kb 2-3x akkora csúcsfényerőt produkál, de a Userek "többsége" mégis boldogan égeti a retináját vele egy sötét szobában. Nem beszélve arról, mennyivel kisebb a beégés kockázata, helyesen megválasztott oled fényerő használata mellett.
(#19931) renatto: Mivel bemutató darab, így tuti hogy lehet alkudni még az árából, így ha mondjuk 470-ért odaadnák, az nem lenne rossz ár érte. Ha Sonyt akarnék venni, én biztosan megnézném és megpróbálnám az alkut, mi bajom lehetne? Ha nincs beégve, legalább kipróbált, tesztelt darabot kapok, ami stabilan üzemel.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Joshi
titán
válasz junior19 #19928 üzenetére
Jó lenne látni a beállításokat, mert az A1 híres a gyenge fényerejéről, de itt olyan mintha nagyon le lenne húzva. Az AF9 meg pont fordítva, szinte már komoly mennyiségű részlet veszik el annyira ki van égve a kép a világos jeleneteknél. Azért írtam hogy egyik se ilyen, nagyjából a kettő között lenne jó szigorúan szemre.
-
-
MrBazsi
senior tag
válasz junior19 #23218 üzenetére
Lg B8 a pontos tipus de megoldódott közben a dolog. kellett csinálni egy teljes keresést a tv-n, és utána már lehetett keresni úgy ahogy régebben. Pendriveról visszaraktam utána az elmentett csatornalistát, és utána már hozzá lehetett adni egyesével is, úgy látszik csak "beragadt"
-
válasz junior19 #23907 üzenetére
De, igazad van, épp rossz helyen néztem meg. Össze szokott zavarni, hogy az LG-nél a 0 Magasabb, mint a 16-os Alacsony), szóval...
Lejátszó YCC vagy limited/korlátozott RGB = LG TV Alacsony / Low
Lejátszó Full RGB = LG TV Magas(#23914) PuMbA - Már hogy ne lehetne 25fps TV adás? 1080i50-be be lehet pakolni 1080p25-öt, majd vissza lehet kapni eredetiként (pl. 25fps-re gyorsított 24fps mozifilm). Van ilyen metaadat, hogy az interlaced 50Hz-ből 25 vagy 50 fps-nek kell születnie a deinterlace során. (Ugyan ez megvan 60Hz-hez, amiből 30 és 60 mellett még az eredeti mozis 24-et is vissza lehet bányászni, ha ügyes a rendszer.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#72042496
törölt tag
válasz junior19 #25801 üzenetére
A belső lejátszóról és két eszközről van szó egyelőre, de különböző SDR módokról, illetve ott van mindegyik mellé a HDR, belső lejátszón a DV is. A hozzászólás írásakor vettem sorra őket, meg is lepődtem, hogy mennyi féle-fajta összejött egyelőre PC nélkül is.
Köszi a megerősítést, év vége felé megjelenek majd szerintem a kalibrálós topikban.
-
válasz junior19 #25713 üzenetére
Eddig szinte ahány OLED-et mértem, mindig kvázi tökéletes volt a gyári D65 kalibrálás (műszerpontosságon, vagy a panel saját instabilitásának a tartományán belüli, vagy ahhoz közeli, de semmi durva).
A tone curve (~gamma) hullámzik inkább panelről panelre (és főleg ahogy melegszik és elkezd kialakulni az IR), főleg ha visszavesszük alacsonyra az OLED Fény-t (vagy Sony/Pana esetén a megfelelőjét), olyankor mászik kicsit el a sötétszürke mind fényerőben, mint színben (ez a csúcsfény visszaskálázás már nem sikerült annyira jól, mint a magas csúcsfényhez készült gyári hangolás), általában bebukik kicsit a sötétszürke és elkékül vagy elsárgul (nem durván, de néha azért látni). Ha felfűtöd a panelt, akkor felfénylik a sötétszürke (ez néha gáz a HDR kalibráláskor).
Legtöbbször jó ötlet, hogy a Green marad "semleges" helyen és a Red/Blue forog körülötte, de nem mindig. Ezeknél a WOLED-eknél sem, mert itt a Red van kimaxolva a háttérben. Nagyon hideg a W alpixel, úgyhogy mindig a pirosból kell mellétolni legtöbbet (már gyárilag). A legtöbb RGB kijelzőn a G van "csutkán" és az R,B-ből kell visszavenni (de volt olyan PDP, amin a B volt maxon, és a többit kellett folyton visszahúznia az elektronikának az üzemidővel együtt, mert a kék égett kifelé leggyorsabban, avagy folyton sárgult ahogy öregedett).
Szóval hülyeség a Red-et feltolni, mert már eleve maxon van, ezért lehet feltolni az egekbe, mert hiába tolod.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Joshi
titán
válasz junior19 #25982 üzenetére
Ok, de ott aki ért hozzá mint te is segít, nekem is te segítettél amit köszi. Itt általában nem ért a témához az idelátogatók többsége. Egyébként te is indíthatnál egy TV kalibrálós topikot ahol nem túl bonyolultan írni egy összefoglalót, azután már mehetnének a kérdések.
-
Joshi
titán