Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
-
dabadab
titán
Az pl. kimaradt a számolásból (pedig többször is volt róla szó), hogy ha évi 100-200k km-es futásteljesítményhez kell autó, akkor nem olyat vesz (illetve: gyárt) az ember, ami 300k km-t bír, hanem olyat, ami mondjuk hárommilliót - és az nem lesz tízszer olyan drágább (sőt, még csak kétszer sem).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
"Na és itt jönne képbe az általad javasolt autómegosztó szolgáltatás: ha mi tízen nem vennénk saját autót, hanem simán alkalmanként bérelnénk az autómegosztótól, akkor szerinted sokkal kevesebbet kellene fizetnünk. Csak nem értem, hogy miért."
Mert személyenként csak az A-ból B-be eljutásért fizetnek. Ha pedig ezeket a költségeket összeadod, akkor kevesebbe jön ki, mint ha a saját autód minden költségét (arányosan) beszámítanád a konkrét utazás kötségeibe.
A személyenkénti kilométer szám eleve kevesebb, hiszen az emberek csak addig használják az autót, amíg el nem jutnak egyik helyről a másikra, tehát nem fog napi 3-4 órát kocsiban ülni, hogy akkor már beugrik a Tesco-ba is, meg elviszi a gyereket az edzésre, meg érte is megy, meg akkor már a gyerek haverját is hazadobja, stb.
Nagy tételben a fenntartás is sokkal olcsóbb. Az autó simán tölthető a cég saját napelem farmjáról, tehát az üzemanyag nem folyamatos üzemanyag költségként, hanem egyszeri beruházásként jelentkezik. Egy önvezető flottánál ráadásul a városi töltőállomásokat sem kell igénybe venni, mert a kocsi szépen hazamegy, ha alacsony a töltése. A szoftver licensz díjszabás most is erősen mennyiség függő, nagy tételben teljesen mások az árak mint egyéniben. Önvezető autónál meg nem nő a biztosítási díj, a biztosító kikalkulál egy díjat az önvezető rendszer ismeretében, a fenntartó pedig biztosítást köt az egész flottára egységesen.Egyébként már ma is egy csomó cég inkább bérli autót az alkalmazottaknak, mert olcsóbb. Nem kell foglalkozniuk az adás-vétellel, biztosítással, szervizeléssel, ráadásul a bérlés teljes egészében leírható költségként, míg ha megveszik az autót, azt csak több év alatt tudják elszámolni, ha pedig eladják még adózniuk kell.
A bérbeadó cég ezzel szemben pár évig kiadja a vadiúj kocsit, majd eladja használtként és a bérlés bevételei bőven fedezik az új és a használt autó közötti árkülönbözetet, így pedig a bérbevevő cég alkalmazottjai is mindig új kocsikkal furikázhatnak.
Az önvezető flották valójában csak ezt a modell terjesztik ki a consumer piacra.Ezért mondom, hogy nincs értelme a jelenlegi felhasználói szokásokból levezetni a jövőt, mert a technikai fejlődés nem csak a meglévő modelleket teszi hatékonyabbá, hanem teljesen más modelleket hoz létre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fiio Q15
- Dell Latitude E5470, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garanci
- HP ZBook 17 G5, 17,3" FHD IPS, I7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD,1TB HDD, P3200 6GB VGA, WIN 1
- HP ZBook Fury 17 G7, 17,3" FHD IPS, I7-10750H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10/
- HP ZBook 15u G6, 15,6" FHD IPS, I7-8565U CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, 4GB VGA, WIN 10/11, Számla,
- Eladó MSI X399 Gaming Pro AC Carbon + AMD Threadripper 1950x
- 6TB WD RED PLUS!!! WD60EFPX 6TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlanok, 2 év garral!!!
- 6TB WD RED HDD!!! WD60EFAX 6TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlan, garanciával!!!
- XIAOMI PAD 5 6GB/128GB & Bluetooth billentyűzettel
- 4TB WD RED HDD-k!!! WD40EFAX 4TB 5400rpm 256MB! RECERTIFIED, bontatlanok, garanciával!!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen