Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • keIdor

    titán

    válasz Devid_81 #89413 üzenetére

    Amíg olyan játékok jönnek rá mint PS4-re full mindegy a hardver isten igazából...
    Meg nem is lehet 1:1-be összehasonlítani egy PC-vel, más a szoftveres körmyezet.
    Biztos lehetsz benne, hogy 3 év után ebből is lesz refresh, addigra pont beérik a 8K, nem ez lesz 6-7 évig a hardver.
    Fortnite meg mindenhol erős, de gyerekeknek való kategória jóhogy népszerű mivel sok a gyerek.

    RTX-260 meg az RX 5700 azért nincs is messze egymástól.

    [ Szerkesztve ]

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Devid_81 #89413 üzenetére

    Nincs értelme összehasonlítani, mert nem ugyanazt a grafikai futószalagot használja a PS5, mint amit a PC-k, vagy a régi PS4. Van egy libGNM kompatibilitási mód, de az AAA játékokat nem erre fogják írni. A Sony egyfajta módosított GRAMPS-ot rak a PS5 API-jába. Ez a korábbi évekhez képest annyiban változás, hogy a PS5-től kezdve nincs igazából fix grafikus futószalag. Az alkalmazás határozza ezt meg, és nem csak úgy, hogy bizonyos lépcsőkből compute shaderhez nyúl, hanem konkrétan a feldolgozás lépcsőit az alkalmazás állítja össze. Ha egy program mondjuk nem dolgozik vertex adatokkal, akkor egyszerűen ki lehet dobni a vertex shadert a futószalagból, és ezzel meg lehet szabadulni annak a lépcsőnek az összes hátrányától.

    Azt nehéz megmondani, hogy a PC-n hasonló mikorra jön. A Microsoft már nagyon régóta dolgozik a GRAMPS-on, illetve az AMD és az NVIDIA is dolgozik azon, hogy a vertex és geometry shader menjen a fenébe, mert rohadtul nem működnek már, de PC-n, ahol kompatibilisnek kell lenni 5 évre visszamenőleg a hardverekkel, ezt nagyon nem egyszerű ám megoldani. Az AMD és az NV is kétféleképpen oldotta meg. Az AMD úgy, hogy az új futószalag képes legyen megenni a vertex-geometry shadereket, míg az NV úgy, hogy az új futószalag tényleg új, arra bizony speckó support kell, az API oldaláról is, nem működik csak úgy automatikusan, mint az AMD-é. Ők már szembesültek ezzel a problémával, ami a Sony-nak nem probléma, mert az összes PS5 tudni fogja az új rendszert, és azt így tudják használni a fejlesztők. PC-n valószínűleg 5-6 évig megy majd valami hibrid-szerű cucc, ami új is, de meg is eszi a régi shadereket, aztán jöhet egy nagyobb váltás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák