-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Grillo #18655 üzenetére
Ez a Madison, ami 320-330K-ból lett felújitva. De a sok hónap állás "elvitte" a
20K-s akksimat, tehát jó lesz az 350-nek is. Elszoktam a súlyától, dög nehéz!
Viszont van benne kraft. És menekülnek előle. MÁS: Battery Sense se reagál.
A benzináramlásmérő vezetékét Gergő szakította le. Az ülésnyitó se nyikkan.
De kulccsal is nehezen nyílik, mert ferdén lett visszarakva... Sorolhatnám. De
legalább a xenon megy, és egész jól látni vele. A fék meg harap, a blokk meg
tol, ezeket pl. a Cygnusról nem lehet elmondani. És ez ugye nem is kóvályog!
Csak tolni ne kelljen, mert abba meg lehet szakadni: parkolni is nehezebb.
(Úgy próbáltam a helyére tolni, mint a Cygnust. Körberöhögött. Hosszú gép.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #18656 üzenetére
Igen fasza dolog agyatlanul betömködni az akku kábeleit, bikából ráhúzni
a csavarokat, "ami nem látszik az nem fáj" alapon: CTEK csatim letört.
Mindegy. Javítva. Akku meghalta magát, 160 CCA közelében sincs. Noha
a nagyobb töltővel sikerült feltölteni. Visszaraktam a régit: még az is jobb!Ülést megigazítottam, végre rendesen csukódik, nyílik. Apróság, de azért,
ha figyel rá az ember nem adja ki úgy a kezéből, hogy szar. Távirányító is
magához tért, csak egy elemcsere kellett neki. Tompítót kivettem, és durr:
az a baj, hogy amivel gyorsabban átérek a Lágymányosin, annyival többet
kell állni a lámpánál, szóval nem nyerek semmit. Állatkodni jó, másra sok. -
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18665 üzenetére
Amúgy szerinted a donorban milyen állapotú a varió? Mert ezen már nagyon szar:
főleg az elindulások nehézkesek, ha már lendületbe jött, tudja tartani a tempót.Szerk: Cygnusban anno, főtengely cserénél légkulccsal húzta rá a varióanyát, és
a vadiúj főtengelyről lenyalta a menetet. De megragasztotta, jóleszaz jeligére...
Kollégám mondja, hogy alap, hogy légkulccsal nem szerelünk össze... nála nem.
Szerk2: mondjuk belegondolva, nem láttam, hogy meg lenne szakadva a menet...
Lehet, hogy nagyobb volt a füstje, mint a lángja.Mint Shell100-nak a Duna parton.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18667 üzenetére
Nekem csak az a bajom, hogy helyem és szerszámom lenne szétkapni a
gépeket, csak a párom vágna ki a kertből a két bontószökevénnyel.
Már a fészerben lévő motorblokkot se nagyon szereti.Mondjuk megértem!Szerk: a kipufogó csavart légkulccsal az aluöntvénybe? Nooormális?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kicsit OFF, de jó: a saját biztonságát is veszélyeztette? Nahát... Okos zsaruk.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18670 üzenetére
Ja, nem úgy értetem, hogy atomjaira szedni, brahiból.
Csak amit beszéltünk,
hogy ami a donoron fasza, az átkerülhetne a használatban lévőre. Kiderülne az
is gyorsan, hogy milyen állapotban van a variója: hátha használhatóbb. Esetleg
meg lehetne próbálni később beröffenteni a másik blokkból átrakott hengerrel...
De az keményebb dió, ha szabad így fogalmaznom: nem Honda!A vezérlést
összelőni, stb. De mondjuk rosszabb biztos nem lenne a próbálkozásban sem. -
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18674 üzenetére
Én elektromos ütvecsavarozóval. De ahogy mondod, az is odabaszott neki.
Amikor nem, akkor meg lelazult. Ellenben ha a légkulcs teker vmit izomból
és nyíródik el az anyag, azt nem veszed észre. Kézzel húzva meg simán.
Persze ha nem időben, akkor is késő. Végülis mázli, hogy a vezérműláncot
hajtó fogaskerék olyan bazi erős: sérülés nélkül darálta a fészkes reteszt...
Mindenesetre vannak dolgok, ahova nagyon nem való a légkulcs, na. -
DigitXT
félisten
Ehhez nem kell különösebb "tiltás": ha a gyújtótrafódra nem jut elég fesz,
abból nem lesz szikra sem. Ha halódik az akkud, akkor az önindító nagy
áramfelvételére durva feszültségeséssel reagál, s ha ilyenkor 9V alá esik,
az akku cserés, ahogy azt később be is idézted. Ha amúgy fel volt töltve!
Szóval első körben a rendes feltöltés ajánlott: ha a "megjavulás" után újra
előjön a hiba, akkor meg a generátorod vagy a fesszabod is gatya lehet...
Ezt amúgy írta a kolléga... Mérni kell, anélkül max. tippelni tudunk.
Ami biztos, hogy ha a nyugalmi fesz 9V, ott se kép, se hang nem lenne...csongi: a névleges 12V akku azért be tud kandikálni 10-11V-ra indításkor.
(És ez még teljesen normálisnak tekinthető. Ha viszont egy új akksival is
indokolatlanul nagyot esik a feszültség, az akár önindító hiba is lehet.)
Sajnos sima multiméterrel azért nem olyan egyszerű megnézni az "alját".
Vannak erre "célszerszámok", nekem is van, brogyi fórumtárs javaslatára:
DHC BT280Szerk: emlékeim szerint nekem akár 8V-ra is leesik a gatya akku, még a
fedkomp is újraindul emiatt, de miután lendületbe jön a főtengely, messze
nem akkora az áramfelvétel ("csak" valami 57A), mint közvetlenül az első
átfordulásakor (100A?) így a feszültség beáll, ahova beáll: a motor elindul!
És amúgy pöcc-röff. De dús a keverék picit - szívatóval nem röffent reggel:
ez volt az utolsó, amit állítgattam a fehér füst felszállása előtt, így maradt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
StoneBridge #18694 üzenetére
Nem cserélnék magában harangot, az álmoskönyv szerint együtt érdemes cserélni a kuplung betétekkel, s vica versa: az új betéteket is félrekoptathatja a régi harang.
Amúgy ma Cygnusra pattantam, mert nekem is csöpög a hűtővíz. Nem hazudtolta meg magát a szerelő, hiszen nem rég lett kompletten felújítva a hűtés. Örvendek... Nem volt időm délelőtt szétkapni, de nekem most a termosztát környékén csöpög. Remélem csak valamit nem húzott meg rendesen, és azért: az lenne az olcsóbb...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #18696 üzenetére
Kivettem a sisaktartót... Hát kérem: a benzin túlfolyót a helyére dugni smafu?
Ha csavar nem oda passzol, ahova próbálom, akkor rakok rá alátétet, jó lesz.
Termosztátfedélen virít a paszta, pedig ott a termosztátnak kéne tömítenie.És nekem senki nem fizet 4000 Ft-ot, óránként, hogy ezeket a gányolásokat
helyrehozzam: eleve fel kell deríteni, hogy pontosan honnan csöpög, csak az
idomzat lebontása egy-másfél óra, ha nem akarok szanaszétb*szni dolgokat.Van akit persze az ilyesmi nem zavar, leszakad egy kábel, hát istenem: nem
látszik, nem fáj. Igaz, az áramlásmérő emiatt néma. De majd megforrasztom.
Megint. Ingyen. Oh, yeah! Asszem veszek egy új kontrasztrugót a Cygnusba. -
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #18708 üzenetére
Nekem sem volt bajom vele, de - kép alapján - nem egyenletesen kopott...
Azóta Malossi kuplung és harang van a gépben, de megvan a régi is.Szerk: egyébként azért nem vettem Dr. Pulley kuplungot, mert nem tetszik,
hogy csak három pofás, míg nekem a gyári 5. Viszont azt olvastam, hogy a
kevesebb néha több... De nem tudom, hogy kinek higgyek a témában.
Tudom, vegyem meg, próbáljam ki, aztán ha nem tetszik, adjam el.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #18710 üzenetére
Egyelőre Cygnusba vettem egy Malossi kontrasztot, meg Dr. Pulley görgőket.
Utóbbira várni kell + ma vissza kellett adnom huszinak, de jön még olajcsere.
Olyan hülye kialakítása van, hogy hajtás szereléshez le kell engedni az olajat. -
DigitXT
félisten
Ha mindenképpen nagy indítóáram kell, én néznék vmi AGM-et.*
Főleg a spirálcellásak tudnak nagyot alkotni a méretükhöz képest,
de egyébként nem hiszem, hogy annyira kritikus a CCA robogónál.*: legalább a savkivezetésen se kell agyalni, mert azokon nincs.
Ui: rámértem a döglött akkumra, már kevésbé döglött. Lehet, hogy
a Recond segített rajta? Pedig nem ajánlják, de egy próbát megért. -
DigitXT
félisten
válasz
StoneBridge #18733 üzenetére
Hátsó teló rugóját lefújta pirosra...
-
DigitXT
félisten
45K azért karcos egy 1 napos próbaútért...
-
DigitXT
félisten
Én tegnap két barom krosszossal futottam össze... Egyik egykerekezett
a zöld után (ezt a "tepsi épségem" érdekében simán lenyomtam), másik
meg stoppie-zott a (következő) pirosnál. Utólag azon filóztam, hogy mit
szóltak volna, ha nem húzok el, hanem csak követem, de a műszerfalon
a megfelelő kapcsolót átbillentem. (De nem: mert ha kirakják az igazit?)Szerk: és nincs vazelin a csomagtartómban, szóval közúton nyugi van...
Mindenki úgy kerekezik át másfél sávon, ahogy akar... kettő volt végülis.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #18756 üzenetére
Gergő ennyi pénzért csak 11 órát gányol.
Megvan a csöpögés: a bilinccsel
szétvágta a csövet! Ráeresztettem 1.5 bart, tolta ki a lötyit, mint a kisangyal.
Lehet, hogy csöpögött, és még húzta a csavart, az meg bele a csőbe: annyit
mondott, hogy "majd töltsek rá", mert bár légtelenített de még nem tökéletes.
Meg a faxom: eleve magát légteleníti a rendszer, de lyukas csővel élni nehéz!Azt az apróságot, hogy az (egyik!) olajnyomásmérőt b*szott az útból elvenni,
inkább úgy b*szkodta helyre a blokkot, hogy az a kábelkötegelőn lógott, már
meg sem említem: azért kellett erő, hogy így kilapítsa, csoda, hogy működik!
Nem tétel persze, csak 4500 Ft, ha gyorsan kell (nem röhög, lásd Homasita),
inkább az a bosszantó, hogy kussol róla. És vasárnap nincs nyitva a bolt...
Nem szívesen raknám össze így, mert ha feladja ott fog ömleni az olajam...Hm, most nézem, hogy a Pólusban vasárnap is nyitva van az üzletük.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #18780 üzenetére
Én (ma) így állok... És az egész az AC reléjének meghalásával kezdődött...
Na jó, csak a szarrászedés: előtte csak az áramlásmérőt akartam visszakötni:
Amikor kész volt, akkor meg se kép se hang, a szivattyú nem kapcsolt be. Az
gyorsan kiderült, hogy a relé "jó", hiszen kattant. Gondoltam, akkor szakadás,
vagy nem tudom, mi lesz. Esetleg szétcsúszott, valahol? Mondanom sem kell,
hogy a leszakított csatlakozót Gergő sutyiban megpróbálta megforrasztani, de
csak rosszabb lett. Belefolyt az ón a csatiba, így nem lehetett a helyére dugni.
Kompletten cserélnem kellett, de szerencsére volt még hozzá csatlakozóm.Amikor a relé hibája kiderült, akkor már beépítettem egy órát is a műszerfalba.
Aztán annak leszakadt a beállító kábele, így heveny káromkodások közepette
a félhomályban abbahagytam a szerelést... Másnap az órát megforrasztottam,
aztán láttam, hogy az UTCOMP plexije kiugrott az idomfeszegetés közben.
Próbáltam a helyére szuszakolni, de nem sikerült, úgyhogy kitaláltam, hogy itt
az ideje, hogy a 2.0 burkolatot megcsináljam. Na azóta BKV-zom. Az is durva:
Megvan a villamos pályaszáma, ha jelenteném a zöld ciklon vezetési stílusát...
Betolja a menetvezérlőt gyorsításra, onnantól már két keze szabad pötyögésre:
nem kéne ezeknek lábpedált fejleszteni, hogy könnyebb legyen Viberezni?!
De legalább tudom, hogy miért fékezett egy kicsit "darabosan". Medve anyám!Jó hát én már semmin nem lepődök meg, motoron is láttam SMS-ező csávót.Ui.: most olvasom, hogy a lába már foglalt... Kib*szott fontos dolgokat tud vele
vezérelni, úgy mint fénykürt és csengő... Nade fékezni? Azt kézzel kéne.Szerk: valamikor bedobhatnák a Pulley-t a Cygnusba a Malossi rugóval.
Kíváncsi vagyok, mennyit javít rajta, még úgy is, hogy nincs még felszabályozva.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18787 üzenetére
Neked is borult már fel? Vagy honnan az utálat? Nekem a felborulásokon kívül
kiválóan szuperálnak, így lassan 4 éve azt használom. Cygnusba is vettem.Szerk: egyébként abból van 20x17-es méretben is.
Lásd itt.
De azért
Malossi varióba továbbra se szívesen raknám, annak más a görgőpályája...Gyári varióba viszont a lehető legegyszerűbb és ideális tuningnak tartom: úgy
növel dinamikát, hogy nem vesz el a végsebességből - sőt, fogyit is csökkent.
(Utazóban alacsonyabb fordulat.) Ja és nem kopik szinte egyáltalán. Jó cucc!Anno a Majába tetszett a Malossi Multivar, de ha ahhoz képest "harmadáron"
megkaptam volna ezeket az előnyöket, az talán még jobban tetszett volna.Madisonba meg nem való a Multivar, semmi előnyét nem éreztem, és drága is volt.
Bár ugyanezt tudom mondani az istenített J.Costa-ról is, ami Burgiba biztos fasza,
hiszen ott 19-23-as görgők vannak, Madisonba viszont abszolút felesleges, hiszen
az már a gyári súlyban is csak 17,8 grammra van belőve, nem beszélve a tuningról.
Szóval nekem az inkább lassulást hozott, tehát csalódás volt.Nagypapper varió.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18789 üzenetére
Indok nélkül azért meredek utálni őket: egyszer próbáld ki. Valós előnyei vannak.
Nem marketing, tapasztalat. Ha marketing lenne, kussolnék a felborulásáról...
Mert azon kívül semmi hátrányát nem láttam, sőt... Igazából még drágának sem
mondanám, mert ha a Malossi szett sz.rrákopik 5-6000 km után, akkor egy Puli
tulajdonképpen tök megéri, hogy 15-18000 km után is faja, amíg Malossiból már
hármat kellett venni. És hát annyival azért nem olcsóbb, hogy kijöjjön... -
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18791 üzenetére
Mármint beszerelés után kipróbáltad a másnak a motorját, és nem tetszett?
Egész véletlenül nem túl nehéz súllyal próbálkoztál? Én is kicsit csalódtam
az elején, mert túl konzervatívan választottam súlyt: aztán meg merészen...
Átlagban jól. Pedig a gyártó leírta az ajánlását (10-15%): na azt kellett volna
rögtön eltalálni, és akkor talán nem próbálom a Multivar / J.Costa vonalat.Az az igazság, hogy valamilyen optimum elérése után jobban viselkedni nem
tud. A J.Costa esetén már előre éreztem, hogy nem lesz jobb. Kár megvenni.
Azt nem gondoltam volna, hogy sokkal rosszabb lesz. Nos, "tanulópénz" volt.
Amúgy az tetszett, hogy másképp zörgött, mint a gyári varió. Csak lusta volt!
Ja meg szép.De (jó esetben) nem látszik, milyen technika van a hajtásban.
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18791 üzenetére
Most látom a szerkesztést. Én Malossi szett alatt a görgőszettet értettem!
Nem azt, hogy a varió elkopott. De ha a Malossi görgőszett mondjuk 8K és
elkopik 5-6000 km alatt, akkor 15-18000 km alatt már 24K-ba fáj. Ami több,
mint egy Dr. Pulley szett ára, ami mérettől + darabszámtól függően 10-15K.
Szóval ha valaki gyári varióban gondolkodik, tudom ajánlani a csúszógörgőt.
Malossi varióba a felborulás miatt továbbra sem szívesen.Ez van...
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18794 üzenetére
Nem tudom, mennyire régre gondolsz, de nekem 2013-ban is kockásra koptak...
Szerk: most nézem a linkelt HSZ-ben, hogy ez 1:1-ben a Cygnus külső tárcsája.
Mondjuk tudtam, de nem sejtettem. Huszinak talán még jól fog jönni az infó...
Referenciának: 4CW-01 Már csak a közepét kell megtalálni a cikkszámnak...Pár hete raktam el ezt a linket egy Polini tárcsáról, szerintem nem véletlenül.
Olyannyira nem, hogy másik boltban egész baráti áron van (ha törzsvásárló vki).Szerk: azóta már 88x rájöttem, hogy a hézagolónak pont fordított szerepe van...
Mondjuk a Cygnusból is kivettem: mindjárt vitte a 90 km/h-t a 80 helyett.
(Apropó, az nálam maradt, szóval ha jön a Dr. Pulley beépítés, visszarakhatjuk!
Bár én nem tenném, ha amúgy semmi nyoma a szíjon a túlzott kiemelésnek...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18796 üzenetére
Kutya legyek, ha értem, mi köze lehet a hézagolónak az elinduláshoz...
Tudom,
tudom, hogy én írtam rosszul 5 évvel ezelőtt, de pont azért írtam, hogy mea culpa.
Jobban ki tud menni a szíj, de csak akkor megy ki, ha a variótárcsák összezárnak
viszont ezt alapjáraton nagyon nem teszik, hisz' olyankor van a legkisebb terhelés
a görgőkön (kis motorfordulatszám), így a varió teljesen nyitva van: ha esetleg arra
gondolsz, hogy gázadásra még az elindulás előtt elváltja magát a varió, akkor félre
van görgőzve. Ha indulásnál fel tud ütközni a hézagolóra, akkor garantáltan lomha,
és teljesen el van állítva a váltó, és/vagy teljesen halott a kontrasztrugó. Szvsz.milyen jó kis videót raktál fel
Ugyehogyugye? Hangyafasznyit azért aggódtam, mert volt, hogy keresztbefordult
egy autó előttünk, de a hölgyemény résen volt, így akkor csak egy kézzel gépelt!
Ahogy a megállóban is kénytelen volt átvenni bal kézbe a telót, mivel az ajtó sem
nyílik magától, legalább egy gombnyomás szükséges hozzá. Ennek örömére ma
olvastam utána, hogy hogyan kell vezetni egy ilyen Ganz villamost... nem triviális.
Motoros topikban asszem van villamosvezető... lehet, ki kéne kérni a véleményét,
hány szabályt szegett meg vajon a vezető az illusztrációs, csak 12 mp kisfilmen?
(Eredetiben picit hosszabb volt, de örültem, hogy csak 2 megállót kell így menni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18796 üzenetére
Ha nem a villamososra gondoltál, hanem a nagypapperre: régen volt, igaz se volt.
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18799 üzenetére
Hm, van benne logika...
Csak valamiért úgy értettem, hogy a nagy áttételről
beszélsz, hogy akkor kerül feljebb kerül a szíj. Mert persze az is igaz... Csak
pont attól nő a végsebesség, s annak az állapotnak nincs köze az induláshoz.Most, hogy mondod, mintha anno olvastam volna Malagutisoktól (igaz, nem a
Madison tulajoktól, hanem "Maxipókosoknál", és nem is magyaroktól, hanem
egész más helyről, csak már nem emlékszem, de amennyire rémlik, angolul),
hogy ha alátétet tesz a variótárcsák közé ezáltal messzebb kerül a két tárcsa
egymástól, így még kisebb áttétele lesz az induláshoz a gyárinál, és emeli az
elejét a motor. Akkora élmény, hogy ki kell próbálni. Vagy valami ilyesmi... És
anno meg is próbálkoztam ilyesminel, csak nem találtam megfelelő hézagolót.
Amit meg faragtam, az eléggé vastag volt, és kiderült, hogy 2 mm mozgástere
sincs a variónak, rászorult a dekli, és néma csend volt az indítózás jutalma.
Cserébe akkor sem esett szét a hajtás, amikor lepörgött a varióanya.Szóval jogos, mea culpa mégegyszer: a hézagolóval a végsebességet ugyan
GARANTÁLTAN megnöveltem, de lehet, hogy az indulást én bactam el.
Na majd kapok huszitól, ha erre jár... De majd megcsináljuk + feltuningoljuk*
azt a kontrasztot is, meg a görgőket, ha már bevásároltam. Próba szekerce?*: mondjuk a variótárcsák csíkosságán (mit csík, lövészárok) jó lenne reszelni.
De azt eszterga és szaktudás nélkül tuti nem. Huszinak van rokona/ismerőse.
Röhej: a 2013-as HSZ keresésekor benéztem a kisrobogósba, és pont téma...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18805 üzenetére
Egyáltalán nem fárasztottál.
Részleteiben persze mindent tudtam, max.
nem sejtettem... Mentségemre legyen szólva, a Madisonban nincs hézagoló.Szerk: ez az Anysoft Keyboard egyre nagyobb rakás szar: visszamennék valamit
javítani, erre kijelöli a szót, és az elején megduplázza a kezdőbetűt? Fostalicska![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, ragazzi, kiderült, hogy nem azért kellett eldúsítanom a keveréket, mint atom,
mert annyira fakezű vagyok, hanem mert akkora falsot szívott, mint ide lacháza.
Egyik fos kínai nyomásmérő ketté volt törve. Cseréltem, erre be sem indult, LOL!
Még jó, hogy meg akartam nézni, miért nem működik, hát elég triviális volt: max
amiatt lehetett valaki bizonytalan benne fülre, mert a szivattyú mellett szelelt.
Mondjuk azon már meg sem lepődök, hogy a szerelő nem hallotta meg...Szerk: azt eddig is tudtam, hogy fújni 0.2 bart tudok. Nade szívni! Mindjárt 0.8...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #18785 üzenetére
BLOG ON
Szegény Marcellre hoztam rá anno a frászt, hogy "5 bar" olajnyomás? Habár
mondtam, hogy nem esküszöm meg rá. Rájöttem, mi volt 5! Az 50 PSI.
Az kb. 3.5 bar. Amit ugye mondott, hogy kb. annyi szokott lenni. És tényleg!Persze hidegen. Itt fogja meg a szabályzó. Melegen 3 bar környéke a csúcs,
érdekesebb, hogy alapjáraton csak 1.2 bar marad, pedig a 15W50 van benne.
Alapvetően ezt sokkalta, hogy minek bele ilyen olaj, rakjak inkább 10W40-et!Gergő azt mondta az olajszivattyúra, hogy kicsit kopott, de majd látom a sok
műszeremen, ha már nincs elég nyomás. Ne aggódjak egyelőre miatta. LOL!Na mindegy nem aggódok, viszont király újítás a benzinnyomásmérő.
Burgi fórumon épp kerestem vmi fószernak, hogy ha tempónál kifogy a nafta,
ott valszeg dugulás lesz a benzinkörben. Mondjuk azóta se írt se bút, se bát.
De mindegy. Én ott outsider vagyok, elvégre Madisonom van. Viszont azért a
szervizmanuált fel bírom ütni, és ott ha 3 bar az előírás, hát 3 bar. És ha egy
adott szállításnál a szivattyú feladja, hát dugulás van... vagy szar a szivattyú.Mindenesetre nálam a csongi-féle AC kiválóan szuperál (az új relével, hehe),
és 0.5 bart nyom max. Természetesen nálam is esik a nyomás tempónál.
De ez normális, hiszen nincs nyomásszabályzóm, a szivattyú tol, amit tol...
Eleget! Burgis kollégának 12.6 lph a specifikáció (tesztelés: 35 ml@10 mp),
ha ennyit nem tud, és a szűrő tiszta, akkor kakukk a szivattyúnak... Ez van.Mit is akartam ebből kihozni? Pár napot szereltem/fasza lett minden, de vmi
nem tetszik a hajtásban, megint fura hangja van: Gergő rakta össze ugye.
De most nem bántom (mondjuk a nívópálca rozsdás(!) lett, az nem begyere),
mert ez a hang már korábban is előfordult: nem is megy annyira a gép most.
Valami kuplung-gebasz lesz, érzem: most a rajtom is szarabb + az a hang...
0-60: 4.2s (ez gyenge, és a szerelés előtt még 3.6 megvolt: vmit elszúrtam?)
0-100: 10.3s (fogjuk rá a kisplexire, bár amilyen fos a rajt, jó is a 60-100: 6.1)Majd ránézek valamikor. De a burkolatokat, meg az elektronikát egy darabig
hanyagolnám: kicsit sok volt a szopórollerfaktor a hibajavításban / tuningban.Szerk: nyehehe, erre pont 5 perce írt a kolléga, hogy talált, süllyedt, szűrő!
És akkor itt vagyok meglőve, hogy olyan típusspecifikus dolgot kérdez, amit
nem tudok, és aránytalanul sokat kellene túrnom utána, hogy képbe jöjjek...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
nyogo83 #18817 üzenetére
Esetedben arról lehet szó, hogy a Madison 125 1:1-ben Yamaha blokkos...
Amúgy még mindig szegényítenem kell a keveréket: most olyan, mint 2013-ban.
Melegen csak gázzal indul, hidegen pöcc-röff (szívató nélkül), és sokat fogyaszt.
Viszont nem durrog a kipu motorféken.Csak kéne még egy lambda szonda...
Azon agyalok, hogy le tudja-e nullázni a karbit tempónál s ott elszegényedhet-e?Illusztrációnak egy egyszerű ábrát dobnék be. Ezzel kívánva jó éjszakát.
-
DigitXT
félisten
Én még nem is éltem akkor, csak egy neten talált PDF alapján mondtam, amit.
Sőt, lehet, hogy '78 volt a hivatkozási év, lásd zsiguli.hu Nektek ez nem újdonság:
karbibeállítás kapcsán találkoztam már a kifejezéssel, de eddig nem kerestem rá.Bogyó bá': akkor már inkább lambdaszonda a kipuba.
Bár Mini-LSU 4.9-et nem
sűrűn találok, és viszonylag vékony a csövem, csak 35 mm, nem tudom, beférne-e
a normál méret. Pontosabban befér, csak 19 mm kell neki, de eléggé belógna...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az mindenkinek megvan, hogy a szíjon nyilak jelölik a forgásirányt? Jó.
Akkor a szerelőnek miért nem megy az ilyen apróságot észrevenni?
Mindegy. Bedobtam a J.Costa-t, mert a piros kuplungrugókkal még nem
próbáltam. Hát szánalmasan lassú... de legalább takarékos, 90 km/h-ig!
Jövő héten Balaton karika, addig be kéne lőni a fogyit és "KRESZ-teszt":
ja, a múltkori által okozott csíkosság már elmúlt, tényleg az csinálhatta!
A kuplung amúgy elég furán van megkopva, és persze rozsdás is volt.
Ui: igazából nem az a bajom, hogy a 0-100 szar, mivel arra gyakorlatilag
elég ritkán van szükség. Sokkal inkább az, hogy ha egyet ugrani akarok
a forgalomhoz képest (pl. nyílik a hely), akkor ugorjon a motor. Így sajna
sokkal kevésbé hozza azt, amit elvárok tőle, nem engedi eléggé pörögni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Reveltronics UTCOMP-PRO Ezzel logolok mindent (sebesség, fordulatszám, olajnyomás, vízhőmérséklet, akku feszültség, fogyasztás, stb.), és pár dolgot kizárólag ezzel mérek (szívócsővákuum, benzinnyomás, benzin átfolyás). Ja és óraként is ezt használom.
Meg persze a gyorsulás mérésére: viszonylag pontos, 1-2 tized, a kerék jeladója ~25 centi haladás után ad egy jelet (fordulatonként 6-ot).
Szerk: AFR logolásra is "tervezem" használni. Csak az sok zseton, lenne (megint).
nyogo: kis Majával ugyanígy jártam sokáig. Folyton kevés olajjal.
Kellemetlen!
csongi: előírt mennyiségről csak annyit, hogy Gergő a 2.2 helyett kb. 1.8-at rakott bele, mikor összerakta (4L kannában bőven 2L fölött maradt). Persze ilyesmin már meg sem lepődök, feltöltöttem, és kész. Az ablakban látszik, hogy jó-e a szint... Nem volt az.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #18833 üzenetére
Eddig csak 8000 km van benne, és két éve használom. Bírnia kell még.
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #18863 üzenetére
Nem tudtam fejből, ezért elő kellett túrnom a szervizmanuálból, nos 12000 km.
Ránézni meg 8000 után kell, szóval, azt hiszem, a ránézést kipipálhatjuk.
Hajtás/kuplung sűrűbben volt takarítva, mivel minden szétszedésnél csináltam,
és ahogy írod, szeretek vele bütykölgetni, tehát sok kombinációt próbáltam.31278 km: Dr. Pulley, 16 gr (csíkos varióba)
39159 km: Malossi Multivar + Pulley (16 gr)
39275 km: Malossi 15 gr, új szíj, új kuplung
39301 km: régi kuplung vissza (nyehehe)
39397 km: régi szíj vissza, az új szíj magas (de eddig 120 km belement, na!)
39813 km: Dr. Pulley újra (a Multivarba, hm)
41242 km: új kuplung, Malossi kontrasztrugóval, véglehajtás szimering csere
42106 km: új szíj beépítve, hézagolás nem vált be (rászorult a dekli a varióra)
42285 km: Malossi 15 gr vissza, Pulley felborult (nincs kis fokozat, szar rajt)
42580 km: régi külső tárcsa vissza (lepörgött a varióanya, ledaráltam az újat)
43016 km: Dr. Pulley, 14 gr (a Multivarba...)
43037 km: Dr. Pulley, 14 + 16 gr keverve, Suzuki (darált) külső tárcsa vissza
43539 km: Dr. Pulley, 16 gr, Polini kontrasztrugó (a keverés "nem tökéletes")
43588 km: gyári 17.8 gr görgő, mert a Pulley felborult (megint)
44007 km: Malossi kuplung/kuplungharang/kontrasztrugó, 15 gr: full Malossi
44183 km: J.Costa JC634FS (hatalmas csalódás a.k.a pappervarió)
45451 km: Polini kontrasztrugó a J.Costa mellé
47034 km: új gyári varió, viszont 14 gr Dr. Pulley görgőkkel + gyári kontraszt
47251 km: Dr. Pulley 16 gr, Polini kontrasztrugó (jóval "határozottabb" rajtok)
48092 km: Dr. Pulley 16 gr, Malossi kontrasztrugó
48865 km: piros kisrugó a Maxi Fly kuplungba és Polini kontrasztrugó ismét
49992 km: J.Costa be, szíj fordítás (Polini marad / piros kisrugók maradnak)Azt csak utóbb néztem, hogy lemaradtam a kerek 50000-ről, így ez a mai fotó:
-
DigitXT
félisten
Perfekt ajánlat! Kifejezetten kistestű, nem feleslegesen erős, és az árba belefér.
Pizzériába elmenni mondjuk el lehet egy 50-essel is, azt aláírom. Összetörni meg
a 125-öst is csúnyán össze lehet, szóval tudja fene: Makkoshotykán nem jártam...
De feltételezem, hogy kevesebb ott a Demszky-bunkó / hasonló szívatós társai.MÁS: beértem a céghez, rögtön szétkaptam az ülést: melegében szegényítés.
Addig tekertem, amíg pöcc-röff nem lett melegen, és nem durrogott gázelvételre...
Mindezt álló helyzetben, szóval még nem tökéletes a hangolás. Ellenben nagyon
tetszett hazafelé, hogy mintha nyomatékosabb lenne! És hát a 4L/100 km jelzett
értékek is barátságosabbak voltak, mint a 7L/100 km. Nézegetem itt a logot. Tuti
kisebb lett az átfolyás kis gáznál, ami tök jó, mert ez volt a cél: teligáznál persze
nem szól bele az alapjárati rendszer, ott szívja az arcába, amennyit bír (12 lph).
Nem tudom, holnap lesz-e alkalmam 0-100-at tesztelni. De kíváncsi leszek, hogy
csak "seggre" nyomatékosabb, vagy tényleg mérhető, hogy javult a keverék.
Azért városon belül sokat dolgozik az alapjárati / átmeneti rendszer, kis gáznál...Ui: azért gondolom, hogy nem tökéletes, mert még mindig túl könnyen röffent be
hidegen, viszont legalább az első pár méteren produkált kövérebb gázra fulladást.
Egyébként csupa jókat olvastam ezekről a Bing 64-3-as karbikról. De tényleg.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #18874 üzenetére
50031 km: megállt a vas, mint a szög.
Megkockáztatom, hogy az amúgy
igen fasza Bing karbiban felakadt a tűszelep. Út szélén szétszedve mintha az a
kis rugó hiányozna, ami összeköti az úszóval.Malagutiék néznek alkatrészt.
Igazából egy komplett felújítókészlet lenne az igazi, vagy új karbi. Vagy injektor.sityupityu: lehet, hogy csak kifogyott a nafta?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18881 üzenetére
Beszéltem a szervizvezetővel, nem érti, mi bajom van: pöcc-röff.
Hát baromi kíváncsi leszek, hogy lábon hazavisz-e. Aztán karbiputzen... -
DigitXT
félisten
válasz
sityupityu #18883 üzenetére
Jah... Indultam haza, most 200 métert se ment: az AC vinnyog ugyan,
de nem építi fel a nyomást, kiütögetve a tűszelepet is csak szivárog...
Otthon szétkapnám simán, de így az utcán se alkatrész, se szerszám.Mindenesetre az a rugó tényleg hiányzik, megrendelik nekem.
Lesz
majd meglepetés, hogy megint ott áll előttük a motorka... C'est la vie.Ui: szervizvezető jó fej, tetszett neki a gép. Hát sok munka van benne.
Megállapította, hogy kicsit lökött vagyok, de hát ez egy ilyen bicikli.
Új hozzászólás Aktív témák
- Flair Signature
- OSRAM Ultra Life P21/5W 12V Extra Lifetime hosszú élettartamú autó izzó / jelzőizzó - 200 Ft per db!
- FORD FOCUS 1.6 Trend /FRISS műszaki/2 zónás klíma/szervizkönyv/vonóhorog
- TIMEMORE Basic 2.0 barista mérleg fehér
- 220V -os E27 9W LED égő, Bluetooth -os telefonos vezérléssel ( Tuya, SmartLife stb) vadonatúj