-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #2912 üzenetére
Milyen pozitív hír volt a Fermiről a külföldi oldalakon? Nyilván belinkelhettem volna a Fudzilla heti anyagát a megjelenés újabb egyhetes csúszásáról (... már közeleg nem kell sokat várni szintű hírek ...), de szerintem a fórumozók örülnek, hogy megkíméltem őket ettől, hiszen úgy sem jelent meg.
Nem akarok kötekedni, de kinek jó az, ha nem gyártófüggetlen szabványokra épül a PC? Még szép, hogy a felhasználók érdekét nézem minden elgondolásban. Én is szeretem a PC-t, nem akarom, hogy kettészakadjon a játékpiac. Nekem baromira nem tetszik, hogy a PhysX-hez NV kell, míg a DX10.1/11-hez ATI. Miért nem lehet szabványokban gondolkodni? Miért kell két gépet fenntartani?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #2988 üzenetére
Miért ne maradna. A szabvány támogatás fontos. Mondtam már, hogy kurvára mindegy a gyártó, csak az a fontos, hogy mindenki támogassa normálisan a szabványt.
Egyelőre egy embörke ezt szűrte le a zártkörű rendezvényből:
seahawk: Power consumption close to 5970, performance closer to 5870 outside some artifical benchmarks.
Ebben benne van, hogy gyorsabb a Fermi a Cypressnél az Unigine alatt. Ha tényleg hatszor akkora a tesszellátora, mint a Cypress-nek és a Setup motort is felújították, akkor simán meglehet. Persze biztosat még én sem tudok.Ribi: Valszeg a Fermi teljesítményét az NV a HD 5970-hez fogja mérni, mert még annál is drágább gyártani. A HD 5870-et egyenesen kötelező leverni, ha nem sikerül, akkor ... de ne is gondoljunk ilyenekre. Egyszerűen félelmetes, hogy a TSMC, hogy tud ennyire bénázni a gyártással. Szinte minden új chip gyengén teljesít a gyártósorokon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #2992 üzenetére
Soha nem állítottam tényként, hogy nincs benne tesszellátor, csak elmélkedtünk, hogy mi lesz, ha nincs benne. Hiszen erre való a topic.
Egyébként teljesen mindegy a GF100 teljesítménye. Árban nem tudnak versenyezni az NV-nél. A TSMC még jól el is kúrta nekik az egészet. Az árazás mellett az is gáz, hogy a lapka szarul gyártható. Egyre nehezebb sajna a gyártástechnológiák kiépítése. Most már gondolkodni kell a chipméretben is ... 500 mm^2+ mostantól tabu lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #2994 üzenetére
Persze a júzer leszarja mekkora a cég vesztesége a kártyán, de stratégiailag ez nagyon gáz az NV-nek. Elég rossz a helyzet, mert a 65 nm és az 55 nm jól sikerült TSMC technológia, de most a 40 nm esetében a jó ég tudja mennyi revízió kell a GF100-ból, hogy feltornázzák a kihozatalt. Ha jól értettem, akkor a gyártósoroknak bizonyos struktúrákkal van baja. Ebbe az AMD is belefutott a Cypressel és 40%-os kihozatallal indított. Aztán a tapasztalatok alapján volt egy revízióváltás, és most olyan 65%-nál járhatnak. Ez még mindig nem a legjobb, de ez van. A GF100-ra 20%-ot mondanak egy csomó oldalon, még a megbízhatók is. Tekintve mennyivel nagyobb a Cypressnél lehetségesnek tűnik, de anyagilag ez katasztrófa lesz. Két negyedév minimum lesz, mire felpumpálják ezt 60% fölé, és akkor még mindig bajban vannak, mert az AMD-nek is van ideje javítani. Az ATI megint ott kapta el őket, ahol nekik fáj, és erre most rárak egy lapáttal rárak a "béna" TSMC is. Ez kb. nekünk a legrosszabb, mert itt állunk egy AMD számára kényelmesen beárazott HD 5000 felhozatallal, és kb. nulla az esély a fél éven belül árversenyre. Bár én már nem vagyok benne érintet, mert vettem egy HD 5850-et, de ettől szeretem, amikor egymás alá áraznak a fiúk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
válasz decibel #2988 üzenetére
GS teljesitmenyen is jelentosen javitottak (lehet NV huzocim lesz a Stormrisebol ), ugyhogy ugytunik kilovik azoknak a dolgoknak a nagyobb reszet ahol eddig levoltak maradva az AMD-tol, es ott lesz a PhysX/Stereo3D bonuszkent ami mar nem csak a szines grafikonokon letezik
#2992: Abu tesszellator evolucioja a GF100 kapcsan a kovetkezo volt a Evergreen megjelenese ota: nem lesz fix funkcios tesszellator egyseg=lassu lesz -> lesz, de nem teljesen lesz hardveres=lassu lesz -> lesz teljes hardveres tesszellator, de ~5x annyi tranzisztorba kerult, mint az AMD uberhyper 6. generacios verzioja, utobbival szerintem azt probalta sugalni, hogy tranzisztorszam/teljesitmenyben az AMD lesz a kiraly, azt az apro dolgot mar nem vette figyelmebe, hogy az a 20millio vs 100millio tranzisztor minimalis reszet kepezi a GPU-knak.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz decibel #2988 üzenetére
Erre a reszre akartam meg valaszolni csak lemaradt:
"Unigine benchmark with tesselation, Fermi is much faster then Cypress as it is right now around upper 50%"
HD2900XT gyors volt a 3DMarkban, jatekok alatt megse tudta azt nyujtani, a masik, hogy nem minden az aminek elso ranezesre tunik
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz decibel #3012 üzenetére
Crysis Warhead +60% a HD5870-hez kepest, ha igaz akkor az K.O., ugyis az az egyesszamu benchmark game, sokan azt keresik a tesztekben, masra nem is kivancsiak, raadasul ha jol ertem amit a google translate mondani akar , akkor a 448SP verzio tudja ezt.
DX11 teljesitmenyrol nem irnak semmit.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #3018 üzenetére
Tegnapig lehetett a szavazásokat leadni.
Hát a 84 FPS a HD 5870 mért 70 FPS-énél 20% plusz. Ha jól számoltam.Sajnos drágább. Ilyen amikor nem tudják gyártani a chipet. Kidobnak egy csomó lapkát, ami szintén pénzbe került. A GF100 olyan 180-200 dolláros áron lehet, a két Cypress meg 40+40 dollár körül van a jelenlegi 65%-os kihozatal alapján. A többi költség kb. megegyezhet, itt-ott az egyik-másik több, de sok eltérés nem nagyon lehet ... +/-20 dollár.
Nem fognak becsődölni, de ha teljesítmény alapján beárazzák a kártyát, és az ATI csinál egy árcsökkentést, akkor erősen vissza kell fogni a termelést, vagy akár le is kell állítani a gyártást, mint anno a GTX 295 esetében. Nem jó kártyánként elkönyvelni -50-80 dollárt. Az is kérdés, hogy mennyit kapnak majd a gyártók, mert ők nem fogják ingyen gyártani, eleget vegetáltak a GT200 óta. No persze nem mintha ez nekünk nem lenne jó, de az NV és a gyártók biztos nem örülnek ennek.
bim:
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #4249 üzenetére
Gondolom nem láttad a Batman fórumát anno? Temérdek letöltési hely volt linkelve. Buzdították a felhasználókat a többiek, hogy ne vegyék meg, hanem töltsék le. Hetekig takarítgatott az Eidos.
Gondolom te is örülnél, ha így fogadnák a kemény pénzekből fejlesztett játékodat.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #4296 üzenetére
Lehet küldeni levelet az AMD-nek. Van hivatalos vonal a visszajelzésekre.
De itt most arról volt szó, hogy a felhasználó mire tud alapozni. Nyilván a tényszerűen tesztelő szaklapokra.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #4299 üzenetére
Mert egy esetleges fórumhuszár rendelkezik akkora tapasztalattal, hogy képes a teljesítmény következetességét és a megbízhatóságot tesztelni?
Ha nekem kellene dönteni, én egy szaklap tesztelőjének hinnék, aki konkrét tényszerű eredményekkel támasztja alá a mondandóját, de mindenki eldöntheti kire hallgat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #4301 üzenetére
Tehát, ha egy fórumhuszár valamilyen oknál fogva megszívja, akkor az tényszerű? Mi van ha valami hibát vétett telepítés során, és azért nem jönnek az eredmények? Ez nem értem mitől tényszerű.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #7662 üzenetére
Csak ugye nem az összes pénz ment a fejlesztőknek, mert az EA is kéri a saját részét. Az NV 2 millája csak a fejlesztőknek megy.
Áhh. Ha re-design van márpedig az van, akkor az NV-nek rá kell állnia az SLI-re. Az nem téma ha egy GeForce kártyán jól fog futni a Crysis 2, mert attól nem fognak több VGA-t eladni. Nekik pedig az kell, hogy mostantól ne legyen elég egy GeForce, mivel a diszkrét kártyák piacának alja, és a mobil piac bevételei elapadnak.
A Mercury adata szerint 96% az AMD részesedése 250 dollár felett. 100 dollár felett 76%. Ennél közelebbi adat nincs.
(#7663) adamkaa777: A gyártók még idén akarják, mert a karácsony nem lesz karácsony a GTX 460-nal. Az NV egyelőre a GF110-re koncentrál, így a GF114 jövőre csúszhat. Ettől függetlenül egy paper launch lehet idén, de az tényleg az lesz, tehát a GF110-nél várható alacsony példányszámú rajt sem lehet kivitelezhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #7702 üzenetére
Azt is ved bele, hogy annak a 22 millának nagy részét adta az EA, mert ennek a többsége az ő pénzük. Százalékosan jut a fejlesztőkhöz a pénz 10 dollár csak a kezdetekben lehetett, bár amekkora tőkét belenyomott az EA nem hiszem, hogy 10 dollárt adtak volna. Az nagyon sok. Főleg úgy, hogy a motor jogait megtartotta a Crytek.
Régen sokkal egyszerűbb volt, mert akkor az NV nem volt egy generációval lemaradva. Most már a piac is szűkül, és ezt agresszívebb követelésekkel kell ellensúlyozni. A CUDA effekteket kell a Crysis 2-be építeni, ezért áldozhat rá az NV 2 millát. Más esély nincs, mert az AMD előnye nem tűnik el, sőt nőni fog, hiszen a Keplernek már virtuális memóriát is támogatni kell, vagyis kell bele pár ARM mag. Ezek szintén csak a tranzisztort viszik, de adni nem adnak semmit egy játékban. A next genben feleannyi tranyóból kihozhatják ugyanazt, a játékteljesítményt a Radeonok, ami már nagyon sok. Olyan technológia kell a játékokba, ami csak az NV-n fut, mert teljesítményben nem lehet versenyezni a játékra tervezett Radeonokkal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #13390 üzenetére
Nincs itt semmiféle mesterterv. Történnek a dolgok. Mindenki sütögeti a saját pecsenyéjét. Nyitnak ilyen-olyan irányba és azokat összefűzve próbálják erősíteni a teljes termékskálájukat.
Az AMD helyzete nagyon egyszerű. Ott vannak két olyan konzolban, amelyből évente eladnak összesen 12-14 milliót. Ezt tudták 2009-ben is, mivel ekkor már le volt fixálva az üzlet. Így kitalálták, hogy akkor ebből úgy tudnak a PC-ben előnyt kovácsolni, ha mostantól low-level API-kkal dolgoznának a fejlesztők PC-re is. Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy az összefüggést lássuk. A GCN-t megtanulják és ezt a tudást át tudják úgy menteni PC-re, hogy az alkalmazásokba hatékonyan meg tudják írni azokat a funkciókat, amelyeket eddig a gyártók írtak a driverbe. Ezért mindegy, hogy milyen API-val dolgozik a fejlesztő, a lényeg, hogy low-level legyen. Persze a terv része még, hogy ha már csinált az AMD egy saját API-t, akkor most rákényszerítheti az akaratát a piacra. A Khronos már most nem úgy fejlesztett, ahogy szokott. Nagyon egyszerű egy olyan sérülékeny ipart manipulálni, ahol egy-két évig is ülnek az egyes ötleteken az API-t fejlesztő csoportok. Az AMD csak a saját előnyére fordítja a szabványalkotás általános gyengeségeit. Mindenki kizárásával beépítenek valamit egy saját API-ba, azt amit a fejlesztők kérnek, és odadobnak egy pöttyös labdát a lépéskényszerbe kerülő Khronos és MS számára. Közvetve ennek az a hatása, hogy az AMD részben meghatározza a fejlődés irányát. Két konzollal a hátuk mögött nekik ez a logikus irány.
Az NV helyzete is nagyon egyszerű. Nyilván ők is sejtették, hogy 2009-ben az AMD elvitte mindkét konzolt (azért az iparágon belül valószínűleg nem nehéz megszerezni ilyen alap infókat, valszeg nem tudták, hogy az AMD mivel nyert, de azt tudták, hogy nem őket választották, és az MS/Sony igényei mellett kinek volt reális esélye), és mivel nem hülyék dolgoznak ott, így azt is tudták, hogy ebből mit akar majd kihozni az AMD a PC-ben. Az NV tehát arra készült fel, hogy a fejlesztőknek nagyon nehéz dolguk legyen a low-level iránnyal, így a Fermi-vel kezdve fokozatosan leállították a dokumentációt, a fejlesztőeszközöket egyre jobban lezárták vagy az egyes optimalizálást segítő részeiket megszüntették. Ezzel elérték, hogy a fejlesztők nem tudnak majd az NV architektúráira optimalizálni, hacsak önköltségen vissza nem fejtik azokat. Viszont, hogy legyen menekülőút létrehozták a GameWorksöt, ahol meghatározhatják, hogy az egyes effektek min és mennyire gyorsan fussanak, és megfelelő tudás nélkül a legtöbb fejlesztő még a forráskód elkérése esetén sem fogja tudni, hogy az a kód optimálisan fut-e a GeForce-on, tehát nem tehetnek mást, mint elhiszik, hogy igen. És, ha logikusan szemléled, akkor nulla konzollal a hátuk mögött nekik ez a logikus irány.
Az persze kétségtelen, hogy ezeknek a változásoknak közvetve van hatása a PC-s játékpiacra, hiszen az AMD azt mondja, hogy biztosítunk minden leírást és lehetőséget, hogy a programhoz jól optimalizált effektek és post-process futószalagok születhessenek, míg az NV azt mondja, hogy nem adunk semmit, de ne is fejlesszetek saját megoldást, hanem használjátok az általános effektjeinket. Mindkettőre van igény csak más kiadói és fejlesztői csoportok által. Az viszont már most látszik, hogy az AMD megoldásával lehet a minőséget, míg az NV-ével az egyszerűséget célozni. Persze ez várható volt. A különböző általános middleware-eknél a mélyen integrált eljárások mindig gyorsabban és jobb minőségben működtek, mert ezeket specifikusan lehet fejleszteni, míg az általános eljárások beépítése korlátokkal jár, vagy a sebesség, vagy a minőség, vagy mindkét szempontból.
Az, hogy átkozzák-e a döntést? Ezeket a döntéseket évekkel korábban hozták meg és pontosan tudták, hogy mik a következményeik. Mindkét cég tudta a maga irányával, hogy az EA, a Square Enix, a Capcom, és más nagyobb kiadó az AMD-hez fog húzni, mert saját maguk fejlesztik a technikáikat, így nekik jól dokumentált rendszerek kellenek leginkább middleware-ek nélkül, mert mindent megírnak maguk. Azt is tudták, hogy az NVIDIA kedveltebb lesz például a kisebb fejlesztőknél, vagy a PC-vel nem törődő kiadóknál, ahol szimplán nincs meg az anyagi keret, arra hogy saját eljárásokat fejlesszenek, vagy szimplán nem kifizetődő a PC-t figyelembe venni a kevés eladás miatt. Itt hiába van meg a jól dokumentált rendszer, muszáj xy middleware-t elővenniük, mivel ez így is olcsóbb, mint a saját fejlesztés.
Én személy szerint úgy gondoltam, hogy ebből csak baj lehet a PC-n, de valójában meglepő, hogy mennyire alkalmazkodtak az eltérő irányokhoz a fejlesztők. Eldöntötték, hogy kivel tartanak, kinek a koncepciójával tudnak jobbak lenni, és annak a cégnek a hardvereit ajánlják. Átrendeződtek a fejlesztői nézetek, de a PC-s játékpiac feltalálta magát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
válasz decibel #13390 üzenetére
Nekem ez a nagy kedvencem :
http://prohardver.hu/tema/re_megtorpant_a_gpu-piac/hsz_34-34.html
Így egy csokorban ennyi humbugot nem nagyon lehet olvasni, amiből mindennek az ellentettje most a valóság (és akkor is csak a szerző látta ezt így), de szinte tényleg szavanként hiteltelen minden mondat. Na jó, egy nem, hogy az NV-nek szép készpénzállománya van Az most még nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-