Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#54625216 #137 üzenetére
Tegyük fel, hogy évi 20 ezer kilométert autózom, így 15 év alatt leamortizálom az autót (300 ezer km lesz benne). A 300 ezer km alatt kell bele több ezer liter üzemanyag, 20 ezer km-enként szerviz, biztosítás, adó, autópálya matrica, stb. Summa-summárum 15 év alatt ráköltök 20 milliót.
Mivel a szomszéd is kb. 20 ezret autózik évente, ezért gondolunk egy nagyot, és közösen veszünk egy autót. Sokkal nem lesz olcsóbb, hiszen ketten 7 és fél év alatt belehajtunk 300 ezret, azaz 15 év alatt kell venni még egyet, üzemanyagból sem kell kevesebb, de azért valamennyit spórolunk, hiszen autópálya matricából csak egy kell, biztosításból és adóból is, meg a gumi cseréket is jobban lehet optimalizálni, így 15 év alatt 5%-kal kevesebbe lesz mindkettőnknek, azaz 15 év alatt csak 19 milliót kell rákölteni az autózásra.
Ezt látva a harmadik szomszéd is beszáll: így már öt évente kell kocsit cserélni, de már 7,5% a megtakarítás azaz 15 év alatt már csak 18 és fél milliót kell a kocsira költeni.
És így tovább - mostanra már 10-en osztozunk egy autón, amit így persze már másfél évente kell cserélni, mert másfél év alatt összehozzuk a 300 ezer kilométert. Sajnos a megtakarítás nem lett több, sőt valójában a korábbi is elveszett: a biztosítási díj durván megemelkedett (az éves futásteljesítmény, meg a sok sofőr miatt), a kocsi gyakrabban jelzi, hogy szervizbe kellene vinni (valaki sportosabban vezet?), a takarítást már nem lehetett igazságosan megosztani, ezért hetente kell autómosóba hordani, és a havonkénti szervizbe hordást meg az egyéb teendőket is rábíztuk egy közös ismerősre (persze pénzért). Így most 15 év alatt megint 20 milliót kell rákölteni az autóra. (De legalább mindig fiatal - persze 10-18 hónapos korában már kissé széthajtott is.)
Na és itt jönne képbe az általad javasolt autómegosztó szolgáltatás: ha mi tízen nem vennénk saját autót, hanem simán alkalmanként bérelnénk az autómegosztótól, akkor szerinted sokkal kevesebbet kellene fizetnünk. Csak nem értem, hogy miért. Mert mi 10-en ugyanúgy leamortizálnánk a flottájukból egy autót (beleraknánk 300 ezer km-t) másfél év alatt, ugyanúgy kellene bele üzemanyag, kellene rá biztosítás, adó, szervizelni kéne, takaríttatni, plusz ki kellene termelnie az autómegosztó cégnek némi nyereséget, az alkalmazottak bérét, meg a vállalati adókat. Ha önvezető, akkor bérelni kellene a szoftvert, meg fizetni a km-eket, amikor üresen megy fuvarért.
Szóval hogy van ez?
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Új hozzászólás Aktív témák
it Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből.
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Tudományos Pandémia Klub
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Napelem
- Mini-ITX
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Azta! Csodaszép! DELL Vostro 5370 Ultrabook Laptop 13,3" -70% i5-8250U 4Mag 8Gb 256GB SSD FHD IPS
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -80% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Logitech Z625 THX minősített 2.1-400Watt! Ritka Masszív!
- Xiaomi 13T fekete 8/256 kártyafüggetlen, garanciális
- PlayStation 4 Pro 1TB 7216B - The Last Of Us II Ed. + játék, 6 hó garanciával, Bp-i üzletből eladó!