-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Az elég nagy olajfogyásnak számít. Ha sűrűbbre váltasz akkor csökken az olajfogyás de ez nem ajánlott, mert az csak tüneti kezelés. A sűrűbb olaj miatt még rosszabb lesz a kenés hidegen, ami miatt még jobban kopik a motor.
Doki16: Akkor egy mezei 5W30 elég bele. Nem is vennék bele Castrolnál drágábbat/jobbat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Külön venném a külső és belső motorolaj fogyást. A külső amit írtál is a tömítetlenség hiánya. Pl a nem megfelelő szelepfedéltömítés, ahol szivárog(hat) az olaj. Ez normális, elöregszik egy idő után (főleg, hogy nagy hőingadozás éri a hideg/meleg motor megdolgoztatja azt a tömítést rendesen).
A belső pedig jellemzően a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának kopása, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítetlenség kialakulás (de lehet kopás bármilyen egyéb forgattyús mechanizmusnál amit a motorolaj ken/hűt (pl főtengely, turbó a turbós autóknál, stb). Ezeket (kivétel a turbót) csak motorblokk felújítással lehet orvosolni. A jó hír, hogy ma már egy jobban felszerelt gépműhelyben kvázi gyári minőségben tudnak felújítani. Perselyezés/síkolás és/vagy túlméretes dugattyú használat, többféle megoldás létezik ebbe nem megyek most bele.Ezen kívül befolyásolja az olajfogyást az autó használata: magas hőterhelésnél az olaj párolgási vesztesége magasabb, így jobban fogy (párolog). Magas fordulaton a lehúzógyűrű (főleg ha már öreg/kopott és/vagy túl sűrű olaj van benne) nem tud tökéletes munkát végezni, így valamennyi olaj marad az égéstérben, ami a befecskendezett benzinnel együtt elég (ha feketén fütstöl a kipufogó akkor éppen ez történik). Ha nézel F1-et pont ezzel csalt a Ferrari a 2019-es szezonban.
Fontos tudni, hogy minden motornak van egy normális olajfogyasztása. Ennek mértéke használt és konstrukció függő, a gyártó megad rá egy maximálisan elfogadható értéket. Bár ezek az értékek elég nagyvonalúak, hogy védje magát a gyártó. Nem ritka a 1l/1000 km-es érték (jellemzően VAG-nál ez az irányszám).
Szóval ha sportosan vezetsz még akár normális is lehet ez az olajfogyi, gondolom nem poroszkálásra használod az mx5-öt. Érdemes lenne más mx5 tulajokkal egyeztetned, kinél hogy alakul az olajfogyi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha bontva viszed a motor a gépműhelybe (máshogy nem is fogadják be) akkor 200k-ból gatyába rázzák. Szóval egy komplett felújítás 250k-ba simán belenyal de ennek több értelmét látom mint egy kétes előéletű bontottat venni majdnem ugyanennyiért.
Plusz ha nem motorkódos hanem motorszámos akkor még le is kell papírozni, ami megint idő és pénz.Ettől függetlenül én is töltögetném rá az olajat egyelőre.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #4983 üzenetére
Elvileg nem, annak már Euro4-nek kell lennie. Gyakorlatilag meg: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, a hidegoldali vizskozitásban különböznek (0W vs 5W). Ettől függetlenül mivel tól-ig értékek vannak a szabványoknál hiába 30-as melegoldali mind a kettő, lehet picit vékonyabb a 0W30 mint az 5W30 melegen. Ehhez meg kell nézni az adott olajok adatlapját, ott fel vannak tüntetve pontosan ezek az adatok.
eTrade: Ezt már megválaszolták látom. Más a szabvány, az ACEA európai az API meg amerikai.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #5024 üzenetére
Nincs. Nem tudni, hogy a motorolajban lévő adalékokra hogyan reagál a hozzáöntött cucc.
1: nem történik semmi
2: semlegesíti a motorolajban lévő egyes adalékokat
3: "összeveszik" a motorolajban lévő adalékokkal és kicsapódások keletkeznek[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Rocky975 #5066 üzenetére
Igen a sűrűség befolyásolja az áramlási sebességet, ha megnézed mennyi a sűrűsége abból már lehet következtetni, hogy arányaiban mennyivel csökkenhet az áramlási sebesség (lusta vagyok megnézni a két olajod adatlapját sry).
Na de várjuk be BlacSouL-t, biztos egzakatabb válasza lesz nálam.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Van arra vmi "hivatalos" ajánlás, hogy hidegen vagy melegen nézzük meg az olajszintet?
Hidegen szoktam indulás előtt de a kezelési meg melegen írja, konkrétan az van benne, hogy tankolás után (addigra visszafolyik az olaj nagy része).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #5123 üzenetére
Igen mindig hidegen nézem akkor nem lőttem mellé de lehet átállok a melegen csekkolásra. Valószínűleg ahhoz is ven belőve a nívó ha gépkönyv is ezt javasolja. Anno a Fiat-unknál külön volt a nívópálcán meleg- és hidegüzemi rovátolás.
Dluinet: Igen, akkor ezért írja a manual a tankolás utáni csekkolást.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5279 üzenetére
Igen (feltéve ha megfelelően működik a kenési/hűtési kör). Ezért felesleges, sőt káros polgári autókba 50-es vagy 60-as olajat tenni mert az olaj hőfok nem lesz olyan magas mint egy versenyautóban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gitáros topic
- Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- PlayStation 5
- Nők, nőügyek (18+)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen