-
GAMEPOD.hu
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#34576640
törölt tag
válasz hajbel #41024 üzenetére
Lehet egy érzéketlen állat vagyok az inputra de én konkrétan addig nem is tudtam, hogy van ilyen amíg haverom fel nem hívta rá a figyelmem. Sokat teszteltem vsync nélkül a paladinst meg a rainbow sixet de nem sok különbséget tapasztaltam. Ellenben a fastsyncnél tapasztalható "microrángás/beakadás" egyből szembetűnik. Nem is tudom melyik a rosszabb, a tearing vagy a stuttering?
Az adaptív szinkronizáció pontosan mit csinál? Kisebb input lag tearing és stuttering nélkül?
-
#34576640
törölt tag
válasz hajbel #41028 üzenetére
Na ezt nem is tudtam
A legtöbb játék nálam 95%-ban stabil 60 fpsel megy.
A fast syncet kipróbáltam az amazin eternal-nal (mert a paladinsra nem tudok tegnap óta felmenni...) és ugyanúgy tapasztaltam képcsíkozódást. Lehet, hogy egyes játékok nem támogatják a fast syncet?Ha be van kapcsolva a v-sync akkor a tripla pufferelés bekapcsolásával növekedni fog az input lag? Azt írja az nvidia driver, hogy "A beállítás bekapcsolásával növelheti a teljesítményt, ha a Függőleges szinkronizálás is be van kapcsolva."
[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
válasz hajbel #41031 üzenetére
A triple buffering bekapcsolása esetén nő az input lag. Ez játékfüggő, mennyire érzékelhető, de leginkább akkor szembetűnő, ha - 60 Hz-es képfrissítési frekivel rendelkező monitor esetén - 60 alá esik az FPS-szám.
Az NVIDIA Control Panelben található triple buffering csak OpenGL alkalmazások esetén működik, ergo Dying Light és GTA V esetében felesleges ott bekapcsolni azt az opciót, mert nem működik, nem lesz hatással az adott játékokra.
Egyébként a két szóban forgó játékot érdemes V-Sync-el és triple buffering-el játszani.(#41029) flyercreator: "Azt írja az nvidia driver, hogy A beállítás bekapcsolásával növelheti a teljesítményt, ha a Függőleges szinkronizálás is be van kapcsolva."
Igen, ez így van. Pl. abban az esetben igaz ez az állítás, ha az adott játék Double Buffered V-Sync-et használ.
A triple buffering-et V-Sync ON-al ajánlott használni.[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
válasz hajbel #41036 üzenetére
Első körben a játékon belül hagyd bekapcsolva a V-Sync-et! Miután betöltött a GTA V, nyomj egy ALT+TAB billentyűkombinációt, így a játék lekerül a Windows tálcára, majd még egyszer ugyanezzel a kombóval lépj vissza a játékba! (Fontos, hogy mielőtt elindítod a játékot, legyen megnyitva egy másik ablak, pl. egy Windows Intéző, hogy le tudd tenni tálcára).
Ez a legegyszerűbb módszer, viszont ezt minden indításnál el kell játszani. A játékok többségénél működik.
Van még másik opció is: D3DOverrider vagy RadeonPro. Előbbi sajnos új játékoknál már nem működik, viszont régebbieknél (amelyek 32 bites .exe-vel rendelkeznek) jól használható (pl. Assassin's Creed IV Black Flag). Utóbbit (RadeonPro) próbáltam anno, de az sem volt minden játék esetén megoldás.Ha az ALT+TAB módszer nem működik, akkor, ha van lehetőség a játékon belül a képernyőbeállításoknál "Borderless Windowed" kiválasztására, akkor azzal automatikusan alkalmazva van a triple buffering, viszont ez valamekkora FPS-csökkenéssel jár, valamint nem minden esetben tűnik folyamatosnak a játék, tehát valamelyest darabosnak lehet érezni, ha 60 alá megy.
[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
válasz hajbel #41039 üzenetére
Nincs ebben semmi hihetetlen, ilyenkor a Windows asztal "tulajdonságai" kerülnek használatra, így a triple buffering is aktiválódik. Vannak olyan játékok, amelyekbe alapból beleteszik a grafikai beállítások menübe: ilyen pl. az említett két játék, az FC4, Dishonored 2 vagy esetleg a Rise of the Tomb Raider.
"Olvastam, hogy a jó öreg D3DOverrider itt nem működik, pont a 32 bit miatt."
Tudtommal elsődlegesen nem a 32 bit miatt, más technikai okai vannak. (Tehát ezt azt előző hsz-emben nem pontosan írtam le.)"Adaptive Vsynccel is működhet az Alt+Tab vajon?"
Adaptive V-Sync-et nem szoktam használni, így erre nem tudok pontos választ adni. Ki kell próbálni.FIFA17-ben (is) az átvezető videóknál ugye lekorlátozza az FPS-t ~30-33-ra. Az ALT+TAB-os módszer itt nem működik. Úgy oldottam meg, hogy minden esetben fix 60 legyen az FPS-szám, hogy a "fifasetup"-ban beállítottam, hogy ne limitálja az FPS-t, majd NV Vezérlőpultban kikapcsoltam a FIFA17 profiljában a V-Sync-et, ezután pedig beállítottam rá egy 60-as FPS-limitet NVIDIA Inspector segítségével. Így minden esetben "smooth", vaj sima a játék, végig 60 FPS-el megy és képtörés sincs.
-
Rasiel
senior tag
válasz hajbel #41041 üzenetére
Inspector-ban ugyanúgy hozzá lehet nyúlni a 3D grafikai beállításokhoz, mint az NVIDIA Vezérlőpulton belül, csak itt sokkal több lehetőség van, lehet finomhangolni. Többek között ezt tudja az Inspector, emellett, ahogy flyercreator is írja, lehet pl. OC-zni is a kártyát.
(#41043) flyercreator: A programnak van egy Profile Inspector része, ott tudod a fentebb említett dolgokat állítani.
"Ha fps limitet állítasz be RivaTunerrel vagy Inspectorral, a V-syncet kikapcsolod a játékban és a driverben is, akkor az input lag csökkeni fog?"
Elméletileg csökkenni fog.
Viszont a hátulütője, hogy a legtöbb játékban így is - hiába nem esnek 60 FPS alá - jelentkezni fog a tearing (képtörés). A FIFA-ban viszont nem tapasztaltam ilyet, ezért is használom itt ezt a módszert.Egyébként maga a V-Sync + triple buffering kettős általában megfelelően működik mindenhol. Amit írtam, tény, hogy valamekkora input lag-ot okoz, viszont, ha nem esik az FPS 60 alá, akkor számomra nem volt zavaró, sőt, minden probléma nélkül tudtam játszani. Félre ne értsd, közel sem vagyok az a "meglegyen a fix 60 FPS" játékos, mert én bőven el tudok játszani úgy is, ha azalatt van az FPS-szám.
Egyébként a legjobb megoldás egy G-Sync-es monitor. Ugyanakkor számomra a vertikális szinkron és triple buffering kettős (már, ahol kell alkalmazni) bőven jó, így nem rohanok a boltba G-Sync-es monitorért. Sőt. én sokkal inkább a profibb monitorok híve vagyok, nem a gamer fajtáké. Pedig nagy UT2004 rajongó vagyok, oda meg köztudottan nem árt a "gyorsaság" minden téren, de ott a jelenlegi monitorom is bőven megteszi.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen