-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26671 üzenetére
Nem. Ez egy nagy tévedés. Bizonyos munkákat megspórol, de más munkákat megnövel, mert a geometria válik a szűk keresztmetszetté, és így jobban kell majd optimalizálni a modelleket. Nem véletlen az, hogy az RT patchek nem jönnek napokon belül. Nagyon sok munka ezt is megcsinálni, nem optimális modellek mellett még több munka is, mint raszterizációs trükköket alkalmazni. Szóval a sugárkövetés csak egy olyan módszer, amivel bizonyos trükkös megoldások kiválthatók, de nem automatikusan olcsóbb, csak máshova költöd majd a pénzt. És ugyanúgy lesz vele munka bőven, egyáltalán nem "just works" jellegű a dolog. Ha az lenne, akkor nem patchben jönnének az effektek a játékok zöméhez.
A Microsoft számára természetesen jó volt egy nulladik generációs irány. Csinálták a sajátjukat a háttérben, és azért a fejlesztők is tapasztalatot szereztek ezzel. Pár játékban azt is meg lehet mutatni, hogy mit nem szabad csinálni. Ez nulladik generáció nélkül nem lenne, és ezekbe a csapdákba most esnének majd bele a fejlesztők. Nyilván nem lenne jobb a helyzetünk.
A Crytek megoldása a processzoron fut, tehát a gyorsítóstruktúra generálása ugyanolyan gyors lesz, akármilyen VGA mellett, feltéve ha van elég gyors processzor hozzá. A host CPU-ra való kihelyezés egyébként a Vulkan API-nak is a része lesz, így tehermentesíteni lehet a GPU-kat. Persze a CryEngine az tényleg erre szabott motor, itt előnyben vannak. Ami biztos, hogy ugyanolyan processzor mellett mindegyik VGA ugyanolyan gyorsan dolgozik majd a gyorsítóstruktúrával. A többi már a shaderektől függ, amik majd a multiprocesszorokon futnak.
Az Ampere sokkal gyorsabb lesz. Korábban írtam, hogy maga a DXR 1.1 az, ami jelentős gyorsítást jelent. Ha ezt kezeli a hardver, akkor állva tud hagyni bármi korábbi generációs terméket. Mindemellett azért tudni kell azt is, hogy az új generációs GPU-k egyik fő újítása, hogy igazi cache szörnyetegek lesznek. Egységnyi ALU-ra, sokkal, de sokkal több cache fog jutni. Ez óriási segítség a komplex shadereknél, amelyek mondjuk a kevés LDS és cache miatt nem tudnak kellő mennyiségű wave-et indítani. Ég és föld lesz ilyenkor a különbség még ugyanannyi ALU mellett is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
- XFX Speedster Merc 319 AMD Radeon RX 6950 XT Black 16GB GDDR6 (BESZÁMÍTÁS)
- ASUS ROG STRIX RTX 2080 SUPER - eladó!
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AORUS MASTER / ROG STRIX WHITE RTX 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- MSI GeForce RTX 3060 8GB GDDR6 Ventus 2X OC /újszerű/gyári/csavarmatricás/ (BESZÁMÍTÁS)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest