Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ksix

    tag

    válasz sifarr #357 üzenetére

    „Viszont az a kérdés, hogy ez a melléklet szerves része-e az egyedi előfizetői szerződésnek. Szerintem nem.”
    Szerintem tévedsz. :) És van a mellékletnek is jogi relevanciája. Lásd ÁSZF 7. oldal:
    „A mellékletek a jelen ÁSZF szerves részét képezik, így a törzsrész és a mellékletek együttesen alkalmazandóak.”
    A hűséges kérdésedre meg nyilván nem az akciós mellékletben van a válasz, hanem az általános részben, a hűségnél, mert az vonatkozik az akciókra is, meg a nem akciókra is, felesleges lenne mindegyiknél külön-külön leírni. Pont ettől egyértelmű a szabályozás, hogy nem függ az egyes akcióktól.

  • Ksix

    tag

    válasz sifarr #364 üzenetére

    „Csak az akciós mellékletből tudsz-e egyértelmű választ adni? … Az akciós mellékletből nem derül ki egyértelműen,… a mellékletet, de nincs benne válasz”
    Ez magyaráztam az előbb is, hogy ezek a dolgok nem az akciós mellékletben vannak, mert nem ott van a helyük, hanem a törzsszövegben. Hiszen hűség nem csak a 16-os akcióra van, hanem készülékvásárlásra, kábel tv szolgáltatásra, otthoni internetre is. Nem fogják ezerszer külön leírni mindegyiknél, hogy az adott szolgáltatás esetén hogyan működik a hűség, mert teljesen ugyanaz a helyzet vele az összes Telekom szolgáltatás esetén.
    Tehát a válaszom nem, csak az akciós mellékletben nem lehet megtalálni az egyértelmű választ a kérdésedre, de mondom mégegyszer, nem is ott van a helye, hanem a törzsszövegben, az összes szolgáltatásra egységesen vonatkozó általános szabályok között.

    „Megnéztem a törzsrészt is. Semmi eligazítást nem ad az előző kérdéssel összefüggésben.”
    De, ad, ÁSZF 50. oldal:
    „A Szolgáltató a határozott idejű Előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan módosítani az Előfizetői szerződés időtartama, alapvető díjszabása (rendszeres díjak, különösen előfizetési díj, forgalmi díj), megszüntetésének jogkövetkezményei vagy a szolgáltatásminőségi követelmények célértéke tekintetében sem módosítani, kivéve …”
    Azaz itt van a helyes válasz a kérdésedre, hogy 19 Ft. Akármikor azonnal megszűntethetik a 16-os akciót, de az a már megkötött szerződéseket nem érinti. Az új ügyfelek nem tudják onnantól igénybe venni, de akinek még él a hűsége, az még 19 Ft-ért telefonál.

    De, mert mindig van egy de, ahogy ott látszik az ÁSZF idézetben, ott van egy „kivéve”, ami miatt, ha nagyon akarja a Telekom, akkor meg tudja tenni, hogy mégis 37 Ft legyen a már meglévő hűségszerződéseseknek is, a 19 Ft helyett (persze valószínű utólag jól megbüntetnék érte). Ekkor lép viszont érvénybe, a szintén ugyanazon az oldalon, lejjebb található pont:
    „Amennyiben a módosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz – így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik, módosul a kínált csatornák összetétele vagy a szolgáltatás tartalma – az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést.”
    Azaz rosszabbul akkor sem járhatsz, ha mégis megemelik, mert onnantól már téged sem köt a hűség, azonnal felmondhatod a szerződést, nem vagy köteles 37 Ft-ért telefonálni még hónapokig.
    És ezek nem csak a Telekomos hűségszerződésekre érvényesek, hanem minden hírközlési szolgáltatóra, mert ezeket alapvetően törvény írja elő, nem maguktól ilyen rendesek a szolgáltatók.

  • Ksix

    tag

    válasz sifarr #370 üzenetére

    Itt voltam akkor is, és én is az egyesek közé tartozom. Mindig minden nagyobb szolgáltatónál benne van az ÁSZF-ben és a mellékleteiben az összes lehetséges csomag/opció/minden. Ott nincs olyan szerződés, amiben olyan dolgok vannak, amik nincsenek benne az ÁSZF-ben is, és „csak rád” vonatkoznak. Ha mindenki más így csinálja, ők miért nem? Nyilván van oka, beleírhatnák az ÁSZF-be, de nem teszik, miért? Lehet, hogy ez így teljesen szabályos, fogalmam sincs az ÁSZF-ekre vonatkozó rendetekről, de én sem tartom megnyugtatónak a dolgot. Ja, és az ÁSZF-ek kapcsán pl. az is megnyugtató valamennyire, hogy azokat látja, és remélhetőleg ellenőrzi is az NMHH. Ami viszont nincs benne az ÁSZF-ben, csak a szerződésben, azt nyilván nem is tudja ellenőrizni.
    Nem, szerintem a Telekom, meg az összes többi szolgáltató pont arra példa, hogy nincsen semmi bizonytalanság, mert az ÁSZF-ben benne van minden, ha elolvasod, nem érhet semmi meglepetés. Persze nem mondom, hogy könnyű olvasmány.

    Igen, úgy értem, hogy a hűség alatt 19 Ft, és hogy csak az alatt biztos. Lehet 19 Ft utána is, akármeddig, csak arra már nincsen biztosíték, a szolgáltatón múlik. Igen, határozatlanná alakul, ami azzal jár, hogy már mindegy is, hogy mennyi a percdíja, mert simán felmondhatja a szolgáltató, ha már nem akarja annyiért adni.

    Nem, nekem se nem megnyugtatóbb, se nem közérthetőbb. Minden szolgáltatónál benne vannak a pontos díjak a szerződésben is, és ugyanazok a díjak vannak az ÁSZF-ben is. Ez közérthető. Az, hogy a te szerződésedben van egy díj, az ÁSZF-ben meg valami teljesen más, az nem az, elég csak ezt a fórumot megnézni, hogy hányan nem értették ezt.

    Van egy rossz hírem, mert igazad van a törvényváltozással, csak éppen nem úgy változott. Így már a hűség alatt sem biztos az a 19 Ft. Eddig ugyanis korlátozva volt a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása, most már úgy tűnik, hogy nincs.
    Eszr. 27. § (4) „… A határozott időre kötött előfizetői szerződés egyebekben az Eht. 132. §-ában foglalt rendelkezések, feltételek szerint módosítható egyoldalúan.”
    Eht. 132. § (2) „Az általános szerződési feltételek lehetővé tehetik az előfizetői szerződésnek az egyedi előfizetői szerződésre kiterjedő szolgáltató általi egyoldalú módosítását.”
    Azaz, ha holnap kijavítja a Telekom az ÁSZF azon bekezdését, hogy „A Szolgáltató a határozott idejű Előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan módosítani” arra, hogy ha bármikor úgy tartja a kedve, akkor jogosult egyoldalúan módosítani, akkor ez 30 nap múlva hatályba fog lépni, és onnantól bármi lehet a 19 Ft-ból. Persze attól a jogodtól, hogy emiatt azonnal felmondhasd a hűség alatt is a szerződést, attól nem tud megfosztani. És nyilván attól, hogy valamit megtehet a szolgáltató, nem feltétlenül fogja megtenni, szerintem itt egyéként a hűség lejárta után is 19 Ft marad a percdíj, amíg csak létezik a csomag.

    Mi az a lényeges elem, ami a Netfone szerződésben benne van, és bármelyik másik szolgáltatóéban nincs? Szerintem nincs ilyen. (De nem tudom biztosra, mert pl. a Telekommal ellentétben, nem rakják ki a szerződés minden elemét a weboldalra, mi ez, ha nem bizonytalanabb helyzet?) Nem az a megnyugtatóbb, ha mindenhol (szerződés, ÁSZF) ugyanaz az információ szerepel? Neked egyértelmű, hogy itt miért van a kettő között különbség?
    Az meg, hogy kinek mi lényeges, az elég változó. Szerintem lényegi infó az is, hogy a „korlátlan” szolgáltatásoknak mi a korlátja, ez pl. benne van a szerződésedben? Vagy az, amit még sehol máshol nem láttam, hogy ha hajnal 3-kor bekopogtatnak azzal, hogy meg szeretnék nézni a telefonodat, akkor köteles vagy ezt lehetővé tenni? :)

  • Ksix

    tag

    válasz martonl #373 üzenetére

    Én arra tippelnék, hogy mivel a roamingot már az EU által meghatározott egységes nagykereskedelmi díjszabás szerint számolják el egymás között a szolgáltatók, már egyáltalán nem olyan jó üzlet, ezért nagyjából semennyire sem érdekli a szolgáltatót a külföldi felhasználó, és egyáltalán nem is lesz szempont a 3G lekapcsolásánál.

Új hozzászólás Aktív témák