-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Múlt évben 3k-ért cseréltek olajat (igaz máshol) nekem is de akkor nem lepődöm meg ha idén betolnak majd vmi magasabb árat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #1072 üzenetére
Igen az ESP C3-as a New Life meg A3/B3-B4-es. Illetve a New Life egy hangyányit sűrűbb.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #1089 üzenetére
Nincs GM ajánlása (téged nem érint).
Az FS kicsit vékonyabb (70,8/12,9 vs 75/13,5) de alacsonyabb a HTHS értéke (3,6 vs 3,8).
Én az FS-t venném inkább mert már kellően magas a HTHS értéke de még nem is túl sűrű.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #1091 üzenetére
Jó de ha nem sikerült akkor se öntsd össze a kettőt. Noha elméletileg azonos viszkozitást lehet de én akkor sem erőltetném...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #1094 üzenetére
Milyen autó? Kéne tudni az esetleges márkaspecifikus előírások miatt...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #1096 üzenetére
Csípőből nem vágom ezt de ezek a motorok nem kényesek kenési szempontból. Milyen olaj vt ami fogyott és melyik ami nem? Az jó támpont lenne a sűrűségválasztás szempontjából.
Mert az 5W30/40 szabványokon belül is van azért elég nagy mozgástér...
Magas HTHS viszkozitás nem kell mert alacsony fordulaton úgy sem kapnak a csapágyak nagy terhelést ennél a motornál, viszont mivel sokat mész és azt is magasabb fordulaton jó lenne vmi hígabb a kedvezőbb hűtés és alacsony belső ellenállás (aka alacsony fogyasztás) miatt.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ekrisztian #1099 üzenetére
Fuchs az jó ár/érték arányban, a Hondámban nekem is az van. Ha bevált az 5W30-asa akkor nem cserélném le. Drágábbat tudok mondani de érdemben jobbat nem ha cseréled időben (úgy értve, hogy nem kell longlife olaj).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1154 üzenetére
Max felesleges környezet szennyezés de kárt biztos nem okoz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az FST jó de a Motult is bepróbálhatod. Amúgy nem vagy elégedett az FST-vel vagy csak kíváncsiságból próbálnál mást bele?
mod:
tibbike01: A 10W40 nagyon vastag főleg télre. Egy 5W30-as olajnak 0 fokban kb 8 másodperc kell mire körbeér a motorban (tehát kb 8 másodpercig teljesen kenés nélkül járnak a dugattyúk, csapágyak), ugyanez egy 15W40-es olaj esetén kb 1,5 perc, egy 10W40-es olaj esetében cca 1 perc.
Egy próbát tehetsz újra az 5W30-al de ha az 5W40-et ette ezt is fogja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #1174 üzenetére
Igen, ha eszi a vastagot akkor a vékonyat jobban fogja. De ha maradsz a vatagon az még jobban felgyorsítja a motor kopását (még ha ideiglenesen meg is szünteti az olajfogyást). Szóval inkább tölögesd utána za 5W30-at mint sem tovább koptasd a 10W40-el. Esetleg egy hígabb 5W40 is mehetne bele az olyan aranyközépút.
De igazából egy motorfelújítás fogja megszüntetni az olajfogyást teljesen.
Vagy egy 15W50-es olaj.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #1272 üzenetére
Az 5W40 meghatározás elve egy kötött viszkozitási osztály. Ha a kinematikus viszkozitásra gondolsz akkor azt megadják az olajok adatlapján általában 40 és 100 fokos hőmérséklet mellett is mm2/s-ban (azaz adott hőmérsékleten 1 másodperc alatt mekkora felületet takar be az olaj).
Ha a sűrűségére gondolsz azt is megadják általában 20 fokos hőmérséklet mellett. Illetve megadnak még egy viszkozitási indexet is (ami minél nagyobb annál jobb, mert az olaj annál kevésbé változtatja viszkozitását hőmérséklet-változás hatására).
Ezen kívül még szerepelni szokott az adatlapon az adott olaj dermedés pontja és a lobbanáspontja, a szulfátos hamu tartalma, a TBN száma (ez mutatja meg, hogy mennyi bázistartaléka van az olajnak a savas hatások semlegesítésére) és a HTHS viszkozitás (az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas nyírófeszültség mellett ami leginkább a csapágyak kopásvédelmét mutatja meg).
mod:
Ha egy adatlapon valamelyik fenti érték nincs feltüntetve, az általában azért van mert gyenge benne az adott olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Rákérdeztem most az olajcserénél, Bubinál 100k-nál kell a gyártó szerint de én addig tuti nem várok vele. A váltóolajra is 120k a gyári előírás és még a fele előtt ledobattam. Most hidegen is sokkal jobb a váltási érzet.
Mondjuk a hátsó difiben már, így is fekete volt az olaj, de a váltó olaj még szép volt ránézésre.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1411 üzenetére
Ha levegőt kap akkor elkezd öregedni (az adalékok illannak el belőle), felbontás után max 1 éveset öntenék a kocsiba. De már a 9 hónaposban is sokkal kevesebb adalék lesz mint egy szűz olajban.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz crissprivat #1414 üzenetére
Ha légmentesen visszazárod akkor nem fog. De ezt házilag elég nehéz kivitelezni…
mod:
K Norbi: Semmi értelme csak minőséget rontasz vele. Egy magas adalék szintűhöz hozzá öntesz egy alacsony adalékszintűt, tehát felhígítod a jó olajat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest