-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
Sziasztok!
Hamarosan esedékes lesz a következő olajcsere, de előtte kérdeznék egyet.
Az autó 2000-es évjáratú 1.3-as Swift G13BA motorral, jelenleg Shell Helix HX8 5w-40 olaj van benne, ebből 10 ezer km alatt összesen 3-4 dl fogyott, tehát nem jelentős.
Leginkább városban használjuk, így több a rövidebb, hidegebb táv; a kérdésem az lenne éredemesebb esetleg váltani 5w-30-ra?
A gyári kézikönyv szerint mehet bele a 10w-30, ez alapján az 5w-30-al sem lenne gond? Vagy ez már túl vékony olaj lenne üzemihőmérsékleten ebbe a motorba?Köszönöm
-
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #8507 üzenetére
Ha hiszed, ha nem, a Suzuki ekkor még nem írt elő semmit. A WagonR-be majdnem ugyanezt a motort szerelték (G13BB), annak megvan a szerelési könyve, a viszkozitáson kívül nincs benne semmi.
szerk.: Ja, de, legyen legalább API SE, de azt mi nem éri el manapság?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az M13A-nál meg annyiban módosul, hogy annak már legalább API SG kell.
Mondjuk nálunk 0W30-cal üzemel, jó kis földgázos Shell.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Dluinet #8511 üzenetére
Köszönöm mindenkinek, ezek szerint cselekszem.
Még egy utolsó kérdés; olajszűrőből érdemes nagyobbat venni?
Jelenleg Hengst van benne ez 75 mm magas, korábbi Mann 65 mm volt, de van akár 80 és 90 mm magas szűrő is. Ez talán az 1.6-os motor olajszűrője, de mivel nekem nincs se szervó, se klíma, így gond nélkül elférne.Több helyen olvasom, hogy minél nagyobb annál jobb, nagyobb a szűrőfelület stb., van aki az 1 literes motorra is simán felrakja a lehető legnagyobb olajszűrőt.
Csak az a kérdés, hogy van-e értelme? -
Qru
MODERÁTOR
válasz Zizmand #8512 üzenetére
Igen a szurokapcitasa nagyobb cserebe az olajnyomas (ahogy boldi is irja) alacsonyabb lesz mint a kicsivel. Igy tobbet arthatsz vele mint hasznalsz (foleg ha alacsony fordulaton erolteted a motort). Gyari meret menjen ra es csereld idoben, akkor nem lesz gond soha.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Megrendeltem az Ypsilonhoz az olajcserés cuccokat (1.3 Multijet, 199A3.000, ohne DPF):
- Selénia WR 5W40 5l olaj
- gyári olajszűrő
- gyári légszűrő
- gyári pollenszűrő (majd tavasszal kap aktív szeneset, most csak azért kell, mert büdi)
- gyári üzemanyagszűrő
- kulcsos tanksapka (per pillanat lopható a gázolaj )
- 1 db felnikupak (a 4-ből csak 3 marad a helyén)[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8520 üzenetére
Jazz-nél, WagonR-nél is így szoktam, 3 liter egyben, magabiztosan, utána apránként és folyamatosan ellenőrizve.
Jó szűrőket rendeltem? Főleg üa.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8522 üzenetére
Fuck, akkor rendelhetek azt is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #8520 üzenetére
Van pár deci eltérés az enyémhez is, van ahol 4 litert, van ahol 4,3-at írnak. Aztán a service manual-ból kiderült, hogy a szárazfeltöltés 4,3 liter a csere 4 liter.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8523 üzenetére
Azt vettem észre, hogy azok az alkatrészek, amik megegyeznek a 2-es Puntóval, Ideával, Musával, meg még néhány típussal, legyen akár motor, kuplung, fék, vagy futómű, bármi, azok nagyon is olcsók, kb. Suzuki árszint.
Viszont ami csak erre az Ypsilonra jellemző, az már tud drága lenni, pl. az első hűtőmaszk 24k Ft.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Fel ment a helyére, bár voltak aggályaim...
Mindenesetre ezen a gyári Mahle szűrőn meglepődtem. Az olaj sem lett az évszázad választása, a gyári előírást teljesíti, de az igen tág. (Mobil1 ESP 5w30 API SN/SM)
A leeresztőt meg folyáshatárig húzták a márkaszervizben, az kalandosabb volt, de megoldottam és még emelő sem kellett hozzá.
Na majd a bömös, érzem némi orális faktort benne, mivel látszólag az olajszűrőt már valami fogóval is piszkálták...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az lspi meg a vezérműlánc védelem miatt jobb lenne bele valami gen2 olaj, a Mobil1 esp meg C2/3 és dexos2. Amennyire tudom bár nem értek hozzá...
Motul Ecolite-ot néztem bele, de az nem volt sajna... Majd jövőre nézek bele mást, de még mindig jobb mint a gyári Ecstar."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8523 üzenetére
Újonnan is eredendően olcsó padlólemez=olcsó lego készlet cserébe ami ki van spórolva, több kell majd később, de nekem is szép emlékeim vannak az 500 Ft alatt már kapható olajszűrővel, 5k körül párban megszerzett új lengéscsillapítókkal, stb.
Másik fillér-faktor, hogy Indiában is gyártott(?)/használt motorról, típusokról beszélünk, ami azért fokozottan árérzékeny piac. Golf 4-nek is készült valami kínai rokona, van is bőven mindenféle hozzá alin[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #8533 üzenetére
Elforr.. Tudod, a közismert olajgyilkos autópályatempó..
Mész le nagy gyanútlanul nyélgázon 142-vel Dalmátba nyáron délben 35 fokban megállás nélkül, az olaj tartósan 250 fok fölött zubogva forr, mire Dubrovnikba érsz, elforrt az olaj, vörösen izzik a hengerfal, a veztengelybütyök veri a szikrákat a szelepemelő himba görgőin mint ősember a kovakövön, a főtengely a megolvadt csapágyaiban úszik, a dugattyúszoknya alját a hűsítő olajsugár helyett szúrólángnyelvek nyaldossák, az olajszivattyú szárazon visít bele a kiszáradt olajteknőbe...
Így tudom elképzelniAláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #8537 üzenetére
Az alacsonyabb viszkozitású olajnak alacsonyabb lenne a forráspontja?
Ha egységnyi idő alatt több folyadék halad át a forró felületen, akkor az jobban felmelegedne?
Az alacsony viszkozitású olajnak, nem alacsonyabb a forráspontja, a sűrűsége de még a fajhője sem, mint a magas viszkozitású olajnak. Egyedül a viszkozitásukban különböznek.
Ezért nem értem, miért forrna fel ott az alacsony viszkozitású olaj, ahol a magas viszkozitású olaj nem forr fel."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dluinet #8538 üzenetére
És ugye mindig a misztikus autópálya. Ahol üzemmeleg a motor,
üzemmelegideális (állandó) 'hőmérsékletű' és viszkozitású az olaj(a teljes töltet átlagát figyelve) , elpárolgott belőle minden hidegen belekerült víz és üzemanyag 'szennyezés', stabilan maximum az olajnyomás és az olaj térfogatáram, kb a nyomatékmaximum körül közel állandó fordulaton pörög a motor, folyamatos a hűtőlevegő áramlása, vagyis jó műszaki állapotú motor esetében ideálisak a körülmények.
Igazából minden ami ettől eltérő állapot, az valamilyen mértékben rosszabb mint ez.
Ha megyek nyáron egyszerre 1000 km-t autópályán, az töredék terhelés ahhoz képest, hogy télen - 7 fokban megyek 4 km-t a gyerekkel az iskolába, aztán még 3 km-t melóba, aztán meg este vissza ugyanez. Vagy megyek a belvárosban lámpától lámpáig, esetleg dugótól dugóig. És ezt 3 hónap alatt 1000 km.
Nem véletlen a két véglet a doktorüzem és az autópálya.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
Asbee
veterán
válasz Dluinet #8541 üzenetére
És mégis milyen sokan 10-12 éves benzines autókat keresnek alig km-el, amiket városban gyilkoltak 2000-es fordulat alatt, ráadásul olajcserére sem figyeltek. Ami 200-250k felett van mert pályáztak vele nagyrészt, vagy hosszabb utak attól rettegnek. Aztán lehet szidni, a gyártót, a motort, zabálja az olajat, szétvan kopva, közbe meg szerencsétlen motorok miket kibírnak....
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8537 üzenetére
Akkor mivel magyarázod az 1,33 és 1,6 Toyota motorok elhullását? De mindegy, nem értek a lovakhoz (az enyémbe amúgy is 5w30at ajánl a gyártó) amikor érdekkődtem azt kaptam hogy az ESP nem jó bele, mert túl "vastag", inkább dízel motorokba jó. Majd jövőre megmondom vagy nem mert addigra eladom... Mellesleg ettől még nem kell parasztnak lenni, mert elismerem ha valaki jartasabb nálam egy témában és elismetlem a véleményét...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BlacKSouL
addikt
válasz 2ozzmexy #8544 üzenetére
Az 1,33 Toyota motorok speciel azért hullottak el, mert az előírt 0w20 helyett 5w30-at öntöztek bele, gondolom mert olcsóbb volt, meg is engedte a kézikönyv (igaz, kikötésekkel), meg mittudomén, gondolom hasonló indokokkal, "hogy ne forrjon el"...meg persze mert 5w30 longlife vagy hasonló olajat tettek bele, cserébe csak 20-25 ezrenként cserélték.
Ha a tiédbe 5w30 az ajánlott, akkor ne azért ne tegyél bele 0w20-at, mert az elforr, a 0w30 meg már nem, hanem mert az az előírás. A stílus meg azért ilyen már, mert egy mélyen zsigerekben gyökerező tévhit századszor köszön vissza, és olykor nehéz a küzdelem.
Nem személyed ellen szól, ne vedd magadra, hanem a tévhit ellen küzdünk nem sok sikerrel.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8547 üzenetére
Mindegy, lehet én is túlreagáltam, sorry.
A hivatalos álláspontot mondom (mert közvetve érintett mindkét eset) mindkettő Toyota eset: 1. 4ZZ motorkód és drasztikus olajfogyasztas, gariban cserélték mindenkinek a motort, volt visszahivas mert ugyan a könyv megengedte a 10w40 olajat, mégsem szabad beleönteni csak 5w30 vagy 5w40 viszkozitású olajat, különben ha addig nem is ette, utána fogja ami 1000km/1L fogyasztásig is elmegy néhány olajcsere alatt. A megoldás sajnos tapasztalati úton jött, hiába engedi a kezelési, nem szabad. Ez sok embernek drága tanulópénz volt, vakon hitték hogy a markaszerviz ért hozzá, tudja mit csinál, mint évek múlva kiderült, nagyon nem voltak képben.
2. Két iskola volt, márkaszervize válogatta, az egyik mindig 0w20-at öntött bele a másik mindig 5w30-át, az első szervizben kezelt autók néhány 10k autópálya km után elégtelen kenésre utaló jeleket mutattak, néhány el is "fogyasztotta" a 0w20-as olajat és szárazon futott, ellenben a másik szerviz nem tapasztalt ilyet. Volt is cirkusz belőle, még a Zach Dani írt róla cikket a TC-n és be is került a legrosszabb motorok videóba. Állítólag elforrt a vékonyabb olaj így szárazon futottak a csapágyak. Gyakorlatban nem tudom, mert ahhoz a motorhoz már nem volt szerencsém, csak az elődjéhez (4ZZ-FE), de abból kettő máig megy a családban 5w40 olajjal és közel 15 évesen (az idősebb 18 évig szolgált mielőtt eladtam és még működik) 200k körüli futassal sem kell ratolteni két olajcsere között a "híresen olajevős" motorra. Mindkettő BP-i apataxi, szóval doktorüzem a 80% futás...
Szóval én a másik tévhit ellen küzdök: "a vastagabbat nem fogja enni" ha gepzsirt öntök bele akkor meg visszatermeli!?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Asbee
veterán
válasz 2ozzmexy #8548 üzenetére
4ZZ-be még a 5w-40 sem az igazi, csak 5w-30. Faternak a 2002-es corollája, új kora óta mobil 1 esp 5w-30 8 ezrenként csere. Rengeteget van városozva vele, indítgatva, semmi olajfogyás, pedig nem kis távokat is autópályáznak közben vele. Ennyit számít a belevaló rendes olaj, gyakran cserélve.
Soha sehol nem volt olyanról szó, hogy elforralja a 0w-20-at az a motor. Rosszul emlékszel valamire nagyon. Pont, hogy az 5w-30 nem jó neki és ezért került is be a nem ajánlott motorok közé, mert nagyon sokan nem tartják be, nem figyelnek rá és használtan pl totál lutri. A cikk is erről szólt, amiben kivesézik.Nézd meg amerikában komoly nagy, erős motorok milyen olajat kérnek. Pl Ford. Mégsem forral el semmit.....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen