-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #8106 üzenetére
Ha nagyon ratyi, akkor a kormányban is érződik a kottyanás nagyfékre.
Amikor átvettem a Madisont ilyen volt: a szerelő (pontozóval...) "húzott"
rajta kicsit, utána jobb lett. Nem tökéletes, de azért sokkal jobb. Azóta
volt tökéletes, amióta a Kék Holdban szétszedték, és összerakták...
Egészen a perecig, amikor viszont 1-2 helyen berágódott: nem az igazi.
(Lehet, el fogom vinni a hódokhoz megint, hogy most végre cseréljék ki,
legyen kúpgörgős jó pénzért, bánom is én, de legyen örök élet + 1 év!!!) -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #8115 üzenetére
megrajzoltam a szükséges alkatrészt
Arra amúgy van valami elmélet(ed), ha veszek egy ilyet, akkor hova kellene bele
lyukakat fúrni, hogy ne a gyári halkságot hozza, de ne is a nyitott dob üvöltését?
A Majának kulturáltabb hangja volt nyitott dobbal, a Madison brutál, és recseg is.
Viszont tompítóval semmi extra, szinte teljesen gyári hang, ami nem ér 80K-t. -
DigitXT
félisten
Majd igyekszem nem kínai fúróval, mert még beletörik nekem.
Nincs hegesztőm, ráadásul ez elvileg rozsdamentes acél.
Amúgy gondolom az közismert, hogy rövidíteni nem triviális, mert
a tompító lényege, hogy a végével együtt lesz több kamrás a dob.
De amúgy láttam már nagyon jelképes "szűkítést" is a neten.
Nem tudom, hogy az mennyit érhet a "kirobbanó forma" ellen...Ui: az a furkálós csávó csak azt felejtette el mondani, hogy neki
HALKABB dob kellett, még a gyárinál is - tehát a végét betömte.
(Vannak még ilyen elvetemültek, akik extra szűkítést raknak be.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amikor benne van a cső, akkor egyáltalán nem hangos, teljesen gyári hangja van.
Amikor nincs benne a cső, akkor viszont eszement brutál hangja van, ami túlzás!
A kettő közé szeretném valahogy belőni egy gyári tompító "farigcsálásával".Amúgy pont, mikor összefutottunk Hauptmannal, akkor csináltam ezt a videót.
És nagyon durva, hogy ő csak egy kicsit sántikált, mert fájt a bokája: 2 töréssel?
A videóban elhangzottakat továbbra is tartom: jobbulást! És bocsi a hang miatt...Szerk: a neten talált képek nem jók?
De lefotózom én. Le is akartam mérni, hogy most pontosan melyik van nekem.
(Mert ha mondjuk a nagyburgiba való nem passzol, kár lenne olyat vennem, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #8131 üzenetére
Ne ferdíts. Ez a műszaki előtt volt. Hangtompító NÉLKÜL!
Voltam vele így is túrázni: az egy picikét más élmény volt.
Amit megutáltam, az a szélzaj és a céltalanság+bénázás!
Fogyasztásteszt, pff... Igen túrán nem eszik sokat, tudjuk.
(Bár ez is relatív, mert a 4,2 több, mint a 2,5 nyilvánvaló...) -
DigitXT
félisten
Én csak annyit tudok elmondani, hogy nagy a szél.
Meg hogy el kéne adni a Maját, összeraktam, megy... -
DigitXT
félisten
válasz pjohnny #8269 üzenetére
Azt, hogy 2002-es legyen. És inkább tőlem vegyed. Viccen kívül,
pont abban az évben volt a facelift, ami a világítás, műszerezettség,
stb. jelentős fejlődését hozta. Persze ha Te is olyat nézel, mindegy.Szerk: mintának: régi vs. új. És elvileg mindkettő 2000-es...
Szerk: mondjuk érdekes az "újon" a lámpa új, a műszerfal analóg.Nincs nagy típusismeretem, fél évig hajtottam egy ilyen motorkát...
A zsíros varió esetleg hajlamos "beállni": ha nagyon pörög, de nem
megy, akkor erre gyanakodnék! Takarítani ritka undorító mutatvány.Ha esetleg van konkrét hirdetés, linkeld, majd jól megszakértjük.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pjohnny #8271 üzenetére
Érdekes. Ez is duplalámpás, de analóg órás. Féktárcsa ránézésre kopott,
azok a karcok meg egy elég nagy firkáról árulkodnak. Az enyém is fel lett
borítva vmikor (réges-régen), de messze nem látszik ennyire rajta a dolog!
Ez csúszott az oldalán. Aztán persze lehet, hogy az nem jelent semmit...
Motor. Megesik az ilyen... Ki van glancolva. Csillog, mint Salamon töke.Kormánycsapágyat megnézném. Ha akad, akkor bár lehet vele menni, de
idővel azért gondolkodnék a cseréjén. (Az enyémen is be van rágódva.)
Sajnos a sz*r útjaink tönkrevernek mindent - pláne egy 15 éves motorban.
Azért a rendszámát is megtudakolnám, hogy mikor hozták be, esetleg.Szerk: annyira jó amúgy, hogy használatból eredő karcok. Hát nem vaze,
ez konkrétan esésből eredő karc, az nem a motor üzemszerű használata.
Annak ellenére, hogy megesik. A használatból eredő karc az mondjuk vmi
olyasmi lehet, hogy tologatod a garázsban, és hozzáér a falhoz...Szerk2: és önmagában a karc (esztétika) nem indokolja az alacsony árat.
Lesz ott más is, de ne legyen igazam... Fogyasztás alattam dinamikus
közlekedéssel (sokat nyeleztem) 4,1L/100 km-re jön ki tisztán Bp-en...
Hosszabb távon, kevesebb piros lámpával, meg nyélgázas indulással 3,5L
körül el lehet vele pöfögni. (Ez már rendkívül alacsony fogyasztást jelent?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ja tényleg, ezt el is felejtettem, végül aztán pereskedés nem lett?
Ezen legalább van rendszám, talán azt látta is a kolléga élőben... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8277 üzenetére
Az alapjárat dolog nem tetszik. Egyszer volt vele gondom fúvóka dugulás miatt:
akkor Gergő kipucolta/beállította/szívatót megcsinálta, utána pöcc-röff volt sok
éven keresztül. Pincéből kitolva, full hidegen is. Vmi kis torpanása lett mondjuk,
de erre emlékszel már te is. Erre komplett generál után mesés lett az alapjárat?Oké, ha szar a szívató, okozhat ilyen gondokat, de a 87K-ból kendácsolt jött ki?
Ennek a gyári szívatója tavalyig még tökéletesen üzemelt. Venni kellett volna
bele egy gyárit (ha már Gergő legózása nem volt tartós 6K-ért) évekre jó, nem?Nem annyira jó buli ám a manuális szívató. Az automata sokkal kényelmesebb.
Madisonnal az elmúlt napokban kétszer majdnem borultam... nem jött az "erő",
én meg kanyarodtam volna. Hidegen egy ilyen megtorpanás balesetveszélyes.
A kis Maja, és a nagy Maja is automata, ilyen manőverekkel sosem szívattak...Szerk: hőfok jelzőt majd mutasd meg: a piros akkor világít ha letestel a blokkra.
Sajnos képes lecsúszni a kábel. Amúgy van hozzá műszerem - némi felárért.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #8301 üzenetére
Kék Hold teljesen korrekt, teleszkópot újítottak, meg kereket centríroztak, ilyesmi.
Nem b*szták szét a gépet, nem hagyták ki a csavarokat, nem gányoltak. Röhejes
leírni, de nem triviális sajna ez minden szerelőnél. Viszont valamiért azóta nagyon
lassan, de mégis elszivároghat a fékfolyadékom a hátsó fékkörből: feltöltöttem, kő
kemény volt, két ujjal simán lefékeztem, aztán idővel megint lekonyult (). Azóta
egyszer még töltöttem bele, megint tökéletes... de nem tetszik ez nekem! Ha vmi
tömítetlenség lenne, akkor fel se keményedne, hanem összefosná magát helyből!
Viszont valahova csak eltűnt a folyadék; egy része. Ennyit nem kophat a fékbetét!
Vagy igen? Nem nézegettem, a hódok cserélték ősszel, mert szarrá volt kopva.
(Kisebb lassításoknál mindig hátsó féket használok, valószínűleg ez lehet az oka:
tavasszal még én raktam bele: EBC volt; de már nyáron is töltöttem rá fékolajat...)30177 km: EBC hátsó fékbetét + gyári tárcsa, gyári első fékbetét + EBC tárcsa
30420 km: új EBC első tárcsa, ami végre nem üt (nem szóltak, hogy ABS-es?!)
33304 km: hátsó fékkör fékolajtartálya feltöltve: csodálkozás, miért is volt kevéske
35145 km: Kék Hold: fékolaj csere (5.1), új hátsó fékbetét, utána elég szarul fog...
36240 km: hátsó fékkör fékolajtartálya feltöltve, megint tökéletesen fog... Érdekes!
36xxx km: MEGINT rá kellett tölteni? Ez már több, mint érdekes: kicsit gyanús.huszi.gyb: óra 100-110-ről még szép, hogy tol 15%-ot csal az órája. Vége valahol
135 körül van, esetleg lejtőn 140, ami a valóságban jó, ha 120. De ha bejáratós,
ne nagyon pörgesd, pláne, hogy nincs fordulatszámmérőd. A CVT olyan, amilyen!Szerk: meg amúgy dícsérték a gépet, hogy mennyire rendben volt: új fékfolyadék,
tiszta, rendesen beolajozott levegőszűrő szivacs, friss hajtóműolaj, meg minden...
Naná, amit megcsinálsz rajta, az meg van csinálva: ha meg "csak mész" vele, és
semmit nem nézel, akkor lehet szívás. Azért van a szerelő + a szervizintervallum.
De amennyire sz*rnak bele (tisztelet a kivételnek), nem előznek meg semmit.
Majd megáll a delikvens alatt a vas (szíjszakadás pl.), akkor mehet oda megint...Hódok ebben is korrektek: mondták, hogy a szíj nagyon jól néz ki, de a kuplung,
az már... Nem akarnak jósolgatni, de meglehet, hogy 5-10000 km múlva cserés...
Érzem is amúgy, hogy kicsit magasan fog, meg mintha lomhábban indulna. (Már
néztem is, hogy majd rendelek egy RMS-t valami 20-25K körül a City Bike-ból...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8354 üzenetére
Akkor csak összeállt a gép. Ez jó hír. Amikor néztük, hogy
picit magas, az 2400 rpm lehetett, de az még szívatóval volt...
(Gázfröccs után meg lement 1800-ra, ami szinte tökéletes is.)Az elgyorsulás hangja meg inkább kisrepülőgépre emlékeztet.
Fordulatszám 7500 talán, de azt már nehezebb leszámolni. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8400 üzenetére
Még szerencse, hogy szétszedte a nem hozzávaló (nem rozsdamentes)
hegesztést (hanyag kipufogós?) és újrahegesztette hozzávaló módon.Ugye nem fordítva történt?Hauptmann
amit még csongi rakott fel rá, és emiatt biztos törve volt korábban.
És nem? Amúgy arról lehet tudni valamit, hogy valójában miért fóliázta?kcsa
Vmi raccsing karbon minta rémlik...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Tegnap sikeresen orvosoltam egy-két problémát a motorkán, úgyhogy
ma reggel megérdemeltem ezt az itókát (amúgy Fantás Monster, lol):
Megoldott problémák: a feszmérő közvetlenül az akkuról. Eredménye,
hogy látom, hogy az akku makkegészséges (12,8V "alapból") töltése
meg 14,4V-ra beáll, mint a szög - amikor van fordulat: alapjáraton egy
picit kevesebb, de nem vészes 13,5V körül, nincs alultöltve, sőt.
Lámpa nélkül már túltöltés van (15V), de lámpa nélkül nem megyek...Benzinszintmérő közvetlenül a jeladóról: végre nem összevissza mér!
(Át kellett kötnöm a mérő földjére, hogy pontos legyen. Majd egyszer
kompletten át kéne nézni a motorka elektromos rendszerét, hogy az
a föld miért nem pontosan ugyanaz az érték mindenhol. A kábelezés
tutira nincs toppon, mert a műszerekre pár tizedvolttal kevesebb fesz
jut el, mint ami az akkun van... és ha a lámpát is felkapcsolom akkor
1,1V-tal kevesebb. Ezért hittem azt, hogy alultöltésem van 13,3V-tal.)Végül: hőmérő közvetlenül a motorblokkról (NPT 1/8), így látszik, hogy
még bőven nem megy a venti, ha 80 fokos a blokk. Amikor a hidegebb
hűtőborda volt kívülről mérve 80 fokos, akkor ment: azért nem mindegy.lehella: én megnéztem az időképet, hogy csípős ez a reggel, úgyhogy
inkább még beállítottam Mosquito34/Grillo féle kamerát, hogy jó legyen
a fókusz, aztán most már elég meleg van... tehát indulhatok kapálni.
Ui: még szárad a szilo, szóval holnap lehet legkorábban átvenni...![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
"Szeretek szerelni, de a fene egye meg, kétnaponta kicsit unalmas."
- az igazi szopóroller topik mottója.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8473 üzenetére
10,5-es tankba hogy lehet 12,45-öt tankolni? Szerintem átlagold ki.
(Szerk: mikor kifogyott, ennyit sikerült belecsurgatni. Mikor volt tele?
eleve egy ilyen rövid táv után/ilyen kis tanknál túl sok a mérési hiba.)Csak egy példa: fél literrel kevesebbet tankoltam, mint teletank.
5,3 egy kicsit szépnek tűnt... a tesztkarika után a 4,7 meg túl soknak:
az a fél liter pont annyit számít, hogy a valósághűbb 5,6 VS 4,2 kijön.
Természetesen nem szándékos volt. Nehéz a Madisont csurig rakni,
és más esetben találkoztam azzal, hogy nem is érdemes, kifolyik pl.:
leszívott tankba fél literenként töltögetve már a 11,5L is "para" volt...
A vicc meg, ha tele lett volna a kúton, "7,1L" jött volna ki, de "csak" 6!
Előtte az 5,5 még szépnek tűnt: 9,66@176+6,2@87=15,86@263Ui: kötekedést megelőzendő, ha ~5,6-tal elketyegek a Madisonnal a
városban, az teljesen normális érték. SW-T400-nak esélye se volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #8499 üzenetére
Azt mondják, hogy baleset esetén ha a sisakot is odaverted, az cserés.
Tetű biztosító ide, vagy oda, ez van... semmi nem garantálja, hogy nem
használódott-e esetleg a belső ütéselnyelő réteg, ami kívülről akár nem
is látszik, akár még karcos se nagyon lesz egy koppanástól, pedig...
Szerintem le kellene verni rajtuk. Mondjuk ha öreg sisak, pláne. -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #8546 üzenetére
Mondjuk csináljon rendes jogsit, és a Majával kényelmesen eltúrázgat:
az a 15 km nem lenne amúgy sok, ha nem végig 90-nel kéne csapatni. -
DigitXT
félisten
válasz lehella #8549 üzenetére
kW alapján a 180-as Maja is belefér, de ott van a 125 ccm explicit korlátja is...
hengercserés rendszámosat
Mint SzlobiG Leonardója? Amúgy trükközés helyett nem lehetne inkább egy
normális motoros jogsit csinálni, és 250-300-as gépek között nézelődni?
(Jó, pont egy 250-es Maja nem a legjobb választás, mert 100-110 már eléggé
a vége... De mondjuk amikor lementem a 180-assal Balatonra, nem éreztem,
hogy el akarnának taposni, az se megy sokkal többet "végre": GPS 110-120,
s kinek van szíve ott forgatni hosszabb távon. Soxor mondtam: nem túragép.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #8553 üzenetére
Passzolom. Általában főútra nem mennék ki 50-essel: veszélyesnek érzem.
125 az a minimum, de mint tudjuk, ha nagy a forgalom, akkor problémás lehet:
lehet, hogy egy külön motoros jogsi drágább (mondjuk A2?), de nem kellene a
hype-olt 125-ösökre korlátozni a motorvásárlást: összességében lehet olcsóbb.Peczek
Nem néztem a térképet, de valóban, írta, hogy kanyargós, emelkedős. Na oda
nem is a 90-es végsebesség lenne kevés, hanem a 3 LE, amit az SMKP tud...
(125 esetén azért már jobb a helyzet: passz. Döntse el, mit szeretne, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #8556 üzenetére
"Én már próbáltam ráoltani nagymotorra, de mindig elzárkózott tőle
most ő maga kezdte el nézegetni az 50-eseket és a bátyjával
említettük a 125-öt, mert 50nel kb halál lenne felele"Tehát alapvetően 50-eseket nézeget, és 125-re is nehéz rábeszélni. Vagy
az már megvan? (Vagy most meg akarod tőlünk tudni, hogy elég lesz-e?)Nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #8558 üzenetére
Akkó' meg mit kérdezgetsz? Meg fog dögleni/eltapossák a kamionok,
vagy megtanul 90-nel térdlerakósan kanyarodni a szerpentinen: no para!
A technikás egyeneseket szeretjük, lehet biztonságosan repeszteni...Szerk: de csak ha kilőőőőőő a motorka.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #8560 üzenetére
Hát ha már 90-nél lent van a térde, akkor 125-tel garantált.
Na megyek. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8574 üzenetére
Elmagyaráznád, mi lett volna, ha "nyer"? Kivasal?
Amúgy szólni kellett volna neki, hogy drága barátom, ez a
kipufogó közel 300°C-os, s ha ilyen közel állsz, neadjisten
megolvad a műanyag lökős, kár lenne a szép fényezésért.Aztán lehet, hogy nem értette volna, mi a problémád, LOL.
(Amúgy ez a legyorsulósdi akkora röhej! Ma vmi ezredest
gyorsultam le többször is: oké, utassal volt. De nincsenek
illúzióim, hogy HA akart volna, mennyire hagy állva.) -
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #8611 üzenetére
Oszt' mi olyan látványos ezen?
Ez micsoda? Hogyan?
Ez pont az, aminek látszik: egy lángcsóva, ami kicsap a nyitott dobból.
Menet közben azért ennyire nem látványos, bár mesélték, hogy nappal
is látták a dobot lángolni végsebességen (de régen volt, igaz se volt).Szerk: a hogyanra meg: videóból kivágott képkocka. Kíváncsi voltam,
hogy a visszadurrogás hidegen látszik-e: látszik, de azért nem ennyire.
Ezt leállítás után dobta (amikor a forró kipuban berobbant a benzingőz).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8618 üzenetére
Eegen, anno AndrewTdi említette, hogy rendesen lángolt a kipu. Nappal volt.
De gondolom nem ilyen 20 centis lángcsóvák mennek ilyenkor, inkább picik:
Persze ezzel a képpel is csalok, mert ez is leállítás után van: azért annyira
nem volt elkarburálva a Madison. Még szegény keverékes módban sem, lol.
(Viszont hidegen kegyetlen, mekkorákat bele tud csattogni a dobba, még a
tompítón keresztül is láttam átcsapni némi lángot. Nem is szoktam ezért
túl hamar elvenni a szívatót, olyankor a gázreakció is elég harmatos.)Szerk: menet közben valami ilyeneket lehet látni egy-egy képkocka erejéig:
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #8624 üzenetére
Szerintem csak a kipuba berobbanó keverék csattogására gondolt:
az még lehet hasonló. A motorhang tényleg összehasonlíthatatlan.
Én tudnám mihez hasonlítani: 1 henger, 4T, ~400 ccm, nyitott dob?
Krosszmotorok mászkálnak ilyesmi hanggal, esetleg supermoto.
Mindjárt jön bogyó, s elmondja, hogy azokat (is) mennyire utálja.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest